No se asia nousee mieleen ehkä sen takia, koska se on yllättävän usein totta. Joskus syy rikokseen voi olla myös se että se on heidän omassa maassa normaalia toimintaa. En tosin kyllä itsekään kannata sitä etukäteen arvailua. Typerää, ja voi osua omaan nilkkaan. Esimerkkinä sdp:n Liisa Jaakonsaari, joka väitti että Brysselissä juutalaismuseossa ammuskelu oli äärioikeiston tekemä. Lopultahan paljastui että tekijä oli muslimi, ja vasemmistohan on Suomessa tunnetusti hyvin islam-myönteinen.
Totta kai kulttuurieroilla on suuri merkitys, enkä mä hyväksykkään esimerkiksi sitä, että tänne tullaan vuosiksi vain lorvimaan laittamatta tikkuakaan ristiin edistääkseen omaa sopeutumistaan, odottaen yhteiskunnan kantavan kaiken tarvittavan hopeatarjottimella nokan eteen. Mua vaan ärsyttää suunnattomasti, että moni ihminen ajattelee "jos yksi maahanmuuttaja raiskaa, niin varmasti kaikki muutkin" -logiikalla. Samaa logiikkaa käyttäen jokainen suomalainen mies on sohvalla märehtivä, koskenkorvaa lipittävä, vaimoansa hakkaava juoppo, right?
Kyllä mulla pisti veren kiertämään päässä, kun eräs mun ikäinen, kuolut kesken jättänyt, sosiaalituilla elävä nuori nainen tuli avautumaan siitä, "kuinka kaikki mamut vaan elää meidän verorahoilla ja mamut vie meidän kaikki työpaikat". Joopa joo. Teki mieli todeta "get yo ass up ja YRITÄ edes hakea töitä".
Toisaalta, yhtälailla mussa pisti veren kiertämään se, kun kaveri Ikeassa ollessaan törmäsi kahteen maahanmuuttajaan, jotka maksoivat ostoksensa Kelan maksusopimuksella. Jos ihmisellä ei ole pätevää syytä olla käymättä töissä (esimerkiksi läheisen kuolema --> masennus), ja "työnteko ei vaan oo mun juttu ja ei kiinnosta" niin mun ei tee mieli tulevaisuudessa maksaa yhtäkään killinkiä tällaisille hepuille.