Aloittelijan kysymys - kesäkuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aastra
  • Aloitettu Aloitettu
Oletetaan, että paino kertyisi vaikka 75kg jonka jälkeen rasvaa alkaa selvästi kertymään. Tällöin olisi hyvä pitää proteiinin määrä 1,5-3g/painokilo eli 112-150g, kun lähdet diettailemaan proteiinin osuus voi olla jopa 3g/painokilo, rasvaa joku 0,75-1g/painokilo ja hiilareita loppu eli 2-3g/painokilo eli grammamääräisesti p225, h150-225, r55-75 ja noista hiilareista lähdet sitten pudottelemaan kun painoa ei enää lähde. Tuo edellämainittu grammamäärä tuottaa noilla maksimiarvoilla yhteensä noin 2500kcal.
Sen verran vähennät syömisiä, että paino putoaa joku 0,5kg viikossa. Noista sun kertomista syömisistä ei oikein pysty kertomaan mitä pitäisi ottaa pois ja kuinka paljon kun ei määriä ole tiedossa, mutta ainakin jos tuo jogurtti on jotain muuta kuin sokeroimatonta ja vähärasvaista, niin sen jättäisin pois ensimmäisenä ja korvaisin rahkalla, maidon hiilarit ovat myös aika huonolaatuisia.
Treeniteho tietysti kärsii dietillä, mutta kyllä siellä kuitenkin jaksaa. Tarkoitus on olla pienillä miinuskaloreilla eli max 500kcal miinuksella ja jos haluaa lisää tehoa rasvanpolttoon niin sitten teet lisäksi aerobista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletetaan, että paino kertyisi vaikka 75kg jonka jälkeen rasvaa alkaa selvästi kertymään. Tällöin olisi hyvä pitää proteiinin määrä 1,5-3g/painokilo eli 112-150g, kun lähdet diettailemaan proteiinin osuus voi olla jopa 3g/painokilo, rasvaa joku 0,75-1g/painokilo ja hiilareita loppu eli 2-3g/painokilo eli grammamääräisesti p225, h150-225, r55-75 ja noista hiilareista lähdet sitten pudottelemaan kun painoa ei enää lähde. Tuo edellämainittu grammamäärä tuottaa noilla maksimiarvoilla yhteensä noin 2500kcal.
Sen verran vähennät syömisiä, että paino putoaa joku 0,5kg viikossa. Noista sun kertomista syömisistä ei oikein pysty kertomaan mitä pitäisi ottaa pois ja kuinka paljon kun ei määriä ole tiedossa, mutta ainakin jos tuo jogurtti on jotain muuta kuin sokeroimatonta ja vähärasvaista, niin sen jättäisin pois ensimmäisenä ja korvaisin rahkalla, maidon hiilarit ovat myös aika huonolaatuisia.
Treeniteho tietysti kärsii dietillä, mutta kyllä siellä kuitenkin jaksaa. Tarkoitus on olla pienillä miinuskaloreilla eli max 500kcal miinuksella ja jos haluaa lisää tehoa rasvanpolttoon niin sitten teet lisäksi aerobista.

Alright. Maidon hiilarit huonolaatusia? Unohin mainita, että vedän kevyt maitoa. Pitäisikö tämä muuttaa rasvattomaksi? Ja jos minulla on kalorit miinuksilla niin tämähän ei tarkoita, että lihakset eivät kasvaisi tai että salitulokset ei paranisi?
Vielä se, etten osaa noita kaloreiden kulutusta laskea, että se voi salipäivinä mennä yli -500kcal ja normaaleina päivinä olla plussilla, kun en tosiaan tee salipäiviä lukuunottamatta juurikaan mitään.

Maidon hiilari on laktoosia eli aika paskaa sokeria. Suomeksi sanottuna, kun vaihdat dietille vaihda maito veteen. Jos olet miinuskaloreilla, niin se käytännössä tarkoittaa, että lihasta ei pysty rakentamaan lisää, mutta voimaa on mahdollista lisätä jopa dietillä.
Teet niin, että kun päätät vaihtaa dietille, vaihdat maidon veteen, jogurtin rahkaan, mahdollisesti vaihdat banaanit johonkin proteiinipitoiseen ja katsot parin viikon ajan muuttuuko paino mihin suuntaan ja kuinka paljon.
Jos paino nousee-> vähennät hiilareita (esim pienentämällä annoskokoja),
jos paino laskee +1kg/viikko-> lisäät kaloreita (syöt hiukan enemmän vaikka kaurahiutaleita aamulla),
jos paino laskee alle 1kg/viikko-> annat mennä niillä kaloreilla kunnes painon tippuminen loppuu ja sitten vähennät taas hiilareita tai lisäät aerobista mukaan.

