Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

^Jos en ihan väärin muista, niin iHerbissä ei voi maksaa PayPallilla. Pitää olla kansainvälinen maksukortti.

No perhana, oliko niitä muita putiikkeja sitten missä voi maksaa PayPalilla?

Niin ja kysytääs tässä vielä kun koitin kahteen kertaan eräältä toiselta foorumilta kysellä mutta en saanut vastausta (ehkä kysymys oli muotoiltu sekavasti), joten itse koitin pähkäillä loppujenlopulta. Asun tällä hetkellä vuokra-asunnossa jossa asuu lisäkseni toinen henkilö ja on molempien kirjoilla, mutta muuttaa mahd. opiskeluiden perässä toiselle paikkakunnalle jonka jälkeen vuokra-asunto jäisi minun nimilleni kun lähden armeijaan. Meneekö asia silleen eteenpäin että toinen henkilö vain muuttaa pois ja tekee muuttoilmoitukset jonka jälkeen ilmoitan vuokran-antajalle että toinen asukas on muuttanut pois ja sitten vielä teen kelaan ilmoituksen kanssa? Ja tarviiko yleensä tälläisessä tilanteessa tehdä vuokra-sopimus uudelleen kun toinen muuttaa pois? Vuokrasopimus on ollut joskus aiemmin pelkästään omissa nimissä kunnes toinen henkilö muutti siihen.

^Ainakin vastaavassa tilanteessa itse kun oon ollut, niin poismuuttavan pitää tehdä omalta osaltaan itse irtisanominen ja tällä henkilöllä on silloin se lakisääteinen irtisanomisaika, jonka aikana hän edelleen on kämpästä omalta osaltaan vastuussa. En kyllä millään muista, että jouduinko itse allekirjoittelemaan sopimuksia uudelleen (olin siis jäävä osapuoli). Kelaan pitää toki ilmoittaa ja tehdä muuttoilmoitukset normaalisti.

Mä olen sit varmaan idiootti kun olen parisuhteissa maksanut pääsääntöisesti itse aina kaiken :lol2:

Vähän sama juttu. Oon ehkä siinä mielessä vähän konservatiivinen, että jotenkin tuntuu oikeelta "pitää huolta" naisesta ostamalla sille juttuja, joten tuo röökihomma kuulostaa todella oudolta munkin korvaan.

Tilasin puhelimen vajaa pari viikkoa sitten Saunalahden nettikaupasta ja valitsin laskun toimitustavaksi sähköpostin. Puhelin saapui viikko sitten, eikä laskua ole näkynyt. Onkos tietoa, tuleeko se lasku yleensä miten paljon myöhässä?

Tilasin puhelimen vajaa pari viikkoa sitten Saunalahden nettikaupasta ja valitsin laskun toimitustavaksi sähköpostin. Puhelin saapui viikko sitten, eikä laskua ole näkynyt. Onkos tietoa, tuleeko se lasku yleensä miten paljon myöhässä?

Ootko katsonut roskapostikansion? Ainakin itsellä laskut mene joskus roskapostiin ja joskus tulee normaalisti...

Vähän sama juttu. Oon ehkä siinä mielessä vähän konservatiivinen, että jotenkin tuntuu oikeelta "pitää huolta" naisesta ostamalla sille juttuja, joten tuo röökihomma kuulostaa todella oudolta munkin korvaan.

Joo, no jos joku nyt haluaa jotain laskuja yms jakaa ni se on vielä ihan ok. Mut joku röökien yms arvottoman (ja yhteisen) laskeminen kuulostaa ihan helvetin naurettavalta.

Taustatietoja: Asun tällä hetkellä porukoiden luona. En ole koskaan saanut mitään tukia (tai edes hakenut niitä, olen olettanut että vanhempien tulojen takia en saa mitään). Opiskelen tällä hetkellä lukiossa ja tällä hetkellä en ole töissä (työt alkavat tosin kuukauden lopussa). Ja sitten itse kysymykseen: Kuinka käytännössä voin muuttaa omilleni? Miten haen opintotukea/asumistukea? Kuinka kauan tässä prosessissa kestää? Mitä tahansa tietoa tähän liittyen otan vastaan, oon ihan pihalla tästä asiasta.

Kelan sivuilta löytyy laskurit jolla pystyt tekemään alustavan laskelman paljonko saat tukea Kelalta. Kannattaa huomioida myös se, että jos/kun olet alle 20-vuotias ja opiskelet toisella asteella (lukio tai ammattikoulu), vanhempiesi tulot vaikuttavat opintotuen määrään laskevasti.

Jos vanhemmat tienaa yhteensä yli n.50 000 niin tuet laskee. Muuten tulee maksimissaan 80% kämpän vuokrasta asumisLISÄÄ(250e asti huomioidaan vuokra, eli yhteensä saa maks. 0,8 x 250=200) siihen saa sitten opintorahaa päälle vanhempien tuloista riippuen(Jos alle 20v). Opintolainaa käytännössä nollakorolla saa n.400e kuussa. Tuohon päälle pystyy hakemaan vielä toimeentulotukea mikäli tulot jää opintolainan nostamisen jälkeenkin riittämättömiksi. Toimeentulotuen hakeminen tosin yhtä helvettiä, itse jättäisin välistä ja hakisin ennemmin sitten töitä, vähemmän vaivaa ja stressiä. Kelalla kestää joku pari vk-pari kk käsitellä hakemus. Jos menee paikan päälle ja kertoo asian olevan erittäin kiirellinen nii saattavat pistää vähän vauhtia.

Sain kaupasta 2 tollasta maistiaispussia koirille tarkotettua kananfileetä. Kanassa ei oo mitää lisäaineita ym. joten kuulostaa tosi hyvälle myös näin podarin näkökulmasta. Onkohan kellää tietoa, että uskaltaako tollasta koiralle tarkotettuu ruokaa syödä vai onko niissä jotain ihmiselle haitallista tai aiheuttaako ne esim. mahatautia ihmiselle?

Tässäkö on uusin trendi, kun bodarit rupeaa popsimaan koiranruokaa? :D "Kun se on niin puhdasta!". Saa vielä kiiltävän turkin kaupan päälle.

Mikähän hitto mun silmiä vaivaa? Tuntuu että on jatkuvasti tollasta harittavaa näköä. Näkö on siis muuten todella hyvä, mutta molemmat silmät auki meinaa olla vaikeeta keskittää näköä. Joudun usein ajamaan autoa toinen silmä kiinni kun tuntuu katse harittavan.

Mikähän hitto mun silmiä vaivaa? Tuntuu että on jatkuvasti tollasta harittavaa näköä. Näkö on siis muuten todella hyvä, mutta molemmat silmät auki meinaa olla vaikeeta keskittää näköä. Joudun usein ajamaan autoa toinen silmä kiinni kun tuntuu katse harittavan.

Veikkaan karsastusta, on muuten todella häiritsevää. Voi korjata laseilla, tai ainakin veikkaan että on mahdollista jos on niin lievää ettei sulle huomautella tuolla kävellessä että kulje sinne minne katsot.

Hajataitto vois olla. Itellä on tuota lievänä ja silloin kun on väsyneet silmät, niin voi olla välillä vaikea keskittää katsetta tai tarkentaa kohdetta. Joskus joudun katsomaan vähän kohteesta sivuun nähdäkseni kunnolla. Mulla on lasit, mutta en mä niitä juuri käytä. Menepäs optikolle.

Hajataitto vois olla. Itellä on tuota lievänä ja silloin kun on väsyneet silmät, niin voi olla välillä vaikea keskittää katsetta tai tarkentaa kohdetta. Joskus joudun katsomaan vähän kohteesta sivuun nähdäkseni kunnolla. Mulla on lasit, mutta en mä niitä juuri käytä. Menepäs optikolle.

Mulla kyllä vuotaakin silmät melko usein. Voisko noihin jeesata silmätipat? Ja niinkun joku sano niin on kohtuu vittumaista varsinkin autolla ajaessa. Ajaessa ja pleikkaa pelatessa toi lähinnä ilmeneekin. Kirjaa lukiessa ei mitään ongelmaa.

Mulla kyllä vuotaakin silmät melko usein. Voisko noihin jeesata silmätipat? Ja niinkun joku sano niin on kohtuu vittumaista varsinkin autolla ajaessa. Ajaessa ja pleikkaa pelatessa toi lähinnä ilmeneekin. Kirjaa lukiessa ei mitään ongelmaa.

Kyl tuo kuulostaa jutulta johon kannattaa hakea ammattilaisen mielipide. Siis optikolle tai silmälääkärille mars.

Sain kaupasta 2 tollasta maistiaispussia koirille tarkotettua kananfileetä. Kanassa ei oo mitää lisäaineita ym. joten kuulostaa tosi hyvälle myös näin podarin näkökulmasta. Onkohan kellää tietoa, että uskaltaako tollasta koiralle tarkotettuu ruokaa syödä vai onko niissä jotain ihmiselle haitallista tai aiheuttaako ne esim. mahatautia ihmiselle?

No eikai se paljoo eroo ihmisten ruuasta koiran ruoka vissiin parempi laatusempaakin. Älä kuitenkaan lähde tän viestin ansiosta koittaa mulla ei oo mitään fakta tietoo mutta voithan sä lukee mm. Pakkausselosteen ja googlettaa niitä aineita.

Back
Ylös Bottom