No meinasin sitä lopputuotteen/palvelun hintaa. Eli kun katetta lasketaan, lopputuotteen hinta laskee ja myynnin pitäisi lisääntyä. Samalla logiigalla kuin verojen laskemisen pitäisi nostaa kulutusta. Eli siis prosentuaalinen kate laskee mutta euromääräinen kate pysyy täten samana tai nousee.
Tuossa on semmoinen oletus että hintojen marginaalinen lasku nostaa kysyntää. Noin ei kuitenkaan välttämättä tapahdu, ei vaikka hinta muuttuisi rajustikin. Itse ostan täsmälleen yhden auton, maksoi se sitten 40k€ tai 20k€... en kahta autoa. Toisekseen katteet ei mitään ihmeellisiä ole.
Niinno, jos autovero poistettaisiin niin mun mielestäni autokauppa pyörähtäisi jopa lama-aikana käyntiin ja ihmiset vaihtaisivat uudempiin autoihin. Kun vero kuitenkin on ja pysyy, pikemminkin nousee, ajellaan sillä vanhalla rouskulla parempia aikoja odotellen. Työttömänä nimittäin uuden auton osto saattaa vähäsen harmittaa jälkikäteen.mun mielestäni siis yrityksen on mahdollista pärjätä alalla kuin alalla lamassakin oli verot mitä oli.