Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistä tälläisistä kanan koipireisistä, joita myydään 3kpl paketeissa tietää, että paljonko on makrot per/koipi? Mm; lihan määrä?

Jos meinaat luita, niin ei muuta kuin luut irti ja ruokavaa'alle.

Joo tätä hain takaa. Varmaan ainoa keino jos haluaa vähänkin tarkemmin tietää.

Itse en noita syö, mutta jos haluat aivan grammalleen niin tuo on oikea tapa (ei välttämättä ainoa, en minä tiedä..), jos syöt noita päivittäin, niin punnitse vaikka luun määrä 5 päivänä ja lasket niistä keskiarvon, paljonko luut painavat suunnilleen.

Miksi lihaskipuihinkin suositellaan syömään tulehduskipulääkkeitä, mihin se oikein perustuu? Voisi luulla että kipu on oire jostakin ja paikat saa rikki jos ei tuota varoittavaa kipua tunnu. Onko noista mitään kirjaimellista hyötyä muuten kuin itse kiputuntemuksen vähentäminen?

Mikä vittu on slaavikyykky?

GS5mY6x.webp

Esim. Venäjällä, lähi-idässä ja vissiin ainakin myös Kiinassa siis yleinen asento jossa ollaan esim. keskustellessa tai vaikka jotain venaillessa, kun ei oo penkkejä. Me läskit ja paskakuntoset länsimaalaiset vaan ollaan niin rapistuttu, ettei noin luonnollinen ja tukeva chillailuasento meiltä enää ees onnistu vaivatta.

edit: ja tietysti raitaverkkareiden ja vodkan kanssa myös stereotypia (ja nykyään myös meemi) itä-eurooppalaisista.

Liitteet

• 68.webp
    68.webp
    27,9 KB · Katsottu: 913
Miksi lihaskipuihinkin suositellaan syömään tulehduskipulääkkeitä, mihin se oikein perustuu? Voisi luulla että kipu on oire jostakin ja paikat saa rikki jos ei tuota varoittavaa kipua tunnu. Onko noista mitään kirjaimellista hyötyä muuten kuin itse kiputuntemuksen vähentäminen?

Koska ne vie kivun pois? Kivun lisäksi vähentävät myös tulehdusta.
Treenikipuun ei suositella, koska haittaa palautumista. Jotenkin häiritsee lihasten korjausreaktiota, en muista tarkasti.

katso liitettä 114992

Esim. Venäjällä, lähi-idässä ja vissiin ainakin myös Kiinassa siis yleinen asento jossa ollaan esim. keskustellessa tai vaikka jotain venaillessa, kun ei oo penkkejä. Me läskit ja paskakuntoset länsimaalaiset vaan ollaan niin rapistuttu, ettei noin luonnollinen ja tukeva chillailuasento meiltä enää ees onnistu vaivatta.

edit: ja tietysti raitaverkkareiden ja vodkan kanssa myös stereotypia (ja nykyään myös meemi) itä-eurooppalaisista.

Vittu että on paskat bileet. 11 jätkää, yks vitun ruma muija ja istutaan pihalla kyykyssä. Pitäköön tunkkinsa, olen mielummin rapistunut länsimaalainen.

Vittu että on paskat bileet. 11 jätkää, yks vitun ruma muija ja istutaan pihalla kyykyssä. Pitäköön tunkkinsa, olen mielummin rapistunut länsimaalainen.

Joo ja vappuhulinoissa tota paskaa tehtiin koko ajan :jahas: mutta menee samaam kategoriaan pigviinitanssin kanssa. Sitte se unohtuu.. kunnes joku uus tulee tilalle.

Ihan sama. Hauskaa oli!

Ei noi ole bileet, normi aamu.

Miten suolan suolaisuus voi vaihdella merkistä riippuen? Lidlissä myytävää suolaa ei tarvitse juurikaan aamupuuroon laittaa niin että maistuu, mutta Pirkka-suolaa taas saa laittaa ainakin tuplasti saman suolaisuuden saamiseksi. Onkohan Pirkka-suolaan lisätty jotain jatkeaineita huumeiden tapaan kuten tomusokeria?

