CBB Jeve Ojala

ps. Kysytääs samaan syssyyn, että minkäslaisia suunnitelmia miehellä on tulevaisuutta ajatellen?

Päällimmäinen suunnitelma tämän punttien kolistelun suhteen on tehdä 700 kilon YT kyykyssä, penkissä ja vedossa. Niin kauan olen uhannut keskittyväni voimanostoon, että tuo tavoite täyttyy. Joulukuussa olis SVNL:n SM-kisat klassisessa voimanostossa, jonne olen eräänlaisen takarajan tuon tavoitteen täyttymiselle lyönyt. :)

Ihan ensimmäiseksi pitäisi kuitenkin opetella kyykkäämään, jotta pääsisin lähellekään tuota. Oon kuitenkin paskallakin tekniikalla kyykännyt 210kg(siteillä), mutta siitä on jo 6 vuotta aikaa.. :D Joten tuo epäkohta(luulis kuudessa vuodessa tulevan jotain muutakin kuin takapakkia) pitäis heti korjata ja päivittää tulokset tähän päivään, ettei tarttis muistella niitä vanhoja hyviä aikoja 24 vuotiaana. :D

Senkin takia tämä väliaikainen lajinvaihto on ihan paikallaan, mutta perimmäinen syy sille kuitenkin oli se, että viime dieetin lopussa en enää nauttinut treenaamisesta salilla. Ennemminkin vaan suoritin treenit läpi samalla lailla kuin ennenkin toki, mutta ei se ollut enää päivän kohokohta, josta tuli saamarin hyvä fiilis niin kuin aina ennen.

Se liikunnan tuoma ilo ja kehitys on kuitenkin niitä asioita, jonka vuoksi mäkin salilla käy. En mä minkään kisojen ja menestymisen takia siellä salilla viittis käydä vuodesta toiseen, jos en tykkäis siitä koko matkasta niihin kisoihin asti. Tuotakin tulee yllättävän paljon vastaan nykyään, että halutaan kisata, mutta ei treenaamisen ilon takia vaan kisaamisen takia. Tykättäis kovin pärjätä, mutta vihataan sitä työtä sen eteen. Siitä jo tietää, ettei se touhu ihan hirveen pitkäjäntänteistä ole..

Nyt sitä taas nauttii treenaamisesta hitosti, kun treenaaminen on ihan erilaista ja kehitystä tulee koko ajan, eikä tartte arvailla, että kehittyykö vai eikö, vaan joka treenissä huomaa, että tuleeko sitä kehitystä vai ei. Tietysti se varmaan oli yks osasyy sille, että homma alkoi puuduttamaan, kun kisasin aivan liikaa vuosina 2011-2015. Alkoi ne kisatkin tuntumaan ihan laimeilta ja arkisilta. Joku sellainen kipinä siitä puuttui, mitä aikaisemmin. Toki siihen varmaan vaikutti aika vahvasti se, että tiesin syksyn 2014 SM-kisoissa ja syksyn 2015 kaikissa kisoissa kisapäivinä, että kisakunto on kaukana siitä, mitä sen pitäis olla. Edellissyksystä jäi kisaamisesta käteen näyttämisenhalu ja viime syksystä jäi käteen järkeä. :D

Kyllä se vaan kroppa vaatii dieetistä palautuakseen puol vuotta, joten ei se ihme, ettei tiheällä kisaamisella paljoa kehitystä tarttunut kovasta yrityksestä huolimatta, kun palauduttua alkoi jo uus dieetti.

Ens kerralla, kun kisaan, niin en halua olla vaan olen selkeästi parempi, mitä keväällä 2014, jolloin tosiaan se EM-kulta osui kohdalleni. Muuten en sinne lavalle enää hyppää. Se kuitenkin vaatii ainakin sen 2-3 vuotta duunia, joten saa nähdä, että missä sarjassa sitten kisaan. Toivottavasti CBB ei ole vielä kuollut siihen mennessä.. :)

Itselläkin tuo klassinen voimanosto houkuttelisi. Itse kyykkäilin vuos siitten 215 siteillä ja nyt muutaman kuukauden kyykkinyt lämppäreillä. Mulla tämä siirtymä toi lonkka/nivusvaivaa, joita en osannut odottaa. Painon joutuu siirtämään nyt eri lihaksilla kuin ennen ja eihän nuo pienemmät lihakset olleet siihen valmiita. 700 YT kuulostaa pirun kovalta, missä painoluokassa ajattelit sen saada aikaan? Mulla nyt ensin se 600 tavoitteena 80 kilon painossa ja se alkaa olla lähellä. Kyykkääminen on se, mikä pitää saada kulkemaan, kun on elämänsä bodikyykkyä vääntänyt. Vetoakaan en ole juuri treenannut, mutta siinä tuo nousu on huomattavasti helpompi saada aikaan.

Onko Jeve kokeillut paljonko YT on tällä hetkellä, tai osaatko heittää mitään arviota ?

Oletko aikaisemmin muuten kilpaillut voimailussa ? Onko tullut menestystä tuolla puolella ?

Ei muutako tsemppiä tavoitteeseen. Mukava juttu, jos tällä hetkellä nautit treenaamisesta !:)

Itselläkin tuo klassinen voimanosto houkuttelisi. Itse kyykkäilin vuos siitten 215 siteillä ja nyt muutaman kuukauden kyykkinyt lämppäreillä. Mulla tämä siirtymä toi lonkka/nivusvaivaa, joita en osannut odottaa. Painon joutuu siirtämään nyt eri lihaksilla kuin ennen ja eihän nuo pienemmät lihakset olleet siihen valmiita. 700 YT kuulostaa pirun kovalta, missä painoluokassa ajattelit sen saada aikaan? Mulla nyt ensin se 600 tavoitteena 80 kilon painossa ja se alkaa olla lähellä. Kyykkääminen on se, mikä pitää saada kulkemaan, kun on elämänsä bodikyykkyä vääntänyt. Vetoakaan en ole juuri treenannut, mutta siinä tuo nousu on huomattavasti helpompi saada aikaan.

Kappas, vastausta kuukauden viiveellä.. Olenkin aktiivinen pakkiksella! :D

Mulla nivunen otti justiinsa hittiä penkkiasentoa hakiessani.. :D Kyykkyä on vielä nivuset kestänyt hyvin. Varsinkin, kun muutamien kokeilujen jälkeen päädyin tekemään melko kapealla jalka-asennolla kyykkyä. Leveällä asennolla, kun koitin, niin siinä kuvittelisin, että ois voinut nivuset ja lonkat olla aika kovilla pidemmässä juoksussa. Nuo iänkaiken vaivanneet polvet on mulla kaikkein kovimmilla kyykyissä ja toki ne vetojakin välillä haittaa, kun ne on pitkään arkana kyykkyjen jälkeen.. Mutta huolellisilla lämmittelyillä pystyy kyykkäämään "isompiakin" rautoja.. Saman se tosin vaati pienemmilläkin painoilla kyykätessä. Enhän mä pysty ylipäätään menemään kyykkyyn tosta vaan omallakaan painolla ilman polvikipua..

Alle 93 kilosiin en pysty kauheen vahvana vedättämään, kun mä painan lavalla 91 kiloa tankattuna, joten pakko se on tehdä alle 105 kilosissa. Siihen saan nyt vielä ainakin 7 kiloa ottaa voimamassaakin.. :D

Mutta on tää voimailu ollut kyllä pirun mukavaa vaihtelua jatkuvalle bodytreenaamiselle. :) Täällä kanssa kyykyn kanssa on eniten tekemistä. Mave kulkee ihan hyvin, mutta penkissäkin taidan olla sua jäljessä, vaikka painan kai 20kg enemmän.. Tsemppiä sinne treeneihin @Jatkuvuus :)

Onko Jeve kokeillut paljonko YT on tällä hetkellä, tai osaatko heittää mitään arviota ?

Oletko aikaisemmin muuten kilpaillut voimailussa ? Onko tullut menestystä tuolla puolella ?

Ei muutako tsemppiä tavoitteeseen. Mukava juttu, jos tällä hetkellä nautit treenaamisesta !:)

Parhaita sarjoja mulla on nyt mave 3x250kg, penkki 4x2x147,5kg ja kyykyssä eilen ottamani 3x6x175kg. Kyykyssä on vasta muutama treeni paremmalla tekniikalla takana, joten siinä pitäis olla paljon "helppoja" kiloja vielä edessä. Penkissä ei enää kauheeta loikkaa ylös mennäkään.. Mavessa mulla on kova luotto siihen et vuoden lopussa 300kg tulee ylös.

Kisasin vissiin lokakuussa 2010 opiskelijoiden raakavoimanostokisoissa huvikseen.. Siinä oli melko surkea jakso salilla alla, kun keskityin enemmän futikseen, jolloin pelasin viimeisen kauteni nelosdivarissa. :D Olin toinen Selinin Oton jälkeen paskoilla tuloksilla. No penkki oli ihan ok, kun otin sillon 140kg. Kyykky oli ihan paska - ehkä jtn 160kg.. Veto muistaakseni 205kg..

jeve01.webp jeve02.webp

Back
Ylös Bottom