Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Osaatko päätellä asiayhteydestä mitään vaan luetko vaan sanoja peräkkäin niin kuin aivoton apina? Puhe oli uusnatseista/skineistä, johon minä kommentoin:

Pahoittelut. En noteerannut tuota sanaa "äärioikeisto" aikaisemmassa postauksessasi.

Tarkoittaa esim. sitä, että kun keväällä muslimiterroristit pääsivät irti Ruotsissa, polttivat taloja ja autoja, hyökkäsivät palomiesten ja sairaskuljetusten kimppuun, niin terroristihyökkäyksen viimeisinä päivinä uusnatsit ilmestyivät paikalle pitämään kuria, koska poliisia ei kiinnostanut laittaa terroristeja kuriin. Samoin kuin UK:ssa märmättiapinat riehuivat ja kirsikkana kakun päällä teurastivat sotilaan keskellä kirkasta päivää kaikkien silmien edessä. Tällöinkin uusnatsit ilmestyivät paikalle osoittamaan mieltään.

Sulla ei kans ole vissiin muuta tekemistä kuin puuttua epäolennaisuuksiin. Et muuten paljoa kommentoinut tänne silloin keväällä kun muslimiterroristit riehuivat Ruotsissa. Odotit, että pöly laskeutuu ja tulit taas nussimaan pilkkua.

Niihin aikoihin olin itse poissa Suomesta. Ja ei, en ollut Ruotsissa :)

Miksi et kommentoimut mitään muutama päivä sitten Iranin pedofilian sallivaan lakiesitykseen vaan tartuit taas epäolennaisuuksiin?

Onko mulla joku velvollisuus kommentoida jokaista tänne linkitettyä uutista? Tuli mulle todella yllätyksenä tuo lakiesitys ja en pysty sitä käsittämään. Riittikö vastaukseksi? Suomessa ei ole kuitenkaan havaittavissa mitään suurta maahanmuuttajien harjoittamaa pedofiliaepidemiaa. Eikä ymmärtääkseni Ruotsissakaan. Englannissa noita rinkejä on jäänyt kiinni.. ja jokainen näistä pitäisi tappaa työntämällä puukko perseeseen, kääntämällä puukko 360 astetta ja jättämään vuotamaan kuiviin. Mutta olenko sitä mieltä, että maahanmuutto pitäisi lopettaa, jottei pedofiilirinkejä pääse syntymään niin ei.. asia ei ihan noin yksiselitteinen ja mustavalkoinen ole.

Aiemmin kesällä väitit kivenkovaan, että muslimien työttömyys Suomessa ei ole sinnepäinkään kuin 50% ennen kuin löin tilastot pöytään paitsi että et senkään jälkeen uskonut. Miksi muuten viime viikolla valehtelit, että naapuri-Abdulin postaamassa rikostilastoissa kärkipaikalla on venäläiset ja virolaiset vaikka ne olivat juuri kyseisen tilaston loppupäässä ja kärkipaikoilla oli muslimit?

En valehdellut. Kärkipäässä olivat venäläiset ja virolaiset. Per capita tilastoissa muslimit olivat kärkisijoilla vietnamilaisten kanssa.

Lopeta se valehtelu ja pilkun nussiminen. Muuten sun on aivan turha kommentoida mun posteihin mitään ja päinvastoin.

Pilkun nussiminen keskustelufoorumeilla on ainoa tapa pitää keskustelu edes jollain tasolla järkevänä, että jutut pääse karkaamaan käsistä.

Jos meinaat tähänkin postiin vastata pilkkua nussimalla niin älä vaivaudu.

Mä oon sarkastinen pilkunnussija.. live with it.

Niihin aikoihin olin itse poissa Suomesta. Ja ei, en ollut Ruotsissa

Minäkin olin heinäkuussa Pattayalla ajamassa kahta thaikkumuijaa samana päivänä, kun spämmäsin tänne jotain sontaa Hiltonin uima-altaalta, hehe. Kyse on priorisoinnista. Jos joku moraalinvartija loukkaantuu tästä niin loistavaa.

