Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kyllä! Eikö oo mahtavaa!? Ja että se on tämän viikon keskiviikko eikä viime viikon ja ollaan siis nimenomaan tämän viikon keskiviikossa! Huomenna on torstai eli tämän viikon viimeinen työpäivä mulle, perjantaina virkavapaalla. Ai ettäkö mitenkäkö jees!

Mene Kaira takaisin nukkumaan :lol2:

Helpommin sanottu kuin tehty. Meikä menee sänkyyn joskus klo 2130 jälkeen lukemaan ja sitten kuitenkin venähtää nukahtaminen.

Mitvit, nyt on jo keskiviikko?

Näinpä. Onhan se itekin pitänyt koko alkuviikon mennä varmasti ajoissa nukkumaan, muuta niin vain on ajatuksen asteelle jäänyt.

edit. Ei mua sentäs yhtä paljon väsytä kuin Kairaa :D

2h unta tuli tänäyönä kiitos unirytmin ja päiväksi lapiomieheksi yms. salaojaputkihommaa... kiinnostaa niin vitusti.

En ole ikinä ollut mikään työturvallisuuden fani, vaan aina olen nähnyt sen jotenkin tylsänä aihealueena. Riskipäälliköiden kanssa työskentely on ilmeisesti tehnyt temppunsa, koska aina viikoittain tulee jotain, mistä pitäisi huomauttaa työmatkan kauppoja saneeraaville tekijöille. Räikein oli kun jätkät tasakaton aivan reunalla kasasivat peltejä ja ilman turvavaljaita tai putoamissuojia. Nyt joku pässi nosteli jalankulkijoiden päällä jotain itse sitomiaan peltejä. Ihmekkään kun rakentamisessa on niin paljon onnettomuuksia. Aina se perinteinen "ei ole ennenkään sattunut mitään ja nehän sitä paitsi haittaavat työntekoa kun on naru ja kaikkee" Saatana.

Eilen nukkumaan ennen kymmentä, vain yksi herätys yön aikana ja ylösnousu vasta seitsemän maissa.
Heti herätessäni sain miehisiä kehuja ulkonäöstäni. 2,5-vuotias sanoi aamulla haukotellessani, "Ooooh, sulla pitkät hampaat!!" Tänään on pakko olla hyvä päivä.

En herännyt ällöyökaikaisin, mutts menin silti.

Heräsit ällöhmhaikaisin?

Huomenta. Tänään on taas sellainen valmistaudunpa urheilusuoritukseen -aamu, vaikka odotettavissa on pelkää tuntikausia istumista ja lähes pelkkää muiden kuuntelemista.

- - - Updated - - -

Heräsit ällöhmhaikaisin?

Niin kai :)

Eilen nukkumaan ennen kymmentä, vain yksi herätys yön aikana ja ylösnousu vasta seitsemän maissa.
Heti herätessäni sain miehisiä kehuja ulkonäöstäni. 2,5-vuotias sanoi aamulla haukotellessani, "Ooooh, sulla pitkät hampaat!!" Tänään on pakko olla hyvä päivä.

Heräsit ällöhmhaikaisin?

Hyvä! Tänään ON hyvä päivä, käsitreeni luvassa.
Mä nukuin vähän heikosti, mietin illalla kaikkea niin tuhmaa että ei tullut uni. Arvelin että halusitte tietää tämän.

Hitto tätä aikaeroaaöööhh..

En ole ikinä ollut mikään työturvallisuuden fani, vaan aina olen nähnyt sen jotenkin tylsänä aihealueena. Riskipäälliköiden kanssa työskentely on ilmeisesti tehnyt temppunsa, koska aina viikoittain tulee jotain, mistä pitäisi huomauttaa työmatkan kauppoja saneeraaville tekijöille. Räikein oli kun jätkät tasakaton aivan reunalla kasasivat peltejä ja ilman turvavaljaita tai putoamissuojia. Nyt joku pässi nosteli jalankulkijoiden päällä jotain itse sitomiaan peltejä. Ihmekkään kun rakentamisessa on niin paljon onnettomuuksia. Aina se perinteinen "ei ole ennenkään sattunut mitään ja nehän sitä paitsi haittaavat työntekoa kun on naru ja kaikkee" Saatana.

Isommat puljut on parantaneet tätä puolta koko ajan ja homma alkaa olla aika hyvälläkin mallilla. Tämä on saatu aikaan milläs muullakaan kuin kovilla sanktioilla. Pienempien toimijoiden kohdalla näkee kyllä vieläkin aika villiä touhua.

Hyvä! Tänään ON hyvä päivä, käsitreeni luvassa.
Mä nukuin vähän heikosti, mietin illalla kaikkea niin tuhmaa että ei tullut uni. Arvelin että halusitte tietää tämän.

Jalkatreeni it is!
Pesitkö illalla pyykkiä? Pyykin pesemisellä tarkoitan tietenkin käteen vetoa.

Mä oon treenannu jo. Kävin tekees jalat ja tukevasti toimistolla oltu tunti. Nukkuminen ja nussiminen ovat yliarvostettuja juttuja.

Jalkatreeni it is!
Pesitkö illalla pyykkiä? Pyykin pesemisellä tarkoitan tietenkin käteen vetoa.

Erittäin loogista, en pessyt pyykkiä vaan vedin käteen. Tällä tarkoitan tietenkin pyykin pesemistä. Käteenveto kirjoitetaan muuten yhteen. Ihan monokkeli meni vinoon tuosta suomen kielen raiskaamisesta.

Isommat puljut on parantaneet tätä puolta koko ajan ja homma alkaa olla aika hyvälläkin mallilla. Tämä on saatu aikaan milläs muullakaan kuin kovilla sanktioilla. Pienempien toimijoiden kohdalla näkee kyllä vieläkin aika villiä touhua.

Taivaan tosi. Sanktiot ovat se ensimmäinen järjestelmä, mutta tärkeintähän tuossa on, että sisältä päin lähtee tuo työturvallisuusajattelumalli. Skanskalla on ihan hyvä bonusmalli tuohon, eli ei lähdetä kritisoinnista vaan kannustamisesta, joka on minusta ihan oikein. Tärkeää on myös ottaa tuo mukaan ihan päivittäisiin rutiineihin ja kokouspöytäkirjoihin. Vaikein asia on perustella tuo työmaan tekijöille, eli vakuutusyhtiöt eivät korvaa yhtäkään tapaturmaa jos jotain on laiminlyönty, puhumattakaan siitä että hengenlähtö on ikävä tapahtuma :D

Näin se menee. Tässä on kyllä menossa jonkinlainen murrosvaihe asenteidenkin suhteen, ala on vähän semmoinen että siellä on paljon näitä "vanhan liiton" miehiä jotka naureskelee ja vähättelee näitä asioita ja pitävät tehokkaan työskentelyn esteenä. Uudempi kaarti tuntuu sisäistävän asiaa paremmin ja osaavat jopa vaatia työnantajan puolelta niitä asioita mitä turvallinen työskentely edellyttää.
Bonusmalli hyvä ja askel jo eteenpäin, sanktioiden kautta päästy kuitenkin siihen missä nyt ollaan. Aina putoaa muutama pää esimiesportaassa jos jotakin sattuu, riippumatta siitä minkälaista sähellystä tapaturmaan liittyy.

Back
Ylös Bottom