Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Niimpä. Mutta enemmän se on valtion vika. Tuskin ketään täällä haittaisi, jos saisi ilmaisen kämpän Manhattanilta tai Miamista, päälle 10 000 kuussa, joka napsahtaa tilille loisimalla kotona. Tähän diiliin kuuluisi vielä sukulaisten ja kavereiden raijaaminen samoilla ehdoilla naapureiksi. Ei varmaan ketään haittaisi? Sillä erotuksella, että tuskin kukaan alkaisi raiskaamaan ja pahoinpitelemään neekereitä, vaikka ei saisikaan syytteitä. :D

Tosin kyllä mulla ainakin vituttais elellä toisten elättämänä. Mutta houkuttelishan toi ajatuksen tasolla.

Tuollaista olen itsekin miettinyt:

Suomalaiset kuulisivat että jossain on maa jossa on talvella 80 astetta pakkasta, aurinko ei paista 8 kuukauteen lainkaan ja maassa normaali työpäivän pituus on 20h. Lomaa vuodessa on 2 päivää. Keskipalkka kyseisessä maassa on kuitenkin 200 000€/kk ja valtaosa asuu vähintään 500neliön talossa.

Maahan on mahdollista päästä "pakolaisena" ja tulijoille maksetaan kotouttamisen takaamiseksi 150 000€/kk ja koska maassa on kylmä niin jokaiselle tietysti oma 200neliön talo.

Ainankin täkäläiselle roskaväelle kiusaus lähteä saattaisi olla aika suuri, vaikka tietäisi hyvin että maan tavat 20 tunnin työpäivineen eivät oikein kotoisilta tuntuisikaan.

Muutettavat muuttaen tuo on aika realistinen vertaus Afrikan ja (pohjois)Euroopan väliltä.

Kerroppas mihkä hallituspuolueeseen suhtaudut vakavasti?
No kyllä mä niitä kaikkia muita pidän ihan vakavasti otettavina poliittisina toimijoina, vaikka yhdenkään kanssa en ole kovin monesta asiasta samaa mieltä. Persut on ihan oma lukunsa tämän pelleosastonsa kanssa. Ilmeisesti nyt on alkanut persujenkin enemmistöllä kärsivällisyys loppua tähän huumoriporukkaan, ja se on kyllä puolueen tulevaisuuden kannalta erittäin positiivinen asia.

No kyllä mä niitä kaikkia muita pidän ihan vakavasti otettavina poliittisina toimijoina, vaikka yhdenkään kanssa en ole kovin monesta asiasta samaa mieltä. Persut on ihan oma lukunsa tämän pelleosastonsa kanssa. Ilmeisesti nyt on alkanut persujenkin enemmistöllä kärsivällisyys loppua tähän huumoriporukkaan, ja se on kyllä puolueen tulevaisuuden kannalta erittäin positiivinen asia.

Hyvä, että alkavat kyllästyä. Millos muissa puolueissa laitetaan se oma pelleosasto pihalle? Vai kuvitteletko, ettei niissä ole sellaista? Silloin olet kyllä itse pihalla.

Hyvä, että alkavat kyllästyä. Millos muissa puolueissa laitetaan se oma pelleosasto pihalle? Vai kuvitteletko, ettei niissä ole sellaista? Silloin olet kyllä itse pihalla.
No ei niissä nyt tuollaista vastaavaa sakkia löydy. Se on eri asia olla väärässä tai omata typeriä mielipiteitä, kuin olla avoimesti natsisympaattinen tai ehdottaa kreationismia opetettavaksi kouluissa jne. Nämä persujen älyttömimmät tötöilyt ovat kertaluokkaa älyttömämpiä kuin muiden puolueiden vastaavat.

Sen verran nyt voisivat tietty esim keskustalaiset olla hereillä että isoimmista rikoksista tuomitut kansanedustajansa erottaisivat, mutta toisaalta se on vain kaikkien etu että näemme miten suuressa tai pienessä arvossa kyseinen puolue pitää lain noudattamista ja rehellisyyttä.

