Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä olen tehnyt käsin vain, kirjoitusta. mm. runon.

Itse myös teen paljon Jussi Heikelänkin kutsumasta "hartia pankista". Säästää ja oppii.

- - - Updated - - -

Seuraava projekti on vähän pidempi. Ei tarvi kuin osta koodata ja hommasta ei ole mitään käryä. Nyt osaan jo edes jotain! Kohti piilaaksoa!

- - - Updated - - -

Jos jois vielä yhden sumpin ja sitten gymille.

- - - Updated - - -

Eikun pihistään siis! I will be back!

Näin ikkään!

Liitteet

• uploadfromtaptalk1422355496665.webp
    uploadfromtaptalk1422355496665.webp
    79,2 KB · Katsottu: 187
Kyllä, taka-alalla on kertaalleen käytetty kutipaperi sekä 'vapaasti suomennettuna' ammattilaisvartalo -lehti. Lukematon.

Se on sumpin pihistin! Aka Aeropress. Kuppi kafettia näppärästi ja maku hivelee täydellisyttä.

Mulla ei ole kylläkään tuonmoista pihistintä

Tolla saa kyllä ihan maukasta kahvia. Itsellä on kotona perkolaattori niitä kertoja varten, kun isommalle porukalle tarttee keitellä.
Sitten on sellainen Dolce Gusto-vempele. Riittävän hyvä meidän talouden espresso yms. speciaalikahvien tarpeisiin.

Kannattaa hommata. Aika veikeä laitos!

Samoin mulla myös perkolaattori, tosin se on exällä lainassa. Pitäs joskus hakea takas. Mutta harvoin on tarvetta tehdä litraa kaffetta. Moisen perkolaattorin hommannut moni läheinen. Maku kuulemma parempi heidänkin mielestään siinä, kuin perus keittimessä.

Lähinnä tommoista:

4210201634430.webp

- - - Updated - - -

En ole yhdessäkään paikassa moista jossa olen piipahtanut ulosteellä. Onkohan sittenkään hyvä, kun ei ammattilaispiireissä käytetä?

Eiköhän mun rungot ja putket kosteutta kestä. Kamerasta puhutaan edelleen.

Joo, mutta mun runko on sen verran vanha, ettei silloin vielä tuollaisia ollut.

Vaihdollekaan ei ole ilmennyt tarvetta. Eihän tuo ole vasta kuin 8 vuotta vanha ja minullakin ollut vasta 6 vuotta (käytettynä ostettu of course).

Linssejä kyllä sitten onkin monenikäisiä. Arviolta repullinen.

- - - Updated - - -

Samoin mulla myös perkolaattori, tosin se on exällä lainassa. Pitäs joskus hakea takas. Mutta harvoin on tarvetta tehdä litraa kaffetta. Moisen perkolaattorin hommannut moni läheinen. Maku kuulemma parempi heidänkin mielestään siinä, kuin perus keittimessä.

Kyllä tulee paljon parempaa kuin peruskeittimellä ja mikä parasta, kuumempaa.

Omalla perkolaattorilla ei juuri ole määrässä makueroa, kunhan keittää vähintään 0,5 litraa. Eihän tuo ole kuin kaksi kupillista.

Tosin itsehän en juo kahvia kuin korkeintaan viikonloppuisin ja juhlapyhinä pyhähousut jalassa.

En mä kyllä ymmärrä tommosia hienouksia kahvin pihistämisessä. Juon kahvini piristyäkseni, ja siihenkin olisi parempia aineita, mutta kuitenkin mieluiten tummapaahtoisena. Halvempikin käy kunhan se toimii. Ei sitä halvempaa kuitenkaan yhtä mieluusti sisäistä.

- - - Updated - - -

Meinasin käynnistää peruskeittimen, mutta ajattelin että kohta voin lopettaaa tältä päivältä ja tehdä laturin heikkotasoisen harrastelija bodimaailman tyyliin.

Joo, mutta mun runko on sen verran vanha, ettei silloin vielä tuollaisia ollut.

Vaihdollekaan ei ole ilmennyt tarvetta. Eihän tuo ole vasta kuin 8 vuotta vanha ja minullakin ollut vasta 6 vuotta (käytettynä ostettu of course).

Linssejä kyllä sitten onkin monenikäisiä. Arviolta repullinen.

- - - Updated - - -

Kyllä tulee paljon parempaa kuin peruskeittimellä ja mikä parasta, kuumempaa.

Omalla perkolaattorilla ei juuri ole määrässä makueroa, kunhan keittää vähintään 0,5 litraa. Eihän tuo ole kuin kaksi kupillista.

Tosin itsehän en juo kahvia kuin korkeintaan viikonloppuisin ja juhlapyhinä pyhähousut jalassa.
Jep! Mulla vaan tuohon puolen litran käyttöön vielä pressopannu. Ei lopu vehkeet kesken.

Kyllä, harvoin saa missään odotella kahvin jäähtymistä. Monesti se kahvee on heti juontilämpöstä, eli kylmää.

Vähä niinku mun viinanjuonti. Vain nousuhumalassa. Selväänpäähän oon tainnu juoda viinaa viimeksi vuonna -13. Sillon maistoin vähän jaloviinaa, 4cl. Kirkasta selväänpäähän on uponnut viimeksi opiskelijapoikana eli noin vuonna yksi ja kaksi, kuten Jounikin asian ilmaisee.

- - - Updated - - -

Keksiolutta onely, se on hirmu hyvää. Paljo parenman makuista kun se viina.

- - - Updated - - -

Keskiolutkapakat ovat lisäksi usein hyvin viihtyisiä paikkoja, norkoilla, ja ihmetellä mm. maaliman menoa: hiljaa itsekseen.

- - - Updated - - -

Taustamusiikkina voi toimia esimerkillisesti esimerkiksi Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus.

- - - Updated - - -

Kylläpä olisikin kiva istua tällähetkellä tuollaisessa tunnelmassa. Työmaan sijaan.

- - - Updated - - -

Kyllä ikkunaprinsessakin voisi olla taustamusiikkina.

- - - Updated - - -

Tai joku muu agentsin tulkitsema sävelmä Pekan laulamana.

Back
Ylös Bottom