Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Valitan, minäkin olen vaan yks ihmispaska saastemeressä. Kävelylenkki oli lähinnä palauttava ja juoksen 9/10 yksin. Silloin ei suu käy ollenkaan. Anteeksi siis, että kerran kesässä ("talvessa") olin sosiaalinen.

Anteeksiantoa et saa. Minun kuvani sinusta mureni nyt täysin :( En enää voi ottaa (sitäkään vähää) sinua vakavasti.

Mieltä lämmittävää kun kuulee kerran et joku tykkää musta (piti melkee ettii sanakirjast mitä tarkottaa) jne... mut joka väliin ku eihän täs oo kerenny ees tutustuu kunnolla vielä ainakun kyselet jotai nii eka vastaa kysymykseen ja sit hetken päästä oot tärkee sydän sydän? :confused:

Muuten ihan mukavalta vaikuttaa, mutta vähän omaan ujoon/vaikeesti lähestyttävään persoonaan nähden menee vähän kiireellä. :D

Riittääkö opinnäytetyössä liitteeseen viittaamiseen vain [ >tähän liitteen numero johon viitataan< ] eli esim. [5] vai onko nykyään jotain hienompia merkintätyylejä?

Riittääkö opinnäytetyössä liitteeseen viittaamiseen vain [ >tähän liitteen numero johon viitataan< ] eli esim. [5] vai onko nykyään jotain hienompia merkintätyylejä?

Riippuu koulusta. Numeroviittaus on joissain kouluissa ok (varsinkin AMK-tasolla), mutta yleensä yliopistot suosivat Harvard/Vancouver-tyyliä (Wikipedia - Lähdeviittaus, englanninkielisellä puolella selitetty laajemmin). Eikö teillä ole opinnäytetyöhön kirjoitusohjetta koulun puolelta? Minun mielestäni jokaisessa koulussa, jonka kanssa olen ollut tekemisissä, tuollainen on ollut saatavilla.

Kyllä meillä kirjoitusohje on jaettuna, mutta liitteiden osalta jäi silti hämäräksi. Tarkoitus viitata liitteinä oleviin kuviin, jotka havainnollistavat asiaa, mutteivät kuitenkaan ole niin merkittäviä, että työn keskelle sijoitettavaksi tulisivat. No pitänee kysellä koulusta vielä miten he nuo haluvat.

katso liitettä 110115

Mä ajattelin tämmöstä miehekästä bodypumplatinoluukkia MP-messuille.

Mulla chapsit ja stetsoni. Taas.

l.webp

e: Toi inkkari tuskin tulee.

Viimeksi muokattu:
Kävin tänään salilla ensimmäistä kertaa elämässäni. Tai siltä se ainakin aluksi tuntui viikon kestäneen vatsataudin jälkeen. Mutta alkukankeuden jälkeen treeni sujui yllättävän hyvin, ja päälle vielä virkistävä 10km pyöräily.

Selekäsaunaa kohta pitäs lähtee salille tekemään! Mavet jää kyllä pois tällä kertaa, koska niskat on jostain syystä ihan helvetin kipeeks menny toissayönä. Liekkö lenssu tulossa.

Mä oon ollut ahkera. Onneksi tämä kurimus alkaa olla takana, sitä joutuu työssäkäyvänä opiskelijana niin ahtaalle. Nytkin joudun syömään merenpohjan ötököitä henkeni pitimiksi.

katso liitettä 110181

Nokitan. Kolme munaa, 200g j-lihaa, 4 jälkiuunileipäpalaa. Huom. kuvassa vain kaksi, ku kerkesin kaks syyä jo munia paistaessa(rapsutellessa).

image.webp

Mieltä lämmittävää kun kuulee kerran et joku tykkää musta (piti melkee ettii sanakirjast mitä tarkottaa) jne... mut joka väliin ku eihän täs oo kerenny ees tutustuu kunnolla vielä ainakun kyselet jotai nii eka vastaa kysymykseen ja sit hetken päästä oot tärkee sydän sydän? :confused:

Mitäköhän mä nyt keksisin, tulee kohta mieleen tää :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Kyllä meillä kirjoitusohje on jaettuna, mutta liitteiden osalta jäi silti hämäräksi. Tarkoitus viitata liitteinä oleviin kuviin, jotka havainnollistavat asiaa, mutteivät kuitenkaan ole niin merkittäviä, että työn keskelle sijoitettavaksi tulisivat. No pitänee kysellä koulusta vielä miten he nuo haluvat.

En ole koskaan nähnyt liitteeseen viitattavan hakasulkeissa olevalla numerolla. Liitteeseen viitataan yleensä sanalla "liite" (mahdollisesti taivutettuna) ja sen perään kirjoitetulla numerolla. Esimerkiksi: "Liitteessä 5 on käytetty menetelmä kuvattu tarkemmin."

Kuvia en itse laittaisi liitteeseen vaan tekstin joukkoon numeroidulla kuvatekstillä varustettuna, paitsi eräissä poikkeustapauksissa. Tällöin viittaisin "kuva 5" (mahdollisesti taivutettuna).

Riippuu koulusta. Numeroviittaus on joissain kouluissa ok (varsinkin AMK-tasolla), mutta yleensä yliopistot suosivat Harvard/Vancouver-tyyliä (Wikipedia - Lähdeviittaus, englanninkielisellä puolella selitetty laajemmin). Eikö teillä ole opinnäytetyöhön kirjoitusohjetta koulun puolelta? Minun mielestäni jokaisessa koulussa, jonka kanssa olen ollut tekemisissä, tuollainen on ollut saatavilla.

Puhut tässä kai lähde- etkä liiteviittauksista? Se ei kai niinkään riipu oppilaitoksesta vaan alasta. Numeroviittaus on erittäin yleinen matemaattis-luonnontieteellisillä aloilla (erityisesti matematiikka, fysiikka ja matemaattisesti orientoitunut tietojenkäsittely) niin opinnäytteissä kuin ihan tieteellisissä julkaisuissakin.

Puhut tässä kai lähde- etkä liiteviittauksista? Se ei kai niinkään riipu oppilaitoksesta vaan alasta. Numeroviittaus on erittäin yleinen matemaattis-luonnontieteellisillä aloilla (erityisesti matematiikka, fysiikka ja matemaattisesti orientoitunut tietojenkäsittely) niin opinnäytteissä kuin ihan tieteellisissä julkaisuissakin.

Juu, luin huonosti alunperin tuon viestin, ja puhuin lähdeviittauksesta. Varmaan voi olla alakohtaisia eroja, mutta teknillisen yliopiston puolella on tähän asti kolmessa teknillisessä yliopistossa (2 Suomessa, yksi Hollannissa) suosittu Harvard-tyyliä, vaikka numeroviittaus on ollut mahdollinen. Tämä ei ole edes vaihdellut koulutusohjelmien välillä (rakennustuotanto- ja talous, kiinteistötalous sekä teknillisen puolen tarjonta alueilta finance&economics). Toki tilanne voi olla eri puhtaasti matemaattis-luonnontieteellisillä aloilla. Teknillisen puolen tilastomatematiikan puolella on käytetty minun touhuissa Harvard-viittausta myös.

Nyt minulla on hirveän kurja olo kun sanoin exän hoitoa hoidoksi. Kyseessä on kuitenkin tyttöystävä ja se on vakavaa, koska he ovat olleet jo pari viikkoa tiiviisti tekemisissä. Ja hän on kuitenkin vasta toinen hellu joka lapsille esitellään.

Back
Ylös Bottom