Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
itse aattelin vaihtaa nyt 1 jakoisesta 2 jakoiseen työntävät vetävät jaolla. Mitä liikkeitä kannattaa siihen ottaa jos tekee 2on1off sydeemillä 4krt viikossa?
vähä kattelin sitä joo mutta takareidet eikö oo kovilla jos tekee kyykyn maanantaina ja heti tiistaina perää sjmv?
MAANANTAI
Etukyykky/takakyykky 5x
Penkkipunnerrus tanko 4x
Pystypunnerrus kp 4x
Ranskalainen punnerrus 3x
Vatsarutistus 3x
TIISTAI
SJMV/mave 5x
Leuanveto 3x
Kulmasoutu kp 3x
Hauis kp 3x
Takaolkapääsoutu 2x
Pohkeet seisten 4x
TORSTAI
Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
Vinopenkki kp 4x
Viparit sivulle 4x
Pushdown 3x
Jalannostot 3x
PERJANTAI
Reiden koukistus 5x
Alatalja 3x
Ylätalja 3x
Hauis tanko 3x
Viparit taakse 2x
Pohkeet istuen 4x
Kannattaako tässä lähtee liikkeitä pahemmin muuttamaan? esim. noi vatsarutistukset voisi korvata voimapyörällä ja puhsdownin vaikka kapealla penkillä tai dipillä?
Hei,
Vinkkejä kaipaisin teiltä kokeneemmilta treenaajilta ohjelmaani. Tavoitteet treenaamisen suhteen ovat hyvin maltilliset, mutta pääpaino voiman saamisessa ja vyötärömakkaroiden poissaamisessa. Treenaamista rajoittaa erilaiset rakenteelliset selkävaivat.
Olen tehnyt viimeajat kaksijakoista ohjelmaa, jakautuen yläkroppaan ja alakroppaan. Vatsat pyrin tekemään molempina päivinä, mutta joskus jätän ne toisena päivänä pois, jos olen liian väsynyt. Siirryin muutama viikko sitten kolmen toistojen sarjoista 4 toiston sarjoihin ja huomaan, että ohjelma on minun kropalle aika rankka. Vinkkejä ohjelman fiilaamiseen otetaan vastaan.
1. Yläkroppa
Pystypunnerrus 4x8
Ylätalja/leuanveto 4x8-10 (viime aikoina tehnyt 2 leuanvetoa + 2 ylätaljaa, koska voima ei oikein riitä 4x leuanvetoa)
Penkkipunnerrus 4x8
Kulmasoutu käsipainolla 4x8
Hauiskääntö käsipainolla 4x8
Vatsalihakset 4x8-10
Kyljet 4x8
2. Alakroppa
Etukyykky 4x8
Maastaveto 4x8
Pohkeet istuen 4x8
Vatsalihakset 4x8-10
Kyljet 4x10
Olen lisännyt ohjelmaan taas lisää aerobista, jotta jaksaisi treenit vetää täydellä intensiteetillä läpi. Nyt meinaa poweri loppua varsinkin yläkropan viimeisissä treeneissä.
- - - Updated - - -
Ihan hyvännäköinen ohjelma. Etukyykyssä ja mavessa ei kannataisi tehdä yli 6 toistoja (Etukyykyssä yläkroppa väsyy ja tekniikka alkaa kärsiä, samoin maastavedossa alkaa formi hajota pidemmissä sarjoissa). Voisit tehdä myös toisella kerralla maven sijasta esim SJMV / hyvää huomenta (julle) / GHR (glute ham raise), sillä maastaveto riittää kerran tehtäväksi viikkoon raskautensa vuoksi.
- - - Updated - - -
SJMV:tä, hyvää huomenta (julle) / GHR (glute ham raise)-liikkeitä voisi kokeilla myös joka toinen kerta maven tilalla. Youtubesta löytyi ihan hyviä videoita niistä, miten liikkeet tehdään. Glute ham raise tarvinnee sellaisen laitteen, jota meillä salilla ei ole. Mutta noi kaksi muutahan voi tehdä ihan tangolla.Vaikka vastattu jo niin laitan omat näkemykset silti. Pystypunnerruksen ja penkkipunnerruksen paikkoja voit suosiolla vaihtaa, leukoja jos et jaksa niin tee jarrutuksia päälle tai sitten teet smithissä leuat jalat korokkeella. Kannattaa myös vähän kierrättää liikkeitä esim kp kulmasoutua ihan perus tankosoudun kanssa, tankopenkkiä kp penkin kanssa, pystypunnerruksessa sama homma tee joskus tangolla ja joskus istuen kp punnerrus ym ym ym.
Suosittelen myös tekemään yhden eri tyyppisen ohjelman vielä tohon lisäksi niin ei ala puuduttamaan saman ohjelman tekeminen, Eli ton lisäks yks erilainen 2jakonen, kierrätä niitä sitten vaikka joka toinen viikko.
Muista kanssa tehhä samoilla ohjelmilla niin pitkään kun kehityt ennen kun vaihdat. Viimenen asia ei kannatta sitten mitään turhia saatanan härveleitä sun muita virveleitä lähteä rakentelemaan sinne, pidä ihan perus liikkeitä valikoimassa äläkä oikase suoraan puristelu linjalle ja hilavitkutus liikkeisiin.
Kysyisin oisko tää ohjelma hyvä vai löytyiskö jotain parannettavaa , tarkotus ois käydä 4 kertaa viikossa salilla (ma , ti ,torstai ja lauantai)
1 treeni (rinta ojentaja olkapää ja etujalat)
penkki 2x6 , vinopenkki kp 2x8, ristikkäistaljassa rintaa 3x10.