Onko mulla joku velvollisuus kommentoida jokaista tänne linkitettyä uutista? Tuli mulle todella yllätyksenä tuo lakiesitys ja en pysty sitä käsittämään. Riittikö vastaukseksi? Suomessa ei ole kuitenkaan havaittavissa mitään suurta maahanmuuttajien harjoittamaa pedofiliaepidemiaa. Eikä ymmärtääkseni Ruotsissakaan. Englannissa noita rinkejä on jäänyt kiinni.. ja jokainen näistä pitäisi tappaa työntämällä puukko perseeseen, kääntämällä puukko 360 astetta ja jättämään vuotamaan kuiviin. Mutta olenko sitä mieltä, että maahanmuutto pitäisi lopettaa, jottei pedofiilirinkejä pääse syntymään niin ei.. asia ei ihan noin yksiselitteinen ja mustavalkoinen ole.

Olennaisia uutisia kannattaa varmaan kommentoida, eikä vaan jotain epäolennaisia detaileja. Jos ja kun pedofilia laillistetaan Iranissa niin se tulee vaikuttamaan myös sieltä Suomeen muuttavien mamujen asenteisiin siten, että lasten nussimista pidetään mukavana juttuna mutta suomalaisia se saattaa vähän harmittaa. Varsinkin kun mokuttajat eivät kykene tuomitsemaan mitään, mitä mamut tekevät. Raiskauksetkin ovat vain laajempi käsitys seksuaalisuudesta. Ehkä seuraavaksi käsitys laajenee vielä pedofiliaan. Tämä nyt tosin on pelkkää päättäjien munattomuutta jos näin käy.

En valehdellut. Kärkipäässä olivat venäläiset ja virolaiset. Per capita tilastoissa muslimit olivat kärkisijoilla vietnamilaisten kanssa.

Tämä on kait jokin outo muslimien sisäpiirin vitsi, joka ei minulle aukene. Mitä järkeä on vertailla absoluuttisia lukuja? Vertailetko myös työttömyystilastoissa absoluuttisia lukuja? Jos näin niin suomalaiset ovat ylivoimaisesti huonoiten työllistynyt ryhmä (200 000-300 000 työntöntä) tässä maassa ja esim. somalineekerit yksi parhaiten työllistynyt ryhmä (mitä lie muutamia tuhansia tai kymmeniätuhansia työttömiä, en jaksa tarkistaa). By the way, vietnamilaisten ylidustus oli tilastollinen poikkema, eikä sitä esiinny kuin parina vuotena. Lähes kaikkina muina vuosina viisi eniten rikollista kansallisuutta ovat muslimitaustaisia.

Pilkun nussiminen keskustelufoorumeilla on ainoa tapa pitää keskustelu edes jollain tasolla järkevänä, että jutut pääse karkaamaan käsistä.

Ei avaudu tämäkään logiikka, joten vastaan vaan ok

Mä oon sarkastinen pilkunnussija.. live with it.

Sierra jättää sen.

Venäläisten ja virolaisten rikoksista kun puhutaan pitäisi muistaa, että kyseisistä maista tulee paljon ammattirikollisia Suomeen rötöstelemään, mutta vakituisesti Suomessa asuvat virolaiset ja venäläiset tuskin tekevät paljoa rikoksia. Voi vaan kuvitella, millaista Suomessa olisi, jos idässä olisi vaikka Irak ja etelässä Somalia.

Ranskassa, jossa on prosentuaalisesti varmaan suurin populaatio maahanmuuttajia, ei kuitenkaan pidetä tätä niin isona ongelmana. Tai jos pidetään, niin miksi ei mamuvastainen Sarkozy voittanut vaaleja? Ei itseasiassa lähellekään.

Itse vastasit kysymykseesi.

Pitää ymmärtää, että vaalikäyttäytymiseen vaikuttavat monet muutkin seikat, kuin pelkkä maahanmuuttoasia. mm. eurokriisi oli kovasti tapetilla tuolloin. Joka tapauksessa maahanmuuttovastaiset saivat noissa-kin vaaleissa kovasti ääniä.

