Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

En pääse kahtomaan nyt tota veron sivua mutta tod.näk viittaat siihen että sivutulo ei itsessään aiheuta sitä älytöntä veroprosenttia vaan se että saat kahdesta työstä huomattavasti enemmän tuloja kuin yhdestä työstä mikä luonnollisesti nostaa veroprosenttiasi. Mutta pointti siis siinä että jos olet ahkera ja teet niitä kahta työtä niin siitä kyllä verotetaan rankasti koska nostat enemmän tuloja

En pääse kahtomaan nyt tota veron sivua mutta tod.näk viittaat siihen että sivutulo ei itsessään aiheuta sitä älytöntä veroprosenttia vaan se että saat kahdesta työstä huomattavasti enemmän tuloja kuin yhdestä työstä mikä luonnollisesti nostaa veroprosenttiasi. Mutta pointti siis siinä että jos olet ahkera ja teet niitä kahta työtä niin siitä kyllä verotetaan rankasti koska nostat enemmän tuloja

Niin tai olet ollut ahkera ja opiskellut hyväpalkkaisen ammatin ja siitä verotetaan ihan vastaavasti rankasti.
Yllättävän usein duunarien suusta kuulee valitusta esimerkiksi ylitöiden verotuksesta, mutta samaan aikaan ollaan sitä mieltä että huipputuloisia pitäisi verottaa kovemmin.
Ps. mulla ei ole mitään duunareita vastaan.

Niin tai olet ollut ahkera ja opiskellut hyväpalkkaisen ammatin ja siitä verotetaan ihan vastaavasti rankasti.
Yllättävän usein duunarien suusta kuulee valitusta esimerkiksi ylitöiden verotuksesta, mutta samaan aikaan ollaan sitä mieltä että huipputuloisia pitäisi verottaa kovemmin.
Ps. mulla ei ole mitään duunareita vastaan.

Eiköhän se aina ole niin, että itse koetaan vääryyttä, mutta muut pääsee helpolla..

So true. Ja jos on töissä "liikaa", ei taas saa tukia tai joutuu maksamaan niitä takaisin, vaikka opinnot edistyisivät juuri oikeaa tahtia. Periaatteessa siis opiskelijat on luotu kituuttamaan jollain hävyttömän pienillä tuloilla.
Jep, toi on ihan vitun sairasta. Itsekin opiskelijana tienasin kevätlukukauden aikana niin "paljon", etten voi syksyllä nostaa penniäkään tukia ja sen myötä en myöskään edes opintolainaa. Jännä nähdä millä mä elän syksyllä. Pahimmassa tapauksessa täytyy myydä osakkeita, ja niissä kun on voittoa niin täytyy pahimmassa tapauksessa maksaa toukokuun tuet takas. Samalla tässä maassa on satoja tuhansia ihmisiä jotka ei tee hevon vittua vaan istuu himassa suomiviina-pullo kädessä ja tuijottaa telkkaria. Illalla saunotaan ja hakataan vaimoa. Sairasta menoa.

Eiköhän se aina ole niin, että itse koetaan vääryyttä, mutta muut pääsee helpolla..
Tässä maassa ahkeran on objektiivisestakin näkökulmasta oikeus kokea vääryyttä.

Ehkä vähän offtopikkia.
Yksi vero joka minua henkilökohtaisesti vituttaa ankarasti, on perintövero vanhemmat tekee elämänsä työtä ja maksavat veroja ansioistaan ja eläkkeellä olessaan vero menee vielä eläkkeestäkin, ja sitten pitää vielä perillisen heidän kuoltuaan maksaa perintö veroa ,ja vaika perintö olisi 1eur siitäkin pitää maksaa veroa.

Ei tarvi, alle 20 000 euron perintöjä ei veroteta.
OK Kiitos Infosta.
income_rates_small.png

Kun tämän kaavion näin, niin en yhtään ihmettele miksi monet Pro Bodarit ovat muuttaneet jenkeissä Las Vegasiin Nevadaan. Kyllä Floridakin vaikuttaisi mukavalta paikalta ;).

OK Kiitos Infosta.
income_rates_small.png

Kun tämän kaavion näin, niin en yhtään ihmettele miksi monet Pro Bodarit ovat muuttaneet jenkeissä Las Vegasiin Nevadaan. Kyllä Floridakin vaikuttaisi mukavalta paikalta ;).

Eihän tämä kovin paljon tuloverotuksesta kerro...Sulta puuttuu tästä federal income tax, joka nousee nopeasti 25-30 % paikkeille.

