Kädenvääntö - Ranteet rullalle

Meta title: 💥 KÄDENVÄÄNNÖN RAIVOKETJU 💥

Meta description: Ranteet rullalle ja kyynärpäät tulille, täällä puhutaan vain todellisesta puristusvoiman sodasta ilman selittelyjä.

Espoossa asun. Oisko Helsinki lähin paikka? Täältä en ainakaan monimuotosella googlettelulla löytäny mitään kädenvääntöön viittaavaa. Suurin osa ohjautu politiikkakeskusteluihin. Poliitikot on kovia kädenvääntäjiä luonnostaan. :)

Jason Stathamkin näköjään pyörii tuolla videon alkupuolella sinisessä "for life" paidassa
Onko tuolla kaverilla lateksihanskat kädessä, joka about 5 ja puolen minuutin kohdalla vetää nuo limput maasta? Jotenkin näyttää siltä... On kyllä käsittämätön suoritus mun mielestä jo 2X 20 kg leokojen nosto yhdellä kädellä. En tiennyt, että tuo 2 X 25 kg olisi edes mahdollista. Itse olen nostanut 2 X 15 kg ja siihen vähän lisäpainoja, eli 34 kg yhteensä. Pidin sitä jo kovana suorituksena

Nostaja on Kody Burns. Hän on kahden käden sekä yhden käden euro pinchin WR mies. Sama mies omistaa myös Ironmindin silver bulletin, little big hornin sekä 3" block busterin WR tulokset. FBBC 2" V-Bar world ranking 2 sija myös hänellä taskussa.

Nuo nostot ja pidot on tehty täysipäiväisen otevoimakilpailun päälle mikä korostaa entisestään suorituksen kovuutta. Levyt ovat Bob Sundinin Leokot ( Bob : 2 HP euro pinch WR alle 83kg, toisena miehenä maailmassa 2x25kg nosto).
Kodylla ei ollut käsissä muuta kuin magnesiumia. Tosin tuossa 31sec pidossa oli ollut levyjen kanssa "body contactia" mikä ei ole sallittua mutta kuten paikalla olleet nostajat jälkeenpäin sanoivat: levyt ovat äärimmäisen hankalat nostaa suoraan etukautta ilman kosketusta kroppaan.

-Juha Harju

Espoossa asun. Oisko Helsinki lähin paikka? Täältä en ainakaan monimuotosella googlettelulla löytäny mitään kädenvääntöön viittaavaa. Suurin osa ohjautu politiikkakeskusteluihin. Poliitikot on kovia kädenvääntäjiä luonnostaan. :)

Jos Helsinki kiinnostaa, niin ota muhun yhteyttä privalla :)

http://skvl.net/index.php?page=seurat tuolta loppujen suomen seurojen yhteystiedot

Käsittämätön on kyllä edelleen tuo 2 X 25kg nosto. Eihän tuo nostaja ole edes mikään erityisen lihaksikas, voisi olla vaikka lentopalloilija tai pesäpalloilija
Mä luulin että 2 X 20kg nostonkin olisi tehnyt vaan pari ihmistä maailmassa. Niinkun sanoin, luulin ettei tuo 2 X 25kg olisi edes mahdollista.
Miten tuota pitäisi treenata? Nyppiä vaan pari kertaa viikossa limppuja niin helvatasti?
Tuo 2X 15kg pinch-nostokin tuntuu, melkein kaikilta ketä olen pyytänyt koittamaan, jäävän nostamatta.

Anssi Ainali's 50-Year Celebration Pulldozers Armwrestling Supermatch Competition, 31.10.2015 Tampere Finland.

Pakkiksen soturit AnttiSalmi ja number_one myös mukana talkoissa ;)

Vähän ehkä offtopicia, mutta onko kenelläkään olkapää pahasti hajonnut kädenväännössä? Tuli oltua pohjoisessa UV ja pienessä paikallisessa joku paikallinen kirvesmies halusi haastaa kädenvääntöön. No tuli tyhmänä suostuttua ja 3/3 voittoa tulikin ja kolme kierrosta vodkapaukkuja. Mutta sen verran tosissaan tää konttorirotta sai vääntää, että nyt olkapää hiton kipee. Mitäs kaikkea tuollaisessa vääntöliikkeessä voi hajota?

