Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Taas saan nauttia VR:n ihmeellisestä maailmasta. Tunnen oloni ihan kuninkaaksi kun olen Extra-luokassa, enkä missään rahvaan seassa!!111

VR on tosin ylittänyt itsensä, koska viime tiistaina oli "leivoksina" jotain, mikä EU-direktiiveissä luokiteltaisi teolliseksi pahviksi, mutta tänään on oikein hyviä kanelikeksejä. Vedän posket täyteen kuin hamsteri.

Extra-luokka on kyllä pop. Kyllä siitä sen pari kymppiä silloin tällöin maksaa, että saa kahvia, kanelikeksejä ja rauhaa. Paino viimeisellä sanalla.

En oo siellä muuten koskaan muita tarjoiluja nähnyt kuin niitä kanelikeksejä (plus kahvi, tee ja purkitettu vesi).

Mikä on kamalinta mitä olette joskus syöneet?

Kun olin 7-vuotias, äitini kokeili uutta ruoka-ainetta nimeltä maa-artisokka. Jotain meni sen kanssa pieleen, oliko valmistustapa vai oliko huonolaatuinen yksilö, en tiedä, mutta täysin syömäkelvotontahan se oli.

Sit oon kerran syönyt vuorokauden huoneenlämmössä ollutta tonnikalapastaa. En suosittele kokeilemaan.

Varmaan se oli fiskarssin lapion päällä paistettu mikropitsa tai hitsauspillillä korvennettu syöpämakkara jotka on minun karseimpia ruokakokemuksia. Pakosarjamakkara taas on ihan hyvää evästä.

Mina taidan lahtea puistoon Jack Kerouacin kanssa koska Englanti on niin kovin kaunis ja aurinkoinen tanaan.

Hmm, kamalin ruoka mitä nyt ekana tulee mieleen, on ala-asteella nautittu palviliha-valkokastike kumiperunoilla. Muistaakseni itkua tihrustin, kun opettaja pakotti syömään lautasen tyhjäksi. Siitä eteenpäin aina, kun aamusta käytävillä tuoksui tuon gourmetin HAJU, alkoi aamusta jo vituttamaan. Voiko alaikäistä etes vituttaa? Noh, minuapa vitutti.

Aikuisiällä ei tule mitään erityistä ruokaa Mieleen, mutta ruoka-aineista takuun oksetusrefleksin koestamisesta antavat oliivi, maksa (ei -makkara, tai -laatikko koska ne on hyviä), sienet ja hilloviivasipulit. Listasta puuttuvat ruoka-aineet, joita en ole ennakkoluuloltani etes maistanut, kuten hapansilakat, voi suoraan paketista syötynä ja sinappipäällysteiset domino-keksit.

Kamalin ruoka mitä olen syönyt, oli ala-asteella joskus aikoinaan tarjottu kasvisruoka. Oli makaronia ja kasviksia sekaisin jossain paskassa kastikkeessa. Yökin pöydässä :D Mutta en ollut ainoa...

Tehtiin kerran kaverin kanssa vahingossa jauhelihapiirakka makeaan torttupohjaan. Se oli kohtalaisen kamalaa.

Joko olet oluesi valinnut? Lisävihjeenä valintaan annan vinkin nautiskelupaikan suhteen. Nimittäin olut maistuu huomattavasti paremmalta olutravintolassa kuin kotona. Kannataa siis suunnata maistelemaan semmoiseen paikkaan.

- - - Updated - - -

Mä meen kakalle.

Joko olet oluesi valinnut? Lisävihjeenä valintaan annan vinkin nautiskelupaikan suhteen. Nimittäin olut maistuu huomattavasti paremmalta olutravintolassa kuin kotona. Kannataa siis suunnata maistelemaan semmoiseen paikkaan.

En vielä valinnut, täytyy huolella miettiä tämä maisteleminen. Saatavuus ei aina ole paras mahdollinen. Olutravintolassa en muuten olekaan koskaan käynyt, en vähiten siksi että en tosiaan juo olutta, paitsi sitä Efesiä, jota ei saa juuri mistään, ja Kriekiä, joka ei nyt ehkä varsinaisesti ole olutta sillä tavalla kuin tässä tarkoitetaan.

Mä meen kakalle.

Joitko samalla olutta?

Mina taidan lahtea puistoon Jack Kerouacin kanssa koska Englanti on niin kovin kaunis ja aurinkoinen tanaan.
Englannin kelit on tullu tänne Vantaalle, vettä sataa kivasti ja pyörässä ei oo vielä lokareita. Onneks oon niin hardcore eli kovaydinpyöräilijä että olin ihan nevamaind koko sateesta ja nautiskelin jokaisen ylämäen täysin reisin. Ylitöiden teko kiellettiin, kuulemma muiden vuoro välillä.

Mä löysin puhelimessani kuvan. Se varmaan kääntyy väärin päin, mutta jaan sen teidän kanssa. Ja nyt näytän siltä, että minäkin whatsappailen jonku kanssa niinku muutki. Hirvee tää sosiaalinen paine.

image.webp

Back
Ylös Bottom