Miten se voima nousee, mutta lihas ei? Sori vähän noobi kysymys, mutta luulin että se menisi toisinpäi.. Että lihas kasvaa kun se saa työtä, lepoa ja ravintoa eli proteiinia, mutta voima ei välttämättä niin hyvin kun ei ole tarpeeksi energiaa. Eli jos 2kk olen tällä dietillä tämä tarkoittaa, ettei lihakset kasva ollenkaan, mutta salitulokset kasvavat? Testasin muuten juuri saamillani pihdeillä rasvaprosentin ja se näyttää 16%.

Niin, ja mihin asti pitäisi dietata? Tiettyyn painoon, rasvaprosenttii vai miten itse haluaa?

Lihas ei kasva pelkällä proteiinilla jos ei ole kaloriylijäämää vaan kaikki proteiini menee käytännössä siihen, että ylläpidetään lihasmassaa. Jos dietillä ei syödä riittävästi proteiinia niin kroppa hajottaa lihasta saadakseen tarvitsemansa proteiinin, tästä syystä dietillä yleensä nostetaan proteiinin osuutta kokonaiskaloreista.
Voimien kehittyminen ei välttämättä vaadi lihaskasvua vaan voimaa voi tosiaan tulla dietilläkin. Tämä on kuitenkin yksilökohtaista.
Diettailet siihen asti kunnes olet tyytyväinen peilikuvaan.

Lihas ei kasva pelkällä proteiinilla jos ei ole kaloriylijäämää vaan kaikki proteiini menee käytännössä siihen, että ylläpidetään lihasmassaa. Jos dietillä ei syödä riittävästi proteiinia niin kroppa hajottaa lihasta saadakseen tarvitsemansa proteiinin, tästä syystä dietillä yleensä nostetaan proteiinin osuutta kokonaiskaloreista.
Voimien kehittyminen ei välttämättä vaadi lihaskasvua vaan voimaa voi tosiaan tulla dietilläkin. Tämä on kuitenkin yksilökohtaista.
Diettailet siihen asti kunnes olet tyytyväinen peilikuvaan.

Hei suuret kiitokset sulle. Kysäsen sitten, jos tulee jotain muuta :)

Onko se ok vetää 4 viikkoa reeniä ja sitten pitää viikon lepoa?
vai pitäisikö vetää kauemmin?
tuntuu kyllä että rupee voimat olemaan jo lopussa kun 4. viikkoa vedellään

Hupsista, väsyneenä pistelly ihan väärään threadiin, eikä poistoakaan meinaa löytää..

Viimeksi muokattu:
Oletko nyt varma että rasvaprossasi on 16? Aika hämärä koko avaus.
Noh sanotaan näin, painoindeksin mukaan olen 25 tasan. Olen erittäin timmissä kunnossa ja kaikki absit sivuja myöten näkyy. Sinusi on 21,5.

Oletko nyt varma että rasvaprossasi on 16? Aika hämärä koko avaus.
Noh sanotaan näin, painoindeksin mukaan olen 25 tasan. Olen erittäin timmissä kunnossa ja kaikki absit sivuja myöten näkyy. Sinusi on 21,5.

Oliko viestisi oikea tarkoitus kasvattaa virtuaalipippeliä?

Oliko viestisi oikea tarkoitus kasvattaa virtuaalipippeliä?

Myönnän, ehkä hitusen.

Mutta alottajan kysymykseen vielä vastaisin että itse tekisin todennäköisesti juuri kuten sinä itse ehdotit. Kalorit plussalle vielä kuukaudeksi, mutta myös katsoisin tarkkaan mitä suuhuni pistäisin. Välttäisin sokeria ja valkoista leipää, sekä valkoinen pasta/riisi vaihtaisin ohraan. Näin verensokeri pysyy harmoniassa eikä pääse nousemaan kovin korkealle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom