Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jason Stathamkin näköjään pyörii tuolla videon alkupuolella sinisessä "for life" paidassa
Onko tuolla kaverilla lateksihanskat kädessä, joka about 5 ja puolen minuutin kohdalla vetää nuo limput maasta? Jotenkin näyttää siltä... On kyllä käsittämätön suoritus mun mielestä jo 2X 20 kg leokojen nosto yhdellä kädellä. En tiennyt, että tuo 2 X 25 kg olisi edes mahdollista. Itse olen nostanut 2 X 15 kg ja siihen vähän lisäpainoja, eli 34 kg yhteensä. Pidin sitä jo kovana suorituksena

Espoossa asun. Oisko Helsinki lähin paikka? Täältä en ainakaan monimuotosella googlettelulla löytäny mitään kädenvääntöön viittaavaa. Suurin osa ohjautu politiikkakeskusteluihin. Poliitikot on kovia kädenvääntäjiä luonnostaan.![]()

No Helsingissä toimii ainakin HAK http://www.hak.fi/kadenvaanto/, jota number_onekin edustaa
Lauantaina on muuten kisat Sipoossa, jos pääkaupunkilaiset haluavat nähdä kovaa vääntöä http://www.skvl.net/kilpailut/Sipoon_mestaruuskilpailu_2015.pdf ja jos on tarpeeksi kylmäpäinen, niin voi osallistua vaikka noviisiluokkaan!
Vähän ehkä offtopicia, mutta onko kenelläkään olkapää pahasti hajonnut kädenväännössä? Tuli oltua pohjoisessa UV ja pienessä paikallisessa joku paikallinen kirvesmies halusi haastaa kädenvääntöön. No tuli tyhmänä suostuttua ja 3/3 voittoa tulikin ja kolme kierrosta vodkapaukkuja. Mutta sen verran tosissaan tää konttorirotta sai vääntää, että nyt olkapää hiton kipee. Mitäs kaikkea tuollaisessa vääntöliikkeessä voi hajota?
Vähän ehkä offtopicia, mutta onko kenelläkään olkapää pahasti hajonnut kädenväännössä? Tuli oltua pohjoisessa UV ja pienessä paikallisessa joku paikallinen kirvesmies halusi haastaa kädenvääntöön. No tuli tyhmänä suostuttua ja 3/3 voittoa tulikin ja kolme kierrosta vodkapaukkuja. Mutta sen verran tosissaan tää konttorirotta sai vääntää, että nyt olkapää hiton kipee. Mitäs kaikkea tuollaisessa vääntöliikkeessä voi hajota?
Hassua muuten miten en oo varmaan ikinä kuullu kädenvääntötarinaa missä kertoja olisi itse hävinnyt ;)
Mun mielestä tommoset baariväännöt kannattaa suosiolla jättää pois repertuaarista. Etenkin jos on jurrissa eikä lämmitellyt huolella :D
Etkö sä ole oikeasti kuullut sitä tarinaa, kun mä hävisin rippileirillä neljälle eri tytölle kädenväännössä ja päätin, että en koskaan koko elämäni aikana enää väännä kättä??? :D Painoin vielä itse jonkun 80kg ja viimeinen tyttö voitettuaan totesi lakonisesti, että painaa alle 50kg. Ja sain huilata vääntöjen välissä... ja vaihtaa kättäkinHassua muuten miten en oo varmaan ikinä kuullu kädenvääntötarinaa missä kertoja olisi itse hävinnyt ;)

Etkö sä ole oikeasti kuullut sitä tarinaa, kun mä hävisin rippileirillä neljälle eri tytölle kädenväännössä ja päätin, että en koskaan koko elämäni aikana enää väännä kättä??? :D Painoin vielä itse jonkun 80kg ja viimeinen tyttö voitettuaan totesi lakonisesti, että painaa alle 50kg. Ja sain huilata vääntöjen välissä... ja vaihtaa kättäkin![]()
Kerro tarkemmin, että missä kohtaa ja mitä tehdessä kipu ilmenee? Kilpaväännön puolella oman mutuni mukaan olkapäävaivat ovat kohtalaisen harvinaisia verrattuna esim. kyynärpää ja rannevaivoihin. Luultavimmin sulla on vain kiertäjänkalvosin venähtänyt. Se toki voi alkaa kiristämään, jolloin se kipeytyy entisestään. Epäilen, että viikko lepoa ibuprofeenin kuuriluontoisen syömisen kanssa ja toinen viikko kiertäjänkalvosimen venytyksiä ja kevyttä pumppailua vastuskuminauhalla riittää hoitamaan vaivan.
Se on hauska, että ihmiset ovat valmiita humalassa vääntämään täysillä kättä kylmiltään ja sitten (en puhu nyt sinusta, vaan yleisesti) vielä usein syyttävät itse kädenvääntöä siitä, kun joku paikka kipeytyy tai menee rikki. Epäilen, että jälki olisi aika rajua esimerkiksi silloinkin, jos yrittäisi pikku jurrissa kylmiltään nostaa omaa penkkiennätystään.
Ja olen samaa mieltä number_onen kanssa siitä, että parempi jättää se kädenvääntö pois baari-illan ohjelmasta. Itse menen sen verran pitkälle, että en suosittelisi koskaan vääntämään kuin kisapöydässä ja silloinkin on parempi tietää, että mitä on tekemässä.
Joop, kyllä tuo ihan siltä kuulostaa, kuin ajattelinkin. Kokeile noita aikaisempia neuvojani, niin eiköhän se tule kuntoon. Ja sitten voikin liittyä lähimpään kädenvääntöseuraan kun lahjoja selvästi on ;)Joo, kyllä sitä aina kännissä touhuaa kaikkea tyhmää :D Ja voin sanoa, ettei kyllä voitto-shoteista ja muusta alkoholista iskenyt migreeni ollut olkapääkivun arvoista :D
Eli olkapäähän sattuu mielestäni tuohon sivulle. Kun laitan käden ns. haukkapose-asentoon ja käännän taakse ja eteen käsivartta, kipu on pahin. Toivon tosiaan että kivut menisi aika pian pois, ettei siellä mitään pahemmin ole hajonnut. Nivelkapseli revennyt kerran ja sillon kyllä turposi koko olkapää eikä pystynyt ilman kipua liikuttamaan mihinkään suuntaan. No jos tässä sitten keskittyisi jalkoihin ja vatsoihin salilla hetken aikaa.