Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tuli automaattinen sähköpostin vahvistus paikasta minne en edes ole rekisteröitynyt. Riittääkö jos vaan poistan kyseisen sähköposti viestin? Siinä kyllä lukee myös alhaalla "Jos et halua saada näitä sähköpostiviestejä, lopeta tilaus alla olevan linkin kautta." ja linkissä jotain remove wrong e-mail tsydeemiä seassa.

Poista se maili. Älä vastaa.

Okei pitääkin poistaa, kyseessä oli joku suosittu some sivusto tms..., mutta tuskin vaikuttaa asiaan millääntavalla siinä vaan mietin että laitanko samalla tuon lopeta tilaus bla bla mutta juu thank you :)

Kerroppas nyt vaan se oikea sivu missä kävit ;)

Noh ihan tylsästi ja rehellisyyden nimissä vastaan, että en missään oli vaan joku tervetuloa käyttäjäksi ja joku nimimerkki s-posti oli vaan väärä, tuskin kukaan muukaa käyttäis mun s-postia. Mä en käytä ku pakkotoistoa. Someen en mene.

Koska olen tyhmä, kysyn sitä täältä:

Työsuhteeni alkoi 14.4 eli alle kk sit. Kertyykö minulle kesälomaa tulevalle kesälle?

Luultavasti ei. Lomanansaintakausi on huhtikuusta maaliskuuhun, ja lomat käytetään kauden jälkeen. Näin siis lain mukaan. Työehtosopimuksessa voi olla poikkeavia määräyksiä, ja työsopimuksessa voidaan sopia paremmista lomaehdoista kuin laki ja TES vaativat. Tähän on toki poikkeuksia, mm. liittyen lomien pitämiseen ennen työsuhteen päättymistä.

Ei kerry. Lomanmääräytymisvuosi on 1.4.-31.3. ja tämän vuoden kesälomat on ansaittu 1.4.2014-31.3.2015. Jos työsuhteesi on kokoaikainen (kuukausipalkka, 14 päivän sääntö) ei sinulle kerry myöskään lomapäiviä tulevaa vuotta varten huhtikuulta. Tuosta tulee 13 työpäivää ellet sitten ole ollut myös viikonloppuna töissä.

Suurin osa yleissitovista työehtosopimuksista noudattaa vuosilomalakia loman ansainnan suhteen. Selkein poikkeus on julkishallinnon puolella AVAINTESissä ja KVTESissä. Työsopimuksessa on voitu sopia palkallisesta vapaasta jo tämän kesän aikana. Jos näin olisi niin et todennäköisesti olisi täällä kyselemässä. ;) Työehtosopimusten paremmat säännökset koskevat yleensä lomarahaa, loman kokonaiskestoa ja erilaisia loman keskeytymiseen yms. liittyviä korvauksia, eivät lomanmääräytymisvuotta. En muista yhtäkään TESiä, missä tuon suhteen poikettaisiin laista.

Koska esitäytetyn veroilmoituksen palauttamisen osalta voisi olla odoteltavissa vastausta? Lähinnä sen tähden että pitääkö sitä täydentää vai hyväksytäänkö muutokset.

Ei mua ole ainakaan lyhyen, mutta sitäkin vaatimattomamman työuran aikana kertaakaan haettu töihin. Aina on pitänyt itse mennä.

Sinähän vitsin murjaisit.

Ja Polle kannattaa jos enemmän tukia haluaa, niin muuttaa omaan asuntoon silloin tietenkin saa enemmän työttömyyskorvausta ja päälle vielä yleistä asumistukea. Ja aina todella huonossa taloudellisessa tilanteessa voi saada toimeentulotukea, jos rahat menee äkkiä. Työpaikan saaminen on haastavaa, olen hakenut valmistumisen jälkeen varmaan kymmeneen eri paikkaan, mutta töitä en ole saanut tietenkin edelliseen kesätyöpaikkaan olis ottanut jos en ois menny armeijaan kesällä.

Sinähän vitsin murjaisit.

Ja Polle kannattaa jos enemmän tukia haluaa, niin muuttaa omaan asuntoon silloin tietenkin saa enemmän työttömyyskorvausta ja päälle vielä yleistä asumistukea. Ja aina todella huonossa taloudellisessa tilanteessa voi saada toimeentulotukea, jos rahat menee äkkiä. Työpaikan saaminen on haastavaa, olen hakenut valmistumisen jälkeen varmaan kymmeneen eri paikkaan, mutta töitä en ole saanut tietenkin edelliseen kesätyöpaikkaan olis ottanut jos en ois menny armeijaan kesällä.

Wau! Johan on kumma, kun ei tärppää. :david:

Wau! Johan on kumma, kun ei tärppää. :david:

Sitä mukaa mitä on tarjolla vapaita työpaikkoja + työkkärin työhöosoitukset. Pakko myöntää, että alueella jossa asun on suhteellisen hiljaista oman alojeni työpaikkojen kannalta kun aikalailla työllistetty + aika monesta paikasta sanottu että "valitettavasti valinta ei kohdistunut tälläkertaa sinuun" luulen että asevelvollisuuden takia ei viittitä palkata, kyllä se aikalailla kyrsii toinen toisen jälkeen, ekoilla kerralla olin vielä optimistinen että no ens kerralla sitten tärppää, ei tärpänny ei.

Nyt hain kouluun uudestaan, jos armeijan jälkeen pääsis opiskelee.

Ei mua ole ainakaan lyhyen, mutta sitäkin vaatimattomamman työuran aikana kertaakaan haettu töihin. Aina on pitänyt itse mennä.

Jep!, Tyhmille hyvä vitsi. Mutta työttömille ei varmaankaan kovin hyvä, niin sanottu "nettinäppärä-vitsi" miettikääpä sitä.
Ja ei tarvitse kommentoida, eikä missään nimessä heittää kakaramaisia "netti-näppärä-vitsejä" -Enää lisää!!
Sillä jos töihin mentäisiin, marssisin Fortumin hallituksen pöytään.

Mut täytyy ymmärtää että täällä kaikki ei ole vielä "aikuisia", ei oo tullu sitä elämänkokemusta.

Kasvaako hiukset, parta, viikset jne nopeammin jos niitä leikkaa säännöllisesti? Tästä on käyty väittelyä monet kerrat. Oman logiikan mukaan ei vaikuta mitään vaikka kuinka leikkaisi, mutta onko jollain faktatietoa aiheesta?

Mistä johtuu että hiukset ja parta kasvaa vaikka 2m pituseksi mutta esim. munakarvat kasvaa vaan tiettyyn pituuteen?

Tietääkö kukaan jos tilaan sportheavyltä sbd polvilämppärit kahtaa eri kokoa että pystyykö toisen sit palauttaa et sua kyhnyt takas?

Miksei omaan puhelimeen ole vieläkään tullut androidin uusinta ohjelmapäivitystä? Olisko 5.0.2 lollipop nimeltään.
Kavereilla tullut jo ajat sitten automaattinen päivitys. (minullakin autom. ohjelmistopäivitykset käytössä)

Puhelin Samsung Galaxy S4

Tietääkö kukaan jos tilaan sportheavyltä sbd polvilämppärit kahtaa eri kokoa että pystyykö toisen sit palauttaa et sua kyhnyt takas?
Ihan samoja periaatteita nuo noudattaa kuin kaikki muutkin nettikaupat. Sivuilta löytyy kyllä tiedot.

"Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita."

Back
Ylös Bottom