Aloittelijan kysymys - kesäkuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aastra
  • Aloitettu Aloitettu
On tullut kateltua monia topicceja ja niistähän on varmaan 10 kysymystä lähtenyt, mutta tähän haluaisin ihan omat vastaukset ettei mene mitään väärin. Olisi tarkoitus jonkinlaiseen kesäkuntoon päästä tässä ja koska siihen on se 4kk enään aikaan niin mietin vain että miten tässä kerkiää.

Elikkäs olen nyt vajaa 2kk bulkannut, paino on noussut noin 7-8kg eli nyt on painoa siinä 68kg paikkeella ja olen n. 178cm pitkä. Rasvaprosenttimittari tulisi tuossa viikon sisällä, mutta suunilleen 15% on tuo rasvaprosentti. Eli jos nyt kuukauden vaikka bulkkaisin vielä ja vetäisin kunnolla salilla ja sitten loput 3kk laskisin rasvaprosenttia siihen 9% (?), että näkyisi kunnolla nuo vatsapalikat kun tähän asti näkyy vain nuo ylimmät ja vähän vasemmalta ( osaako tähän kuka sanoo miksei oikealta näy? ).

Eli, onko tuo hyvä suunnitelma? Rasvaprosentinlaskemisen aikana pitäisi kuiteskin lihastakin saada. Vedän päivässä noin 120g proteiinia, mitään muuta en ole laskenut mutta protskut ei tule jauheista ainakaan vaikkakin salipäivinä vedän sitten protskujuomaa.

Kiitokset kaikille!

Edit: Sitten olisi vielä tällänen topic joka tuli vastaan. Jos ja kun alkaa tuo rasvaprosentinlaskenta, niin kannattaako tuo teaserin tehdä? Kuulostaa mielenkiintoiselle, mutta milläs päivinä minä sitten salilla käyn, jos tuo keino siis kannattaa?

On tullut kateltua monia topicceja ja niistähän on varmaan 10 kysymystä lähtenyt, mutta tähän haluaisin ihan omat vastaukset ettei mene mitään väärin. Olisi tarkoitus jonkinlaiseen kesäkuntoon päästä tässä ja koska siihen on se 4kk enään aikaan niin mietin vain että miten tässä kerkiää.

Elikkäs olen nyt vajaa 2kk bulkannut, paino on noussut noin 7-8kg eli nyt on painoa siinä 68kg paikkeella ja olen n. 178cm pitkä. Rasvaprosenttimittari tulisi tuossa viikon sisällä, mutta suunilleen 15% on tuo rasvaprosentti. Eli jos nyt kuukauden vaikka bulkkaisin vielä ja vetäisin kunnolla salilla ja sitten loput 3kk laskisin rasvaprosenttia siihen 9% (?), että näkyisi kunnolla nuo vatsapalikat kun tähän asti näkyy vain nuo ylimmät ja vähän vasemmalta ( osaako tähän kuka sanoo miksei oikealta näy? ).

Eli, onko tuo hyvä suunnitelma? Rasvaprosentinlaskemisen aikana pitäisi kuiteskin lihastakin saada. Vedän päivässä noin 120g proteiinia, mitään muuta en ole laskenut mutta protskut ei tule jauheista ainakaan vaikkakin salipäivinä vedän sitten protskujuomaa.

Kiitokset kaikille!

Edit: Sitten olisi vielä tällänen topic joka tuli vastaan. Jos ja kun alkaa tuo rasvaprosentinlaskenta, niin kannattaako tuo teaserin tehdä? Kuulostaa mielenkiintoiselle, mutta milläs päivinä minä sitten salilla käyn, jos tuo keino siis kannattaa?

- Älä turhaan mieti rasvaprosenttia. Kato peilistä millon on hyvän näkönen kroppa. Prosentti on vaan luku
- Oikeelta ei näy vatsat koska geenit
- Noin pitkälle 68 kg ei ole kauheesti lihasta. Sinuna bulkkaisin nyt vielä ihan huoletta ja söisin paljon ja puhtaasti. Kun sitä lihasta tulee niin se rasvakaan ei näytä niin pahalta, trust me. Paskemmalta näytät kun olet ihan kauhea kynäniska vaikka olisi kuinka alhaiset rasta.

