CBB Utti Hulkki Hietala

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mulla oli lääkehoidon tentissä seuraava kysymys. Piti vastata onko väittämä "tosi" vai "epätosi".

"Fyysisen suorituskyvyn lisääminen lääkeaineilla on dopingia." Vastasin epätosi koska:

Levelöin itseni tästä sitten pihalle miettimällä että siinä haettiin KIELLETTYÄ lääkeainetta. Ajattelin että on olemassa myös sallittuja lääkeaineita joita voi käyttää fyysisen suorituksen parantamiseksi. Opettaja oli ilmeisesti sitä mieltä että ei ole olemassakaan sallittuja lääkeaineita jotka parantavat fyysistä suorituskykyä. Eniten varmasti harmitti maikan asenne, kun ei oikein suostunut kuuntelemaan kantaani.
icon_biggrin.gif

Eli onko tästä olemassa jengillä tietoa/tai valistuneita mielipiteitä. Eli mun logiikalla JOS on olemassa sallittuja fyysistä suorituskykyä lisääviä aineita, niin silloin väittämä on "epätosi" Ja jos tulee mieleen SALLITTUJA LÄÄKEAINEITA, MITKÄ PARANTAVAT FYYSISTÄ suorituskykyä, niin mielellään kuulisin niistä.

eli pointtina. haluisin tietää onko olemassa SALLITTUJA LÄÄKKEITÄ MITKÄ PARANTAA FYYSISTÄ SUORITUSKYKYÄ.

Asia on filosofinen, koska se koskee perustavanlaatuisia periaatteita ajattelussa, uskomuksissa ja mielipiteissä. Ihmisryhmät tulevat aina olemaan eri mieltä joistain asioista. Opettajasi ei yksinkertaisesti jakanut näkökantaasi asiassa. Oletan siis että puhutaan ns. "paheksuttavasta dopingista", kuten aiheessa tällä hetkellä yleisesti paheksua tapana on. Aiheesta, kuten muistakin, voisi keskustella varmaankin maailman tappiin. Itse uskon itsemääräämisoikeuteen omasta kehosta.

Mulla oli lääkehoidon tentissä seuraava kysymys. Piti vastata onko väittämä "tosi" vai "epätosi".

"Fyysisen suorituskyvyn lisääminen lääkeaineilla on dopingia." Vastasin epätosi koska:

Levelöin itseni tästä sitten pihalle miettimällä että siinä haettiin KIELLETTYÄ lääkeainetta. Ajattelin että on olemassa myös sallittuja lääkeaineita joita voi käyttää fyysisen suorituksen parantamiseksi. Opettaja oli ilmeisesti sitä mieltä että ei ole olemassakaan sallittuja lääkeaineita jotka parantavat fyysistä suorituskykyä. Eniten varmasti harmitti maikan asenne, kun ei oikein suostunut kuuntelemaan kantaani.
icon_biggrin.gif

Eli onko tästä olemassa jengillä tietoa/tai valistuneita mielipiteitä. Eli mun logiikalla JOS on olemassa sallittuja fyysistä suorituskykyä lisääviä aineita, niin silloin väittämä on "epätosi" Ja jos tulee mieleen SALLITTUJA LÄÄKEAINEITA, MITKÄ PARANTAVAT FYYSISTÄ suorituskykyä, niin mielellään kuulisin niistä.

eli pointtina. haluisin tietää onko olemassa SALLITTUJA LÄÄKKEITÄ MITKÄ PARANTAA FYYSISTÄ SUORITUSKYKYÄ.

No lasketaanko kofeiini(tabletit) ja kreatiini lääkeaineiksi vai lisäravinteiksi? Niillä on ainakin jotain tutkittua dataa suorituskyvyn parantamisesta. Ja nuo edellä mainitut kipulääkkeet vammojen yhteydessä.

Tuon kanssa olis superina toiminut "perseviparit pallolla".

Ja nyt joku saa kertoa mulle mikä liike tuo ylipäänsä on :D Oon joskus Utin vanhoja bloggauksia lukiessa törmännyt tähän.