No pakkoko sitä on tänne tulla? Maahanmuuttajien maineeseen on varmasti heillä itselläänkin vaikutusta. Eiköhän ihan yhtä lailla voitaisi laittaa juttuja "Yhden suomalaisen tarina: maahanmuuttaja ryösti/raiskasi/pahoinpiteli/toi eksoottisia tauteja tänne/eli sossun rahoilla" jne.

Yhden mamunaisen tarina:

Shirin Namiq: Työnantajille kotoutumiskoulutusta nyky-Suomeen | Nelonen.fi

Tämä taas kielii siitä, ettei mikään kelpaa. Ei vaikka ulkomaalainen haluaisi tehdä töitä. Ei voida palkata, koska Ahmed. Ei mitään muuta syytä. Jos tämä ei ole rasismia niin mikä?

Kyllähän se olisi kaikille edullisempaa, jos tänne junttien ja tukareiden maahan ei tulisi yhtään ulkopuolista. Saisi suomalaiset ihan yksinään juoda viinaa ja harrastaa perhesurmia.

No pakkoko sitä on tänne tulla? Maahanmuuttajien maineeseen on varmasti heillä itselläänkin vaikutusta. Eiköhän ihan yhtä lailla voitaisi laittaa juttuja "Yhden suomalaisen tarina: maahanmuuttaja ryösti/raiskasi/pahoinpiteli/toi eksoottisia tauteja tänne/eli sossun rahoilla" jne.

Siinäkö on sun asenne? "Pakkoko tulla ku me ollaan kuitenki niin rasisteja". Mahtavaa. Olet oikea lottovoitto tälle kansakunnalle.

Ei voitaisi yhtä lailla laittaa juttua, koska kyse ei ole nyt mistään raiskauksista. Ääliö. Videolla mamunainen otti kantaa siihen miksi ulkomaalaisilla on niin huonot lähtökohdat saada duunia. Eli ei millään tavalla verrattavissa mihinkään mamujen perseilyyn. Ei ne koulun käyneet ulkomaalaiset ole mitenkään huonompia tyontekijöitä kuin suomalaiset vastaavat. Omaavat monesti jopa kovemman työmoraalin. Enkä nyt sanonut, että kaikki työnantajat ovat rasisteja.. todellakaan. Mutta ne, jotka hylkäävät työhakemuksen / tyonhakijan edes näkemättä tai kuulematta koko henkilöä vain ulkomaalaisen nimen takia, on rasisti. Sitä tässä yritän sanoa, jos ei menny perille. Ja tätä on havaittavissa surullisen usein. Itse tiedän sen, koska olen tätä useasti kokenut ja olen liian monta kertaa nähnyt vierestä.

Onneksi olkoon, pääsit sinäkin samaan junaan muutaman muun harvinaisen yksinkertaisen ja tyhmän tässä ketjussa vaikuttavan henkilön kanssa.

Ei oikee muuta voi sanoo kuin että kannattas pistää rajat kiinni vieläku ei oo liian myöhäistä. Tänään taas tuli seurattua bussia odotellessa
mamujen touhua Tikkurilassa. vituttaa

Siinäkö on sun asenne? "Pakkoko tulla ku me ollaan kuitenki niin rasisteja". Mahtavaa. Olet oikea lottovoitto tälle kansakunnalle.
Näin sanoo "Nauti elämästä - hyväksikäytä ihmiskauppaa!" -disgust.

Mutta pakkoko tänne on tulla? Jos täällä on niin rasistista, meillä on vähän tiukempi käsitys seksuaalisuudesta, ja täällä on kylmäkin.. niin pakkoko tänne on tulla? Ihan oikeesti. Jäisivät sinne mistä ovat tulleetkin, jos täällä on niin vaikeaa. Niissä maissa mistä ovat tulleet lisäksi kaivataan kovan työmoraalin omaavia työntekijöitä. Ei tänne oikeasti kaivata valittajia. Meillä on työttömiä jo ihan omasta takaa.

Videolla mamunainen otti kantaa siihen miksi ulkomaalaisilla on niin huonot lähtökohdat saada duunia. Eli ei millään tavalla verrattavissa mihinkään mamujen perseilyyn.
Ja miksi ei? Mamut luovat itse mainettaan.

Ihan turha sun on selittää, etteikö mamut itse vaikuttaisi maineeseen. Kaikki mamut jotka käyttäytyy huonosti vaikuttaa koko ryhmän maineeseen.

Jos mamut on "kunnostautuneet" rikollisuus- ja työttömyystilastoissa, niin turha ihmetellä jos heitä ei heti palkata.

Ja jos ne omaa kovemman työmoraalin, niin senkus luo niistä kehitysmaista parempia maita. Siellä niitä innovatiivisia ja kovia duunareita kaivataan..

Suomen työttömyys jatkaa kasvuaan. Ei olla enään kaukana 1994 tasosta. Nuorisotyöttömyys koskee viidesosaa alle 25-vuotiasta. Velkaa on kohta 95 miljardia. 100 miljardia on suomi oy:n konkurssipiste (taitaa olla, että lainakattoa voi nostaa). Miten ihmeessä meillä voi olla varaa ottaa lisää sekä elättää jo maassa olevia pakolaisia, jotka maksavat tuplasti enemmän kuukaudessa kuin keskiverto palkansaaja tienaa? Suomea ja koko eurooppaa perseraiskataan ihmisten toimesta, jotka eivät halua olla osa länsimaista yhteiskuntaa. Nämä ihmiset johtavat rikostilastoja, kansalaiset eivät heitä hyväksy huonon käytöksen takia. MIKSI?

Koska kaksi negatiivista lukua muodostavat posiitivisen luvun. Eihän tähän muu logiikka edes käy.

No onhan tuota nimetöntä työnhakua kokeiltu joissain Euroopan maissa ja tulokseksi tuli että sillä ei ollut vaikutusta mamujen työnsaantiin. En väitä että kaikki näin tekisi, mutta helppohan se on mamun sanoa, että nimen yms. takia ei työpaikkaa saanut vaikka syy on jossain ihan muualla. Ja onhan sekin totuus, että jos kaksi tasavertaista työtaidoiltaan hakee työpaikkaa, mutta toinen osaa suomenkieltä ja toinen ei, niin työpaikka menee tälle kielitaitoiselle.

Yhden mamunaisen tarina:

Shirin Namiq: Työnantajille kotoutumiskoulutusta nyky-Suomeen | Nelonen.fi

Tämä taas kielii siitä, ettei mikään kelpaa. Ei vaikka ulkomaalainen haluaisi tehdä töitä. Ei voida palkata, koska Ahmed. Ei mitään muuta syytä. Jos tämä ei ole rasismia niin mikä?

Moni suomalainenkin haluaisi tehdä työtä mutta työpaikkaa ei vaan irtoa. Nuoristotyöttömyys on räjähtämässä käsiin, nuorilla ei ole tarpeeksi kokemusta, viisikymppiset on liian vanhoja jne. Suurin osa näistäkin olisi varmasti täysin päteviä työntekijöitä mutta työtä ei vaan löydy. Suomalaisen alkuasukkaan kohdalla syy töiden löytymättömyyteen on huono taloustilanne, paljon hakijoita, vähän avoimia työpaikkoja ja se, että työnantaja valitsee aina ko. tehtävään sopivimman kandidaatin ja sopivuuden kriteerit työnantaja määrittelee itse. Muslimin kohdalla mikään em. syistä ei kelpaa vaan kyse on aina rasismista.

Ei työmarkkinat ole mitkään Putte Possun nimipäivät, jossa kaikilla on niin mukavaa.

Jännä juttu muuten, että esim. kenialaiset ovat neekereitä, mutta työllistyvät kantaväestöä paremmin. Eikö rasismi pädekään kenialaisiin vai onko kyse heidän asenteestaan, käytöksestään ja maineestaan vs. muslimit?

