Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En kyllä parhaalla tahdollakaan voi sanoa, että olisin ottanut tatuointeja siksi että haluaisin erottua massasta. Mitä vittua. Eikös sillon kannattais vetää naisena jokin Juice-kampaus ja pukeutua kuin Badding.

Tottakai kannattaisi, mutta se ei ole cool, hip ja on the flow. Aikanaan vastaava ilmiö oli farkut ja t-paita.
Osin taitaa olla kyse siitä, että koska tatuoinnit ovat nykyään huomattavasti hyväksytympiä kuin ennen, tätä itsekoristelun muotoa ovat enenevissä määrin alkaneet länsimaissakin toteuttaa muutkin kuin merimiehet.

- - - Updated - - -

Tämähän on enemmänkin tällaista yhteiskunnallista pohdiskelua kuin rouva/neiti/joku muu mikä Ultimecian tatuointimotiivien arvailua :).

^No kyl :) (rouva)

Aika monellahan tuntuu vieläkin olevan se, että "pakko saada joku tatska" ja sit roiskastaan niitä köynnöksiä tai jotain, ja pidetään se kuva esillä 24/7 vaikka sää olis mikä. Sehän on toki ihan sallittua. Varsinkin nykyisin kun melkein kaikki on jossain instagrammissa posettelemassa niin motiivi taitaa olla se että saa hienoja valokuvia ihmisestä. Itsehän voin tätä ylimielisenä arvioida kun omista leimoista ei ole kuvia missään, paitsi tatuoijan arkistoissa. Ehkä yhdessä valokuvassa näkyy joku kun en ole sattunut kesäaikaan kuviin ja talvella minulla on vaatteet päällä (no on kesälläkin vähäsen).

Niinpä.

Vaikka IT-alalla työskentelenkin, itse on hankala käsittää some-huoraamista ylipäätään.
Itsehän en kuulu edes Facebookiin enkä käytä Twitteriä. Kaveripiirissäni on lisäkseni kaksi muuta vastaavaa "anti-somea".
Taidan olla dinosaurus.

- - - Updated - - -

Ei vittu cuntit.

Märkä pieru ?

- - - Updated - - -

Luokkakokous oli muuten positiivinen yllätys hauskuudessaan.

Onhan ainakin nuo selkeesti esillä olevat tatuoinnit yleistyneet eli kai kaikki tatuoinnit nyt voisivat olla muotia kun useammilla on alkanut näkymään jo kämmenissä, sormissa ja kaulassa mustetta. Mutta en mä myöskään tajua sitä että miksi tatuoinnin pitäisi olla jollain tapaa merkityksellinen eikä pelkkää koukeroa. Molemmissa tapauksissa se koristaa ihoa elämän ellei sitä poistata tai peitä. Joillekin tribaalit myös sopii paremmin kuin vaikka hyvin tehty kuva jostain, josta voisi päätellä sen olevan ehkä merkityksellinen vaikka onkin vain koriste. Melkosta pyörittelyä. Sama asia että miksi joku käyttää kaulakorua, jossa on riipus tai ei ole riipusta. ^^

Koristeitahan ne ovat siinä kuin kaulakoru tai huulipuna. Sillä erotuksella tietty, että harva sitä samaa huulipunaa läpi elämänsä käyttää (kai ?).

sitä miettiessä vierähtääkin mukavasti: tunti-pari

- - - Updated - - -

myös ottamatta jääneillä tatuoinneilla on merkitys

- - - Updated - - -

minä olen täynnä noita ottamatta jääneitä

Onhan ainakin nuo selkeesti esillä olevat tatuoinnit yleistyneet eli kai kaikki tatuoinnit nyt voisivat olla muotia kun useammilla on alkanut näkymään jo kämmenissä, sormissa ja kaulassa mustetta. Mutta en mä myöskään tajua sitä että miksi tatuoinnin pitäisi olla jollain tapaa merkityksellinen eikä pelkkää koukeroa. Molemmissa tapauksissa se koristaa ihoa elämän ellei sitä poistata tai peitä. Joillekin tribaalit myös sopii paremmin kuin vaikka hyvin tehty kuva jostain, josta voisi päätellä sen olevan ehkä merkityksellinen vaikka onkin vain koriste. Melkosta pyörittelyä. Sama asia että miksi joku käyttää kaulakorua, jossa on riipus tai ei ole riipusta. ^^

