Fallout 4 (Huom! Kaikki spoilerit aina spoilertageihin!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Jaha ilmeisesti toi mun löytämä onkin vaan joku powerarmor frame mihin pitää lisätä suojia. Oon kyl ihan hukassa muutenkin kaikkien kledjujen kanssa. Oon käyttänyt pelkkää minutemen uniformua kun se näyttää mulle parhaat suojatasot, mutta onko se fiksumpaa koota asu monista eri suojista. Eli jos mun rintapanssarilla on pienempi suojataso kun tolla kokoasulla, mutta rintapanssariin saa liitettyä lisäksi kaikki raajasuojat niin nostaako se sitä kokonaissuojaa? Pää ihan tyhjä tällä hetkellä. En osaa paremmin selittää :D. Hirveä kasa noita *legendary suojia ja mietin pitäiskö ne lykätä vaan kaikki niskaan vaikka tuleekin turhia kiloja.

Ootteko muuten ikinä törmännyt suicide mutanttiin. Oli aika hektistä kun juoksen takaperin karkuun ja räiskin haulikolla kun mua jahtaa mutantti joka meinaa räjäyttää meidät molemmat fatmanin ammuksella. Sanomattakin selvää kumpi onnistuin tappamaan kumman. Kuolin.

Muutaman kerran on tullu vastaan, ei oo kivoja otuksia ei.

Noiden itsarimutanttien kanssa kandee peruuttaa ja heitellä miinoja peruutellessa. Ne kuulee jo kaukaa kun ne tulee piipittäen. Sitten saa siitä nuken aina messiin. Luulis nyt helvetti nuken pamahtavan jos miinaan astut. Ja se nukehan on viritetty räjähtämään, miksi se viritys laukeaa kun tapat mutantin?

Joo elikkäs millasia suojatasoja teillä sit on? Mulla siis päällä toi minuuttimies kenraalin asu joka on perussuoja 45 ja jokasen raajan kohdalla näyttää 18. Sitten noista *suojista esim Hunters metal leg on 9 ja parhaana Steadfast BOS combat armor chest piece joka on 17. Toki noissa on jotain bonareita eläimiä, säteitä yms vastaan mutta eikö toi minuuttimies asu ole siis kuitenkin lähtökohtasesti parempi :D. Ei painakkaan paljoa kun yksi asu vaan mutta siihen ei saa heitettyä päälle mitään.

Tai sit mä lopetan miettimisen ton suojan suhteen kun en oo powerarmoreitakaan käyttänyt ja luotan mun sniper kykyihin. Mulla on joku levoton +120damagen kiikarikivääri jolla pyrin napsimaan vihut kaukaa.

Se yhteenlaskettu suojataso näkyy siinä pipboyn oikeassa alakulmassa, kun armoreita laittaa päälle. Eli siitä näkee näppärästi, että onko uusi armor (tai armorin osa) parempi kuin aikaisempi.
Mulla on vielä tässä vaiheessa vault suit alla (tosin sitä on jo pari kertaa modattu) ja sen päälle tulee heitettyä uusia osia sitä mukaa, kun löytyy parempia. Ei ole siis vastaan tullut sellaista yksittäisarmoria, joka olisi tuota parempi.

Se yhteenlaskettu suojataso näkyy siinä pipboyn oikeassa alakulmassa, kun armoreita laittaa päälle. Eli siitä näkee näppärästi, että onko uusi armor (tai armorin osa) parempi kuin aikaisempi.
Mulla on vielä tässä vaiheessa vault suit alla (tosin sitä on jo pari kertaa modattu) ja sen päälle tulee heitettyä uusia osia sitä mukaa, kun löytyy parempia. Ei ole siis vastaan tullut sellaista yksittäisarmoria, joka olisi tuota parempi.
Itse vaan katson niitä "++", "---", "-", jne merkkejä eri suojien kohdalla että onko parempi osa. Eli kun inventoryssä selaat armoreita, niin jokaisen kohdalla näkyy aina noi merkit kolmen eri suojan kohdalla. Ne siis vertaa siihen samaan osaan mikä on päällä.
Toistaiseksi keskityn lähinnä normaaliin (ekaan) damage resistiin, koska se on paras "täl puol jokkee", eli siis Diamond city jos on horizontaali raja niin sen yläpuolella.

