Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Maanantai, jussit ohi. Onks kaikki selvinny morkkiksesta ja aloittanut aamun jumpalla:

62718.gif
Näitä tätejä tuli pienempänä kuolattua aamuisin :D

Olisin varmaan vähemmän paskana jos olisin ryypännyt koko viikonlopun enkä juossut tuolla helteessä. Tsiisus että pitää olla vikaa päässä. Mitään toleranssia tollaselle enää, viime kesänä ei ollut kunnon kelejä lainkaan ja toissa kesänä lämpeni sen verran hiljalleen että ehti tottua.
Kyllä se helteessä juodenkin onnistuu ihan hyviin saada ittensä mäsäksi. Naama on kuin kumivene.

Myös eilen illalla syödyt nagasiivet muistuttivat itsestään aamulla. Olo oli hetkellisesti hieman epämukava.

Kyllä se helteessä juodenkin onnistuu ihan hyviin saada ittensä mäsäksi. Naama on kuin kumivene.

Myös eilen illalla syödyt nagasiivet muistuttivat itsestään aamulla. Olo oli hetkellisesti hieman epämukava.

Aijai, paha yhdistelmä. Mulla oli vettä mukana, mutta ei riittänyt alkuunkaan ja muutenkin vitutti. Eilen illalla jalat oli sellaiset norsupökkelöt että tyhmempi voisi luulla etten ole eläissäni juossut metriäkään, paitsi viime minuuteilla nakkikioskille santsaamaan. Nyt kuseskelen holtittomasti.

Nyt kuseskelen holtittomasti.
Mökillä oli vähän sama meininki. Itikoita oli niin perkeleesti, että niitä piti koittaa tappaa käsistä, jaloista ja päästä samaan aikaan kusten. Aika äkkiä loppui mielenkiinto shortseihin ja t-paitaan.

Nyt onneksi turvallisesti kaupungissa.

Se on kuulkaa paraikaa vuosiloma päällänsä.

Mitä sitä sitten tekisikään, kun ulkona näyttää aika synkeeltä. Nooh enää 7 tuntia niin alkaa jalitsu. On pakko myöntää, että vaikkei Epsanja oikein ole vielä vakuuttanut, tulee Italian onnistua täydellisesti, jos meinaa jatkoon päästä. On vaan toivottava pizzaa ja pelättävä paellaa.

Eihän pizzataikinasta jää edes jälkeä kulhoon. Mitä te oikein säädätte taas.
Ei jääkään, mutta jauhoja on joka paikassa meikäläisen leipomisen jälkeen.

Kunnon sitkoa siihen taikinaan ei saa käsin kuin helvetinmoisella vaivalla, joten siksi: yleiskone ja itse sohvalle.

muoks. niin siis itse itseäni korjaten: ei yleiskone siivoon valitettavasti auta.

Ei jääkään, mutta jauhoja on joka paikassa meikäläisen leipomisen jälkeen.

Kunnon sitkoa siihen taikinaan ei saa käsin kuin helvetinmoisella vaivalla, joten siksi: yleiskone ja itse sohvalle.

muoks. niin siis itse itseäni korjaten: ei yleiskone siivoon valitettavasti auta.

Meikä tekee pizzataikinan päivää tai paria aikaisemmin jääkaappiin odottamaan, aika vähän sitä tulee vaivattua mutta hyvin on toiminut. Pullataikina vaatii vähän enemmän, mutta sitäkään en kohota ennen kuin pellillä ja tulee kuohkeita jättipullia.

Meikä tekee pizzataikinan päivää tai paria aikaisemmin jääkaappiin odottamaan, aika vähän sitä tulee vaivattua mutta hyvin on toiminut.
Tuota yön yli säilyttämistä suositteli yksi leipurikin yleiskoneen lisäksi, mutta aika harvoin tiedän etukäteen, milloin tekee mieli pizzaa. Oon myös välillä sortunut valmispohjiin, vaikka niistä tuleekin aina koppuroita.

Hmm, olisko pepperoni-jauheliha-ananas-valkosipuli kova? Auraa rouvalle ehkä lisäksi.

Tuota yön yli säilyttämistä suositteli yksi leipurikin yleiskoneen lisäksi, mutta aika harvoin tiedän etukäteen, milloin tekee mieli pizzaa. Oon myös välillä sortunut valmispohjiin, vaikka niistä tuleekin aina koppuroita.

Se säilyy kyllä aika pitkään, että jos nyt noin viikon sisään tekee niin hyvä. Viimeksi taisin tehdä taikinan torstaina ja paistoin maanantaina. Tosin noin 6 h jääkaapissa riittää tuomaan sen parhaan terän IMO, enemmän toi pitkä aika jeesaa siihen että valmistaminen ei tunnu niin perkeleelliseltä operaatiolta kun ottaa sen taikinan vain esiin.

Se säilyy kyllä aika pitkään, että jos nyt noin viikon sisään tekee niin hyvä. Viimeksi taisin tehdä taikinan torstaina ja paistoin maanantaina. Tosin noin 6 h jääkaapissa riittää tuomaan sen parhaan terän IMO, enemmän toi pitkä aika jeesaa siihen että valmistaminen ei tunnu niin perkeleelliseltä operaatiolta kun ottaa sen taikinan vain esiin.
Joo, kerran testasinkin tota ja vois kokeilla uusiksikin. Silloin en huomannut suurta eroa, mutta pitäs tosiaan testata uudelleen. Ja joo, toi valmiina oleva taikinahan on suunnilleen 90% koko pizzan teon vaivasta, jos ei tomaattisoosia rupea erikseen keittelemään. Ainekset päälle, uuniin ja naamariin.

Back
Ylös Bottom