Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
No väitän että ei ole todellakaan mitään takarajaa, vastaa kun vastaa jos vastaa.

Perusteita kyllä on iso liuta. Ja vieläpä päteviä.

Lienee silti turha odottaa vastausta vielä(kään) moneen kuukauteen ;)

Perusteita kyllä on iso liuta. Ja vieläpä päteviä.

Lienee silti turha odottaa vastausta vielä(kään) moneen kuukauteen ;)

No tää on tuttua. Taisi omasta korotuksesta (joka ei todellakaan ollut iso) neuvotella puoli vuotta. No siinä oli kyllä aika isoja toimenkuvamuutoksiakin. Muutokset oli isoja, mutta korotus pieni, no ei vaan. Muutos ei sinällään ollut iso, siinä vaan tehtiin tietyistä toimenkuvista ns. virallisia.

Vielä tämän vuoden puolella tuo palkka pitäisi ottaa esiin itsekin, mutta kun tiedä siitä tulevan yhdestä ihmisestä johtuen erittäin vaikeaa, niin jotenkin tuohon nyt pitää kerätä rohkeutta. Siis perusteita on mutta vastassa on henkilö jonka periaate on että kenellekään ei mielellään mitään, joten ei helpoin asetelma tuokaan. Varmaan pitäs olla joku "lähden toisaalle töihin" kortti taskussa, vaan kun ei viittisi tuohonkaan ryhtyä.

Uusi paikka vain hakuun mikäli vastausta ei ala kuulua. Ei ainakaan itseä sellainen työpaikka motivoisi yrittämään parastaan, missä ei näinkään yksinkertaista asiaa saada hoidettua.

Mä kävisin kyl kysymäs ihan henkilökohtaisesti et onks tulos vastausta ja millanen vastaus on tuossa, voi sit jo vetää omat johtopäätökset miten siihen vastataan kun kysyy.

Mä kävisin kyl kysymäs ihan henkilökohtaisesti et onks tulos vastausta ja millanen vastaus on tuossa, voi sit jo vetää omat johtopäätökset miten siihen vastataan kun kysyy.

Näinhän sitä kannattaa toimia.

Ja ainahan voi vaihtaa firmaa. Mutta sitten voi tietysti herätä siihen todellisuuteen, että kaikki ei ole uraohjuksia joiden perässä headhunterit juoksee ja suorastaan revitään työpaikasta toiseen korotetuin liksoin. 9X% tänne kirjoittavista on suht tavallisia tallaajia joista ei sen kummemmin kilpailla. Varmasti näisäkin moni, minä mukaanlukien, saisi hyviäkin hommia kun alkaisi tosissaan tekeen sen eteen töitä. Mutta ei se nyt aina tapahdu vaan niin että jos ei pätäkkää tule pöytään niin lähden naapuriin joka maksaa enempi.

Tätä on tietysti vaikea tajuta sellaisen joka pystyy sanelemaan ehtoja.

Työantaja yleensä tietää tämän myös. Vaikka olisi miten hyvä, niin ei se auta jos tiedossa on että siitä sun osaamisesta suorastaa kilpailla.

No tää on tuttua. Taisi omasta korotuksesta (joka ei todellakaan ollut iso) neuvotella puoli vuotta. No siinä oli kyllä aika isoja toimenkuvamuutoksiakin. Muutokset oli isoja, mutta korotus pieni, no ei vaan. Muutos ei sinällään ollut iso, siinä vaan tehtiin tietyistä toimenkuvista ns. virallisia.

Vielä tämän vuoden puolella tuo palkka pitäisi ottaa esiin itsekin, mutta kun tiedä siitä tulevan yhdestä ihmisestä johtuen erittäin vaikeaa, niin jotenkin tuohon nyt pitää kerätä rohkeutta. Siis perusteita on mutta vastassa on henkilö jonka periaate on että kenellekään ei mielellään mitään, joten ei helpoin asetelma tuokaan. Varmaan pitäs olla joku "lähden toisaalle töihin" kortti taskussa, vaan kun ei viittisi tuohonkaan ryhtyä.

Joo, tässä on aina jonkinlainen riski että sanovat "ole hyvä, tilalle löytyy aina uusi tekijä". Siinä useimmilla menee pupu pöksyyn kun kysymys kuitenkin normi "rivityöntekijästä". Muistaakseni olit varastoalalla.

Kyllä se monelle vaan aika tiukassa on sitä yritystä vaihtaa jos palkankorotus ei mene läpi. Jos toimenkuva muuttuu radikaalisti vaativampaan ja palkankorotusta ei tipu niin sitten toki. Luulenpa ettei tälläistä kuitenkaan kovin usein käy, kokemuksia? Mä vaihdan firmaa seuraavan kerran ku tuun Suomeen, koska tämä lafka ei siellä toimi. Työtehtävä vaihtuu tod. näk. ennen vuodenvaihdetta ja palkankorotus tullee automaattisesti. Ei tietenkään tarpeeksi suuri mutta jo kolmas 1,5 vuoden sisällä joten motivaatio säilyy. Timba pitää kyllä hyvin maallikkotasolla nää jutut, ei tosiaan ovi pauku perässä normaalilla jantterilla kovin herkästi.

