POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Kyykkäs se salilla 500, mutta kisoissa ei pääse edes lähelle kun tuomarit on niin vittumaisia että valittaa jostain niinkin pikkuseikoista kuin kyykyn syvyys. :rolleyes:
Mä luulen että kohta tulee Malanichev ja vie taas ennätyksen nimiinsä. Viimekertainenkin oli niin helppo että siellä oli vielä kymppi varaa. Se vaan jostain syystä tuntuu säästelevän.

Noissa Zahirin salikyykyissä myös näyttää aina, että takimmainen varmistaja koskee koko ajan.

Ei taida kukaan alle 90kg kaveri vetää 400kg. Tuokin veto olis virallisissa kisoissa maaimanennätys.

IPF:n ME on 375. Roina ja texas deadlift bar tekee maastavetäjästä huipun? :rolleyes:

Ei sitä painoluokkia tai testikisoja katsota jos vahvinta haetaan. IMO alle 400kg maastavetäjiä ei kannata edes mainita nykypäivänä jos puhutaan hyvistä nostajista. 400kg vetäjiä on nykyisin todella paljon, laita youtubeen "400kg deadlift" ja tulee n. 20700 tulosta. Vaikka vedät sen 400kg millä tavalla hyvänsä ja millä varusteilla hyvänsä, kunhan se lähtee maasta irti ja päätyy ylös asti, niin se voimaa paljon, huomattavasti enemmän kuin 370kg. ;)

Vaikka vedät sen 400kg millä tavalla hyvänsä ja millä varusteilla hyvänsä, kunhan se lähtee maasta irti ja päätyy ylös asti, niin se voimaa paljon, huomattavasti enemmän kuin 370kg.

Tällä sun logiikalla Joonas Rantasen 575 multi ply niiaus roinaliitossa on paljon kovempi kuin Ray Williamsin 438 raakakyykky testattuna? Oikeastaan kaikki alle 500 kyykkääjät on ihan paskoja? ;)

Ei sitä painoluokkia tai testikisoja katsota jos vahvinta haetaan. IMO alle 400kg maastavetäjiä ei kannata edes mainita nykypäivänä jos puhutaan hyvistä nostajista. 400kg vetäjiä on nykyisin todella paljon, laita youtubeen "400kg deadlift" ja tulee n. 20700 tulosta. Vaikka vedät sen 400kg millä tavalla hyvänsä ja millä varusteilla hyvänsä, kunhan se lähtee maasta irti ja päätyy ylös asti, niin se voimaa paljon, huomattavasti enemmän kuin 370kg. ;)

Kyllä se vaan on kovempi juttu, kun atleettisella vartalolla vedetään raakana ja testattuna yli 4x oma paino, kuin muodottamana läskinä kaikilla mahdollisilla varusteilla ja aineilla 2.5x oma paino.IMO

Jesse Norris 89kg veto 375kg

Hehe, pitäskö mun nyt ruveta itkemään tuntea itseni huonoksi ja avautua että mun kommenttit kävi teille IPF miesten tunteisiin ja nyt mulla on paha olla ,eikä täällä voi sanoa yhtään mitään kun kaikki vaan itkee kun lapset täällä rivissä.;)

Voi teitä 400kg on enemmän kuin 370kg katsoo sitä miten hyvänsä. Joku IPF nostaja voisi vaikka nostaa treeneissä sillä ammattilaistangolla 400kg pikku sarjan kun se auttaa 50kg tuloksiin ja IPF:ssä on maailman kovimmat maastavetäjät. Ei pitäisi olla mikään ongelma noilla tuloksilla. Sama mies voisi malliksi käydä ottamassa 600kg selkää täysillä ammattailaisvarusteilla ja kokeilla edes pyllistää. Molemmat jää tekemättä ja kaikki tietää sen. Siinä teille maatavetoa lisää. :D

Hehe, pitäskö mun nyt ruveta itkemään tuntea itseni huonoksi ja avautua että mun kommenttit kävi teille IPF miesten tunteisiin ja nyt mulla on paha olla ,eikä täällä voi sanoa yhtään mitään kun kaikki vaan itkee kun lapset täällä rivissä.;)

Voi teitä 400kg on enemmän kuin 370kg katsoo sitä miten hyvänsä. Joku IPF nostaja voisi vaikka nostaa treeneissä sillä ammattilaistangolla 400kg pikku sarjan kun se auttaa 50kg tuloksiin ja IPF:ssä on maailman kovimmat maastavetäjät. Ei pitäisi olla mikään ongelma noilla tuloksilla. Sama mies voisi malliksi käydä ottamassa 600kg selkää täysillä ammattailaisvarusteilla ja kokeilla edes pyllistää. Molemmat jää tekemättä ja kaikki tietää sen. Siinä teille maatavetoa lisää. :D

Piti kirjoittaa tähän jotain sarkastista, mutta oikeastaan teet itsestäs ihan tarpeeksi naurettavan ilman kenenkään apua.

Piti kirjoittaa tähän jotain sarkastista, mutta oikeastaan teet itsestäs ihan tarpeeksi naurettavan ilman kenenkään apua.

Kuten myös, mutta sittenhän me voimme vain nauraa räkäisesti toisillemme näin internetin välityksellä. :hyper:

Dan Green mave 400kg, edelleen enemmän kuin 370kg

Voiko oma roinaaminen mennä noin tunteisiin? :D

Tossa muuten niistä remmeistä vielä:

En tiiä sit lyhentääkö noi nostomatkaa, mut tossa kolmen minuutin kohdilla ainaki mun mielestä näyttäis siltä, et vois lyhentää, jos tangosta kerta voi päästää irtikin.

Tossa muuten niistä remmeistä vielä:

En tiiä sit lyhentääkö noi nostomatkaa, mut tossa kolmen minuutin kohdilla ainaki mun mielestä näyttäis siltä, et vois lyhentää, jos tangosta kerta voi päästää irtikin.

Jos ei maasta nouse, niin kannattaa kokeilla pukilta nostossa 300+kg, että miltä se tuntuu kun painot roikkuu ranteiden varassa. Jos ei koskaan ole kokeillut niin ei kannata kommentoida.

Erwin Katona Mave 400kg

Hiukan mennyt luotto Orangin juttuihin Eddien kritisoinnin myötä ;)
Tottahan se on, että tuon 500 vedon loppuojennuksen kanssa on ongelmia johtaen reisikannatteluun, mutta muutoinhan miehen tekniikka on IMO yksi parhaista.
Yläselän pyöristäminen tehdään tarkoituksella. Jos anatomia ja fysiikka hallussa niin kyllä se on aivan loogista. Ei Eddie mikään olympianostaja kuitenkaan ole.
Tässä hyvä artikkeli:
http://www.bodyrecomposition.com/training/round-backed-deadlifts-another-look.html/

Ja tässä vielä Eddien 5x400 (tiedän, viimeisessä toistossa reisikannattelussa).
Kyllä miehellä sen verran on keskikropassa voimaa ettei tarvitse kissanselkävetoja harrastaa ja teloa itseään.

View: https://youtu.be/vFwwinOxeVc

Kyllä se vaan on kovempi juttu, kun atleettisella vartalolla vedetään raakana ja testattuna yli 4x oma paino, kuin muodottamana läskinä kaikilla mahdollisilla varusteilla ja aineilla 2.5x oma paino.IMO

Jesse Norris 89kg veto 375kg

Toi Jesse onkin puhdas urheilija.. Niin kuin lähes kaikki Jenkit.. Muutenkin noi x oma paino jutut on vähän niin ja näin. Pienemmissä sarjoissa on vertailuissa jotain järkeä, mutta kun puhutaan superin jätkistä ja absoluuttisesti isoimmista raudoista, on omaan painoon vertaaminen kohtuutonta. Isoin rauta on isoin rauta oli se oma paino sitten mitä tanhansa..

Toi Jesse onkin puhdas urheilija.. Niin kuin lähes kaikki Jenkit.. Muutenkin noi x oma paino jutut on vähän niin ja näin. Pienemmissä sarjoissa on vertailuissa jotain järkeä, mutta kun puhutaan superin jätkistä ja absoluuttisesti isoimmista raudoista, on omaan painoon vertaaminen kohtuutonta. Isoin rauta on isoin rauta oli se oma paino sitten mitä tanhansa..
On isoin rauta isoin, mutta kohtuutonta se vertailu on joka tapauksessa jos ei pysytä saman liiton sisällä kun vertaillaan. En mä uskaltaisi kyllä lähteä vetaamaan roinamörkö Eddie Hallia ja Jesse Norrisia, vaikka mulla oma mielipide olisikin kumpi on periaatteessa kovempi. Toinen nostaa vieläpä kaikilla mahdollisilla varusteilla ja jousitangolla ja toisella ei ole mitään. Kyllä mä luulen että se on ihan varma, että jos noi laitetaan samoilla säännöillä, niin Eddie vie. Sehän on ihan varma ja silloin voidaan mun mielestä oikeutetusti puhua siitä kummalla on absoluuttisesti enemmän voimaa. Absoluuttisesti isoin rauta sit taas ei ole ikinä reilua mun mielestä, koska varusteet, ja joissakin multi-ply-homoiluissa menee läpi 550 kg pyllistyskyykyt. Sehän on ihan haistapaskahommaa ja sieltä ei varmasti löydy absoluuttisesti eniten voimaa. Voimatasojen vertailu on kyllä siinä mielessä puolimahdotonta että jos Malanicheville pistetään 550kg niskaan ja varusteet päälle niin en usko että tulee ylös. Jos varustemieheltä otetaan varusteet pois ja pistetään 470kg niskaan ja sanotaan että tällä kertaa menet 10cm alemmas, niin sehän jää pohjaan eikä liiku senttiäkään. Ihan eri lajit ja jokainen on paras omassaan. Ei voi vertailla.

On isoin rauta isoin, mutta kohtuutonta se vertailu on joka tapauksessa jos ei pysytä saman liiton sisällä kun vertaillaan. En mä uskaltaisi kyllä lähteä vetaamaan roinamörkö Eddie Hallia ja Jesse Norrisia, vaikka mulla oma mielipide olisikin kumpi on periaatteessa kovempi. Toinen nostaa vieläpä kaikilla mahdollisilla varusteilla ja jousitangolla ja toisella ei ole mitään. Kyllä mä luulen että se on ihan varma, että jos noi laitetaan samoilla säännöillä, niin Eddie vie. Sehän on ihan varma ja silloin voidaan mun mielestä oikeutetusti puhua siitä kummalla on absoluuttisesti enemmän voimaa. Absoluuttisesti isoin rauta sit taas ei ole ikinä reilua mun mielestä, koska varusteet, ja joissakin multi-ply-homoiluissa menee läpi 550 kg pyllistyskyykyt. Sehän on ihan haistapaskahommaa ja sieltä ei varmasti löydy absoluuttisesti eniten voimaa. Voimatasojen vertailu on kyllä siinä mielessä puolimahdotonta että jos Malanicheville pistetään 550kg niskaan ja varusteet päälle niin en usko että tulee ylös. Jos varustemieheltä otetaan varusteet pois ja pistetään 470kg niskaan ja sanotaan että tällä kertaa menet 10cm alemmas, niin sehän jää pohjaan eikä liiku senttiäkään. Ihan eri lajit ja jokainen on paras omassaan. Ei voi vertailla.

Itseasiassa Jesse nostaa yllä olevassa videossa Texasin tangolla eli täsmälleen samalla "jousitangolla", kuin millä Eddiekin nostaa. ;)

Mutta kuten sanoit, ja tällä foorumilla on moneen kertaan todettu ei varuste ja raaka tuloksia voi verrata keskenään mitenkään. Poikkeuksena ehkä maastanosto, jossa trikoo tuo nostajasta riippuen n. 5-15%.

Kun puhuin absoluuttisesti isoimmasta raudasta tarkoitin samojen sääntöjen/varusteiden puitteissa nostettuja tuloksia. En sitä, että Jessen ja Eddien esimerkki nostoja voitaisiin vertailla keskenään, koska eri laji.

Viimeksi muokattu:

Jos nyt mitataan absoluuttista oikeaa voimaan niin Eddie Hall on varmasti 2x vahvempi kuin Jesse Norris kun painoakin lähes kaksikertainen määrä kiloissa(Eddie Hall 178kg ja Jesse Norris 89kg). Hyvänä esimerkkinä voisivat vaikka kilpailla Atlas kivissä, kyseinen laji ei vaadi kun raakaa voimaa koko kroppaan. Nostona se on hyvin luontainen liike mitä ihminen on tehnyt lapsesta lähtien, joten tekniikkaa siinä ei varsinaisesti tarvitse harjoitella vaan vaaditaan vaan voimaa.Tässä video kun Eddie Hall nostaa Britten vahvinmies kisoissa Atlas kivet. Jesseltä jäisi kivet nostamatta.

Brad Gillingham Mave 400kg

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom