Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistä voi johtua että mulle tulee usein sellaisia "yskäkohtauksia", että tulee oksennusrefleksi. Tuntuu että jossain syvällä olisi joitain limaa(?) joka ei lähde. Oon joskus huomannu että jännittäminen on yksi syy rykimiseen, mutta nykyään tulee päivittäin. Lisäksi en saa kiinteetä ruokaa kovin isoja määriä syötyä ja jos syön liikaa niin tulee ylös?

Mistä voi johtua että mulle tulee usein sellaisia "yskäkohtauksia", että tulee oksennusrefleksi. Tuntuu että jossain syvällä olisi joitain limaa(?) joka ei lähde. Oon joskus huomannu että jännittäminen on yksi syy rykimiseen, mutta nykyään tulee päivittäin. Lisäksi en saa kiinteetä ruokaa kovin isoja määriä syötyä ja jos syön liikaa niin tulee ylös?

Refluksitauti voisi olla yksi syy. Käypä lääkärissä niin saat varmempaa tietoa.

Refluksitauti (mahan sisällön nousu ruokatorveen) :: Terveyskirjasto

Mihin kaikki laatuluokan 1 sipulit viedään? Kaupassa on aina vain laatuluokan 2 sipuleita myynnissä... Milloin sipuli edes on laatuluokkaa 1?

Älkää mollatko wlania jonkun elisan paskapurkin takia. Vuodesta 2011 ollu päällä enimmän osan ajasta ja aina toimii

Se hirvi lakkasi olemasta hyvää lihaa, kun joku anpui sitä 308:lla, ja meni lopullisesti pilalle, kun se tungettiin sian kanssa peltipurkkiin :(

Jos kahdella eri pankilla on sama BIC-koodi (esim POP-pankki ja Aktia), niin siirtyykö rahat välittömästi kuten samaan pankkiin maksaessa?

Ei siirry.

Edit: Mun moka, luotin POPin sivuihin.
Pvm tuossa "7.2.2015 reaaliaikainen maksujenvälitys POP Pankin ja Aktia Pankin välillä päättyy 6.2.2014" tulisi varmastikin olla 6.2.2015, jos seuraavana päivänä vasta siirtyy bonumille tämä rahaliikenteen hoito. (eikä bonum ole aloittanut pankkitoiminnan kuin vasta 4.8.2014, ja tähän asti Aktian kautta on kierrätetty POPpilaisten rahat)
http://puu.sh/bWyn6/d178b1700c.png

huom. "1.11.2014 asiointimahdollisuus Säätöpankin tai Aktian konttorissa tai palveluautomaatilla päättyy" :face:

Miten Excelissä lasketaan voittojen keskiarvo?

Eli on kuukausia, joissa on eriteltyinä tulot ja sitten kuukausien eritellyt menot. Noiden summasta muodostuu voitto, jonka keskiarvot on tietenkin helppo laskea ilman Excelia. Mutta miten se tapahtuu Excelissä? Kun perus keskiarvollahan se laskee koko paskan yhteen. Koulutehtävä siis kyseessä ja ei ole paljoa excelia tullut käyteltyä.

Joku fenix:n lamppu. Itellä ollut eka tk11 vuosia, vieläkin porskuttaa[emoji106]

Täytyy kompata tätä, vaikka ammattikäytössä en olekkaan käyttänyt. Kovimpaa kyytiä oma lamppu on saanut varmaan RK:n kyljessä ollessaan ja ehjänä on. Reguloitu virransyöttö iso plussa eli valoteho pysyy vakiona niin kauan kuin paristot lopulta kyykkää. Jokunen vuosi sitten ei esimerkiksi led-lenseristä löytynyt ko. ominaisuutta ja valoteho laski aika nopeasti täysteho-moodilla.

Back
Ylös Bottom