Pelaaminen tylsää? Aika kullannut muistot? Mistä hyvä peli on tehty?

^^^ Vagrant story oli kyllä loistava peli. Peli vain jumitti siinä kun en tiennyt minne olisi pitänyt mennä. Silloin ei ollut nettiä, josta etsiä ohjeita. Joten pelaaminen lopahti siihen.
Nyt 3 vuoden pelaamis tauon jälkeen ostin käytetyn xbox360. Hieno kokemus kyllä pelailla paremmilla graviikoilla sitten PS2:sen. Minulle iskee hyvät tarinat ja seikkailu pelit. Kyllä bioshock, Alan wake, batman arham asylym ym. iskee hyvin. Pitempi kestoista roolipeliä pitäisi vain saada seuraavaksi kehiin.

^^^ Vagrant story oli kyllä loistava peli. Peli vain jumitti siinä kun en tiennyt minne olisi pitänyt mennä. Silloin ei ollut nettiä, josta etsiä ohjeita. Joten pelaaminen lopahti siihen.
Nyt 3 vuoden pelaamis tauon jälkeen ostin käytetyn xbox360. Hieno kokemus kyllä pelailla paremmilla graviikoilla sitten PS2:sen. Minulle iskee hyvät tarinat ja seikkailu pelit. Kyllä bioshock, Alan wake, batman arham asylym ym. iskee hyvin. Pitempi kestoista roolipeliä pitäisi vain saada seuraavaksi kehiin.

Olet varmaan jo pelannut seuraavat, mutta kirjoittelen kuitenkin. Dragon age origins on hieno fantasia rpg(nimenomaan origins, ei se kakkonen). Mass effect 1 on hulppea kokemus myös. Witcher2:en on myös kovaa kamaa. Massaefektien jatko-osat meni enempi fps pelien suuntaan. Mun mielestä, jos rpg kokemusta hakee niin ykkönen on se kovin peli sarjasta.

Alla olevaa odotellaan jalat ämpärissä. Aikoinaan iski pool of radiance kuin miljoona volttia. Samaa fiilistä ei mistään ropelluksesta ole saanut sen jälkeen. Ehkä tämä nyt sitten olisi kovinta kamaa koskaan. Vaikuttaa videoiden perusteella todella lupaavalta ropellukselta + saa kaverin kanssa pelata myös.

Divinity - Original Sin

Itselläni tuppaa menemään nykyään kaikki pelit enemmän suorittamisen puolelle, eikä tule fiilisteltyä itse peliä juurikaan. Poikkeuksen teki Amnesia Dark Descent. Pakko pelata hissukseen kun pelottaa niin paljon välillä. :) Pelko estää hyvin, ettei tule vaan juostua ja yritettyä pelata mahdollisimman nopeasti läpi tai saavuttaa jotain...

Olet varmaan jo pelannut seuraavat, mutta kirjoittelen kuitenkin. Dragon age origins on hieno fantasia rpg(nimenomaan origins, ei se kakkonen). Mass effect 1 on hulppea kokemus myös. Witcher2:en on myös kovaa kamaa. Massaefektien jatko-osat meni enempi fps pelien suuntaan. Mun mielestä, jos rpg kokemusta hakee niin ykkönen on se kovin peli sarjasta.]

Vielä en ole noita ehtinyt pelaamaan. Mass effect meni juuri tilaukseen. Dragon ages ja witcher vaikutti kanssa mielenkiintoisilta, joten niitäkin tulee varmaan kokeiltua. Ajattelin pelailla talven aikana putkeen xboxin parhaimiston. sitten voi taas pitää parin vuoden tauon. :D Saas nähdä riittääkö aika.

Project Eternity

Tuossa on myös sellainen peli jota odotetaan tällä kovasti. Jos tuo pitää vähänkään paikkaansa että kyseessä on successor bg 1 & 2 sekä IWD sarjalle, vieläpä samoilta tekijöiltä ja isometrisellä kuvakulmalla, olen aika myyty. Shut up and take my money!

Itse kaipaisin sellaisia pelejä kuten Sly 3 ja Colin McRae Rally3. Erittäin hienoja pelejä vieläkin vaikka ei ole tullut pitkään aikaan noita pelattua. Viimeisin peli mikä on kunnolla kolahtanut oli Lego Lord of the Rings. Paljon tekemistä ja pelatessa on ollut paljon mukavia hetkiä. Lego Pirates of the Caribbean puolestaan oli pienoinen pettymys.