Joo, tässä on aina jonkinlainen riski että sanovat "ole hyvä, tilalle löytyy aina uusi tekijä". Siinä useimmilla menee pupu pöksyyn kun kysymys kuitenkin normi "rivityöntekijästä". Muistaakseni olit varastoalalla.

Joo, siis minä jos tuohon rupean joskus niin on oltava se toinen paikka. Tarkoitus oli tässä sanoa että mieluummin melkein lähden sinne toisaalle kuin alan tuollaisella kiristämään liksaa nykyisestä. Jos löytäisin paremman niin miksi en sinne lähtisi?

Ja olen kyllä ihan tyytyväinen työpaikkaani. Saan siitä ihan järkevää korvausta miettien esim. koulutustani. Työ on mieleistä. Silti fakta on se että tän hetken osaamista ja hyötyö firmalle ajatellen palkka nyt ei vastaa todellisutta. Sen varmasti tietää siellä moni muukin, mutta yksi kirstunvartija tuskin on liksankorotusten kannalla. Eli joutuu kyllä aika hikisen väännön eteen saadakseen jotain, sitten kun joskus löytyy inspiraatiota taas lähteä tästä veivaamaan.

Ei ole tässä mielessä paras mahdollinen paikka ei. Mutta ihan joka paikassa on varmasti omat säätönsä.

En siis tarkoittanut erityisesti itseäni sillä että "jos ei liksaa tule lähden muualle" vaan että sitäkin voi käyttää jos siihen mahdollisuus on ja jos se on joku meriitti.

Ei sitä tarvita päättävälle taholle kuin yksi narsisti joka on sitä mieltä että juuri sinä olet korvattavissa kenellä tahansa ja se on sitte yksi ja sama miten pätevä tai kätevä olet.

Eli aina kannattaa varautua siihen että sitä liksankorotusta ei tule per heti vaikka ois ne kriteerit miten kohdillaan. Jos se työ kiinnostaa, niin joku muutama kuukausi viiva vuosi ei ole aika eikä mikään. Tietty taas joku megacvuraohjus on sitä mieltä että vuosi on ikuisuus.

- - - Updated - - -

Kyllä se monelle vaan aika tiukassa on sitä yritystä vaihtaa jos palkankorotus ei mene läpi. Jos toimenkuva muuttuu radikaalisti vaativampaan ja palkankorotusta ei tipu niin sitten toki. Luulenpa ettei tälläistä kuitenkaan kovin usein käy, kokemuksia? Mä vaihdan firmaa seuraavan kerran ku tuun Suomeen, koska tämä lafka ei siellä toimi. Työtehtävä vaihtuu tod. näk. ennen vuodenvaihdetta ja palkankorotus tullee automaattisesti. Ei tietenkään tarpeeksi suuri mutta jo kolmas 1,5 vuoden sisällä joten motivaatio säilyy. Timba pitää kyllä hyvin maallikkotasolla nää jutut, ei tosiaan ovi pauku perässä normaalilla jantterilla kovin herkästi.

Siis maallikkotasolla nimenomaan. Tiedän olevani nykyisessä työssäni sellaisessa vaiheessa, että jos olisin tuossa nelisen viikkoa sitten nostanut kytkintä, niin siellä ois oltu todella helisemässä. Mutta tiedän todella senkin, etten todellakaan ole lähellekään korvaamaton. Tiedän senkin että tässä kotikaupungissani on törkeän iso työttömyysprosentti, keskimäärin paska palkkataso jne. Tiedän myös sen että koulutukseni on raksa amis ja sen jälkeen kohta 15 vuoden työkokemus. Että ei tällä nyt ihan johtajapaikkoja haeta eikä henkseleitä
paukuteta.

EDIT: Ja sekin pitäisi tietää että tässä ollut puhe minusta tai minun palkankorotuksista tai niiden saamatta jättämisistä. Kunhan nyt toin vähän näkökulmaa siihen miten nämä myös voi mennä.

Ens viikolla olis kans palkankorotuksesta yms kaikesta muustakin työhön liittyvästä tarkoitus keskustella kun pomot tulee ouluun käymään. Ja niin mukava kun se oliskin saada isot korotukset niin on parempi olla tyytyväinen jos jotain saa lisää. Itsekin olen sellaisessa hommassa että täysin korvaavaa ei ihan pikkuhetkessä tuohon hommaan kouluteta kiitos firman byrokratian. Mutta siltikään ei oikein tällä työkokemuksella pysty älyttömiä vaatimaan, saati että olisi varaa vaihtaa paikkaa. Yleensäkään töitä oo juurikaan tarjolla, saati vuosi sitten valmistuneelle insinöörille. Ja että vielä palkankin pitäs nousta niin en usko, muutenkin sopivaa hommaa mulle, kunhan vähä saatais asioita järkevöitettyä!