Vähän ehkä offtopicia, mutta onko kenelläkään olkapää pahasti hajonnut kädenväännössä? Tuli oltua pohjoisessa UV ja pienessä paikallisessa joku paikallinen kirvesmies halusi haastaa kädenvääntöön. No tuli tyhmänä suostuttua ja 3/3 voittoa tulikin ja kolme kierrosta vodkapaukkuja. Mutta sen verran tosissaan tää konttorirotta sai vääntää, että nyt olkapää hiton kipee. Mitäs kaikkea tuollaisessa vääntöliikkeessä voi hajota?

Hassua muuten miten en oo varmaan ikinä kuullu kädenvääntötarinaa missä kertoja olisi itse hävinnyt ;)

Mun mielestä tommoset baariväännöt kannattaa suosiolla jättää pois repertuaarista. Etenkin jos on jurrissa eikä lämmitellyt huolella :D

Hassua muuten miten en oo varmaan ikinä kuullu kädenvääntötarinaa missä kertoja olisi itse hävinnyt ;)

Mun mielestä tommoset baariväännöt kannattaa suosiolla jättää pois repertuaarista. Etenkin jos on jurrissa eikä lämmitellyt huolella :D

Voitot oli kyllä hassuja koska en ole juuri ikinä kädenvääntöä harrastanut, edes kännissä, ja olin varma että häviö tulee mennen tullen. Ja huomattiin, ettei kannata edes kännissä alkaa kylmiltä vääntämään. Ihan hirvee vitutus kun syksyn ollut pitkästä aikaa olkapää kunnossa ja pystynyt tosissaan treenata salilla.

Kerro tarkemmin, että missä kohtaa ja mitä tehdessä kipu ilmenee? Kilpaväännön puolella oman mutuni mukaan olkapäävaivat ovat kohtalaisen harvinaisia verrattuna esim. kyynärpää ja rannevaivoihin. Luultavimmin sulla on vain kiertäjänkalvosin venähtänyt. Se toki voi alkaa kiristämään, jolloin se kipeytyy entisestään. Epäilen, että viikko lepoa ibuprofeenin kuuriluontoisen syömisen kanssa ja toinen viikko kiertäjänkalvosimen venytyksiä ja kevyttä pumppailua vastuskuminauhalla riittää hoitamaan vaivan.

Se on hauska, että ihmiset ovat valmiita humalassa vääntämään täysillä kättä kylmiltään ja sitten (en puhu nyt sinusta, vaan yleisesti) vielä usein syyttävät itse kädenvääntöä siitä, kun joku paikka kipeytyy tai menee rikki. Epäilen, että jälki olisi aika rajua esimerkiksi silloinkin, jos yrittäisi pikku jurrissa kylmiltään nostaa omaa penkkiennätystään.

Ja olen samaa mieltä number_onen kanssa siitä, että parempi jättää se kädenvääntö pois baari-illan ohjelmasta. Itse menen sen verran pitkälle, että en suosittelisi koskaan vääntämään kuin kisapöydässä ja silloinkin on parempi tietää, että mitä on tekemässä.