30+ iässä ei enää pärjää nuorille moninpeleissä. En tiedä onko tuo Battlefieldkään niin hauskaa kun suuren osan ajasta tuijottaa spawniruutua ja K/D-ratio on 0.5. Varsinkin joku reaktiohelvetti tyyliin CoD on aivan turha yrittää, Battlefieldissä on vielä jotakin toivoa. Eilen pelasin matsin jossa olin kuollut 18 kertaa, saamatta yhtään tappoa, helvetin hyvä meininki. Yritin, oikeasti yritin. Valitettavasti noissa online-FPS:issä se pelin nautittavuus on aika paljon siitä kiinni, pärjääkö.

Sitten pidempiin peleihin ei tahdo riittää aika ja kiinnostus enää, siis sellaiset missä on juoni, paljon opeteltavaa ja/tai pitäisi tallentaa pelitilanne ja jatkaa joka kerran siitä mihin jäi ym... myöskin näin vanhempana on joku vammainen syyllisyydentunne, että onkos tästä nyt mitään hyötyä tästä pelaamisesta. Elokuvan katsominen voi olla jopa sivistävää, mutta mitä pelaaminen on? Periaatteessa aika turhaa runkkausta. Silti on pelit ja vehkeet ostettuna sitä varten, joten kai se pitäisi pelatakin. Vaikeeta tää elämä.

Chivalry: Medieval Warfare sytytti pitkästä aikaa peli-innostuksen, sitä tuli hakattua kymmeniä tunteja.

30+ iässä ei enää pärjää nuorille moninpeleissä. En tiedä onko tuo Battlefieldkään niin hauskaa kun suuren osan ajasta tuijottaa spawniruutua ja K/D-ratio on 0.5. Varsinkin joku reaktiohelvetti tyyliin CoD on aivan turha yrittää, Battlefieldissä on vielä jotakin toivoa. Eilen pelasin matsin jossa olin kuollut 18 kertaa, saamatta yhtään tappoa, helvetin hyvä meininki. Yritin, oikeasti yritin. Valitettavasti noissa online-FPS:issä se pelin nautittavuus on aika paljon siitä kiinni, pärjääkö.

Sitten pidempiin peleihin ei tahdo riittää aika ja kiinnostus enää, siis sellaiset missä on juoni, paljon opeteltavaa ja/tai pitäisi tallentaa pelitilanne ja jatkaa joka kerran siitä mihin jäi ym... myöskin näin vanhempana on joku vammainen syyllisyydentunne, että onkos tästä nyt mitään hyötyä tästä pelaamisesta. Elokuvan katsominen voi olla jopa sivistävää, mutta mitä pelaaminen on? Periaatteessa aika turhaa runkkausta. Silti on pelit ja vehkeet ostettuna sitä varten, joten kai se pitäisi pelatakin. Vaikeeta tää elämä.

Chivalry: Medieval Warfare sytytti pitkästä aikaa peli-innostuksen, sitä tuli hakattua kymmeniä tunteja.

Luulen että 30+ iässä heikko menestys moninpeleissä voisi johtua myös siitä ettei pysty käyttämään niin paljon aikaa ko. pelin pelaamiseen. Muita velvotteita omaavan kasuaalin on aika vaikea pärjätä pizzanaamalle joka ei tee mitään muuta kuin pelaa. Ja ei, en ole katkera koska en pelaa moninpelejä. Mulle pelaaminen on epäsosiaalista toimintaa :)

Riippuu tietenkin pelistä, mutta joistain peleistä oppii helvetin paljon enemmän kuin useista elokuvista ja tv-sarjoista. Väittäisin myös että mikä tahansa pelaaminen aktivoi aivoja ihan eri tavalla kuin telkkarin katsominen. Kärjistetty esimerkki: Civilization V vs. Salatut elämät. Joskus on toki itsellekin tullut mieleen että voisihan sitä jotain muutakin tehdä, mutta toisaalta jos nauttii pelaamisesta niin ei siihen käytetty aika ole hukkaan mennyt.

En minä ainakaan ole vielä huomannut mitään ongelmia pärjäämisessä. Tuskin se tilanne paljoa muuttuu kahden seuraavan vuoden aikanakaan. Battlefieldissä ja CoDissa (silloin kun sitä vielä pelasi) pystyi olemaan jatkuvasti paras tai ainakin siellä ihan kärkipäässä. Publiceilla on yleisesti todella paska taso, kyllä siellä pitäisi tappoja sataa.

En minä ainakaan ole vielä huomannut mitään ongelmia pärjäämisessä. Tuskin se tilanne paljoa muuttuu kahden seuraavan vuoden aikanakaan. Battlefieldissä ja CoDissa (silloin kun sitä vielä pelasi) pystyi olemaan jatkuvasti paras tai ainakin siellä ihan kärkipäässä. Publiceilla on yleisesti todella paska taso, kyllä siellä pitäisi tappoja sataa.

