Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei se palkkaennakko eroa tuossa suhteessa mitenkään lopputilistä ja uuden sopimuksen tekemisestä.
No kottihan on veke seuraavasta liksasta,ja taas on rahapula.Ei toi kaveri ollu mikään talousnero.Toisella kaverilla oli taksiliite ja vartijakortti,paino aina näitä duuneja kaikki lomat,fiksumpi ratkasu se oli.
Ei se palkkaennakko eroa tuossa suhteessa mitenkään lopputilistä ja uuden sopimuksen tekemisestä.
Tätä voisit kyllä pikkasen selittää?Kottihan on velkaa työnantajalle,lomarahat on ihan omia rahoja.
"Boldaaminen ei ole huutamista enkä sitä harrasta" :piis:
( ja oikeestaan tuo että otetaan takaisin välittömästi lopputilin ottamisen jälkeen ei tee mielestäni ihmisestä firmalle mitenkään tärkeää. Ei pahalla tätä lopputilin ottajaa kohtaan, mutta itse työnantajana saattaisin ajatella että tyyppi joka ottaa lopputilin rahapulassa ja pyytää päästä sit takaisin hommiin ei osaa hoitaa raha-asioitaan oikein... )
Mä en puhunu lomaltapaluurahasta,vaan ansaitusta kesälomasta joka maksetaan käteisenä ku irtisanoo itsensä.
Ja nyt ehkä ymmärrän tuon logiikan paremmin, tarkoitus oli siis muuttaa lomat lomakorvaukseksi?Kaveri oli semmonen että kompasteli tilistä toiseen aina kauheessa rahapulassa,parina vuonna sit korjas tollai tilanteen.Kyllä työantaja sen hyväksy,yks pätevä duunari koko kesän töissä,ei tarvinnu kesäsijaista.Ja lisäks hän tietysti menetti sen kuuden päivän talviloman,tai myös saada pienet mätkyt ton seurauksena
Oppi kyllä sit aikanaan tän talouspuolen.
Väännettiin kaverin kanssa tästä ja pakko saada lopetus tälle :D
Electron kortilla kortti katsoo aina onko katetta vai ei, eikö niin. Debitillä ei katso ja tili voi mennä miinukselle? Eli vaikka sulla ois tilillä sentti, ni voit ostaa kaupasta sillä Debitillä jos niikseen tulee, mut Electronilla ei voi koska katsoo aina saldon ja pistää katevarauksen kun jotain ostaa.
Eihän tällä ole mitään tekemistä sen kanssa ottaako lomat rahana vai ei. Ei talviloma mihinkään lähde vaikka kesälomat maksettaisiin rahana (en kyllä tiedä onko edes laillisesti mahdollista).
Debit tekee katevarauksen aina isoista ostoista ja aina silloin tällöin pienemmistäkin, joten tahallaan tuota ei kannata tehdä, voi tulla nolo tilanne kassalla. Mutta juu, suurin osa pienistä debit-ostoista ei katevarausta tee joten ostoja voi kertyä enemmän kuin tilillä on varoja mikä lopulta johtaa miinussaldoon, jos rahaa ei ostosten kirjautumista odotellessa tilille lisää tule.

Juu todellakin on. Ja siitä syystä mulla on Electron ja tulee aina olemaan. Kokeilin kerran debitiä ja vaihdoin kuukauden päästä takaisin, kun niillä on sekin ero, että debitin kanssa en ikinä tiennyt paljonko mulla on rahaa tilillä, kun se ei tee aina niitä perhanan katevarauksia. Sit täytyy kantaa kuitteja mukana ja laskeskella paljonko on ostanut ja vähentää niitä tilin saldosta. Electron ottaa aina katevarauksen ja tilin saldon tietää reaaliajassa sentilleen. Ihan törkeän kätevä tällaiselle jatkuvasti persaukiselle jonka on pakko tietää mitä voi ostaa ja mitä ei.Kiitos
Kaveri tosiaan väitti ettei mitään eroa ole debitillä ja creditillä. Mutta kyllähän sillä on.
Electron ottaa aina katevarauksen ja tilin saldon tietää reaaliajassa sentilleen. Ihan törkeän kätevä tällaiselle jatkuvasti persaukiselle jonka on pakko tietää mitä voi ostaa ja mitä ei.
Juu tää on mielenkiintoinen juttu etkä tosiaan ole ainut. Monet valitsee korttinsa mielikuviin perustuen vaikka toinen olisi vitusti kätevämpi. Electron on lasten kortti, joten sitä ei voi käyttää. Aikamoista.T. nimim. en ikinä ole omistanut electronia ja en stana sellaista lastenkorttia tule ikinä edes harkitsemaan.. (credit kuittaa pienet puutteet debitissä)
Juu tää on mielenkiintoinen juttu etkä tosiaan ole ainut. Monet valitsee korttinsa mielikuviin perustuen vaikka toinen olisi vitusti kätevämpi. Electron on lasten kortti, joten sitä ei voi käyttää. Aikamoista.
Juu tää on mielenkiintoinen juttu etkä tosiaan ole ainut. Monet valitsee korttinsa mielikuviin perustuen vaikka toinen olisi vitusti kätevämpi. Electron on lasten kortti, joten sitä ei voi käyttää. Aikamoista.
Nykyään aivan äärimmäisen harvinaista. Mulla on monta monta vuotta siitä kun electronilla maksamisessa on viimeksi ollut ongelmia.Tärkein syy miksi itse en electronia ota on että olen nähnyt liian monta kertaa kun jollekin muulle asiakkaalle sanotaan että electron ei käy tai että firman tietoliikenne on solmussa eikä electron toimi.