Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥
Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.
Kattelin vain tossa että on heikentynyt vuodesssa parissa 39 ruplasta 48 ruplaan per euro. Tekis mieli huumorilla "uhkapelata" ja heittää apinaa vastaan tikkaa ja ostaa kymmenellä tuhannella eurolla ruplia ja odottaa kuukausi tai vuosi ja sittenkun se on "korjannut" itsensä takaisin 40-44 pintaan ni vaihdan takaisin juuroiksi.
"Nostamme Revenion tavoitehintaa 15,5 euroon (aik. 13,0 EUR) ja toistamme osakkeen lisää-suosituksen.
Taustalla on Icaren vahvana jatkuva kasvunäkymä sekä sen myötä nousseet ennusteemme."
Nyt harmittaa kun en ostanut Sopranoa joulukuussa. Tarkoitus oli ostaa, mutta se sitten jäi jotenkin vaiheeseen. Ehkä osittain siksi jäi tekemättä, että olin kahden vaiheilla Sopranon ja Tecnotreen kanssa. Ja toisaalta siksikin jäi ostot tekemättä, että vaihto, etenkin silloin, oli aivan olematonta. Kaikissa junissa ei voi istua...
Ihan mielenkiinnosta kysäisen että harrastaako täällä porukka enää ollenkaan rahastoja? Tuntuu ainakin että kaikki keskustelu liittyy suoriin osakeomistuksiin.
No eipä sillä itsellänikin 3/4 sijoituksista on suorissa osakkeissa ja loppu sitten rahastoissa Seligsonilla ja Danskella (omalla pankilla).
Ihan mielenkiinnosta kysäisen että harrastaako täällä porukka enää ollenkaan rahastoja? Tuntuu ainakin että kaikki keskustelu liittyy suoriin osakeomistuksiin.
No eipä sillä itsellänikin 3/4 sijoituksista on suorissa osakkeissa ja loppu sitten rahastoissa Seligsonilla ja Danskella (omalla pankilla).
Mä laitan edelleen Seligsonin indekseihin pieniä opiskelijaroposiani, mutta heti jos on mahdollisuus sijoittaa vähänkään isompaa kertaerää, niin ostan suoria osakkeita. Summat on nyt opiskelijana kuitenkin sekä rahastoissa, että osakkeissa niin pieniä, että allokaatio voi muuttua suorien omistuksien suuntaan aika äkistikin heti kun pääsee vakituisesti työelämään.
Sekä osakkeissa, että rahastoissa ostan kaiken pelkästään pitkään salkkuun.
Mä oon aikaisemmin julistanut mieltymystäni matemaattisiin malleihin sijoittamisessa. Kesällä pyörähtää käyntiin HCP Quant rahasto johon tulen tunkemaan ison osan rahoistani. Rahastointi kannattaa salkunhoitopalkkioiden jälkeenkin kun itse välttyy veroilta (ja laiskalle helpompaa ;) ). Salkunhoitajana Pasi Havia, jonka kirjoitukset ovat johdattaneet mut kvanttisijoittamisen, ja nykyisen sijoitusstrategian pariin. Kannattaa tutustua: HCP Quant | Helsinki Capital Partners
EB tiedottaa Kämpissä jossa mm. eilen piti Sampo tilinpäätöstiedotustilaisuutensa. Suuren maailman menoa. Valuukohan yhtiökokouskin Oulusta etelään... No joo. Kahtellaan. Mää lähren kuuntelemaan mitä Sori Brewingin ukoilla on sanottavaa ja testaamaan, että osaavatko panna olutta.
Oon harvakseltaan tänne kirjoittanut, lähinnä ehkä siksi että rahastosijoittamisesta ei saa kovin hedelmällistä keskustelua. Meillä on itsellä, vaimolla ja lapsilla Seligsonin rahastosalkut. Noin 2/3 on meillä rahastoissa ja loput osakkeissa ja käteisenä. Suunnilleen tuollaisena tarkoitus allokaatio pitääkin, osakkeita tulee ostettua muutama satsi vuodessa, rahastoja kuukausittain.