Miten suolan suolaisuus voi vaihdella merkistä riippuen? Lidlissä myytävää suolaa ei tarvitse juurikaan aamupuuroon laittaa niin että maistuu, mutta Pirkka-suolaa taas saa laittaa ainakin tuplasti saman suolaisuuden saamiseksi. Onkohan Pirkka-suolaan lisätty jotain jatkeaineita huumeiden tapaan kuten tomusokeria?

Koska se suola on erilaista. Käsittääkseni NaCl tekee sen suolaisen maun, mutta erilaiset suolat (mineraalisuola, merisuola, ruususuola yms) sisältää sitä eri määrän muiden aineiden ohella.

Mun pitäis lähteä kesäkuun lopussa Ruotsiin jäätän tavaramäärän kanssa, lähtö yhteiskyydillä Töölön kisahallin parkkikselta. Paikalla pitäis olla 04:00 ja asun 80km päässä, joten kaverit on tuskin kovin halukkaita ajamaan mua sinne keskellä yötä. Julkiset on no go tavaramäärän vuoksi ja taksi maksaa vitusti. Kävi mielessä sellainen optio, että jättäisi oman auton viikoksi Kisahallin parkkikselle jossa se ei olisi suoranaisesti kenenkään tiellä. Pysäköintisakkohan siitä tulisi varmasti (halvempaa kuin taksilla) mutta onko muita seuraamuksia? Tutut pelottelivat hinaamisella ja rengaslukolla:face:

Mun pitäis lähteä kesäkuun lopussa Ruotsiin jäätän tavaramäärän kanssa, lähtö yhteiskyydillä Töölön kisahallin parkkikselta. Paikalla pitäis olla 04:00 ja asun 80km päässä, joten kaverit on tuskin kovin halukkaita ajamaan mua sinne keskellä yötä. Julkiset on no go tavaramäärän vuoksi ja taksi maksaa vitusti. Kävi mielessä sellainen optio, että jättäisi oman auton viikoksi Kisahallin parkkikselle jossa se ei olisi suoranaisesti kenenkään tiellä. Pysäköintisakkohan siitä tulisi varmasti (halvempaa kuin taksilla) mutta onko muita seuraamuksia? Tutut pelottelivat hinaamisella ja rengaslukolla:face:

Eihän nuo pysäköintivalvojat sokeita ole, kun ne kerran laputtaa ni sit siihen hipsii seuraavana päivänä toinen lappuliisa tsekkaamaan...
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=...=UO_sDlkXo6-E9buFjK39yA&bvm=bv.65788261,d.bGQ

Saattaa siihen autoon rengaslukkokin ilmestyä jos näkevät että makuutat sitä pitempään siinä ja ehtivät sen viisi pysäköintivirhemaksulappua kirjoittaa. Mun mielestä noita voi tulla päivän aikana useempiakin.
Joku tarkemmin asiasta perillä oleva voi tarkentaa. Toisaalta noillahan on maksuaikaa mut jos se kertamaksu on 80€ ja noita tulee viisikin niin... ei mun mielestä kovinkaan halpaa pysäköintiä.

Eli Suomessakin on mahdollista saada useampi sakkolappu ikkunaan vaikka siinä jo ennestään yksi komeilisi? Voi kyllä tulla sen verta kalliiksi mokoma lysti, etenkin jos renkaat ja radio katoavat, että parempi selvitellä muita kulkuvälineitä.

edit: Googlailin ja Finlexin mukaan maksimisakkomäärä on kolme 24h välein.

Kai sulla nyt on sen verran reiluja kavereita, että kohtuullista korvausta (ei pelkästään bensaraha) vastaan lähtee heittään?

Huvitutti kun stadissa (Punavuori) olevinaan niin hankala parkkeerata. Ite vein merisatamaan, 500m kävely punavuoreen; hyvin pitkät vapaat parkkiajat.

Ergo yhteenvetona, kun on valmis vähän kävelemään, parkkiongelmat kuitattu. WTF siinäkin on niin vaikiaa? Ostoshelveteissäkin ihmiset viettää 20min huristellen ympäriinsä, et saa auton 50m päähän ovesta, kun yhellä 2min hurasulla sen auton saa 200m päähän ilman et ees hellittää kaasupolkimesta.

Back
Ylös Bottom