Ei toi nyt ihan noinkaan ole. Olen itse feministi, kuten suuri osa kavereistakin. Me kaikki vastustamme esim. tyttöjen ympärileikkauksia ja muutenkin naisten kohtelemista toisen luokan kansalaisina. Olen itse sitä mieltä, että meillä täällä Pohjoismaissa on saatu aikaan kaikkein toimivin ja tasa-arvoisin yhteiskuntamalli eikä sitä pidä monikulttuurisuuden nimissä lähteä mitenkään riskeeraamaan. Paluu keskiajalle ei ole toiveissani mitenkään. Myönnän, että minä ja kaverini elämme kaikki hyvin toimivissa heteroliitoissa valkoisten miesten kanssa, joten joku queerfeministi voi olla kanssamme eri mieltä. Osa heistähän tukee ihan kaikkea, joka edes potentiaalisesti voi horjuttaa kapitalismia ja johtaa vallankumoukseen, hitaaseen tai nopeaan. Osalla on palava tarve johtaa. Nämä jälkimmäiset sitten kuvittelevat olevansa potentiaalisia johtohahmoja kaikille toiseutetuille, ml. maahanmuuttajat. Pointtini on, ettei kaikkia feministejä voi laittaa samaan nippuun.
Kiitos Tilhi asiapitoisesta vastauksestasi!
Olet mielestäni kuitenkin vähemmistössä feministiliikkeessä ajatuksinesi. Tai sitten maahanmuuttajataustaisten kulttuurinen naisen alistaminen koetaan tabuna järjestössä? Joka tapauksessa en muista ainuttakaan feministijärjestön ulostuloa vaikkapa liittyen naisten ympärileikkaukseen tai huntupakkoon jos ne linkittyvät jotenkin Suomen maahanmuuttoon. Maahanmuutto on nähtävästi aihe, jota ei millään haluta "tahrata" kansalaisten silmissä.