Itse vaan katson niitä "++", "---", "-", jne merkkejä eri suojien kohdalla että onko parempi osa. Eli kun inventoryssä selaat armoreita, niin jokaisen kohdalla näkyy aina noi merkit kolmen eri suojan kohdalla. Ne siis vertaa siihen samaan osaan mikä on päällä.
Toistaiseksi keskityn lähinnä normaaliin (ekaan) damage resistiin, koska se on paras "täl puol jokkee", eli siis Diamond city jos on horizontaali raja niin sen yläpuolella.

Juu, samoja katson itse kun noita yksittäisiä osia valitsen. Jossain armoreissa on vaan jotain bonuksia mukana (attribute bonus tms) niin niiden kanssa tulee verratua, että onko suojaustaso kuinka lähellä nykyistä "palasista koottua" armoria.

Tosin eikö ne SPECIAL bonukset näy vain stats näkymässä...?
Sitten muita bonareita noissa on erikoisempia, kuten että -15% damage from super mutants, ja noi nyt tuskin näkyy kokonaislukemassa.
Sitä vain, että kokonaislukema tuskin ikinä antaa enemmän infoa kuin se, että yksi osa on parempi kuin toinen?

Tosin eikö ne SPECIAL bonukset näy vain stats näkymässä...?
Sitten muita bonareita noissa on erikoisempia, kuten että -15% damage from super mutants, ja noi nyt tuskin näkyy kokonaislukemassa.
Sitä vain, että kokonaislukema tuskin ikinä antaa enemmän infoa kuin se, että yksi osa on parempi kuin toinen?

Juu, mutta tarkoitin siis sitä, että jos uudessa armorissa on joku bonus, niin tuosta näen nopeasti, että kuinka paljon huonompi (tai parempi) se on kuin käytössä oleva.
Eli pystyy siitä päättelemään, että onko se joku mahdollinen bonus arvokkaampi kuin mahdollisesti heikentyvä suojaustaso.

Noh, en ihan tajua hyötyä, mutta hyvä jos toimii! :D

Kello nyt 09:00, töissä puolisen tuntia, pääsiskö jo kohta himaan jatkamaan?

En mä tiedä onko siitä mitään hyötyä, mutta noin mä olen tottunut vertailemaan inventorystä löytyvät armorit :D Yksittäisten palasten kanssa tulee käytettyä vaan niitä ++ -- merkkejä.

Pystyykö muka vault kalsareita modaamaan?

edit.
terveisin lvl 36 ja näköjään oppii aina uutta

Pystyykö muka vault kalsareita modaamaan?

edit.
terveisin lvl 36 ja näköjään oppii aina uutta
Ainakin niitä originaaleja Vault 111 voi modaa.
Varmaan muitakin? Itse en tosiaan ole modannut, ei ne ole edes päällä.
Pidän tiukkaa kiinni mun baseball kalsareista mistä saa strenaa ja oliko agilityä. :D Tosin kuulin kaverilta että yhdet erittäin kovat kalsarit saa myöhemmin, ei ole vault jumpsuit.

Itelläkin ois noita erilaisia suojia mutta ilmeisesti ei voi lisätä suoraan asusteen päälle? Sain siis eräältä vihollisesta asusteen jossa suojaus tyyliin 30 tasoa, tohon jos koittaa heittää päälle jotain ultralight liiviä, niin nakkaa hahmon aina vaan bokserisilleen :) Toisekseen jos noi kaikki armorit nakkaa päälle niin eihän tuo äijä jaksa enää kantaa aseita ku painaa niin pirusti? Tästä syystä tuleekin käytettyä brotherhood of steelin power armoria jatkuvasti :D

Mä en ole vielä löytänyt vaulttikalsareita parempia, joten niillä on menty. On tosiaan pari kertaa modattu, en nyt ulkoa muista minkä verran ne on sillä parantuneet.
Niitä yksittäisiä armorpiecejä on sitten vaihdettu ja modattu useasti. Nyt ne alkaa olla sellaisella tasolla, että kovin usein ei parempia enää tule vastaan (ainakaan niillä alueilla, joissa olen liikkunut).

edit:
Itelläkin ois noita erilaisia suojia mutta ilmeisesti ei voi lisätä suoraan asusteen päälle? Sain siis eräältä vihollisesta asusteen jossa suojaus tyyliin 30 tasoa, tohon jos koittaa heittää päälle jotain ultralight liiviä, niin nakkaa hahmon aina vaan bokserisilleen :) Toisekseen jos noi kaikki armorit nakkaa päälle niin eihän tuo äijä jaksa enää kantaa aseita ku painaa niin pirusti? Tästä syystä tuleekin käytettyä brotherhood of steelin power armoria jatkuvasti :D

Ohuiden asujen (vaultsuit yms) päälle voi heittää noita yksittäisiä palasia. Tavallisen armorin päälle ei voi heittää.