En mä tiedä miksi, mutta muistan että vielä joskus 10 vuotta sitten oli K/D ratiot jotain 3-4 luokkaa, useimmiten oli serverin paras. Publicilla siis, klaanipelaamista en koskaan kokeillut.
Ehkä se on tuo ajanpuute, ei osaa niksejä vielä. Kieltämättä reaktioajan hidastuminen ei pelkästään selitä vaikka ikää onkin 34. Mutta kumminkin, 35 on jo ikämiessarja urheilussa.

Nykyset FPS pelit on muutenkin enemmän taktiikkaa kun refleksejä.

Hyvä niin.

- - - Updated - - -

Ja jos ei bäfässä pärjää, ei ole kyse reflekseistä. Aseilla ja niiden addeilla on iso merkitys. Myös ajalla ja paikalla.

Saisivat tehdä vanhasta crash team racingista nettiversion.

Kunnon vanhan ajan seikkailupelit ei kyllä ollu mitään loogisia todelakaan :D Lähinnä koita kaikkea kaikkeen niin kyllä se siitä etenee :D Harmittaa itteä kun nuorena tuli aika nopeasti luovutettua ja katottua vain walkthroughsta miten pääsee pelissä eteenpäin.

Noi parserit noissa peleissä oli kyllä hienoja. Järjettömän paksu sanakirja kädessä katot mitä siihen pitäs kirjottaa että ottaa seinästä jonkun avainlenkin:D. Jotain Kings Questia missä se tyttö(?) joutu valaansuuhun tuli ihan pikkuskidinä pelattua ja englanninkielen taito nousi ihan huomaamattaan. Walkthroughia sai kyllä vilkasta jossain vaiheessa noissa melkein kaikissa ja sitten oltiin kirjastossa pläräämässä Pelit-lehtiä. Monkey island trilogia oli kans hiton kova ja joskus kun sai jonkun Lucasarts boxin joululahjaksi missä oli day of the tentactle, Sam & Max hit the road, joku Indiana Jones ja oisko ollu joku taikuri-seikkailu. Command and conquer ykkösen ohella parhaita joululahjoja pikkunassikkana. Niin ja muistaako kukaan jotain Blade runner peliä? Se oli yksi tuskien taival kun teki niin törkeästi mieli pelata sitä mutta oma pentium ei meinannu suostua pyörittämään sitä kun oli niin huikeat grafiikat. Kavereilla oli Segat ja Nintendot toimintapeleillä, mutta kyllä oma nuoruus meni noitten seikkailupelien kanssa.

Oon nyt pari viikkoa hakannut HD-päivitettyä Kingdom Heartsia eli "osaa" 1.5, muistin että olisi ollut pidempi peli mutta toisaalta muistan mitä missäkin piti tehdä niin ei ole sitä miettimisen hidastetta. Ihan kivoja päivityksiä, uusia vihollisia jne, ei mitään suurta. Vaatii kyllä karkkiorientoituneen mielen ja vahvan peukalon.

Kyllä tuo pelaaminen vaan mulle maistuu jahka aikaa on kaikelta arjen kiireeltä. Justiin sain uuden Thiefin päätökseen ja vaikkei se mikään tajunnanräjäyttävä 10/10 goty ollutkaan niin tarjos se ihan kelpo hupia sen parinkympin edestä minkä siitä maksoin(g2play.net on pop). Nyt sitten jos viikonloppuna pääsis kunnolla syventymään Dragon Age Originsiin ja oishan tossa 3DS:lle muoveissa Ocarina of Time joka pitäis kans alotella. Eli eipä tää "into" itseltäni ole kadonnut, se on sitten eriasia löytyykö moiselle aikaa.

... Ja tietty PES 2013:a tulee pelailtua, siihen olen totaalisen koukussa ja sitä on helppoa pelata lyhyemmissäkin sessioissa. Master League, ahhhh.:rock:

Miksi realistiset, mutta silti suht helposti pelattavat lentosimut katosivat markkinoilta? Muistan kuinka 90-luvun alussa noita riitti, mutta nykyään niitä ei taida tulla kauheasti valtavirran pelimarkkinoille.

Koska massat ei pelaa niitä koska ne ovat tylsiä, liian vaikeita ja vaativat kärsivällisyyttä. Pitää olla GTA ja nuoli että mee tohon suuntaan.

Back
Ylös Bottom