Pelaaminen tylsää? Aika kullannut muistot? Mistä hyvä peli on tehty?

Hyvin harvoin innostun mistään pelistä. Ostan paljon käytettyjä pelejä joita pelaan tunnin tai kaksi jonka jälkeen kyllästyn. Palaan aina pelaamaan jotain vanhoja klassikoita, kuten Nintendon Metroid-sarjaa. Yksi vähän uudempi peli, mikä oikeasti räjäytti maailmani oli Portal 2.

PS2 on vieläkin käytössa. Mulla on sillä konsolilla menossa Shin Megami Tensei -maratoni. Persona 3 on jo läpi ja seuraavaksi Persona 4 tai Lucifer's Call. Suunnitelmissa on hankkia 3DS, koska sille näyttää olevan paljon pelejä, jotka itseäni kiinnostavat, kuten japsiroolipelejä kuten juuri tuo Megami Tensei -sarja.

Hyvä peli on joko eeppinen tarina hyvällä käyttöliittymällä (Mass Effect) tai jatkuvaa strategiaviilausta vaativa mikronysväys (Company of Heroes). GTA:t olivat ihan hauskoja kokeiluja, Oblivion sekä Skyrim myöskin (tosin Skyrimiä pelannut yli 50 tuntia, joten se ei tainnut ihan kokeiluasteelle jäädä), mutta joku Baldur's Gate ja Red Storm Rising (vanha Amiga ja C-64 eepos) ja Airborne Ranger muodostivat tarinoita joista voi jorista lastenlapsille "Kuulkaas vaari kerran pelasti koko Forgotten Realmsin kauhialta Baalin äpärälapselta...ja kerran vaarin sukellusvene auttoi kukistamaan Neuvostoliiton!"

Airborne Ranger oli kyllä sotapelinä aikaansa edellä. Muistan vieläkin sen tunnusmusiikin, vaikka itse peliä en ole pelannut tämän vuosituhannen puolella. Grafiikkahan oli omana aikanaan hyvää, mutta oli kyllä hyvin tehty peli muutenkin ja pelaajalle annettiin (siihen aikaan poikkeuksellinen) vapaus mm. valita aseet ja pudotuspaikka taistelukentälle, ynnä muuta. Realismia sotapeleissä ei juurikaan nähty muuten, kuin oikeastaan sitten Rainbow Six kymmenen vuotta myöhemmin aloitti sen realismibuumin kunnolla. Aika tietysti kultaa muistoja, ei sillä Airborne Rangerin grafiikalla enää varmaan ihan kamalasti jaksaisi pelailla.

Battlefield 4 on nyt ruvennut maistumaan, johtuen siitä että olen alkanut pärjätä jotenkin. Tuo uusi DLC oli myös helkkarin hyvä.

Pelasin Chrono Triggerin läpi SNESillä vähän aikaa sitten ja kyllä oli mahti fiilis ja mahti peli. Nautin joka hetkestä. Muutenki SNES pelit on jotain niin kultaa. Muita jotka vedin hiljalleen uudestaan läpi n. 10-15v jälkeen Zelda, Super Metroid, Super Castlevania. En pelaa uusia pelejä, ne on jotenki sieluttomia ja monimutkaisia.

Pelasin Chrono Triggerin läpi SNESillä vähän aikaa sitten ja kyllä oli mahti fiilis ja mahti peli.

Tuli tuo hakattua läpi SNES -emulaattorilla aikanaan, olisinko ollut yläasteella vai jo lukiossa. Täytyy sanoa, että oli kyllä yksi rautaisimpia ropeja mihin on tullut koskettua! Aivan huikea tunnelma.

Itsekin alan jo pikkuhiljaa kyllästyä pelaamiseen. Peliura alkoi noin 7-vuotiaana Runescapen ja 1.6 parissa. Runescape vaihtui WoWiin ja 1.6 säilyi, mutta rinnalle tuli Call of Duty pelisarja. Tulihan noita aikanaan hakattua kun WoWissa oli pelattu aika yli 200 päivää ja 1.6 lähemmäs 400 päivää :D Nykyään pelaan enää vain 1.6 kun ei jaksa mikään muu kiinnostaa ja sitäkään en pelaisi, mutta ongelmana on, että ei ole muutakaan tekemistä.

Nykyajan pelit kyllästyttävät myös todella nopeasti. Kaikki pelit mitä olen kokeillut kyllästyttää viimeistään silloin kun ne on pelattu läpi, eli max 48 tunnin jälkeen. Viimeisimpänä tämä paljon jauhettu GTA. Vittu mitä paskaa.

E: Äärimmäisen tylsyyden iskiessä Simssit on ihan hauskoja xD

Mä rakastan Chrono Triggeriä ! Siinä on niin tunnelmallinen roolipeli että... Hieno monissa eri aikakerrostumissa etenevä juoni. Mulla on sen jatko-osa PS1:lle, Chrono Cross, mitä en ole vielä päässyt pelaamaan, koska se on jenkkiversio. Euroopassa sitä ei ole julkaistu. On aikeissa softmodata pleikkari, että saa sen toimimaan.

Chrono Trigger on kyllä vieläkin kova. Ja saman tyylisistä SNES-peleistä ainakin Secret of Mana on edelleen pelaamisen arvoinen.

