Moi! Olen 20-vuotias tyttö, mitat tällä hetkellä 165cm/77kg. 10kg olen saanut jo tiputettua, mutta on varmaan sanomattakin selvää että painoa pitää saada alaspäin ja toivon mukaan lihasta läskin tilalle. Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, jonka lisäksi harrastan aerobista liikuntaa vaihtelevasti, yleensä käyn kävelemässä/juoksemassa tai ryhmäliikunnassa kaksi kertaa viikossa. Treenipuoli on siis ok, salipuolen ohjelma on pt:n tekemä.
Ongelma tuleekin sitten syömisessä. En osaa syödä oikein. Minulla meni kauan myöntää tämä itselleni, mutta nyt se tulikin sanottua julkisesti. Kaipaisin jotain apua ja runkoa ruokailujen suhteen, mitä syödä, miten paljon, kuinka usein. Treenien jälkeen käytössä on heraproteiinijauhe, jonka olen kokenut palautumisen jälkeen hyväksi
Olen pikkuhiljaa aloittanut elämäntapamuutosta, joten miltä esim tämän päivän ruokailuni näyttävät? Korjausehdotuksia?
Aamupala (klo 5)
1dl kaurahiutaleita veteen keitettynä
3rkl raejuustoa (n. 100g)
Loraus mehukeittoa
Välipala (klo 7-8)
Kuppi teetä
2 maustamatonta riisikakkua kalkkunaleikkeen ja kurkun kanssa
Lounas (klo 11-12)
Tomaattikeitto (itsetehty)
1/2 purkkia maitorahkaa
Pala ruisleipää sulatejuustolla
Välipala2 (klo 15)
Skyr rahka
Banaani
Hera (treenin jälkeen)
Päivällinen (klo 18)
Kanaa 100g
Täysjyväriisiä n. 0,75dl
Chili-kastiketta
Reilu annos salaattia (salaatti, kurkku, tomaatti, avocadoa)
Iltapala
Banaani
Ongelma tuleekin sitten syömisessä. En osaa syödä oikein. Minulla meni kauan myöntää tämä itselleni, mutta nyt se tulikin sanottua julkisesti. Kaipaisin jotain apua ja runkoa ruokailujen suhteen, mitä syödä, miten paljon, kuinka usein. Treenien jälkeen käytössä on heraproteiinijauhe, jonka olen kokenut palautumisen jälkeen hyväksi

Olen pikkuhiljaa aloittanut elämäntapamuutosta, joten miltä esim tämän päivän ruokailuni näyttävät? Korjausehdotuksia?
Aamupala (klo 5)
1dl kaurahiutaleita veteen keitettynä
3rkl raejuustoa (n. 100g)
Loraus mehukeittoa
Välipala (klo 7-8)
Kuppi teetä
2 maustamatonta riisikakkua kalkkunaleikkeen ja kurkun kanssa
Lounas (klo 11-12)
Tomaattikeitto (itsetehty)
1/2 purkkia maitorahkaa
Pala ruisleipää sulatejuustolla
Välipala2 (klo 15)
Skyr rahka
Banaani
Hera (treenin jälkeen)
Päivällinen (klo 18)
Kanaa 100g
Täysjyväriisiä n. 0,75dl
Chili-kastiketta
Reilu annos salaattia (salaatti, kurkku, tomaatti, avocadoa)
Iltapala
Banaani