Smolov jr. aloittelijan näkökulmasta.
Salitaustaa epäsäännöllisenä kolmisen vuotta. Alussa ja varmaan edelleen tein ja teen paljon juttuja päin helvettiä, joten tulokset ovat jääneet aika heikoiksi. Varmaan helpoimmillakin keinoilla tulisi näillä raudoilla tuloksia, mutta koen nuo salikäynnit niin mieleisiksi, että tää tuntui tähän väliin hyvältä jutulta.
Lähtötaso:
Takakyykky 125kg
Penkkipunnerrus kapella otteella (karhennuksien rajoista pysäytyksellä) 95kg
Tein alkuun muutaman sisäänajotreenin. Tarkoitus oli tehdä sisäänajo tuon voimaharjoittelu.fi:n jutun mukaan, mutta homma tuntui jo niin "kevyeltä," että aloitin jo ekan viikon jälkeen itse syklin.
-Eka viikko tuntui raskaalta ja vaikealta. Mitään suurempia domsseja tai muitakaan kipuja ei tullut, vaikka yleensä mulla menee nimenomaan kyykyistä reidet ja pakarat tukkoon.
-Toinen viikko meni penkin osalta vituiksi. Laskin 7*5 -treenissä kiekot väärin, ja tankoon tuli liikaa painoa. En yleensä mokaile noiden kanssa, mut sattuuhan tuota. Tuli odottamaton kiipeilyreissu lepopäivälle, ja onnistuin tukottamaan kädet siihen malliin, että toisen viikon viimeinen treeni jäi 7*3. Kyykky kuitenkin kulkee suunnitelmien mukaisesti, ja tuntuu ehkä vähän liiankin helpolta.
-Kolmas viikko alkoi eilen, ja ensimmäinen treeni oli kyykyn osalta paperia, mutta penkissä tuntui olkapääkivun (ac-nivel, kiertäjät, hauiksen pitkä pää?) vuoksi järkevältä tehdä vähemmän sarjoja ja toistoja. Penkissä siis 2*6*75kg ja 2*5*75kg kaikki toistot pysäytyksillä. Päälle muutamat kevyet jumppasarjat hartioille/olkapäille.
Oon yrittäny pitää sarjatauot mahdollisimman lyhyinä. Pisimmät levot on ollu varmaan 3 minuutin luokkaa, ja pääsääntöisesti työsarjoihin taukoineen on mennyt 15-25 minuuttia. Apuliikkeet oon jättäny mahdollisimman vähälle. Lähinnä leuanvetoa myötäotteella ja vipunostoja tai facepullia olkapäille.
Suunnitelmissa on pitää tämän viikon päätyttyä kevyt viikko, jonka jälkeen maksimitesti ja uudella raudalla ainakin tuohon kyykkyyn jotain piikkauksen tapaista. Tein helmikuussa ensimmäistä kertaa vapaalla tangolla takakyykkyä, että ihan lapsenkengissä mennään, mutta hyvältä tää tasosta huolimatta tuntuu.