Itse katselin eilen Attenborough:n Taavettia puolilleöin asti, eikä oikeen uni tullut heti senkään jälkeen.
Maanantaiaamujen korvaamaton ystävä herätyskello (l. puhelin) pirisi 6:30 toivottaen tämän virkeän ja motivoituneen työmuurahaisen uuteen työviikkoon. Olin niin innoissani uudesta työviikosta, että innostuksissani tiputin puhelimen klinkkerille ja luurin takalasi meni säröille. Tämäkin on tulkittavissa positiiviseksi, koska ei mennyt itse näyttö päreiksi. Työmatkalle pääsin noin vartin normaalia myöhemmin vain todetakseni, että kaikki kaupungin liikenneturvallisuutta edistävät, erityisen hitaasti ajavat ja maltilliset kuljettajat olivat edelläni ja tämän liikenneturvallisuuden maksimoinnin vuoksi työmatkaani kuluu ainakin 6 minuuttia normaalia kauemman. Tämäkin toki hyvä asia, pääsinhän turvallisesti perille. Työmatkan kruunasi vesikannun tiputtaminen toimiston käytävälle. Tämäkin toki positiivista, koska olihan vesikannu muovia ja vain puolillaan, joten siivottavaa oli huomattavasti vähemmän kuin täydessä lasisessa.
Miksei joka päivä voi olla maanantai ?