Pystypunnerrus kp 3x10 , viparit sivuille 3x12-15.
kyykky 3x8 ja reiden ojennus 3x12.
2 treeni (selkä , haba ,takajalat)
alatalja 3x8 , ylätalja 3x8 , pull overia 2-4sarjaa x 15-20, selkiä laitteessa painolla
hauiskääntöjä käsipainoilla 3x10 ja tangolla tai laitteesse 3x10
takareidet laitteessa 3x10, pohkeet istuen 4x15
3 treeni (rinta ojentaja olkapää ja etujalat)
kapea penkki 2x6, ranskalainen punnerrus 2x8 ja rintaa ristikkäistaljassa 3x10, pushdown 2x10
pystysoutu taljassa 3x10 , viparit sivuille 3x12-15
Jalkaprässi 5x5 ja reiden ojennukset 3x12
4 treeni (selkä , haba ,takajalat)
Maastaveto 3-5sarjaa 6-8 toistoo
alatalja 3x8 ylätalja kapealla otteella 2x8 ja leveellä 2x8 , pulloveria 3x15-20
Hauista alataljassa tiputussarjat
pohkeet istuen 4x15
Eli tos on treenit ja kysyisin ainaki et voisko maven ja kyykyn tehä molemmat 2kertaa viikossa vai kannattaako tehä molemmat kerran viikkoon niinkuin ohjelmassa on.
Ja pitäskö jollekkin lihakselle vähentää tai lisätä sarjoja / enemmän liikkeitä. tarkotus ois hakee sekä voimaa että lihaa ja n 300-500 plussakalorilla mentäis:D
Sulla on liikaa liikkeitä + liikaa vitkutuksia tässä, puhumattakaan liikejärjestyksestä. Rinnalle 3 liikettä? Yksikin liike riittää 2-jakoisessa. Ja kyykätä voi kahdesti viikossa, maven tekisin silti vain kerran (tai 2 kertaa viikossa 1x4-6setit).
Tässä on nyt sen verran korjattavaa, että ota vain tuo alkuperäinen 2-jakoinen, ja keskity oman ohjelman tekemiseen sitten myöhemmin.
Lokakuusta tein tätä ohjelmaa jouluun asti ja kehitys oli omasta mielestäni yllättävän hyvää. Nyt tammikuusta olen jatkanut ja tarkoitus olisi tehdä 2-jakoista vielä toukokuulle asti. Yksi ongelma minulla on, nimittäin kädet. Tuntuu että ne ei millään kasva muun kropan vauhdissa. Toki kasvua on, mutta ei niin nopeaa mitä muualla vartalossa. Mitä minun kannattaisi tehdä toisin? Lisäänkö 2a ja/tai 2b -treeneihin lisäliikkeen kädelle, vai mitä? Siksi ehdotan lisäliikettä, koska minusta tällä hetkellä tuntuu, että kädet palautuvat hyvin ja niille ei ole tarpeeksi vastusta.
Erinomainen ohjelma!
Keskity kunnolla vaan niihin käsiliikkeisiin ja supista sitä lihasta. Lihasryhmien priorisointi 2-jakoisessa ei ole kovin sujuvaa.
Kiitos vinkistä, pitää kokeilla keskittyä tosissaan ja supistaa hauista liikkeissä. Tottakai "komentaminen" toimii aina :D (I Command you to Grow! Biceps/Arm Day with CT Fletcher - YouTube)
Mutta vielä muutama kysymys ihan vakavasti...
Millä intensiteetillä te teette 2a&2b -treenit? Itse olen huomannut, että olen ehkä liian "lujasti" treenannut 2a&ab osat. Eli toisin sanoen 1a&1b on ollut tosi rankkoja(TI&KE tai TI&TO) ja kun olen tehnyt lauantaisin 2a treenin(hieman väsynyt), niin sunnuntaina jo ennen 2b treeniä on huomattavaa väsymystä havaittavissa. Syön hyvin ja paljon. Nukun vähintään 8 tuntia ja en juo kovin paljon alkoholia. Sillon tällöin 1-2 tölkkiä viikonloppuna. Ajattelin testata sitä, että pienennän 2a&2b treenin painoja, enkä yritä 100%:sti viedä raskailla painoilla 12 toiston sarjoja läpi niin kuin tällä hetkellä. Eli vähennän loppuviikon kuormaa ja toivon että se vaikuttaa alkuviikon treeneihin. Jotta ymmärrätte, mitä tarkoitan niin yritän pukea seuraavan numeroiksi. Tällä hetkellä jos ajatellaan, että 100 edustaa koko viikon lähes maksimi "energiaa", niin se jakautuu nyt näin. 1A ja 1B 30 ja 30. 2A ja 2B 20 ja 20. Yritän siis tehdä niin, että 1A ja 1B treenit olisivat 40 ja 40, sekä 2A ja 2B 10 ja 10. Mitä mietteitä tästä?
Vielä yksi kysymys 1B -treenin takaolkapääsoudusta. Teen sitä tällä hetkellä ylätaljassa narulla ja olen tehnyt 2x6 sarjat 65 kilolla. Joudun ottamaan tosi ison takakenon että pysyn tasapainossa. Minkälaisia liikkeitä suosittelette, missä voisi laittaa painoa niin paljon että saan juuri ja juuri tehtyä 4-6 toistoa?
Suuret kiitokset jo etukäteen. On tämä hienoa hommaa. Mukava yrittää analyyttisesti miettiä sitä "optimi" kasvua, mikä saavutetaan ilman, että paikat hajoaa tai että treeni ei ole liian löysää tai liian kovaa(failure).