Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Hiano herätä keskellä yötä siihe ku pohkeesta vetää suonta nii ettei pysty hetkee nukkuu. Ei ole vielä ennallaan tuo pohje. Tänään magnesiumia reilu annos.

Ainakaan oraalisesti juu. Saattaa alkaa pärskiin.

Juokohan kontsa retpullia kuin minä kaffia. Tänään saldo jo kolme mukia. Mutta, oletko kontsa maistanut mustikka-retpullia. Minä maistoin, oli hyvvee!

@gonzaless

Ainakaan oraalisesti juu. Saattaa alkaa pärskiin.

Juokohan kontsa retpullia kuin minä kaffia. Tänään saldo jo kolme mukia. Mutta, oletko kontsa maistanut mustikka-retpullia. Minä maistoin, oli hyvvee!

@gonzaless

Noinnikkäästi. Aamusella retbulli parasta. Ei illalla niin se sokerilitku houkuta. Silti menee 2-3tlk päivässä. Ihan pääkivun ja muiden vierotusoireiden mukaan.
Mustikkaa en oo uskaltanut maistaa, oon kyllä katsellut tölkkiä. Hieno tölkki.

Moskovan lentokentällä menin siperiakuukauden jälkeen fridayssiin jäätelölle. Kysäsin Vladimirirta, että onko redbullia ("u tebya yest redbull"). Sanoi notta Njet, mutta heillä on Burnia. Se maistuu ihan samalta. Olin väitteestä tyrmistynyt. Olin niin tyrmistynyt, että en saanyt sanaa suustanu. Jäin silmät suurena tuijottamaan Vladia, joka ahdistui Lauri Törnimäisestä katseesta niin, että luikeni paikalta lupaa kysymättäni. Teki mestan suurimman jäätelöannoksen ja toi mulle tölkin burnia.

200px-Torni_lauri.jpg

Ja mitävittua! Se burnihan maistui aivan redbullilta! Jätin Vladille viiskytä rubiaa tippiä. Ostaisin burnia suomessakin, jos olis jossain myynnissä.

Mä välillä mietin, että oon kuitenkin yllättävän vähän läskissä kunnossa kun huomioi mun syömiset :D Porukoilla sorrun oikeastikin tuohon, että syön, kun en muuta keksi. Vähän huono homma siellä, kaapit täynnä keksejä. Lisäksi leivon siellä joka päivä jotain hyvää. Porukoilla ei parane tehä kovinkaan pitkiä visiittejä... Joutuu tietysti käymään myös mummoa moikkaamassa kun siellä päin liikkuu jne...

Mää oon taas yllättävän läskissä kunnossa, kun huomioi mun syömiset. :(

Mää en tajua mitä ihmeen läpipaskoja nuo jotku on jokka vetää dieetillä 2500-3000kcal. Itsellä paino lähtee raketin lailla nousemaan siinä 2000kcal tasossa. Saatana.

On se kova. Laittoi Vladin nurkkaan ja sai tölkin burnia sekä ison jäätelöannoksen.

Kannattaa maistaa mustikkaa kun oot vähän hövelillä päällä. Mutta älä ota ekana aamusta, jos et tykkää niin menee äkkiä päivä pilalle. Minun takiani.

Burn, tuttu tölkki jostain. Mutta en ole maistanut.

Tää piti kysymäni, että missä on ns. aito maltaan maku, kun puhutaan nyt nimenomaan vaaleista lagereista?
No sepä tuossa onkin, että tuo on melko mahdoton yhdistelmä, ainakin jos haetaan vahvaa makua. Parempaa maltaan makua on huomattavissa vaikka Stellassa, Heinekenissä ja Carlsbergissa. Huomattavaa on, että näissä maltaan maku on varsin mieto ja juuri siksi se sopiikin tähän tyyliin, eikä vaikuta väkinäiseltä. Itse oluista voi tosin olla mitä mieltä tahansa, mutta saunakaljaksi tai janoon otan ehdottomasti mielummin jonkun näistä kuin yhtäkään kotimaista bulkkiolutta (jos saa valita).

Kirjastoon pitäisi mennä, mutta ei pääkirjaston vaan Nurmoohin, Nurmooseen, Nurmoon. Mieli tekisi ulkoiluttaa Ghost-kalsareita ihan sen kunniaksi, että voittivat Grammyn, mutta en mä viitsi. Tulee kylmä. Enkä kehtaa. Laitan farkut.

No sepä tuossa onkin, että tuo on melko mahdoton yhdistelmä, ainakin jos haetaan vahvaa makua. Parempaa maltaan makua on huomattavissa vaikka Stellassa, Heinekenissä ja Carlsbergissa. Huomattavaa on, että näissä maltaan maku on varsin mieto ja juuri siksi se sopiikin tähän tyyliin, eikä vaikuta väkinäiseltä. Itse oluista voi tosin olla mitä mieltä tahansa, mutta saunakaljaksi tai janoon otan ehdottomasti mielummin jonkun näistä kuin yhtäkään kotimaista bulkkiolutta (jos saa valita).
Joo, eli tässä oli vaan kyse siitä, että kaikilla tuntuu olevan oma makunsa myös vaaleissa lagereissa, vaikka erot on hyvin pieniä. Heinekenissa on tosiaan hyvin kevyt se maltaisuus, mutta siinä kuten Stellassakin aavistuksen korkeampi prosentti tukevoittaa kyllä makua. Eikä tuo kyllä mikään mahdoton yhtälö ole. Pitää vaan muistaa, mistä oluttyylistä nyt puhutaan. Meillä on pupin raanassa saksalainen Spaten Munchener Hell, joka on hyvin tasapainoinen ja laadukas lager. Siinä on mukavasti mallasta, miellyttävä humalointi ja sen verran prosenttia, ettei jää vetiseksi. Se kannattaa hörppästä, jos jossakin tulee vastaan. Muistaakseni oli Alkonkin hyllyssä johonkin vaiheeseen.

Joo, eli tässä oli vaan kyse siitä, että kaikilla tuntuu olevan oma makunsa myös vaaleissa lagereissa, vaikka erot on hyvin pieniä. Heinekenissa on tosiaan hyvin kevyt se maltaisuus, mutta siinä kuten Stellassakin aavistuksen korkeampi prosentti tukevoittaa kyllä makua. Eikä tuo kyllä mikään mahdoton yhtälö ole. Pitää vaan muistaa, mistä oluttyylistä nyt puhutaan. Meillä on pupin raanassa saksalainen Spaten Munchener Hell, joka on hyvin tasapainoinen ja laadukas lager. Siinä on mukavasti mallasta, miellyttävä humalointi ja sen verran prosenttia, ettei jää vetiseksi. Se kannattaa hörppästä, jos jossakin tulee vastaan. Muistaakseni oli Alkonkin hyllyssä johonkin vaiheeseen.

Juu, noi perus-lagerit on vaan vähän sellainen tyylilaji, että niitä harvemmin tulee juotua maun vuoksi, joten helppo juotavuus on usein tässä tyylilajissa niitä tärkeimpiä ominaisuuksia.

Back
Ylös Bottom