Mutta noin ylipäätään mä en oikein ymmärrä että mikä halu täälläkin on monella puolustella noita persujen ääliökansanedustajia. Eikö se ole kaikkien kannalta parempi että pahimmat pellet saadaan ulos, niin puoluetta voi harkita äänestävänsä muutkin kuin yhteiskunnasta vieraantuneet karjalalippis-miehet?

Vihreissähän ei ole rikollisia Matti3? Ainii eihän syyttäjä nostanut syytteitä Niinistöä vastaan tai Hautalaa, kätevää! Tai Kokoomuksessahan ei ole paljon rikollisia, ellen väärin muista ni jopa hengen ottaneita on siellä, ja tietenkin petostehtailija pääministeri Pinokkio.

Vihreissähän ei ole rikollisia Matti3? Ainii eihän syyttäjä nostanut syytteitä Niinistöä vastaan tai Hautalaa, kätevää! Tai Kokoomuksessahan ei ole paljon rikollisia, ellen väärin muista ni jopa hengen ottaneita on siellä, ja tietenkin petostehtailija pääministeri Pinokkio.
Mielestäni mistä tahansa pikkurikkeestä ei tarvitse vielä edustajanpaikkaa menettää. Mutta keskustalaisia on muistaakseni useampiakin tuomittu ehdolliseen vankeuteen luottamusaseman väärinkäytöstä, ja tuon nyt luulisi olevan sellainen asia mikä ei kansanedustajalle oikein sovi.

No ei niissä nyt tuollaista vastaavaa sakkia löydy. Se on eri asia olla väärässä tai omata typeriä mielipiteitä, kuin olla avoimesti natsisympaattinen tai ehdottaa kreationismia opetettavaksi kouluissa jne.

Mitä kettua, Mattih3? Tajuatko itse puhuvasi itsesi pussiin oheisessa lainauksessa vain tulkkaanko puolestasi?

Tuollaista olen itsekin miettinyt:

Suomalaiset kuulisivat että jossain on maa jossa on talvella 80 astetta pakkasta, aurinko ei paista 8 kuukauteen lainkaan ja maassa normaali työpäivän pituus on 20h. Lomaa vuodessa on 2 päivää. Keskipalkka kyseisessä maassa on kuitenkin 200 000€/kk ja valtaosa asuu vähintään 500neliön talossa.

Maahan on mahdollista päästä "pakolaisena" ja tulijoille maksetaan kotouttamisen takaamiseksi 150 000€/kk ja koska maassa on kylmä niin jokaiselle tietysti oma 200neliön talo.

Ainankin täkäläiselle roskaväelle kiusaus lähteä saattaisi olla aika suuri, vaikka tietäisi hyvin että maan tavat 20 tunnin työpäivineen eivät oikein kotoisilta tuntuisikaan.

Muutettavat muuttaen tuo on aika realistinen vertaus Afrikan ja (pohjois)Euroopan väliltä.

Juurikin näin, ja lähtis paljon muutakin kuin roskaväkeä etujen perässä. Jos menen tonne kadulle ja annan rahaa, siis esim 500 euron seteleitä, ni jokainen ottaa vastaan jollei sit luule piilokameraks tai muuten epäile kuvioo mutta siis periaatteena se että jokaiselle kelpaa raha ja etu. Ei oo siis sen vika joka ottaa vaan sen joka antaa. Itse en vihaa vähäisissäkään määrin maahanmuuttajia. Ne on siinä Jumalan luomia ihmisiä kuin kuka tahansa. Siitäkin huolimatta että en pidä islamin uskosta, niin rakastan jokaista Jumalan luomaa ihmistä parhaani mukaan. Mutta vihaan suomi nimisen roskavaltion pakolaispolitiikkaa. Maahanmuuttajat on erilaisista oloista tulevia ihmisiä, osalla tosikin rikkinäiset ja kauheat taustat. EI heitä kannata vihata, kohdistakaa huomio ja huonot fiilikset maamme päättäjiin ja koneistoon joka harjoittaa politiikkaa mikä on vahingollista kansalle ja maalle ja tekee tästä maasta tulevaisuudes entistä enemmän roskamaan.