Etkö sä ole oikeasti kuullut sitä tarinaa, kun mä hävisin rippileirillä neljälle eri tytölle kädenväännössä ja päätin, että en koskaan koko elämäni aikana enää väännä kättä??? :D Painoin vielä itse jonkun 80kg ja viimeinen tyttö voitettuaan totesi lakonisesti, että painaa alle 50kg. Ja sain huilata vääntöjen välissä... ja vaihtaa kättäkin :david:

Etkö sä ole oikeasti kuullut sitä tarinaa, kun mä hävisin rippileirillä neljälle eri tytölle kädenväännössä ja päätin, että en koskaan koko elämäni aikana enää väännä kättä??? :D Painoin vielä itse jonkun 80kg ja viimeinen tyttö voitettuaan totesi lakonisesti, että painaa alle 50kg. Ja sain huilata vääntöjen välissä... ja vaihtaa kättäkin :david:

Kuulostaa ihan asialliselta rippileiriltä ;) Ettei äijällä vaan ollu ketunhäntäää kainalossa tossa koko "turnauksessa"..

Kerro tarkemmin, että missä kohtaa ja mitä tehdessä kipu ilmenee? Kilpaväännön puolella oman mutuni mukaan olkapäävaivat ovat kohtalaisen harvinaisia verrattuna esim. kyynärpää ja rannevaivoihin. Luultavimmin sulla on vain kiertäjänkalvosin venähtänyt. Se toki voi alkaa kiristämään, jolloin se kipeytyy entisestään. Epäilen, että viikko lepoa ibuprofeenin kuuriluontoisen syömisen kanssa ja toinen viikko kiertäjänkalvosimen venytyksiä ja kevyttä pumppailua vastuskuminauhalla riittää hoitamaan vaivan.

Se on hauska, että ihmiset ovat valmiita humalassa vääntämään täysillä kättä kylmiltään ja sitten (en puhu nyt sinusta, vaan yleisesti) vielä usein syyttävät itse kädenvääntöä siitä, kun joku paikka kipeytyy tai menee rikki. Epäilen, että jälki olisi aika rajua esimerkiksi silloinkin, jos yrittäisi pikku jurrissa kylmiltään nostaa omaa penkkiennätystään.

Ja olen samaa mieltä number_onen kanssa siitä, että parempi jättää se kädenvääntö pois baari-illan ohjelmasta. Itse menen sen verran pitkälle, että en suosittelisi koskaan vääntämään kuin kisapöydässä ja silloinkin on parempi tietää, että mitä on tekemässä.

Joo, kyllä sitä aina kännissä touhuaa kaikkea tyhmää :D Ja voin sanoa, ettei kyllä voitto-shoteista ja muusta alkoholista iskenyt migreeni ollut olkapääkivun arvoista :D

Eli olkapäähän sattuu mielestäni tuohon sivulle. Kun laitan käden ns. haukkapose-asentoon ja käännän taakse ja eteen käsivartta, kipu on pahin. Toivon tosiaan että kivut menisi aika pian pois, ettei siellä mitään pahemmin ole hajonnut. Nivelkapseli revennyt kerran ja sillon kyllä turposi koko olkapää eikä pystynyt ilman kipua liikuttamaan mihinkään suuntaan. No jos tässä sitten keskittyisi jalkoihin ja vatsoihin salilla hetken aikaa.

Joo, kyllä sitä aina kännissä touhuaa kaikkea tyhmää :D Ja voin sanoa, ettei kyllä voitto-shoteista ja muusta alkoholista iskenyt migreeni ollut olkapääkivun arvoista :D

Eli olkapäähän sattuu mielestäni tuohon sivulle. Kun laitan käden ns. haukkapose-asentoon ja käännän taakse ja eteen käsivartta, kipu on pahin. Toivon tosiaan että kivut menisi aika pian pois, ettei siellä mitään pahemmin ole hajonnut. Nivelkapseli revennyt kerran ja sillon kyllä turposi koko olkapää eikä pystynyt ilman kipua liikuttamaan mihinkään suuntaan. No jos tässä sitten keskittyisi jalkoihin ja vatsoihin salilla hetken aikaa.
Joop, kyllä tuo ihan siltä kuulostaa, kuin ajattelinkin. Kokeile noita aikaisempia neuvojani, niin eiköhän se tule kuntoon. Ja sitten voikin liittyä lähimpään kädenvääntöseuraan kun lahjoja selvästi on ;)

Back
Ylös Bottom