Pitkään tota itekki ihmettelin, mutta kerran muistan sen treeniblogin videopätkällä olleen. Ja jos en ihan väärin muista niin menee sillattis, että jalat on pallolla, kyynärvarret lattia vasteen ja siitä nostetaan persettä eli koukistetaan lantiota niin perkeleesti. Eli vähä niinku Hip Thrustin eli lantion ojennuksen vastaliike. Utti korjatkoon jos muistan väärin.

Mikä liike "sitouts v4" ?

http://www.fast.fi/2013/parhaat-erikoisliikkeet-osa-7-sitouts/. Jotain tollasta. Ja jos sama logiikka edelleen numeroinnissa käytössä niin ilmeisesti hyvin kevyt versio.

Tietosi ovat vanhanaikaisia.

Tosin ei niistä kylläkään hyötyä saa irti.
No jaa, itse kisasin vielä 2v sitten, mutta kaveri ei saa käyttää vieläkään. Kyseessä siis normi bluecardin kautta oleva lisenssi ja uimaliiton säännöt.
Saisinko lähdettä, että saa käyttää? Pääsis kaverikin tykittämään avaavien kanssa.

No jaa, itse kisasin vielä 2v sitten, mutta kaveri ei saa käyttää vieläkään. Kyseessä siis normi bluecardin kautta oleva lisenssi ja uimaliiton säännöt.
Saisinko lähdettä, että saa käyttää? Pääsis kaverikin tykittämään avaavien kanssa.
Noh tarkennetaan että en uimisesta tiedä, mutta tuossa pohdittiin yleisesti ja ainakin WADA sallii tiettyjen avaavien lääkkeiden käytön tiettyyn määrään asti. Tälle vuodelle tuli sallituksi, viime vuonna oli vielä erikoisluvan alaisia.

Moi Utti, jos sais edes jotain matskua nähdä Losin reissusta, niin ois mahtavaa :) Vaikkei salilta niin muuten esittelyä meille kotimaan "vangeiksi" jääville :D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Muistan hämärästi, että Utti antoi joskus vinkin miten tehdä tota tibialis anterior jumppaa ilman tollasta laitetta..Muistaako joku? Omalta salilta ei tommosta konetta löydy kun tossa ölogissa

Muistan hämärästi, että Utti antoi joskus vinkin miten tehdä tota tibialis anterior jumppaa ilman tollasta laitetta..Muistaako joku? Omalta salilta ei tommosta konetta löydy kun tossa ölogissa
Juu esimerkiksi istut vaa penkille ja levypaino molempien jalkaterien päälle ja siitä tekemään. Sellanen sopivan kokonen limppu (tyylii 10 Kg kokonen, ei sellain iso 20 Kg levy, painosta ei nyt siis kyse vaan painon halkasijan koosta)

Terkkuja Mekasta! Aika vapaasti jengi täällä tuntuu kuvailevan, vaikka kuinka kylteissä kielletään. Oma lukunsa on sitten Calum von Moger, Shawn Rhoden, Rich Piana ja kumppanit, joilla on suunnilleen oma camera crew mukana. :D
Toivottavasti Uttikin uskaltaa sitten kuvailla, sieltä ois kiva saada videoo tänne niin aurinkoiseen ja lämpöiseen suomeen. T: kateellinen

Terkkuja Mekasta! Aika vapaasti jengi täällä tuntuu kuvailevan, vaikka kuinka kylteissä kielletään. Oma lukunsa on sitten Calum von Moger, Shawn Rhoden, Rich Piana ja kumppanit, joilla on suunnilleen oma camera crew mukana. :D
Rick paninin videoiden tekoa olisi kyllä makeeta päästä seuraamaan :D

Rick paninin videoiden tekoa olisi kyllä makeeta päästä seuraamaan :D
joo, jos Utti "ovelasti" kuivasi itteään niin että näkyisin Richin kuvaukset taustalla :D

Onkohan Utti tehnyt videota, missä puhuu nesteen keräytymisestä kehoon / nesteturvotuksesta, sen aiheuttajista...yms.

Utin fysiologisia puheita on muutenkin, just esim. Fast:in videoilla on mielenkiintoista kuunnella. :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom