Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

En mielestäni ollut rasisti ennen kun nämä ns.maahanmuuttajat sen itse aiheutti omalla käytöksellään. kohtahan ei saa viettää edes Joulua ettei tietyt etniset yhteisöt loukkaannu. Opetelkaa kieli (minkä jo varmaan osaattekin), menkää töihin vaikka bussikuskiksi Itä-Helsinkiin, leikkikää että ette elä fattan rahoilla, tehkää pikkusen vähempi lapsia, älkääkä aina valittako miten huono maa Suomi on, poliisikin perseestä, jos teiltä kysyy, ainahan te voitte mennä takas sinne mistä ootte tullukkin. Ottaa tosi paljon kaaliin kun ootte aina mussuttamassa jostain, olisitte tyytyväisiä edes johonkin, mutta kai se niin menee että kun pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden

Minä taas veikkaisin ettei Seriaali olisi noilla säädöksillä kovin kauaa a) se yberimaami b) hengissäkään kun siellä alkaisi kilpailevat imaamit itkemään maallistumisen perään

Ootteko muuten koskaan törmänneet somaliin, joka on lääkäri? Mä olen kerran ja tapaus meni näin:

Mua oli purrut koira ja oloni oli heikko, joten menin kyseisen kaupungin terveyskeskukseen (olin sukulaisilla kylässä) näyttämään kättäni. No, aulassa oli minun lisäksi yksi tai kaksi ihmistä, mutta jouduin jonottamaan puolitoista tuntia. Kun mun vuoro tulee, pyytää lääkäri mut sisään: se on somali. Ensimmäinen ajatus oli ett ei helvetti sentään. Hän puhui kuitenkin suht hyvää suomea ja kysyi mikä mua vaivaa. Näytin kättä ja sanoin, että koira puri. No, hän puhdisti haavan ja sanoi että tämä tarvitsee antibiottikuurin. Ensimmäinen kysymys oli: "onko koira nisäkäs?", johon vastasin että on. Hän kirjoitti googleen "nisäkäs, purema" ja alkoi selaamaan sieltä mulle sopivaa lääkettä, joita oli aboutti rallaa 50 kappaletta. "käykö tämä, vai onko liian kallis? no tuossa on halvempaa!", (hintaeroa lääkkeillä oli pari euroa). Sanoin, että ei se ole noin pienestä rahasummasta kiinni, ja eikun uudestaan: "no tuo on halpa. ei, mutta tuon on halvempi, joo tuo on hyvä lääke". Pidätin naurua sen minkä kerkesin ja lopulta hän lähetti minut hoitajalle, joka laittoi haavaani uuden siteen.

Ei, ei kyllä herättänyt pahemmin luottamusta.

New York man charged with hate crimes for seven 'knockout' assaults - CNN.com Miksi tätä ei ole Yle, "Pravdan", IS tai IL sivuilla, ainii, yön timo on tehnyt viharikoksen! Mennyt mustamies nyt juutalaista lyömään perhana!
Totta, päinvastaisessa tilanteessa tuo olisi jo kirjattu A-Studioon käsiteltäväksi.

Oman mielenkiintoni uutisessa herättivät kuitenkin täysin eri yksityiskohdat. Artikkelissa miestä kerrotaan syytettävän viharikoksesta, ja samassa artikkelissa uhrien todetaan valikoituvan sattumanvaraisesti. Tämä on jo kaiken mielikuvituksen ylittävää typeryyttä.

A 35-year-old New York man has been charged with hate crimes in connection with seven "knockout" assaults, including attacks on two elderly women and a mother walking with her daughter, police said Saturday.
On November 9, Baldwin allegedly punched a 78-year-old woman who was pushing a stroller -- apparently as part of the "knockout" assault game, where people try to knock a random stranger unconscious with a single blow.

Rikoksen vakavuus siis määräytyy uhrin etnisen taustan perusteella. Mikäs sen mukavampaa.

Ootteko muuten koskaan törmänneet somaliin, joka on lääkäri? Mä olen kerran ja tapaus meni näin:

Mua oli purrut koira ja oloni oli heikko, joten menin kyseisen kaupungin terveyskeskukseen (olin sukulaisilla kylässä) näyttämään kättäni. No, aulassa oli minun lisäksi yksi tai kaksi ihmistä, mutta jouduin jonottamaan puolitoista tuntia. Kun mun vuoro tulee, pyytää lääkäri mut sisään: se on somali. Ensimmäinen ajatus oli ett ei helvetti sentään. Hän puhui kuitenkin suht hyvää suomea ja kysyi mikä mua vaivaa. Näytin kättä ja sanoin, että koira puri. No, hän puhdisti haavan ja sanoi että tämä tarvitsee antibiottikuurin. Ensimmäinen kysymys oli: "onko koira nisäkäs?", johon vastasin että on. Hän kirjoitti googleen "nisäkäs, purema" ja alkoi selaamaan sieltä mulle sopivaa lääkettä, joita oli aboutti rallaa 50 kappaletta. "käykö tämä, vai onko liian kallis? no tuossa on halvempaa!", (hintaeroa lääkkeillä oli pari euroa). Sanoin, että ei se ole noin pienestä rahasummasta kiinni, ja eikun uudestaan: "no tuo on halpa. ei, mutta tuon on halvempi, joo tuo on hyvä lääke". Pidätin naurua sen minkä kerkesin ja lopulta hän lähetti minut hoitajalle, joka laittoi haavaani uuden siteen.

Oisit tehnyt asiasta valituksen.

Jotenkin vielä ymmärtäisin noiden halun tuhota kristityt, mutta että kotimaissaankin räjäyttelevät itseänsä kohteenaan koulut tai muut "väärät" mestat. Noilla ei selvästi ole muuta agendaa kuin valuttaa koko maailma takaisin pimeälle keski-ajalle.

No ei tietenkään. Kaikki kehityshän on nimenomaan uhka uskonnoille. Puhumattakaan näin konservatiivisesta islamintulkinnasta, jota nämä pommittajat harjoittavat.

Edit. Tulipas turhan pitkä avautuminen, enpäs taida julkaistakaan

Somaleita suurempi kysymys on tässä, että mitä vittua jälleen, julkinen puoli? Tällaisen puuhastelun takia maksetaan veroja. Voi vitun vittu taas. Olisit jääny himaan ja googletellu vaan. Olisit säästäny aikaa.

Somaleita suurempi kysymys on tässä, että mitä vittua jälleen, julkinen puoli? Tällaisen puuhastelun takia maksetaan veroja. Voi vitun vittu taas. Olisit jääny himaan ja googletellu vaan. Olisit säästäny aikaa.

Sepä se. Oli mikä lääkäri tahansa, jos kirjaimellisesti googlen avasi vastaanotolla, niin IMO pitäisi tehdä jonkinsortin tutkintapyyntö terveydenhuollon viranomaisille.

Mua harmittaa eniten näissä ulkomaalaistaustaisissa lääkäreissä se kielitaito. Aina skarppaan lasten kanssa vkl-päivystykseen mennessä, että jos on taas joku ulkkislääkäri, niin pitää uskaltaa kysyä että "sori nyt, mutta en ihan oikeasti ymmärrä mitä sä nyt koitat sanoa". Kerran pärjättiin afgaanimiehen kanssa osittain englannilla, otti huumorilla kun kysyin että taitaako englantia. Somalinaislääkäri meni lukkoon kun sanoin, että en ymmärrä vieläkään ja lähti hakemaan hoitajaa selittämään tilanteen.

Oli miten oli, jos mä maksan saman rahan kun muutkin, niin kyllä mä jumalauta vaadin rahoilleni vastineeksi sen, että mulle annetaan lääkärissä selvät sävelet miten se homma jatkuu. Varsinkin pienten lasten kanssa. Yhtä paljon mua vituttaa jos on joku kandi joka ei uskalla sanoa mitään, pahoittelee vaan ja pyytää tuleen viikolla uusiks.

Sepä se. Oli mikä lääkäri tahansa, jos kirjaimellisesti googlen avasi vastaanotolla, niin IMO pitäisi tehdä jonkinsortin tutkintapyyntö terveydenhuollon viranomaisille.

Mua harmittaa eniten näissä ulkomaalaistaustaisissa lääkäreissä se kielitaito. Aina skarppaan lasten kanssa vkl-päivystykseen mennessä, että jos on taas joku ulkkislääkäri, niin pitää uskaltaa kysyä että "sori nyt, mutta en ihan oikeasti ymmärrä mitä sä nyt koitat sanoa". Kerran pärjättiin afgaanimiehen kanssa osittain englannilla, otti huumorilla kun kysyin että taitaako englantia. Somalinaislääkäri meni lukkoon kun sanoin, että en ymmärrä vieläkään ja lähti hakemaan hoitajaa selittämään tilanteen.

Oli miten oli, jos mä maksan saman rahan kun muutkin, niin kyllä mä jumalauta vaadin rahoilleni vastineeksi sen, että mulle annetaan lääkärissä selvät sävelet miten se homma jatkuu. Varsinkin pienten lasten kanssa. Yhtä paljon mua vituttaa jos on joku kandi joka ei uskalla sanoa mitään, pahoittelee vaan ja pyytää tuleen viikolla uusiks.

Latinonaislääkäri julkisella puolella oli kyllä ristiriitainen kokemus. Mulla oli kuluma varpaassa, joka oli jenkkifutiskengästä syntynyt. Vakuutus löytyi, mutta syystä X (en muista) päädyin julkiselle iltavastaanottojonoon. Naisen mielestä varpaassa oli tulehdus ja siellä ihon alla oli mätää. Hän antoi kunnon tulehduslääkkeet ja sanoi, että leikkauttaisi sen, jos lääkkeet ei auta.

Viikkoa myöhemmin päädyin yksityiselle vakuutuksen piikkiin. Erästä toista vaivaa siellä puimme ja näytin samalla varvasta. Lääkäri nauroi: "Mitä sieltä pitäisi leikata? Se on pelkkä kuluma!". Nauratti koko homma. Mutta ei; en osannut olla vihainen latinonaislääkärille. Oli meinaan aivan uskomattoman kuuma pakkaus:haart: ...runsaasti muotoa juuri oikeissa paikoissa + tiukka keskivartalo + tosi tumma + söpöt kasvot... niin sanotusti mun juttu.

Parasta palvelua julkiselta puolelta sain aikanaan juurikin kandilta. Nuori mies ryhtyi tuumasta toimeen ja nappasi pari pientä työkalua käyttäen silmästä pari kitinpalaa pois (remppahommissa lensi kittiä silmään). Koko homma oli siinä; voimakkaita silmätippoja vielä matkaan mukaan ja näkö alkoi pelata muutamassa päivässä normaalisti.

Valtiosihteeri: Äärivasemmiston radikalisoitumisen uhka kasvanut - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

Sisäministeriössä on kiinnitetty huomiota myös väkivaltaisen ääri-islamin muotoihin.

- Suomesta on lähtenyt suhteellisesti enemmän muslimiväestöä taistelemaan Syyriaan kuin muista pohjoismaista, Nahkala sanoo.

Hänen mukaansa kyse on kymmenistä henkilöistä. Määrä on pieni, mutta muslimiväestömme kokoon suhteutettuna huomioitava.

- Totta kai pyrimme selvittämään, miksi Suomessa on aktivoiduttu tässä suhteessa enemmän kuin muissa Pohjoismaissa.

Sekä äärivasemmisto että -islam nostavat Suomessa päätään, mutta puhetta asiasta on ollut silti aika vähän.

Tää lekuri on varmaan samoja kouluja käynyt kuin ne lukuisat somalialaiset koneinssit joiden paperit on jääny somaliaan.

Valtiosihteeri: Äärivasemmiston radikalisoitumisen uhka kasvanut - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

Sekä äärivasemmisto että -islam nostavat Suomessa päätään, mutta puhetta asiasta on ollut silti aika vähän.

Äärivasemmistosta ei puhuta, koska ko. porukoiden touhut saa niin suuret vihat ja naurua osakseen. Nykynuoriso nauraa niille puunhalaajille, marxisteille ja viherstalinisteille. Massojen puuttuessa ko. puuhastelua pidetään naurettavana. Tulee silti muistaa, että pikkuporukallakin saa polttopulloiskuja ja murhia aikaan Keski- ja Etelä-Euroopan tyyliin.

Back
Ylös Bottom