Juu, Chrono Trigger, Secret Of Mana, Seiken Densetsu 3 (Secret Of Mana 2), Super Metroid, Zelda - A Link To The Past, Snes Final Fantasyt etc.

Juuri sellaisia pelejä jotka tulee pelattua läpi aika-ajoin.

Viimeksi muokattu:
Voi, muistoja! Ite alotin pelien pelaamisen commodorella ja siinä oliki sitte mahtavia pelejä giana sisters, buggy boy ja blue max. Sitte ajan kans pelailin enemmän ataria ja mega drivea ja siinä (muistaako joku?) Sonicit, strikeit ja tietty nhl:t ja fifat. Serkulla oli SNES jolla pelattiin chronoa, final fantasyja ja marioo. Armon vuonna 1996 tapahtui maaginen asia ja ostin omilla rahoillani ekan pleikan, voi hitto ku ei irronu pelien äärestä muualle ku treeneihin ja syömään :)

Justiinsa ite huomannu kans saman että vaikka pelit kiinnostavat edelleen niin pelien taso on jäänyt todella alhaiselle tasolle (poislukien muutamia poikkeuksia). Suurimassa osassa pelejä ei vain saa mitään fiilistä tai niissä ei oo "sitä jotain", parhaiten selittää tän itselle kun muistelee vanhoja hyviä pelejä niin muistuu mieleen että niissä oli "sitä jotain" ja nykypeleissä ei vaan oo.... magiaa, sitä taikaa minkä jostain final fantasyn tarinasta sai irti, tai ku Lara Croft otti scionin käteen ekan kerran. Huh mitä taikuutta niissä tunnelmissa oli.

Nykypelit tuntuu että on suunnattu vaan tälle MTV-jershey shore-instagram sukupolvelle.

Lara Croft otti scionin käteen ekan kerran.

Tuosta tuli mieleen, että uusin Tomb Raider on itseasiassa todella hyvä peli.
Olen tuota Definitive Editionia nyt pelaillut Xbonella ja on kyllä paras peli tuossa sarjassa sitten ensimmäisen.

Olen tuota Definitive Editionia nyt pelaillut Xbonella ja on kyllä paras peli tuossa sarjassa sitten ensimmäisen.
Juu on kyllä hyvä peli. Tarvis pelata loppuun, tuskin pitkä matka enää. PC:llä itse pelailen.

Juu on kyllä hyvä peli. Tarvis pelata loppuun, tuskin pitkä matka enää. PC:llä itse pelailen.

Mulla varmaan about 50% suoritettu. Koitan keräillä kaikki mahdolliset extrat, kun etenkin ne dokumentit on varsin mielenkiintoisia tarinan taustaksi.

Ostakaa FEZ, niin riittää ratkottavaa hetkeksi. Siinä on sellaista kunnon oldschool fiilistä (muutenkin, kuin vain grafiikan osalta). Jos selvitätte kaikki pelin salaisuudet ilman internetin apua, niin lupaan tarjota kaljan.

Tosi hyvä peli, pelasin 100% ja ihan HC Lara Croft fanina voin kuitenki sanoa ettei TUO uusin oo kylläkään mikään Tomb Raider.

Tosi hyvä peli, pelasin 100% ja ihan HC Lara Croft fanina voin kuitenki sanoa ettei TUO uusin oo kylläkään mikään Tomb Raider.

No joo, ei se periaatteessa olekaan. Tuossa kai kuitenkin ideana onkin kuvata se, että miten Lara Croft "kasvoi" sellaiseksi kuin on, joten siinä kaiketi ajaa asiansa.
Mä en itse ole mikään varsinainen TR fani, mutta tosiaan, hyvä ja viihdyttävä peli tämä uusin.

Odotan kyllä innolla seuraavaa! Mieti, tämän pelin parhaat puolet yhdistettynä vanhaan Tomb Raider tunnelmaan, ai että!

Odotan kyllä innolla seuraavaa! Mieti, tämän pelin parhaat puolet yhdistettynä vanhaan Tomb Raider tunnelmaan, ai että!

Mulla on jo aikaa, kun olen viimeksi TR pelejä pelannut ja on osa tainnut jäädä pelaamattakin.
No, nyt ostin kunnon setin, kun lähti muron myyntipalstalta 15€ hintaan.
Eli tämä kyseessä:
Tomb Raider Collection on Steam

Saa nähdä pyöriikö nuo vanhemmat win 8.1:ssä, eiköhän ne jotenkin saa kikkailtua toimimaan...

edit:
Testasin Tomb Raider 1:stä, hyvin toimii. On tuo Steam versio laitettu valmiiksi käyttämään dosboxia launchiin, ei tarvitse itse kikkailla.

Heroes of Might and Magic III lisäosineen ja kamppanjat käyntiin. Ei muuten kyllästy ja pitäis saada useampikin tunti tuhottua :hyper:

Mie oon oottanu että millon tuohon Heroes 3 kyllästyisi, mutta ilmeisesti se ei ole mahdollista kun julkaisusta asti sitä on tullut enemmän tai vähemmän pelailtua. Viimeksi eilen yövuorossa meni 4 tuntia leppoisasti sitä pelaillessa.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Back
Ylös Bottom