Olemme kehittämässä mobiilisovellusta kuntosalitreenien kirjaamiseen, analysointiin ja suunnitteluun. Tavoitteena on luoda työkalu, joka korvaa excel-taulukot, mutta on riittävän yksinkertainen että sitä viitsii pitää salilla mukana.
Tiedän että esimerkiksi App Storessa on jo aika monta treeni-appia, mutta olen havainnut että paperi/kynä + excel yhdistelmä voittaa monessa suhteessa kaikki olemassaolevat appit. Testattu on ainakin Jefit, Strong, reps&sets, Fitness, Workouts ja monta muuta.
Seuraavia asioita on suunnitteilla/toteutuksessa:
- Treenin aikana tapahtuva kirjaaminen niin pientä kuin mahdollista.
- Yksinkertaisuuden vuoksi liikkeistä kirjataan vain painot ja toistot. Ei ajastuksia.
- Treenejä voi suunnitella etukäteen
- Treenejä voi kirjata jälkikäteen
- Tukee mitä tahansa treeniohjelmaa.
- Pyrkii arvioimaan RM arvot 1-15 toiston sarjoille. Käyttäjä voi ylikirjoittaa automaattiset arviot.
- Ehdottaa painot/toistot historian perusteella
- Piirtää yhdelle graafille RM arvion, toteutuneet sarjat ja tulevaisuuden tavoitteet
- Historia tallennetaan “pilveen”, jotta esim puhelimen vaihto ei hävitä tietoja
- EI liikkeiden opastusvideoita
Kehitys on jo täydessä vauhdissa. Ensimmäinen beta julkaistaan valitulle joukolle noin kahden viikon päästä.
Tarvitsemme apua! Onko ideassa järkeä? Kiinnostaako beta-testaus? (iPhone 4S ja uudemmat)
Reps.do
Tiedän että esimerkiksi App Storessa on jo aika monta treeni-appia, mutta olen havainnut että paperi/kynä + excel yhdistelmä voittaa monessa suhteessa kaikki olemassaolevat appit. Testattu on ainakin Jefit, Strong, reps&sets, Fitness, Workouts ja monta muuta.
Seuraavia asioita on suunnitteilla/toteutuksessa:
- Treenin aikana tapahtuva kirjaaminen niin pientä kuin mahdollista.
- Yksinkertaisuuden vuoksi liikkeistä kirjataan vain painot ja toistot. Ei ajastuksia.
- Treenejä voi suunnitella etukäteen
- Treenejä voi kirjata jälkikäteen
- Tukee mitä tahansa treeniohjelmaa.
- Pyrkii arvioimaan RM arvot 1-15 toiston sarjoille. Käyttäjä voi ylikirjoittaa automaattiset arviot.
- Ehdottaa painot/toistot historian perusteella
- Piirtää yhdelle graafille RM arvion, toteutuneet sarjat ja tulevaisuuden tavoitteet
- Historia tallennetaan “pilveen”, jotta esim puhelimen vaihto ei hävitä tietoja
- EI liikkeiden opastusvideoita
Kehitys on jo täydessä vauhdissa. Ensimmäinen beta julkaistaan valitulle joukolle noin kahden viikon päästä.
Tarvitsemme apua! Onko ideassa järkeä? Kiinnostaako beta-testaus? (iPhone 4S ja uudemmat)
Reps.do

Hyvä idea ja hyvältä kuulostaa. Toivottavasti liikkeet saa nimetä itse koska oon huomannut että monissa muissa tän tapasissa muitten ongelmien lisäksi liikkeet saa valita köyhästä listasta josta löytyy vain osa tekemistäni liikkeistä. Esim. flyes tai päänpäältä punnerrus harvoin löytyy ja kiva ois myös merkkailla sinne etukäteen erikoistekniikoita tietyille viikoille niin treenit sais suunniteltua pitkälle!