Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Vuosia sitten yks tuttu irtisano itsensä pari kertaa rahapulassa,sai lopputilin ja otettiin seuraavana päivänä uutena työntekijänä töihin.Lomaltapaluurahat palo tossa touhussa.

Miksi ei yksinkertaisesti pyytänyt palkkaennakkoa?

Kaikki firmat ei anna kottia.

Muistaakseni laissa on määritelty että firmat joissa on palkanmaksu kerran kuukaudessa ovat velvoitettuja antamaan kottia kerran kuussa.

Kohta tulee taas se helvetin kesä, ja kesäloma. Oliko tosiaan näin, ettei ole olemassa mitään keinoa kiertää vuosilomalakia niin, että voisin olla kertyneet lomat töissä? Edes kirjallisella sopimuksella työntekijän ja työnantajan välillä?

voit olla töissä, mutta jos työnantaja ei maksakkaan "lomarahoja" niin....

Mäkin oon nostanu aina lomat rahana, nyt vähän ihmetyttää pitääkö oikeasti pitää päivä lomaa että saa lomarahan. Ihme systeemi.

Mun työnantajat on kyllä maksanut lomapalkan ja lomarahan, jos olen silloin tällöin esim. talviloman jättänyt pitämättä. Mutta tosiaan kannattaa varmistaa, kun asiasta sovitaan. Vaikeata jälkikäteen alkaa asiasta vääntämään...

Miksi ei yksinkertaisesti pyytänyt palkkaennakkoa?

No kottihan on veke seuraavasta liksasta,ja taas on rahapula.Ei toi kaveri ollu mikään talousnero.Toisella kaverilla oli taksiliite ja vartijakortti,paino aina näitä duuneja kaikki lomat,fiksumpi ratkasu se oli.

Kaikki firmat ei anna kottia.

On se firmallekin vähemmän paperitöitä antaa palkkaennakko kuin prosessoida irtisanoutuminen, laskea lopputili ja tehdä uusi työsopimus.

No kottihan on veke seuraavasta liksasta,ja taas on rahapula.Ei toi kaveri ollu mikään talousnero.Toisella kaverilla oli taksiliite ja vartijakortti,paino aina näitä duuneja kaikki lomat,fiksumpi ratkasu se oli.

Ei se palkkaennakko eroa tuossa suhteessa mitenkään lopputilistä ja uuden sopimuksen tekemisestä.

Itse selvittelen näitä asioita pääsääntöisesti työnantajan puolelta, ja usein tuntuu siltä, että työntekijät ovat vaatimassa vaikka mitä höpöhöpöjuttuja kuulopuhuiden perusteella. Mutta Japetiuksen tapauksessa kohtelu on ollut epäasiallista, mikä ei kyllä käsittääkseni kaupanalalla ole harvinaista.

Ps. On taas paljon mutu-tietoa liikkeellä. Josko näitä asioiota kannattaisi tutkia tes-kirjasta, vaikka luottamusmiehen kanssa yhdessä.

On se firmallekin vähemmän paperitöitä antaa palkkaennakko kuin prosessoida irtisanoutuminen, laskea lopputili ja tehdä uusi työsopimus.

https://www.google.fi/url?sa=t&rct=...=tQDLtHfaCB0Sabwmsry_HQ&bvm=bv.64764171,d.bGQ

Siis oli vähemmän paperitöitä tai ei mutta kun työnantajien ei ole pakko antaa sitä ennakkoa!!

Sellanen ihminen, (ei pahalla) joka tarvitsee kottia tokko on firmalle niin tärkeä, että hänen vuokseen käytäntöjä ruvettaisiin muuttamaan jos yrityksen käytäntönä on maksaa ainoastaan palkka ennaltasovittuina tai työehtosopimukseen kirjattuna tilipäivänä.

Tilasin leuanvetotangon jenkkien ebaystä. Tuote on kuitenkin korealainen enkä ole varma onko se tullut koreasta. Laitanko tulliselvitykseen tilausmaaksi USA:n vai Korean?

Edit. Laitoin Korean ja ilmeisesti se sieltä oli tullutkin.

Siis oli vähemmän paperitöitä tai ei mutta kun työnantajien ei ole pakko antaa sitä ennakkoa!!

Sellanen ihminen, (ei pahalla) joka tarvitsee kottia tokko on firmalle niin tärkeä, että hänen vuokseen käytäntöjä ruvettaisiin muuttamaan jos yrityksen käytäntönä on maksaa ainoastaan palkka ennaltasovittuina tai työehtosopimukseen kirjattuna tilipäivänä.

Turhaan sinä minulle huudat. En ole sen paremmin väittänyt kuin kuvitellutkaan, että työnantajalla olisi pakko antaa ennakkoa. Sen sijaan olen ihmetellyt, miksi sitä ei alkuperäisessä tapauksessa edes pyydetty. Se, että työnantajan ei ole pakko sitä antaa ei ole mikään peruste olla pyytämättä.

Sellainen ihminen, joka ollaan valmiita ottamaan takaisin töihin välittömästi työsopimuksen päättymisen jälkeen, on firmalle kohtuullisen tärkeä. Tällaisesta ihmisestä oli nyt kyse.

Turhaan sinä minulle huudat. En ole sen paremmin väittänyt kuin kuvitellutkaan, että työnantajalla olisi pakko antaa ennakkoa. Sen sijaan olen ihmetellyt, miksi sitä ei alkuperäisessä tapauksessa edes pyydetty. Se, että työnantajan ei ole pakko sitä antaa ei ole mikään peruste olla pyytämättä.

Sellainen ihminen, joka ollaan valmiita ottamaan takaisin töihin välittömästi työsopimuksen päättymisen jälkeen, on firmalle kohtuullisen tärkeä. Tällaisesta ihmisestä oli nyt kyse.

"Boldaaminen ei ole huutamista enkä sitä harrasta" :piis:

( ja oikeestaan tuo että otetaan takaisin välittömästi lopputilin ottamisen jälkeen ei tee mielestäni ihmisestä firmalle mitenkään tärkeää. Ei pahalla tätä lopputilin ottajaa kohtaan, mutta itse työnantajana saattaisin ajatella että tyyppi joka ottaa lopputilin rahapulassa ja pyytää päästä sit takaisin hommiin ei osaa hoitaa raha-asioitaan oikein... )

Back
Ylös Bottom