Ei, vaan sairas progressio on täysin mielipuolista. Mä maksoin viime vuonna 60 tuhatta euroa veroa ja miksi? Siksi että sossusta sitä voidaan sitten jakaa mamuille, narkeille ja muille saamattomille paskoille. Ja samaan aikaan natiivit opiskelijat pakotetaan nostamaan lainaa opintojaan varten. Koulutus on joo maksettu, mutta milläs elät kun ei ole aikaa olla töissä kun oot koulussa? Ja sossusta on ihan turha hakea rahaa, siellä on tärkeämpää elättää siivelläeläjiä.

Tämän lisäksi opiskelija, joka tekisi töitä kannustetaan jättämään työt tekemättä. Esim. omalla kohdalla tilanne on se, että joko jatkan työsopimusta opiskelujen ohessa ja maksan kelalle noin. 4500€ takaisin vuoden lopussa tai lopetan työt ja suoritan vain opintoja. Pystyn tekemään molemmat, mutta taloudellisin perustein töitä ei kannata jatkaa, kun rahat menee takaisin Kelalle. Onneksi työnantaja vaikuttaa ymmärtävän asian. Ei vaan kauheasti motivoi tehdä töitä, kun ilmaiset tuet pitää jättää nostamatta ja palautella entisiä 5 kk ajalta.

Tämän lisäksi opiskelija, joka tekisi töitä kannustetaan jättämään työt tekemättä. Esim. omalla kohdalla tilanne on se, että joko jatkan työsopimusta opiskelujen ohessa ja maksan kelalle noin. 4500€ takaisin vuoden lopussa tai lopetan työt ja suoritan vain opintoja. Pystyn tekemään molemmat, mutta taloudellisin perustein töitä ei kannata jatkaa, kun rahat menee takaisin Kelalle. Onneksi työnantaja vaikuttaa ymmärtävän asian. Ei vaan kauheasti motivoi tehdä töitä, kun ilmaiset tuet pitää jättää nostamatta ja palautella entisiä 5 kk ajalta.
Toi tilanne on yksinkertaisesti sairas. Työstä on aina hyötyä valtiolle ja kansantaloudelle. Työtä tekevät kuluttavat ja näin lisäävät entisestään töitä. Monet luottotietonsa menettäneet välttelevät töitä, koska kotona lojumalla saa tarpeeksi rahaa. Jos menee töihin, niin vouti vie palkasta sen verran, että jää vähemmän käteen mitä himassa lorviessa. Ja nämä yhteiskunnan elätit sitten maksatetaan töitä tekevillä ja sairaalla progressiolla.

Miten tähän paskaan saadaan muutos? Jenkeissä ei ole mitään tukia tai vastaavia spurguille ja muille lusmuille, kyllähän tuo käsittämättömältä kuulostaa näin laajemmin ajateltuna. Kansanedustajia taas ei kiinnosta paskanvertaa, pääasia että omalle tilille kilahtaa 8000 euroa joka kuukausi :face:

Miten tähän paskaan saadaan muutos? Jenkeissä ei ole mitään tukia tai vastaavia spurguille ja muille lusmuille, kyllähän tuo käsittämättömältä kuulostaa näin laajemmin ajateltuna. Kansanedustajia taas ei kiinnosta paskanvertaa, pääasia että omalle tilille kilahtaa 8000 euroa joka kuukausi :face:
Muutos tulee vain pahempaan suuntaan. Lisää maahanmuuttajia otetaan ja jostain niidenkin elättäminen on revittävä ja mistäs muualta kuin natiivien palkoista. Ja maahanmuuttajat sitten keinottelevat sinisilmäisen valtiomme kustannuksella. Vedättävät kakaroillaan korvauksia, valtio katsoo muualle ja jahtaa yrittäjiä ja palkansaajia minkä kerkee. Täällä on kohta ALV 30% ja ostovoima senkun heikkenee. Mutta sillä verolla katetaan sitten kantakaupungista asunnot lorvijoille. Tossa on sossu lähellä missä asun, näkisitte minkälaista vitun hylkiötä sinne sisään lappaa. Semmoista porukkaa, että vois suoraan uunin laittaa. Sisään menis, mutta ei koskaan tulis ulos, eikä penniäkään rahaa hukattais niihin. Ne painaa suoraan tuosta piriluukulle, raveihin vetoa pelaamaan tai alkoon hakeen seuraavan viikon kännit.

