Kertomasi on ihan tiedossa. Kun ulkoinen testo lopetataan, niin edessä on hypogonadismi kun LH on nollissa tovin. Itsekin sanoin että arvostan kaverin avoimuutta.
Itse uskosin että endokrinologi ymmärtää enemmän kuin pakkiksen ihmiset mitä alan lääketieteeseen tulee.
Kävin itse peijaksessa kuupan kuvauttamassa aivolisäkkeen kasvainen pois sulkemiseksi ja tuloksia käytiin endon kanssa läpi (aivolisäke peräinen testovaje siis mulla, ei ollut kasvainta).
Arvot mulla oli viitearvojen alarajasta 50% alaspäin eli balttiarallaa 110 vuotiaan tasolla ja oon 23.
Tää lekuri sanoi, että arvot ovat hyvät koska ovat linjassa toisiinsa nähden koska kaikki olivat matalia (öö?) ja käski lopettamaan toisen lääkärin toimesta aloitetun korvaushoidon ja kirjoitti diagnoosiksi funktionaalinen hypogonadismi.
Pois lähtiessä vielä sanoi että korvaushoito pahentaa gynecomastiaa ja en tule saanaan lapsia.
Lääkäri jolla käyn on näiden asioiden asiantuntija ja kertoi, että kaksi viimeisintä väitettä ovat valheita ja sellaista diagnoosia kuin funktionaalinen hypogonadismi ei ole olemassakaan, eikä googlekaan ole kuullut koko asiasta. Eli kunhan yritti pelotella ja houkutella vaihtamaan masennuslääkkeisiin.
Että, ainakin mun silmissä tuo riitti kusemaan luoton endokrinologien haluun parantaa potilaan elämän laatua täydellisesti.