- Älä turhaan mieti rasvaprosenttia. Kato peilistä millon on hyvän näkönen kroppa. Prosentti on vaan luku
- Noin pitkälle 68 kg ei ole kauheesti lihasta. Sinuna bulkkaisin nyt vielä ihan huoletta ja söisin paljon ja puhtaasti. Kun sitä lihasta tulee niin se rasvakaan ei näytä niin pahalta, trust me. Paskemmalta näytät kun olet ihan kauhea kynäniska vaikka olisi kuinka alhaiset rasta.

Kompaan apinaa

- En minä sitä rasvaprosenttia sillain mietikkään. Mutta haluaisin silti bulkkauksen jälkeen saada ylimäärästä rasvaa pois. Suurta määrää ei ole tarkoituskaa laihduttaa, haluan vain että palikat näkyy joten kuten.
- Ai.. tämä ei kuitenkaan tarkoita ettei ne oikeelta näkyisi ollenkaan, kun on hiema rasvaa otettu eestä?

Tarkemmin ajateltu jospa jatkanki sitä bulkkaamista, mutten sitä kuitenkaan halua kesään asti vetää eli sopiiko tuon aiemmin linkkaamani topicin ohje laihduttamiseen ja jos sopii niin mitkä ovat salipäivät sitten?

Jokaisella on tietysti tavoitteet ja mieltymykset erilaisia, mutta mun mielestä tosta kannattais melkeen vetää maltillisilla plussakaloreilla johonkin ens vuoden tammi-helmikuulle asti ja miettiä sitten sitä kesää 2015. Jos ihan välttämättä kesäks on pakko jokseenkin kireessä kunnossa olla, niin vedä nyt ainakin vielä kuukaus-pari plussilla ja sitten ihan lyhyt välidieetti ennen kesää.

Mä oon erittäin skeptinen sen suhteen että kukaan 178/68 mitoissa oleva vois parantaa ulkonäköään laihduttamalla.

Jokaisella on tietysti tavoitteet ja mieltymykset erilaisia, mutta mun mielestä tosta kannattais melkeen vetää maltillisilla plussakaloreilla johonkin ens vuoden tammi-helmikuulle asti ja miettiä sitten sitä kesää 2015. Jos ihan välttämättä kesäks on pakko jokseenkin kireessä kunnossa olla, niin vedä nyt ainakin vielä kuukaus-pari plussilla ja sitten ihan lyhyt välidieetti ennen kesää.

Mä oon erittäin skeptinen sen suhteen että kukaan 178/68 mitoissa oleva vois parantaa ulkonäköään laihduttamalla.

Tarkoitushan ei ole sinänsä laihduttaa sillä tiedän että minun ei kannata. Tarkoitus siis olisi vain saada lihasmassaa ja vähentää rasvaa. Eli painon pitäisi pysyä samana ellei kasvaa, mutta pientä kireyttä vain pitäisi saada.

Pyydän :kuvia:

En jaksa uskoa että olet edes terveen näköinen noin läskinä :wtf:

Nyt ei saa kuvaa mutta katson jos vähän myöhemmin tänään saisi. Ja en kyl omasta mielestäni mikään ruikku ole, massaa saisi tulla hieman lisää ja siksi bulkkaus 1-2kk, mutta sitten vain sitä pientä kireyttä.

kyllä siinä aika ruikku saa olla jos on lähemmäs 180cm ja painaa tuon 68kg.

-nyt siirrät ton kiristyshommas sinne ensi kesään.
-bodailet ja syöt paljo kaloreita vuoden ja katot sitte hommaa uudestaan (kun oot saanu painon sinne 78kg) voin kertoo että tälläset kiristyshommelit 68kg painosena tuntuu sillon typerält.

itse olen 189 ja 92kg ja "ruikku" vieläkin...mut mieti mikä ero kuitenkin siihen kun ennen olin samanpituinen mutta 79kg suurpiirtein samoissa rasvoissa.

kyllä siinä aika ruikku saa olla jos on lähemmäs 180cm ja painaa tuon 68kg.

-nyt siirrät ton kiristyshommas sinne ensi kesään.
-bodailet ja syöt paljo kaloreita vuoden ja katot sitte hommaa uudestaan (kun oot saanu painon sinne 78kg) voin kertoo että tälläset kiristyshommelit 68kg painosena tuntuu sillon typerält.

itse olen 189 ja 92kg ja "ruikku" vieläkin...mut mieti mikä ero kuitenkin siihen kun ennen olin samanpituinen mutta 79kg suurpiirtein samoissa rasvoissa.

No tehdään näin sitten. Jos kuitenkin nykyinen six-pack menee piiloon eli rasvaprosentti kasvaa liikaa niin se leikki loppuu siihen. Vedän siihen 78kg suunnilleen ellei sitten ole liikaa läskiä. Kiitokset sinulle ja muille.

Hei pliis, mikä hitto niissä vatsapalikoissa viehättää? Kevättä kohen joka neljäs uus topic on just jonkun 180cm/60kg kokosen kaverin "kuinka saan vatsat näkyviin" -topicci. Bulkkaile vaan maltillisesti, ja ens vuonna uus yritys, varmaankaan paremmaks sun ulkonäkö ei mene jos tosta painoa pudotat.

abs-on-a-skinny-guy.webp

Tässä muute tuli huomattua, että voi muuten olla että saan lähemmäs 80kg jo 2 kuukaudessa vaikken syö esim. karkkeja joka tunnin välein eli se painoo tulee kyllä niistä lihaksistakin.. Mitäs teen jos paino nousee 80kg ja rasvaprosenttiki alkaa mennä liian korkealle etten voi enään bulkata? Eikös silloin tule tuo aiemmin mainittu laihdutus, vai mitäs viisaimmat suosittelevat?

Älä nyt turhaan bulkkaa itseäsi läskiksi. +10kg kahdessa kuukaudessa on todennäköisesti 90% rasvaa eli parhaassakin tapauksessa 68-80kg bulkkaus tuottaa 10,8 kg rasvaa ja "vain" 1,2kg lihasta, mikä tarkoittaa että jos yhden rasvakilon polttaminen vaatii 7000 kalorin vajeen niin normi -500kcal dietillä joudut olemaan 151 päivää dietillä että pääset samoihin rasvoihin kuin nyt. Hiukan kärjistettynä, mutta kuitenkin.

Älä nyt turhaan bulkkaa itseäsi läskiksi. +10kg kahdessa kuukaudessa on todennäköisesti 90% rasvaa eli parhaassakin tapauksessa 68-80kg bulkkaus tuottaa 10,8 kg rasvaa ja "vain" 1,2kg lihasta, mikä tarkoittaa että jos yhden rasvakilon polttaminen vaatii 7000 kalorin vajeen niin normi -500kcal dietillä joudut olemaan 151 päivää dietillä että pääset samoihin rasvoihin kuin nyt. Hiukan kärjistettynä, mutta kuitenkin.

Se oikeastaan bulkkaus tulee jotenkin normaalisti vaikken edes yritä nostaa painoa, eli se on hankalaa säätää . Ja ruoka sitten on proteinipitoista että se 110-170g tulee ainakin hommattua ja tämäkin eniten rahkoista ja maidoista.. Että tuskin se nyt 90% on rasvaa kummiskaan, kun ei se läskikään näy missään. On minulla tähänkin asti 58->68kg tullut puolessatoista kuukaudessa eikä se mitään läskiä ole ollut vaan lihasta. Kaloreita en osaa laskea enkä niin aiokkaan tehdä mutta tässä on suunnilleen mitä päivisin syön:

Aamupalaksi rahka tai jogurttia + maitoa ja kouluaamupalana on sitten maitoa ja kaurapuuroa
Lounas normaaliannos kouluruokaa + maitoa
Välipala 3 banaania rahkan kanssa ( jos aamul ei tullu syötyy sitä rahkaa, jos tuli niin jogurttia ) ja taas maitoa
Päivällinen sellasta normaali kotiruokaa mikä vaihteleekin usein mutta normaalin verran sitäkin eli ei mitään suuria määriä.. Yleensä tämän kanssa tulee juotua vajaa litra maitoa
Ja iltapala kai on sitten samankaltainen ateria, mutta pienempi.