On siis armoreita mitkä kattaa kaikki raajat, sit on tietenkin erikseen osia.
Ainakin erikseen osien alle menee outfit tyyppiset, en tiedä noista "koko armoreista", kai niihin menee kans esim. vault jumpsuit alle?

Ohuiden asujen (vaultsuit yms) päälle voi heittää noita yksittäisiä palasia. Tavallisen armorin päälle ei voi heittää.
Ai ei vai? :o
Sit ne on aivan turhia paskoja noi one piece armorit?

Eikös ne asut mee alle. ;)

Ai ei vai? :eek:
Sit ne on aivan turhia paskoja noi one piece armorit?

Eikös ne asut mee alle. ;)

Mun mielestä ne "one piece armorit" menee päälle niin, että esim. vault jumpsuit ei enää ole päällä. Eli siksi nuo one piecet on ainakin tähän asti olleet ihan turhia. Pitää tarkistaa, mutta näin nyt muistelen.

edit: Ja tosiaan, noita yksittäisiä armorin palasia ei pysty laittamaan sellaisen "raskaamman one piece armorin" päälle lainkaan. En ainakaan ole tähän asti onnistunut :D

edit2:
Eli armorissa on vaihtoehtona joko raskaampi one piece tai sitten kevyt puku + siihen palaset päälle. Jälkimmäinen on toistaiseksi ollut huomattavasti parempi vaihtoehto.

edit3: :D
Ja juuri tuon takia mä käytän sitä kokonais armor näyttöä sieltä alakulmasta, kun noita vertailen ;)

Joo juuri noin se menee. Vaultsuittejen/kalsaripukujen päälle pystyy laittamaan lisäpalikkaa, kokoarmorien päälle ei, paitsi kypärän päähän. 85/120/45 nyt kokonaissuoja + legendaryistä attribuuttipointseja ja jotain muuta skeidaa. Leveli 27. Pelitunteja vaatimattomat 2 päivää :nolo:

Joo juuri noin se menee. Vaultsuittejen/kalsaripukujen päälle pystyy laittamaan lisäpalikkaa, kokoarmorien päälle ei, paitsi kypärän päähän. 85/120/45 nyt kokonaissuoja + legendaryistä attribuuttipointseja ja jotain muuta skeidaa. Leveli 27. Pelitunteja vaatimattomat 2 päivää :nolo:
Joo, en mä sitä meinannut että kokonaisten armoreiden päälle saisi lisäpalikoita, se nyt on selvää ja tiedossa. Tarkoitin vaan sitä etteikö tosiaan "full armor" alle saa kalsareita? Noi full armorit on siis aivan turhia kapistuksia, eihän ne voi mitenkään pärjätä kalsari + armor pieces kombolle.
En ole kokeillut tommosta, koska kaikki one piece armorit ollut ihan roskaa vs osista koottu.

Sulla on aika samanlainen tahti ku mulla. Pelattuna joku ehkä 50 tuntia, ja level taitaa olla 26.

En muistanut eilen sitä armoria katsoa, tuskin järin kova on. Aivan äskettäin nostanut armor perkkiä et voi rakentaa, ja ei oo hetkeen tippunut hyviä armor osia.
Mulla on kauhea pakkomielle pitää noita legendary armoreita, kun niistä saa muita bonareita. Varmasti menetän vähän suojassa sen takia, kunnes saan uusia legendaarisia armor osia.

Asiasta haarukkaan, tää on hyvin tarkka kuvaus:
http://imgur.com/4MRtZxa

@TML joo ei saa kalsaripukua pidettyä edes siellä alla. Ton dogmeatin mä hylkäsin samantien, kun se oli vaan joka saatanan oven edessä seisomassa tiellä. Todella ärsyttävä.

Back
Ylös Bottom