Länsimaissa yleensä ajatellaan, että ihminen on oman onnensa seppä. Mamut tuntuvat ajattelevan, että "mikä ulkoinen asia aiheutti tämän minulle?".

Tässä hyvin avattu ilmilötä: Nicolai Sennelsin haastattelu

HS.fi - Göteborgissa riehuu jengisota – tänä vuonna jo 50 ammuskelua

Göteborgin lähiöissä Etelä-Ruotsissa on ammuskeltu tänä vuonna 50 kertaa. Käynnissä on jengisota, jossa maahanmuuttajataustaiset nuoret miehet ampuvat toisiaan mustasukkaisuuden ja huumekaupan reviirien vuoksi.

Miten HS uskaltaa kertoa ongelman laadun suoraan?

"Kyse on syrjäytymisestä, integroitumisen ongelmista. Siitä, millaiset mahdollisuudet näillä poikaraasuilla on päästä kiinni elämään, siitä, ettei kenelläkään ole antaa heille töitä"

Gerdt, Auvinen, Saari ja Breivik - miksei kukaan ollut/ole huolissaan näistä poikaraasuista? Ennen kuin joku keksii, että ihailen kouluampujia, niin kerron heti suoraan; en ihaile.

Kyse on huume- ja dopingainekaupan reviirirajoista, mutta myös henkilökohtaisista koston kierteistä ja kunniasta.
...
Vaikuttaisi myös siltä, että sota kärjistyi tapahtumista, joihon liittyy riita tyttöystävästä.

Jopas on yllättävää, että "soditaan" kunniasta ja naisista.

gUouxvJjdsge0q2QgEUV.jpg

Ääliö. Videolla mamunainen otti kantaa siihen miksi ulkomaalaisilla on niin huonot lähtökohdat saada duunia. Eli ei millään tavalla verrattavissa mihinkään mamujen perseilyyn. Ei ne koulun käyneet ulkomaalaiset ole mitenkään huonompia tyontekijöitä kuin suomalaiset vastaavat. Omaavat monesti jopa kovemman työmoraalin. Enkä nyt sanonut, että kaikki työnantajat ovat rasisteja.. todellakaan. Mutta ne, jotka hylkäävät työhakemuksen / tyonhakijan edes näkemättä tai kuulematta koko henkilöä vain ulkomaalaisen nimen takia, on rasisti.

Onneksi olkoon, pääsit sinäkin samaan junaan muutaman muun harvinaisen yksinkertaisen ja tyhmän tässä ketjussa vaikuttavan henkilön kanssa.

En tiedä muusta mutta, Tohon työmoraali juttuun otan sen verran kantaa että somaleilla ei ole minkäänlaista moraalia töissä, tulevat jos tulevat ;) Oikoovat työvaiheita, vaarantavat turvallisuutta, eivät myönnä virheitään..
Aasiasta tulevilla taas on erittäin kova työmoraali mutta yleensä he eivät oikein sovellu oikein mihinkään hommaan jos työkavereina on mitään muuta kuin muita oman kansanryhmänsä ihmisiä.. Myös työturvallisuus ajattelu tältä kansanryhmältä puuttuu kokonaan.
Jos itse palkkaisin ulkomaalaisen olisi valinta kahden kauppa Venäläinen tai Virolainen, molempien kansojen työtavat ovat aika samanlaisia kuin Suomalaisilla ja ovat pirun ahkeraa väkeä, Mainittakoon nyt vielä että yksikään "vinosilmä tai Somppu ei ole onnistunut saamaan vakituista paikkaa vaikka heitä onkin vuosien aikana samassa firmassa käynyt, Virolaisia ja Venakkoja taas on tullut useita.