Jokainen ottaa (ainakin toivottavasti) sellaisen kuvan, joka on itselleen mieluinen ja "tärkeä". Itse en esim. ottais faijan muotokuvaa vaikka olikin mulle tärkeä, ihan siksi että näytti aika paljon Kari Tapiolta enkä halua sellaista kuvaa kehooni. Tärkeä lainausmerkeissä, koska yhtä hyvin se voi olla vain siisti tai kaunis tai mitä hyvänsä mikä omaa silmää miellyttää. Ei kaikilla mun kuvilla ole mitään elämää suurempaa symbolista merkitystä, jota haluaisin viestiä muille. Aika usein multa kysytään, että mitä mun tatuoinnit tarkoittaa. Ei siihen ole mitään vastausta, jos se ei tarkoita katsojalle mitään niin sit se ei ole mitään. Aika lapsellista itsensä korostamista mun mielestä tehdä iso numero siitä, että hei huomaako kaikki että yritän kertoa tällä kuvalla kuuluvani siihen ja siihen elämänkatsomukseen, tai olevani tietynlainen. Vain ihmisen käytös kertoo sen millainen hän on, ihan sama kuinka paljon yrittää muille todistella että oon hei tosi rebel.

Päivän paradoksi: minkälainen on tatuointi ilman mitään merkitystä?

Hah, filosofiaa! Ei mikään. Kaikki tarkoittaa jotain, mutta perimmäisten kysymysten äärellä ollessa tää on musta sama asia kuin vaikka kirjallisuuden tulkitseminen. Jokainen voi miettiä ja pyöritellä näkemäänsä, ja se voi olla samaa kuin mitä teoksen haltija on ajatellut, mutta kumpikaan ei ole oikein eikä väärin. Ei ihmisellä ole enää valtaa määritellä, mitä heidän kuvansa aidosti merkitsevät, jos muutkin näkevät ne, koska katsoja tulkitsee kuvaa omassa kontekstissaan.

Mun mielestä ne on hienoja, ainakin mulla. Tuosta ulkosynnytinasiasta en osaa mennä sanomaan.

Eli itsesi koristelu itseäsi varten on sinun kohdallasi se motiivi tatuointien ottamiseen.
Oletko varma, että (tatuointi)makusi pysyy samana lopun ikää ja ettei yhtäkkiä joku aiemmin hieno näytäkin yhtäkkiä rumalta ?

Minä siivosin tallia ja sain varastoonkin hyllyt paikoilleen. Yläkerran vessarojektikin starttas, kun kannoin siellä varastoidut roippeet uutuuttaan kiilteleville varastohyllyille. LL-jakotukille sain noston valettua vielä. Tänäpänä pitäs vähän oikoa sitä lattiaa, eli jotain kaadon tyyppistä sinne pitäs saada syntyyn. Sit ei oo enää ku loput ja paskantaminen voi alkaa.

Oletko varma, että (tatuointi)makusi pysyy samana lopun ikää ja ettei yhtäkkiä joku aiemmin hieno näytäkin yhtäkkiä rumalta ?

Koska minulta ei mitään kysytty, niin vastaan kuitenkin.
Maku tatuointien suhteen on muuttunut kovastikin viimeisen 14 vuoden aikana, siitä kun otin ensimmäiseni. Kuvat ei varsinaisesti enää miellytä ulkonäöllisesti, mutta pidän jokaisesta edelleen. Ne olivat tärkeitä silloin ja kertovat omaa tarinaansa vielä tänäkin päivänä. Samalla tavalla ajattelen monesta muustakin asiasta elämässä, virheitä on tullut tehtyä ja vääriä valintoja, mutta jokainen niistä on kasvattanut ja muokannut minusta sellaisen ihmisen joka nyt olen.

Back
Ylös Bottom