Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Omasta mielestäni tää rupee menemään jo varsin lapselliseksi että täällä monta sivua on nyt tapeltu siitä onko lapsen/lapsien tekeminen nyt oikein tai väärin. Aikuiset miehet väittelevät jonnin joutavaa paskaa suhteellisen turhanpäiväisestä asiasta. Jokainen tyylillään, jos ei lapsia halua niin ei halua ja jos haluaa niin tehkööt. Eikö tää aihe keskustelulla kuitenki ole: Kuvia pakkiksen mikestä Q&A? eikä on onko lapsien hankkiminen oikein vai väärin.

Pakko sen verran vielä kirjoittaa että itse koetan ymmärtää molempia osapuolia mutta tämmöset ulosannit ei hirveästi jätä pelivaraa.

Jep, tuntuu että täällä monella kilahti defenssimekanismit päälle, kun Mike väläytti että lapsetonkin elämä voisi olla mielekästä.

EDIT: Ja tällä foorumilla tuntuu olevan muodissa syyttäminen ylläpitäjän perseen nuolemisesta, joten balanssin vuoksi sanon että Mikellä on kyllä ääliömäisiäkin mielipiteitä.

Mulla on kyllä pointti asiassa, se on se, että lapseton on kujalla tässä asiassa siksi, ei se tiedä, millaista on, kun on lapsia...

Mulla on kyllä pointti asiassa, se on se, että lapseton on kujalla tässä asiassa siksi, ei se tiedä, millaista on, kun on lapsia...

No hyvinhän Mike perusteli asiansa. Onko ne reaaliteetit jotain muuta kuin nukuttomia öitä, hankalia aamuja, oman ajan hylkäämistä ja loputonta vastuuta?

Viimeksi tänä aamuna näin alta kolmekymppisen äitin kantamassa 4-5-vuotiasta täyttä kurkkua rääkyvää lastaan. Ja oma naama norsunvitulla. Ei käynyt kateeksi sitten yhtään.

Kun lapsista tulee täysikäisiä voipi elämästä taas nautiskella kuin lapseton. Lisäksi on iloa lapsista.

Lapsettomat voivat nauttia elamasta aina. Saan iloa muitten ihmisten lapsista - ei niitten tartte omia olla. Esim. vaimon veli on parikyt vuotta nuorempi kun han itse ja kay meilla koko ajan kylassa ja usein moneksi paivaksi. Kivaa on kun lapsi kay kylassa mutta on tosi kivaa myos kun se menee takaisin omien vanhempiensa luo ja saa oman rauhan ja vapauden takaisin.

Tuo logiikka etta lapseton ei voi ymmartaa lapsellisten elamaa on jotenkin jarjeton kun voihan ihmiset olla tekemisissa lapsien kanssa vaikka ne ei olisi omia. Tosi siina on ero mutta jotenkin lapsien vanhemmat taalla tuntuisi sanovan etta "et tajua tasta asiasta mitaan koska sulla ei oo omia biologisia lapsia". Ihan sama kun sanois etta Kimi Raikkonen ei tajua mitaan formula-autoista kun ne autot ei oo sen omistuksessa.

Unohtakaa jo nuo lapsi puheet :D Hirvee haloo tuli ku Mike sano ettei taho lapsia :D

Unohtakaa jo nuo lapsi puheet :D Hirvee haloo tuli ku Mike sano ettei taho lapsia :D

Silloin keskustelu pysyi vielä Mikessä ja siinä miten Mike menettelisi esim. yllätysraskauden kohdalla jne. Haloo syntyi vasta kun Mika kävi provoomassa siitä, miten lapsien hankkiminen pilaa elämän :hyvä:

Lapsettomat voivat nauttia elamasta aina. Saan iloa muitten ihmisten lapsista - ei niitten tartte omia olla.
Minulle on toistaiseksi riittänyt tällainen "rusinat pullasta" -ratkaisu; saan paljon iloa siskon ja kavereiden lapsista mutta en ole toistaiseksi kaivannut omia.