Moni suomalainenkin haluaisi tehdä työtä mutta työpaikkaa ei vaan irtoa. Nuoristotyöttömyys on räjähtämässä käsiin, nuorilla ei ole tarpeeksi kokemusta, viisikymppiset on liian vanhoja jne. Suurin osa näistäkin olisi varmasti täysin päteviä työntekijöitä mutta työtä ei vaan löydy. Suomalaisen alkuasukkaan kohdalla syy töiden löytymättömyyteen on huono taloustilanne, paljon hakijoita, vähän avoimia työpaikkoja ja se, että työnantaja valitsee aina ko. tehtävään sopivimman kandidaatin ja sopivuuden kriteerit työnantaja määrittelee itse. Muslimin kohdalla mikään em. syistä ei kelpaa vaan kyse on aina rasismista.

Ei työmarkkinat ole mitkään Putte Possun nimipäivät, jossa kaikilla on niin mukavaa.

Jännä juttu muuten, että esim. kenialaiset ovat neekereitä, mutta työllistyvät kantaväestöä paremmin. Eikö rasismi pädekään kenialaisiin vai onko kyse heidän asenteestaan, käytöksestään ja maineestaan vs. muslimit?

No shit Sherlock. Kerro jotain uutta. Tuo sun koko viesti ei silti poista sitä tosiasiaa etteikö suomalaisten työnantajien puolelta sada syrjintää ulkomaalaisten niskaan. Eli yksinkertaisesti ei edes oteta haastatteluun ulkomaisen nimen takia. Eli ei edes päästä siihen pisteeseen, jossa sanojesi mukaan..

työnantaja valitsee aina ko. tehtävään sopivimman kandidaatin ja sopivuuden kriteerit työnantaja määrittelee itse

..ellei sitten kriteerinä ole, että pitää olla suomalainen. Ei sun tarvii yrittää esittää faktoja asioista, joista et tiedä mitään. Koska sinä suomalaisena miehenä et vaan yksinkertaisesti pysty mitenkään tietämään esiintyykö työmarkkinoilla rasismia vai ei. Minä tiedän ja esim tuossa yllä olevassa videossa oleva nainen tietää sen. Tää on taas näitä "mun tuttu" -tarinoita, joita ei tietenkään ole pakko uskoa, mutta ystäväni vaihtoi nimensä maistraatissa.. ei se sitä miksikään Janne Virtaseksi vaihtanut, vaan ihan pikkaisen enemmän länsimaalaiseksi ja on kuulemma elämä helpottunut siitä asti.. nimenomaan työnhakuasioissa.

Toki maahanmuuttajat ovat itse maineensa niittäneet, mutta voisiko mitenkään yhtenä syynä olla suomalaisten varautunut ja arasteleva luonne? Jolloin ennakkoluuloja pääsee syntymään vähän helpommin? Vai onko syy 100 %:sesti eri värisessä? Onko se niin vaikea myöntää, että monien suomalaisten asenteet kaikkea erilaista, erinäköistä ja eri kuuloista kohtaan vaan on hyvin varautunutta? On kyseessä sitten arabi, venäläinen tai kolumbialainen.

Mites se Rankkurin joku heitto meni tyyliin "..vika ei voi koskaan olla neekerissä". Teidän muukalaiskammoisten jutuista paistaa täysin sama ideologia "..vika ei voi koskaan olla suomalaisessa".

Enkä mä nyt sano, että olisi jotenkin väärin, että suomalainen työnantaja rekrytoi mielummin suomalaisen kuin ulkomaalaisen, vaikka molemmat olisivat täysin yhtä päteviä ja molemmat puhuisivat täydellistä suomea. Jos haluaa suosia kotimaista, niin suosikoon. Mutta on turha tulla lässyttämään, kuinka tätä suosimista ei esiinny, koska sitä esiintyy ja vieläpä helvetin isossa mittakaavassa.

Ja mitä tulee tuohon kenialaisten työllisyysprosenttin, niin kenialaiset ovat lähes yksinomaan hanttihommissa. Pääasiassa siivoushommissa, tiskareina yms. Tämä keskustelu lähti liikkeelle linkittämästäni videosta, jossa oli kyse lähinnä ylemmän palkkatason hommista, joihin pääsee koulutuksen kautta.

Back
Ylös Bottom