Romanialainen mave + etu- vai takakyykky?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slepa
  • Aloitettu Aloitettu
1-jakoista treeniä teen kolmesti viikkoon.
Näyttää tältä:

1. Takakyykky
2. Ylätalja
3. Penkki
4. Soutu
5. Pystypunnerrus
6. Romanialainen maastaveto
7. Hauiskääntö
Treenin lopuksi vielä pohkeita ja vatsoja supersetteinä.

Eli kysymys liittyy tuohon kyykkyyn ja RDL. Saisko tällä paremman balanssin jalkoihin, jos vaihtaa takakyykyn etukyykkyyn? Jos suosittelette pitämään takakyykyn, niin miksi? Ja low-bar vai high-bar?

Itse pitäisin takakyykyn tuossa, high-bar:lla, mutta liikkeitä voi ja kannattaakin kierrättää välillä. Tuossa setissä esim. kuukaudeksi voisi vaihtaa välillä etukyykyn takakyykyn tilalle.

Mä taas etukyykyn. Ei sen parempia perusteluja.
Kierrätys pidemmällä aikavälillä on kylläkin jees.

Itse pitäisin takakyykyn tuossa, high-bar:lla, mutta liikkeitä voi ja kannattaakin kierrättää välillä. Tuossa setissä esim. kuukaudeksi voisi vaihtaa välillä etukyykyn takakyykyn tilalle.

High-bar tais ottaa enemmän etureisii?

Mikset tekisi esim niin, että jonain päivänä takakyykky+romanialainen veto, ja toisena päivänä maastaveto+etukyykky?

Toi mihin mikäkin kyykky ottaa on täysin tekijästä kiinni.

Lantion asennosta se on pääasiassa kiinni.

1-jakoista treeniä teen kolmesti viikkoon.
Näyttää tältä:

1. Takakyykky
2. Ylätalja
3. Penkki
4. Soutu
5. Pystypunnerrus
6. Romanialainen maastaveto
7. Hauiskääntö
Treenin lopuksi vielä pohkeita ja vatsoja supersetteinä.

Eli kysymys liittyy tuohon kyykkyyn ja RDL. Saisko tällä paremman balanssin jalkoihin, jos vaihtaa takakyykyn etukyykkyyn? Jos suosittelette pitämään takakyykyn, niin miksi? Ja low-bar vai high-bar?

High bar takakyykky knee breakilla eli polvet liikkuu ekana ja mennään suoraan alas yhtään pyllistelemättä taakse. Jos et osaa/pysty tekemään tuota niin sitten etukyykky. Mutta mutta...miksi ihmeessä tekisit 1-jakoisessa saman treenin kolme kertaa viikkoon? Ei mitään järkeä tommosessa. Joko vuorottele kahta erilaista harjoitusta tai mieluummin joka treeni erilainen. Paljon mielekkäämpää ja toimivampaa. Tossa äkkiä hatusta vetästy esimerkkijako.

1 treeni:
high bar kyykky
penkki
sjmv
vinopenkki
yläselkä ylhäältä(ylätalja, leuat tms)
facepull
pohkeet

2 treeni:
mave
pystypunnerrus
etukyykky
kapea penkki
yläselkä edestä(alatalja, kulmasoutu tms)
hauiskääntö
vatsa

High bar takakyykky knee breakilla eli polvet liikkuu ekana ja mennään suoraan alas yhtään pyllistelemättä taakse. Jos et osaa/pysty tekemään tuota niin sitten etukyykky. Mutta mutta...miksi ihmeessä tekisit 1-jakoisessa saman treenin kolme kertaa viikkoon? Ei mitään järkeä tommosessa. Joko vuorottele kahta erilaista harjoitusta tai mieluummin joka treeni erilainen. Paljon mielekkäämpää ja toimivampaa. Tossa äkkiä hatusta vetästy esimerkkijako.

1 treeni:
high bar kyykky
penkki
sjmv
vinopenkki
yläselkä ylhäältä(ylätalja, leuat tms)
facepull
pohkeet

2 treeni:
mave
pystypunnerrus
etukyykky
kapea penkki
yläselkä edestä(alatalja, kulmasoutu tms)
hauiskääntö
vatsa

Mielekkäämpää kenen mielestä? Ei mun ainakaan. Ja jos tarkkaan katot, niin toihan on golden six johon on lisätty mave ja soutu.

Lisäyksenä tohon ylempään: oon tehny kyllä noita A B A / B A B treenejä. Ei ole mun juttu yhtään ja jostain syystä motivaatio saliin laskeen. Alotin golden sixin ja tuntu hyvältä, mutta selkään ei tullu paksuutta ja takareidet jäi jälkeen joten lisäsin soudun ja SJMV :)

No jos se on golden six niin sittenhän se tottakai maagisesti toimii ja kroppa ei tarvitsekaan vaihtelua.

Heh, piilovittuilu kunniaan. Sitähän en missään välissä sanonu, etten kierrätä liikkeitä. Sen sijaan, että tekisin joka kerta eri, niin teen yhtä kuukauden ajan ja sitten liikkeet vaihtoon. Esim sit kun on kuukaus lueteltua takana, niin tehään kuukaus vinopenkkiä tai penkkiä käsipainoilla.

Tää topicci nyt kun tosiaan oli, että kumpi on parempi tässä tilanteessa. Etu- vai takakyykky.

Back
Ylös Bottom