Mitä kettua, Mattih3? Tajuatko itse puhuvasi itsesi pussiin oheisessa lainauksessa vain tulkkaanko puolestasi?
Tulkkaa. Pointti oli siis se, että tietysti jokaisesta puolueesta löytyy enemmän tai vähemmän typeriä ihmisiä, mutta siinä typeryyden määrässä on eroja. Esim avoin natsisympaattisuus on sellaista jota ei missään sivistyneessä valtiossa hyväksytä ja tämä on ihan itsestään selvää. Se, että vastustaa ydinvoimaa tai kannattaa pakkoruotsia on typerää, muttei läheskään yhtä typerää. Jos et pysty näkemään tätä eroa niin olet kyllä pahasti vieraantunut todellisuudesta.

Tulkkaa. Pointti oli siis se, että tietysti jokaisesta puolueesta löytyy enemmän tai vähemmän typeriä ihmisiä, mutta siinä typeryyden määrässä on eroja. Esim avoin natsisympaattisuus on sellaista jota ei missään sivistyneessä valtiossa hyväksytä ja tämä on ihan itsestään selvää. Se, että vastustaa ydinvoimaa tai kannattaa pakkoruotsia on typerää, muttei läheskään yhtä typerää. Jos et pysty näkemään tätä eroa niin olet kyllä pahasti vieraantunut todellisuudesta.

Mutta oot sä itsekkin typerä jos rinnastat natsisympaattisuuden ja kreationismin kannattamisen. Itseasias tää suomi on kristitty maa ja lait ja oikeudentaju on ainakin ennen pohjannu kristinuskoon niin olisi enemmän kuin loogista opettaa kreationismia koska sehän nyt vaan on kristinuskoon perustuva asia. Mutta menee offiks tähän threadiin nämä väännöt, mutta pidä toi että näet kristityt ja natsit samanlaisena uhkana :)

Kerrohan Matti että miksi kommunismia saa ihannoida? Tappanut paljon enemmän ihmisiä kuin natsismi. Onko sinusta esim Niinistön "törkeä" veropetos pieni rikos? Tai Hautalan pimeä työvoima? Tai Kataisen asiakirja väärennökset? Esim Halla-Aho sai poliittisen tuomion sananvapaudesta, ei pysty millään edes vertaa noitten rikoksiin.

En mä Halla-ahoa laskekaan tähän kylähullujen joukkoon. Halla-ahon tuomio oli ihan täyttä pelleilyä. Ja kyllä mä veikkaan että jos joku kansanedustaja ihan avoimesti ihailisi Neuvostoliiton Gulageja ja miehitettyjen maiden uudelleenkansoituksia ja pakkomuuttoja yms operaatioita, niin aika rankasti tulisi siitäkin sanomista. Se, että ihannoi ajatuksena jonkinlaista valtiojärjestelmää on eri asia kuin tuhoamisleirien ja kansanmurhien ihannointi. Natsitervehdysten ja -symbolien esittely on tätä jälkimmäistä.

Autoveron maksamatta jättäminen ei ole mielestäni sellainen rike mistä pitäisi automaattisesti menettää edustajanpaikkansa, eikä ole myöskään pienten remonttihommien teettäminen pimeänä. Typeriä temppuja ovat kummatkin, ja ansaitusti ovat aiheuttaneet imagotappioita kyseisille henkilöille ja puolueille. Kataisen asia kirja väärennöksistä en ole perillä.

Koita nyt säkin tajuta että mä en ole missään vaiheessa väittänyt että nämä hallituspuolueet tekisivät kaiken oikein. Mutta jos ei näe eroa kataisen kehvelöinneissä ja natsitervehdyksissä niin maailmankuva on kyllä todella erikoinen.

Mutta oot sä itsekkin typerä jos rinnastat natsisympaattisuuden ja kreationismin kannattamisen. Itseasias tää suomi on kristitty maa ja lait ja oikeudentaju on ainakin ennen pohjannu kristinuskoon niin olisi enemmän kuin loogista opettaa kreationismia koska sehän nyt vaan on kristinuskoon perustuva asia. Mutta menee offiks tähän threadiin nämä väännöt, mutta pidä toi että näet kristityt ja natsit samanlaisena uhkana :)

Eli politiikka ja uskonto pitäiskin nyt yhtäkkiä sekoittaa keskenään? Näinhän on aina tehty.. oon vaan ollut siinä uskossa, että täällä yleisesti ollaan sitä mieltä että se on väärin.