Mutta jos työntekijä on todellakin niin hyvä kuin uskookin olevansa, niin kyllä se on työnantaja, jolle lorahtaa se lusikallinen housuun kuullessaan alaisensa lähtöaikeista. Harvoille onnekkaille tällainen asema muodostuu, mutta jokainen voi varmasti
mennä esimiehensä kanssa keskustelemaan mitä voisi itse tehdä asioiden eteen ansaitakseen palkankorotuksen.
Minäkin aikoinani konepajalla töitä aloitellessani kelasin ensimmäisinä päivinäni, että vittu mitä paskaa. Kuitenkin aloin saada siitä suurta tyydytystä, kun hoksasin, että aika pieni prosentti ihmisistä edes pystyy näin raskaisiin hommiin - saati on riittävän typerä tekemään niitä vieläpä naurettavan pienellä palkalla. Päädyin lopulta ajattelemaan asian niin, etten koskaan saisi yhtä mahtavaa tilaisuutta opetella hitsaamaan ja takomaan. Yksikään koulu ei voisi tarjota vastaavaa.
Tuosta aukeni jo kaksikin hyvää tilaisuutta silloiselle esimiehelleni esittää miksi olisin palkankorotukseni ansainnut. Läpi meni molemmilla kerroilla. Alunperin minut oli palkattu lähinnä siksi, että olin "riittävän riski" kaveri raskaaseen työhön ja kaveri minua suositteli. Tähän mennessä olin jo osoittanut, että olin tullut tekemään töitä enkä vain kadonnut kesken koeajan (kuten monen muun kohdalla kävi) ja pystyin lisäksi hoitamaan osan hitsaus- ja taontatöistä.
Lopulta esimiehelleni selvisi, että olin myöskin kouluja käynyt ja hän tarjosi tilaisuutta autella osan päivistä toimiston puolella. Oli aluksi hupaisaa mennä konttorin puolelle töihin, kun porukka luuli, että veljeni olisi pajan puolella hommissa :D
Paha sanoa, miten tämä "ura" olisi edennyt, ellen olisi pian tämän jälkeen saanut oman alani töitä. Vuosien kuluessa opin, että pitää olla poikkeuksellinen esimies, joka pystyy tuosta vain järjestämään alaisilleen tilaisuuksia näyttää taitonsa (ja myös niitä palkankorotuksia). Mikseipä myös motivoimaan alaisiaan kokeilemaan uutta. Aivan liian montaa näkemääni esimiestä kiinnostaa vain oman asemansa pönkittäminen, eikä lainkaan omien alaistensa "ruoskiminen" oikealla tavalla.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Aikuisopintotukea reiska 1700€/brutto, 1413€/netto - edellisestä duunipäivästä vierähtänyt yli 4kk, paras ratkaisu IKINÄ!!! Brutto/netto aiemmin 3160€/2360€...jos saisin ton 1400€ käteen tekemättä mitään, niin meikäläistä ei kyllä enää töissä nähtäisi... ;)

Iltaopiskelua kolmena iltana viikossa n. 4h/ilta, etätehtäviin yms. menee itsellä ehkä 3-4h/viikko - yli 23v työhistoriaa takana, kyllä tätä vapaa-aikaa osaa arvostaa huomattavasti rahaa enemmän!!!

Satasen tarkkuudella sama kk palkka kuin Jan Vapaavuorella, eikä ole tarvinnut käydä kouluja, tahi sätkiä julkisuudessa.. Tosin on joutunut tekemään ihan oikeasti töitä. Paitsi että vapaavuoren palkka on vain pieni osa sen tuloista, mutta kuitenkin.

Hirveitä palkkoja täällä.

Itellä 2400€/kk brutto. IT-alan hommia 3v työkokemuksella kauppiskoulutuksella. Hoitelen firmassa kaikkee maan ja taivaan väliltä.

E: Ikää 22v

Kysytään täällä suoraan. Paljonko hiljaittain valmistunut DI+inssi voisi saada liksaa/paljo kannattaisi pyytää pk-seudulla? Relevanttia toimihenkilökokemusta alle vuosi + 2-3 v muuta, alaa vastaavaa suorittavaa työtä?

Opiskelija. Opiskelun ohella satunnaisia keikkatöitä ja kesät duunissa. Viime vuoden ansiotulot n.17 000€, joista verot ja maksut vähennysten jälkeen yhteensä 230€.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom