Apua ruokavalioon

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Moi! Olen 20-vuotias tyttö, mitat tällä hetkellä 165cm/77kg. 10kg olen saanut jo tiputettua, mutta on varmaan sanomattakin selvää että painoa pitää saada alaspäin ja toivon mukaan lihasta läskin tilalle. Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, jonka lisäksi harrastan aerobista liikuntaa vaihtelevasti, yleensä käyn kävelemässä/juoksemassa tai ryhmäliikunnassa kaksi kertaa viikossa. Treenipuoli on siis ok, salipuolen ohjelma on pt:n tekemä.

Ongelma tuleekin sitten syömisessä. En osaa syödä oikein. Minulla meni kauan myöntää tämä itselleni, mutta nyt se tulikin sanottua julkisesti. Kaipaisin jotain apua ja runkoa ruokailujen suhteen, mitä syödä, miten paljon, kuinka usein. Treenien jälkeen käytössä on heraproteiinijauhe, jonka olen kokenut palautumisen jälkeen hyväksi :)

Olen pikkuhiljaa aloittanut elämäntapamuutosta, joten miltä esim tämän päivän ruokailuni näyttävät? Korjausehdotuksia?

Aamupala (klo 5)
1dl kaurahiutaleita veteen keitettynä
3rkl raejuustoa (n. 100g)
Loraus mehukeittoa

Välipala (klo 7-8)
Kuppi teetä
2 maustamatonta riisikakkua kalkkunaleikkeen ja kurkun kanssa

Lounas (klo 11-12)
Tomaattikeitto (itsetehty)
1/2 purkkia maitorahkaa
Pala ruisleipää sulatejuustolla

Välipala2 (klo 15)
Skyr rahka
Banaani
Hera (treenin jälkeen)

Päivällinen (klo 18)
Kanaa 100g
Täysjyväriisiä n. 0,75dl
Chili-kastiketta
Reilu annos salaattia (salaatti, kurkku, tomaatti, avocadoa)

Iltapala
Banaani

Aika vähäseltä safkamäärältä kuulostaa, vaikka perusidea on ihan hyvä (ruokarytmi, proteiinia ja kasviksia joka aterialla jne). Paljon tosta tulee kaloreita?

Moi! Olen 20-vuotias tyttö, mitat tällä hetkellä 165cm/77kg. 10kg olen saanut jo tiputettua, mutta on varmaan sanomattakin selvää että painoa pitää saada alaspäin ja toivon mukaan lihasta läskin tilalle. Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, jonka lisäksi harrastan aerobista liikuntaa vaihtelevasti, yleensä käyn kävelemässä/juoksemassa tai ryhmäliikunnassa kaksi kertaa viikossa. Treenipuoli on siis ok, salipuolen ohjelma on pt:n tekemä.

Ongelma tuleekin sitten syömisessä. En osaa syödä oikein. Minulla meni kauan myöntää tämä itselleni, mutta nyt se tulikin sanottua julkisesti. Kaipaisin jotain apua ja runkoa ruokailujen suhteen, mitä syödä, miten paljon, kuinka usein. Treenien jälkeen käytössä on heraproteiinijauhe, jonka olen kokenut palautumisen jälkeen hyväksi :)

Olen pikkuhiljaa aloittanut elämäntapamuutosta, joten miltä esim tämän päivän ruokailuni näyttävät? Korjausehdotuksia?

Aamupala (klo 5)
1dl kaurahiutaleita veteen keitettynä
3rkl raejuustoa (n. 100g)
Loraus mehukeittoa

Välipala (klo 7-8)
Kuppi teetä
2 maustamatonta riisikakkua kalkkunaleikkeen ja kurkun kanssa

Lounas (klo 11-12)
Tomaattikeitto (itsetehty)
1/2 purkkia maitorahkaa
Pala ruisleipää sulatejuustolla

Välipala2 (klo 15)
Skyr rahka
Banaani
Hera (treenin jälkeen)

Päivällinen (klo 18)
Kanaa 100g
Täysjyväriisiä n. 0,75dl
Chili-kastiketta
Reilu annos salaattia (salaatti, kurkku, tomaatti, avocadoa)

Iltapala
Banaani

Kyllä vähältä näyttää, rasvojakin ehottomasti liian vähän. Aamulle ja vaik välipalalle laittasin rasvoja jossain muodossa, miksei iltapalallekin. Proteiinia tulee ihan hyvin mut lisäisin kyl sapuskaa enempi.

Yks keskeinen juttu kannattaa ymmärtää ja sisäistää. Puhdasta ja ravintorikasta ruokaa saa syödä PALJON, ilman että lihoo tai että saa edes tarpeeksi kaloreita (tavoitteidensa mukaan). Syö vaan rohkeasti noita proteiinijuttujakin tarpeeksi esim. ihan 100 g voit vetää vaikka aamupalalla tuota raejuustoa jne. Rasvaa ehdottomasti(!) lisää koska tuosta saat vaan hormooniongelmia itsellesi. Esim. kurpitsansiemeniä tomaattikeittoon tai oliiviöljyä salaattiin. Muuten näyttää hyvältä. Iltabanaanin vaihtaisin johonkin tasaisemmin verensokeria ylläpitävään. Banaani on nopeaa hiilaria ja sitä tarvitaan lähinnä treenin ympärillä.

Mun mielestä toi banaani illalla on hyvä, mutta vaatii kaverikseen rasvaa ja proteiinia :) tai sitten söisin banskun aamulla ja iltapalaksi pari leipää päällysillä tai puuroa. Tiuskis sanoiki hyvin, että tosiaan syödä kannattaa, kitudietillä ei pitkälle pötki, joten rohkeesti vaan ruokaa koneeseen ja sinuna en mittailis ja punnitsis safkoja kun oot tavis tallaaja, rentous on tärkeetä tossaki hommassa..

Aloittaja kun haluaa tiputtaa painoa, ei niitä kaloreita kamalasti kannata lisätä. Vaikka juuri sitä kookosöljyä aamulla ja maitorahka/raejuustoa/manteleita/lihaa/kalaa tms. vähän iltapalalle banaanin kanssa.

Kyllä imo tuolla painolla ja treenimäärällä on varaa syödä enemmän, vaikka haluisi laihtua. Komppaan edellisiä kommentoijia rasvan lisäämisessä.

Kiitos kaikille vastanneille! :) Lisäsin tuota rasvaa aamupalaan kookosöljyn muodossa ja maku parani, tuli myös täydempi olo. Muuten melko samoilla linjoilla ruokien suhteen, kevyempi lounas (keitto tai salaatti) ja isompi iltaruoka.

Oletteko itse kokeneet muuten pre-workout latausjuomien tms olevan avuksi treenissä vai meneekö hifistelyksi? :D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom