Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Ja miksi kävelyä ei pitäisi vaihtaa juoksuun? Ja millaisen treenin huomenna vedän, kun salille menen? Tankoa siellä ei ole. Käsipainoja löytyy ja Davidin laitteet muutoin laajasti. Kyselyikä:)

miten saa hyvin kehitettyä vatsalihaksi ja saisi ne paremmin näkyviksi?:)
Saamalla mave- ja kyykkysarjapainoihin kehitystä 30-50 kiloa. Tai no jos ihan aloittelijasta kyse niin isoihin liikkeisiin jotain tuota luokkaa lisää painoa, niin ei vatsoja tarvitse tehdä yhtään ja jotain tapahtuu varmasti alakerrassa. Vatsalihakset näkyy sitä paremmin mitä vähemmän rasvaa on niiden päällä eli rasvaprosenttia tiputtamalla. Geeneistäkin kiinni miten hyvin näkyy ja minkälainen on vatsalihaksiston rakenne.

Täs pitää tietää, että jos saa maveen ja kyykkyyn sarjapainoja vaikka 50 kiloa lisää, niin kyllä niiden vatsojenkin pitää jotenkin pysyä mukana siinä kehityksessä ja vahvistua. Ylipäätään jos kehityt kaikissa liikkeissä, etkä tee mitään eristäviä nylkytyksiä niin kyllä ne palikat mahssa kehittyy vaikka niitä ei tekis ollenkaan

Tietysti jos niitä haluaa tehdä, niin itse suosin istumaannousuja lisäpainoilla, voimapyörää ja jalannostoja roikkuen.

Ajattelin olisiko järkeätreenata viikossa 6 kertaa kun intoa ainakin löytyisi (oikeesti ei oo muuta elämää). Ojelma menis 1. Rinta,Ojentaja 2. Selkä,hauis. 3.jalat, olkapäät. 3 päivää treeniä, 1lepo ja 3 päivää treeniä?

Kyllä se 6 kertaa viikossa on ihan sopiva. Ei kannata alkuun vetää kroppaa liian tukkoon vaan jättää vähän varaa ja muista syödä hyvin. Toimii varmasti

Mitä olette mieltä kannattaisko maksaa pt vaikka 5 käyntiä?

En näe järkeä, mikäli on/osaa etsiä itselleen järkevän treeniohjelman, ravintoasiat on,kunnossa ja motivaatiota riittää. Kaikki tieto on löydettävissä ilmankin, kun jaksaa etsiä. Anyway sen työn joutuu tekemään itse, vaikka olisi 5 treineriä ympärillä.

Saman tiedon saat kirjottamalla vaivaavat kysymykset googleen ja sieltä pomppaa kymmeniä sivuja pakkotoistoa eteen jossa kysymyksiin on vastattu. Kaiken voit myös kysyä itse. Ei ne trainerit mitään taikureita ole.

Mulla ei ole ohjelmaa enkä tiedä ruokavaliosta treenatessa. Joten..

Kyllä pt:n palkkaaminen on hyvä idea, jos ei itellä oo mitään hajua näistä jutuista. Toki ihan ite netistä saa varmasti enemmänkin tietoa kuin keskinkertaisella personal trainerilla on, mutta se vaatii jonkun verran vaivannäköä. Netissä on niin paljon myös ristiriitaista ja väärää tietoa. Sitä varten ne personal trainerit ovat, että aloittelijat pääsisivät alkuun (joo, tekee ne oikeesti muutakin). Kannattaa vähän googletella pt:n nimeä ennen, ku maksaa mitään, koska osa personal trainereista voi neuvoa vaikka miten tyhmästi.

Joo kyllähän googlaamalla varmasti löytyy vaikka ja mitä. Mulla vaan ei ole aikaa istua netissä(kolme lasta, yritys, 200 eläintä), joten haen ns. oikotietä onneen ja toivon saavani vastaukset valmiina eteeni. Näitäkin kysymyksiä tänne heittelen asiakkaitten välissä eli puhelimella nopeasti silloin kun on tilaisuus. Se vähäinen vapaa-aika mitä mulle jää... käytän sen mieluummin liikkuen kuin nettiä selaten.

Joo kyllähän googlaamalla varmasti löytyy vaikka ja mitä. Mulla vaan ei ole aikaa istua netissä(kolme lasta, yritys, 200 eläintä), joten haen ns. oikotietä onneen ja toivon saavani vastaukset valmiina eteeni. Näitäkin kysymyksiä tänne heittelen asiakkaitten välissä eli puhelimella nopeasti silloin kun on tilaisuus. Se vähäinen vapaa-aika mitä mulle jää... käytän sen mieluummin liikkuen kuin nettiä selaten.

Sitte ehdottomasti yhteyttä vaan personal traineriin.

Mitä olette mieltä kannattaisko maksaa pt vaikka 5 käyntiä?

Mä suosittelisin semmoista, että otat alkuun sen 4-5 käyntiä tiheämmin ja sitten jatkossa vaikka 2 viikon välein.

Alussa käytte siis treeniohjelman (ja mahdollisen dieetin) läpi tarkemmin ja myöhemmin sitten tarkistatte treeneissä tekniikkaa ja katsotte uusia juttuja.

Ei jos ruokapuoli on kunnossa.

No kyllä se ero on ihan huomattava vetääkö treenin jälkeen palkkarin vai normiruokaa ja väittäisin, että palkkari jos ei ole välttämätön niin erittäin suositeltavaa se on vetää. Palkkarit kun ei maksa juuri mitään joten en näe syytä miksi sitä ei joisi.

No kyllä se ero on ihan huomattava vetääkö treenin jälkeen palkkarin vai normiruokaa

Ihme ettei nää monet oikeesti vahvat kaverit, niinkun vaikka tältä foorumilta Freddi tai Thompzon, oo vielä älynnyt että se ero on ihan huomattava. Onneksi sentään lisäravinnefirmojen sponsoroimat fitness/body-urheilijat ovat tajunneet kuinka huomattava kyseinen ero on.

Ensisijainen etu sillä että ottaa treenin jälkeen ravinnon jostain palkkarijauhosta on se, että se vaan sattuu olemaan aika pirun näppärää. Helpompi se on lyödä jauhot ja vettä sheikkeriin pukuhuonessa, kun valmistella safkat etukäteen tai kiiruhtaa heti ruuanlaittoon.

Back
Ylös Bottom