Kirjoitat: "No ei niissä nyt tuollaista vastaavaa sakkia löydy. Se on eri asia olla väärässä tai omata typeriä mielipiteitä, kuin olla avoimesti natsisympaattinen tai ehdottaa kreationismia opetettavaksi kouluissa jne."

Siis on eri asia olla väärässä tai ajatella typerästi eli "omata typeriä mielipiteitä"...kuin olla natsisympaattinen? On vai?

Onko sympatia natseja kohtaan jokin muu kuin mielipiteeseen perustuva asia? Entä kreatinismi?

Millä ihmeellä teet eron typerän ja typerän ajatuksen välille? Ainiin, hyvillä ihmisillä typerätkin ajatukset on sallittuja, pahoilla ei...

Kirjoitat: "No ei niissä nyt tuollaista vastaavaa sakkia löydy. Se on eri asia olla väärässä tai omata typeriä mielipiteitä, kuin olla avoimesti natsisympaattinen tai ehdottaa kreationismia opetettavaksi kouluissa jne."

On eri asia olla väärässä tai ajatella typerästi eli "omata typeriä mielipiteitä"...kuin olla natsisympaattinen.....? Aha...

Onko sympatia natseja kohtaan jokin muu kuin mielipiteeseen perustuva asia? Entä kreatinismi?

Millä ihmeellä teet eron typerän ja typerän ajatuksen välille? Ainiin, hyvillä ihmisillä typerätkin ajatukset on sallittuja, pahoilla ei...
Niinkun koitin tossa selittää, niin siinä typeryydessä on aste-eroja. Miljoonien ihmisten järjestelmällisen murhaamisen ihannointi on aika paljon typerämpää kuin epäoptimaalinen energiapolitiikka tms. Etkö todella pysty tätä käsittämään?

Niinkun koitin tossa selittää, niin siinä typeryydessä on aste-eroja. Miljoonien ihmisten järjestelmällisen murhaamisen ihannointi on aika paljon typerämpää kuin epäoptimaalinen energiapolitiikka tms. Etkö todella pysty tätä käsittämään?

Väität siis että Hirvisaari ihannoi miljoonien ihmisten järjestelmällistä murhaamista? Vai viittaatko johonkin muuhun tapaukseen? Aikamoisia johatopäätöksiä oot tehny.

Se natsitervehtijähän eli Seppo Lehto oli kutsuttu siksi, koska kyseinen herra oli joskus tuomittu 2vuoden ja 5 kuukauden ehdottomaan vankeusrangaistukseen, sekä helvetin koviin korvauksiin nettikirjottelusta. Lehto oli siis kutsuttu koska, Hirvisaari piti puheen Suomen sananvapauden parantamisesta, ja asian katsottiin koskevan Lehtoa erityisesti. Suomi on mm. saanut EIT:ltä ainakin 17 langettavaa tuomiota sananvapauden loukkaamisesta, ehkä jopa enemmänkin. Onhan Hirvisaari tavallaan vastuussa vieraistaan, mutta jos vieras nyt pyytämättä rupeaa kättään heiluttamaan, niin mitä sille oikein voi. On kuitenkin naurettavaa väittää että tämä tapaus tarkoittaa sitä että Hirvisaari ihannoi massamurhaamista.

Alahan sitten makselemaan itse. Ai et vai. Mutta kannatat sitä että pakotetaan muut maksamaan sinun mielihaluistasi.

Minähän siitä yhtälailla maksaisin, joten ei kannata soittaa suuta.
Olen tosin tehnyt tiettäväksi, etten minä sieltä halua raahata viittäsataa Suomeen, mikäli sillä ei ole oikeasti hyvää perustelua,
jota sillä ei juuri tällä hetkellä ole. Jos taas voidaan tuoda 500 pakolaista, jotka muuten menehtyisivät, vahingoittamatta kokonaiskuvaa (eli että sitä apua voitaisiin edelleen kohdistaa Syyriaan) niin kannatan!
Nyt kaikki vain viittaa siihen, että rahat menevät hukkaan ottamalla 500 pakolaista ja usein pakolaiset ovat juuri niitä, jotka sitä apua vähemmän tarvitsevat.

Back
Ylös Bottom