Jos tämä ajatellaan veroprosentin kautta, niin työttömällä hylkiöllä 100 euroa on 100 euroa, mulla ei lähellekään. Mun satanen on kaupassa alle 60 euroa. Eli käytännössä jos vero ajateltais materiassa, niin mä voin mennä kauppaan ja ostaa sadalla eurolla ruokaa. Kun tulen ulos, niin sossutädit tulevat ja ottavat sieltä yli 40 euron arvosta ruokaa ja antaa ympärillä makaaville nisteille, spurguille ja mamuille. Sit mä kysyn, että "mitä noi ovat tuon safkan eteen tehneet?" ja mulle vastataan "eivät sitten yhtään mitään, sinä olet". Hyvä Suomi!

Capital-Gains-States-2014-(large)2.png

Niin näkyy olevan ennen vanhaan jenkeissä rikastui töitä tekemällä, mutta ei kyllä enää.

Jos verovapaata maata haluaisi niin sitten pitäisi valita näiden joukosta Monaco, Sveitsi, Andorra, Bermuda, Bahama, United Arab Emirates.

Q To Mike?

Missä edellä mainituista, verovapaista maista mieluiten asuisit?.

Toiminimelläkö firmaa pyörität Mike? Osakeyhtiössähän pääset kasvattamaan vapaan pääoman määrää, josta osan saa vuosittain nostaa verovapaasti. No toki siitä rahasta on jo aiemmin maksettu liikevoittovero, mutta silti. Itselle se on nettotuloa.

Toiminimelläkö firmaa pyörität Mike? Osakeyhtiössähän pääset kasvattamaan vapaan pääoman määrää, josta osan saa vuosittain nostaa verovapaasti. No toki siitä rahasta on jo aiemmin maksettu liikevoittovero, mutta silti. Itselle se on nettotuloa.
Oy:tä on kelattu, mutta aika plus miinus nolla kuitenkin. Tuloveroa ei pääse kiertämään kuitenkaan. Osinkoverotukseen koskettiin jo ja pian verovapaasti ei saa ottaa mitään.

Jos verovapaata maata haluaisi niin sitten pitäisi valita näiden joukosta Monaco, Sveitsi, Andorra, Bermuda, Bahama, United Arab Emirates.

Q To Mike?

Missä edellä mainituista, verovapaista maista mieluiten asuisit?.[/QUOTE]
Sveitsi.

Niin näkyy olevan ennen vanhaan jenkeissä rikastui töitä tekemällä, mutta ei kyllä enää.

Ei jenkkilän verotus edes kaliforniassa kovin paha ole. Noi prosentit nyt ei ota sitä huomioon, että verotus on kuitenkin progressiivinen ja vähennyksiäkin pystyy latomaan hyvin tiskiin. Ei työllä varmaan missään hirveästi rikastu. Tosin oleellista on myös miten kulutusta verotetaan(auto, bensa,..).

Toistan aikaisemmin esittämäni epäilyksen siitä, ettet osaa tehdä poistoja tarpeeksi tai sitten et ymmärrä niiden päälle.

KAIKKI mahdolliset poistoihin!

Mistä ihmeestä päättelet noin? En tajua? Ethän sä edes tiedä paljonko on poisteltu, että on päädytty verotettavaan tuloon. Sä varmaan luulet, että asunnon ja safkankin voi vähentää verotuksessa ja vaatteet jne jne. Ei se nyt niin mene hyvä mies. Jotta sä voisit heittää tommoisia typeriä heittoja, niin sun pitäis tietää mistä summasta on poistoja lähdetty tekemään. Ja turha lässyttää mitään veronkiertojuttuja, minä en veroja kierrä, joten älä ala selittämään miten vaatteetkin voi vähentää jos vähän kikkailee ja autolla voi vetää feikkimatkoja. Olen kyllä kaikkeni tehnyt mitä lain puitteissa voi, kiikutan euron pysäköintilaputkin verotukseen jos kuvauksien takia parkissa olen.

Mutta ei vähennykset merkitse sitä, että voi mitä sattuu vähentää verotuksessa. Autokin on niin vittumainen vähennettävä, jos ajat yhtään omaa ajoa, metriäkään, niin siinä meni alv-vähennykset heti ja maksat tuloverossa sen hikisen metrin. Ostat firman nimiin vain työajoon auton, joka ei ole ALV-kelpoinen, maksat sen mitä hinta on, mutta myydessä tilität sitten ALV:n valtiolle kuitenkin. Eli ostat sen nyt ja myyt minuutin päästä 24% halvemmalla.

Back
Ylös Bottom