Tämä kuitenkin vaihtelee sillä en tykkää sellaista suunnitelmaa ja aikataulua pitää että pitäisi stressata.

Jos sulle on 1,5 kuukaudessa tullut 10kg puhdasta lihasmassaa ja edelleen sitä tulee samaan tahtiin niin turhaan sä täällä kyselet neuvoja, koska olet geneettisesti lahjakkaampi kuin 99,99% tän palstan lukijoista, eikä normaalit säännöt päde sinun kohdallasi :face:

Jos sulle on 1,5 kuukaudessa tullut 10kg puhdasta lihasmassaa ja edelleen sitä tulee samaan tahtiin niin turhaan sä täällä kyselet neuvoja, koska olet geneettisesti lahjakkaampi kuin 99,99% tän palstan lukijoista, eikä normaalit säännöt päde sinun kohdallasi :face:

Siis en nyt väittänyt että se on puhdasta lihasmassaa... Vaan että se tuskin on 90% rasvaa..

On totta, että alkuun voi uusi salillakävijä saada parempaa kehitystä kuin perus salijamppa. Mutta se kestää sen muutaman kuukautta tops, jonka jälkeen olet samassa tilanteessa kuin muutkin. Eli lihasmassa kasvatus on hidasta puuhaa, joidenkin mukaan noin 5kg/vuosi. Jos tuossa tilanteessa nostat kahdessa kuukaudessa painoa 10kg, niin se on 90% rasvaa ja nestettä, ellei sitten ole puurossa voisilmää.

On totta, että alkuun voi uusi salillakävijä saada parempaa kehitystä kuin perus salijamppa. Mutta se kestää sen muutaman kuukautta tops, jonka jälkeen olet samassa tilanteessa kuin muutkin. Eli lihasmassa kasvatus on hidasta puuhaa, joidenkin mukaan noin 5kg/vuosi. Jos tuossa tilanteessa nostat kahdessa kuukaudessa painoa 10kg, niin se on 90% rasvaa ja nestettä, ellei sitten ole puurossa voisilmää.

No alotin kyllä vuosi sitten sen salilla käynnin, että tuskin nyt sitä kummiskaan on.
Ja jos se tosiaan on 5kg/v niin silloinhan tuo 1.2kg/2kk on ihan ok, ja voin ne rasvat sitten laihduttaa jäljelle jäävillä 1-2kk, jos siis se paino nousee sinne 78-80kg normaalilla bulkkauksella?

Joo teoriassa, mutta jos rasvan osuus on tuo 10,8kg tarvitset päivässä +1200 kcal vajeen, mikä tarkoittaa aika paljoa aerobista liikuntaa. Tee kuitenkin niin, että katselet peiliä ja siinä vaiheessa kun rasvaa alkaa kertyä niin vaihdat miinuksille tai ylläpitokaloreille, niin ei ole niin paljon poltettavaa. Turha sitä painoa on yrittää kerätä, panosta ennemmin laadukkaaseen painonhankintaa.

Okei, eli vielä varmistuksen vuoksi. Bulkkaan hieman vähemmän ja kun alkaa katseella näyttää että rasvaa rupeaa olemaan enemmänkin niin olen miinuksien puolella, mutta kuiteskin vedän sen ~150g proteiinia päivässä ettei vain lihaksista lähe se energia. Kuinka paljon nämä pitää sitten olla miinuksilla, eli osaatko sanoa mitä jätän tuosta normaalista ruokavaliosta pois. Ja mites sielä salilla jaksaa jos ei välttämättä ole paljoo tullu syötyä?

Back
Ylös Bottom