Minä olen jo kauan miettinyt haluanko lapsia ollenkaan. Kun olen esittänyt ajatuksen, etten ehkä halua, minulta on kysytty "miksi?" Kysyjän ollessa isä/äiti -ihminen, olen esittänyt vastakysymyksen: "Miksi sinä halusit?" En ole vielä saanut juuri muunlaisia vastauksia kuin "koska mä halusin", "koska kumppani halusi", "koska olin aina ajatellut, että niitä vain kuuluu tehdä" jne. Olen sitten kysynyt, että miksi minun pitäisi perustella asiaa sen enempää kuin "en ehkä halua."

Koen jokseenkin ahdistavana sen, että olen kuullut muutaman miehen suusta, että "susta tulisi hyvä äiti" jne. Tiedän. Olisin ihan hyvä äiti.

Minä olen kuitenkin jo omassa nuoruudessani huoltanut muita ihan tarpeeksi asettaen perheen, nuoremmat sisarukset ja heistä huolehtimisen omien mielihalujeni edelle. Sanoisin, että oma lapsuuteni loppui aika nuorena.
Minulla ei myöskään ole minkäänlaisia harhakuvitelmia siitä vauva-arjen rankkuudesta, sitä läheltä seuranneena tiedän tasan tarkkaan millaista sekin on. - Eräs mies kehtasi sanoakin minulle, että "Sun ongelma on se, että tiedät miten rankkaa se on ne ekat viisi-kahdeksan vuotta. Jos useampi tietäisi ettei se ole yhtä happy kodak momentia, niin jäisi joiltakin muiltakin lapset tekemättä. Sun ongelma on, että tiedät mitä se on."
Jep.
Kaikki eivät tietenkään ole voineet seurata vauva-arkea ihan läheltä ennen omia lapsia, mutta minusta on jokseenkin käsittämätöntä, että se rankkuus tulee joillekin yllätyksenä. Miten se on mahdollista? -Nykyaikana, kun fb:kin on pullollaan kotiäitien marttyyripostauksia ja miehetkin avautuvat netissä miten lapsen hoitamisen rankkuus "pääsi yllättämään." Mitä ihmettä ihmiset oikein odottavat?

Minusta on mielenkiintoista, että myrskyn vesilasissa aiheuttaa miehen mahdollinen vapaaehtoinen lapsettomuus. Yleensä sen myrskyn silmässä ovat saman valinneet naiset, vaikka eivät enää nykypäivänä hyvin harvinaisia olekaan.

*sorry aiheesta jatkaminen.

Mike korjaa jos olen väärässä, mutta olin lukevinani riviesi välistä että et ole kovin varma siitä, olisitko hyvä kasvattaja? Jos tuommoisen asian voi myöntää itselleen rehellisesti, niin minä ainakin arvostan kovasti.
No jo pelkästään koiraa hommatessa mietin sitä koiraa, että saanko annettua sille/niille tarpeeksi huomiota ja pitää niistä hyvää huolta ja ottaa ne laumaan osaksi. Saati sitten miten paljon olen miettinyt olisiko minusta isänä kantamaan kersaa mukana kuvauksissa, istuttaa se nurkkaan iPadin kanssa että saisin kuvata rauhassa. Kerkeisinkö sen kanssa leikkimään tarpeeksi ja olemaan tukena kun tarttetaan kun nytkin saan kuulla mimmiltä, että pelaat liikaa tai istut koneella(koneella oon duunissa). Nautin vapaudesta ihan helvetisti. Lapsi veisi multa tärkeitä pointteja elämästä, spontaaniuden etenkin. Tossa photoshoppasin juuri 3 tuntia intensiivisesti tuota viimeisintä Fallout-kuvaa ja kokoajan tuo meidän Hessu-poika on tossa jaloissa vinkumassa huomiota ja nyt se tuijottaa ovea, että sillä olis kusihätä. Lasta ei voi ignoorata samoin, lapsi pitää ottaa huomioon, muuten siitä kasvaa henkisesti vammainen. Se on ihan saletti, etten kykenisi antamaan lapselle semmoista elämää mitä se kaipaisi, ellen antaisi omasta elämästäni jotain pois. Ja minähän en jumalauta luovu mistään mistä pidän, enkä tee mitään mistä en pidä, paitsi maksan veroja.

Ja sitten pelkäisin ja ressaisin ihan mahdottomasti ettei lapselle käy mitenkään. Tähän maailmaan kun tyttö pamahtaisi, niin voi jumalauta sitä suojeluviettiä, tulisin varmaan hulluksi. Jos meikän mimmi lähtee kerran vuodessa viihteelle, niin mä en nuku yhtään ennenkuin saan soiton, että pääsetkö kulta hakemaan. Jokainen hetki kelaan kaikkea skenaarioita mitä on tapahtunut, vaikka toinen pitää hauskaa eikä sille mitään voi käydä kun on frendiensä kanssa. Voi elläimen käsi sitä ressiä kun ekaluokkalainen lähtee kouluun, katsooko se tien ylittäessä tarpeeksi skarpisti? Revinkö kädet irti sen kakaran isältä, joka kiusaa mun lasta tarhassa? Toivottavasti ei käänny huumeisiin ikinä. Pysyisi nyt terveenä. Kelle hoitoon kun pitäis lähtee matkalle? Matkalla soitellaan kokoajan, että onko kaikki hyvin. Kuule pikku kultaseni, isillä olis nyt ihan saatanalliset visiot tästä kuvasta ja ei nyt kerkeis millään Kimblee pelaamaan, mut pelataan nyt, ei mun tartte valokuvaajana kehittyä, kunhan susta tulee täysipäinen ihminen, jos se Kimble nyt susta täysipäistä tekee.

Sorge pojat ja tytöt, meitsi vetää tämän elämän ilman lapsia ja teen mitä lystää. Musta jäänee jälki valokuvaajana tälle pallolle kun joskus sitten toivottavasti delaan jotenkin raflaavasti kun kuvauskopteri putosi Kilimanjarossa alas. Kun se putoaa, niin laitan vielä sen viimeisen päivityksen nettiin "Voi jumankauta, se on nyt menoa, kiitti kaikille, jatkakaa".

Mut nyt kuulkaas hyvillä mielin kivasta photoshoppaustuokiosta lähden viemään meidän pojan kuselle, siihen malliin tossa jo marisee.

Hyvä Mike! Jokanen on ittesä herra ja eläköön elämänsä miten itse parhaaksi näkee!

No hyvinhän Mike perusteli asiansa. Onko ne reaaliteetit jotain muuta kuin nukuttomia öitä, hankalia aamuja, oman ajan hylkäämistä ja loputonta vastuuta?

Viimeksi tänä aamuna näin alta kolmekymppisen äitin kantamassa 4-5-vuotiasta täyttä kurkkua rääkyvää lastaan. Ja oma naama norsunvitulla. Ei käynyt kateeksi sitten yhtään.

Siis mun puolesta jokaisen aivan henk.koht valintoja, ei siinä mitään, mulla ei oo lapsettomia vastaan mitään.
Mutta siitähän tää myrsky lähti, kun täälä herra bodyblogaaja "hieman" provosi...

Kuitenkin lähtökohtaisesti aika ahdasmielistä ajatella, että lapset olisi vain taakka, varsinkaan, kun ei ole henkilökohtaisia kokemuksia...
Ja sitäkään en tajunnut, että mistä pitäisi olla lapsettomille kateellinen? Siitäkö, että ei tartte ajatella kuin itseään ;) ;) ;) Läppä ;) ;) ;)

Ei ois vissiin pitäny kysyä mikeltä lapsi asiaa.. Empähän arvannu että tämmönen sota siitä syttyy, mutta onneks on jo laantumaan päin :D

keksikää nyt äkkiä jotai muuta puheenaihetta! :D

Mike millon sun ja peterin Olympia höpinät tulee kansalle julki?

Vai oliskohan niin, että säkin kuvittelet jotain asiasta, josta sulla ei ole mitään kokemusta. Oletat vaan, että näin se on kaikilla perheellisillä oltava kun maalaisserkku Anterolla on nalkuttava vaimo ja viis mukulaa.

En mä ole ainakaan joutunut luopumaan mistään ja olen äärimmäisen onnellinen (kts aikaisempi kirjoitukseni) . Olen hemmetisti onnellisempi ja tyytyväisempi kun 10-15 vuotta sitten. Kuten kirjotin kyse on perhe-elämän ja muiden aktiviteettien balanssista. Eikä tässä yhtälössä ole pelkästään lapset vaan myös puoliso.

Mä en dumaa ketään sen perusteella, hankkiiko lapsia vai ei. Jokaisen oma ratkaisu. Lapselliset ja idioottimaiset kommentoinnit sen sijaan ovat persereiästä. Ja tätä kategoriaa lainaamani kommenttisi mun mielestä edustaa; oli se sitten kuinka mielipiteesi tai ei.

Sama juttu. Olen tyytyväinen elämääni ja rakastan lapsiani. Saan harrastaa, käydä töissä ja nähdä kavereitani yms. eli vietän ihan normaalia elämää. Ja en ole kateellinen lapsettomille, vaikka niin toki saa luulla jos siitä hyvä mieli jollekin tulee. Ihme lässytystä puolin ja toisin. Kaiken maailman pällejä ja komplekseja sitä on olemassa (ja tällä en todellakaan tarkoita Mikeä).

Mutta eihän lapsia kannata todellakaan tehdä jos ei ole valmis/tai ei halua. Ei ne ihmisestä parempaa tee, oli lapsia tai ei.

Mutta Maik älä ny silti "hirttäydy" siihen ei ikinä lapsia hommaan...voihan se olla että silti haluut vanhemmiten lisääntyä? Jos sun mimmi vaikka alkaa oikein haluta lasta ja onnistuu sun kivisydämen silti jotenki sulattamaan?:) Meitsi hyväksyy ihan täysin ettet tällä hetkellä haluu ja ehkäpä mieles ei muutu ikinä mutta mutta..:) Jätä ny pieni optio asialle, vaikka sitte ihan promillen luokkaa?? Hyvin kyllä tos edellises viestis perustelit asian.

No pitihän sitä nyt vähän provota. Harmi ettei kukaan oikeen lähtenyt siihen.. :D

Joo siis kyllähän mä ipanoista tykkään. Lapset ovat tosi suloisia, varsinkin ku ne ovat sellaisia hiljaisia ja söpöjä. Rääkyvät kersat ovat toinen juttu. Näkee oikein niistä vanhemmista, ilmeistä ja eleistä, että tää kersa on ihan kauhee, tappakaa mut pliis, mä en kestä enää hetkeäkään tätä uhmaikäistä mini-ihmistä, joka ei muuta tee ku rääkyy. Ne kiltit naperot ovat suloisia.

Ihan oma valinta minulla, etten lähtenyt lapsia tähän maailmaan tuomaan. Olen siis ihan kyvykäs (not shooting blanks) LOL! Luojan kiitos yhteispäätöksestä (silloin nuorena) päätettiin, ettei hankittu, koska oli ihan vahinko ja ehkäisy petti.

Omasta mielestäni lapset pilaisi tämän hetkisen elämäni. Sitovat seuraavat 18 vuotta sinut elättämään ja kasvattamaan ja sit lähtevät himasta, jonka jälkeen sulla ehkä on vielä elämääkin jäljellä. Tottakai ne aivan varmasti antavat paljon ja saat rakkautta ja upeita elämyksiä kaiken sen mukana. Kukin kuitenkin tekee itse päätöksensä enkä minä ole ketään ikinä tuominnutkaan. Nythän tässä oltiin tuomitsemassa Mikeä ja hänen päätöstään olla hankkimatta lapsia. Minulla samat. En halua lapsia enkä itse asiassa ole koskaan edes seurustellut sellaisen kanssa joka olisi lapsia halunnutkaan. Eri asia olisi varmaan ollut, jos olisi sellainen emäntä joka kiven kovaan olis muksuja halunnut tehdä. Ei onneksi ole sellainen vastaan tullut. :D

Oliko tää se ketju mihin saa esittää kysymyksiä Mikelle? No tässä tulee?

1. Rahka vai raejuusto?
2. Tissit vai perse?
3. Volvo vai BMW?
4. Giantit vai pudotussarjat?
5. Valokuvaus vai salilla käynti?

Oliko tää se ketju mihin saa esittää kysymyksiä Mikelle? No tässä tulee?

1. Rahka vai raejuusto?
2. Tissit vai perse?
3. Volvo vai BMW?
4. Giantit vai pudotussarjat?
5. Valokuvaus vai salilla käynti?

MÄ voin vastata ku oon Maigin Bro.

1. rahka
2. perse
3. BMW
4. pudotussetit
5. valokuvaus

:D