Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Taaskaa ei liity varsinaisesti salil tapahtuneesee mut muija oli äske vihasena et " joko lopetat punttaamise tai erotaan" Olin et en aio lopettaa punttaamist ja nyt oon sinkku ainaki mitä facebook statuksii tulee.. :D

^Toi menis varmaan "parhaimmat huomautukset" trediin ellei sitten kyseinen tapahtuma ollut salilla:D. Näköjään se on jollekin iso asio kun toinen pitää huolta kunnostaan:jahas:, eli tähän vois sanoo ne perinteiset "JÄTÄ SE!";).

Taaskaa ei liity varsinaisesti salil tapahtuneesee mut muija oli äske vihasena et " joko lopetat punttaamise tai erotaan" Olin et en aio lopettaa punttaamist ja nyt oon sinkku ainaki mitä facebook statuksii tulee.. :D

Lal? "Lopeta tuo salaatin syöminen tai erotaan", "Jos vedät nuo lenkkitossut jalkaan vielä kerran niin takas ei ole tulemista!"

No juu aivan. En rupee kyl heittää reilun puole vuode treenei hukkaa vaa koska se ei hänest oo kivaa. Ku on päässyt gainssie makuu ei kyl hevil tee mieli lopettaa :D

Työkaveri alotti kans treenaan, mutta joutu ihan muutaman viikon jälkeen lopettaan, koska vaimo ei tykännä kun treeni vei aikaa. En voi tajuta.

No johan on kumma. Omaa aikaa oltava ja miten se nainenkaan jaksaa kattoa ku mies rupsahtaa ku ei pääse liikkumaan. :wtf:

Toisaalta huvittaa, toisaalta säälittää, toisaalta koen jonkinlaista arvostustakin erästä "salikaveria" kohtaan. Laiha vähän spurgun näköinen kaveri, eikä vähiten asunsa puolesta, joka on aina sama; kulahtanut vihreä-violetti tuulitakki, nuhruiset farkut, ja ikivanhat lenkkarit, myös kasvoista näkee että on elämää nähnyt ehkä enemmän kuin oikeasti on ikää, veikkaisin 45-50-vuotiaaksi. No, kaveri tulee salille, tekee jotain vatsa-selkäjumppaa, vähän perus vääntöjä ja kääntöjä, mutta mikä parasta, ottaa lopuksi viereisellä juoksuradalla aina lopuksi ainakin viisi sellaista parinkymmenen metrin pikapyrähdystä. Jotenkin hienoa!

Työkaveri alotti kans treenaan, mutta joutu ihan muutaman viikon jälkeen lopettaan, koska vaimo ei tykännä kun treeni vei aikaa. En voi tajuta.

Kyyllä sen voi tajuta hyvinkin. Esimerkiksi "sukkapossu":n tapaus saattaa olla seuraavanlainen:

Kotona kolme pientä lasta, eukko raskaana ja sukkapossu puskee pitkää päivää töissä, ura nousussa ja painaa klo 8-18 duunia (niin ne isossa maailmassa tekee, ja pidempäänkin). Sitte sukkis menee treenijaosta riippuen 3-6 kertaa viikossa salille nykäsemään puolentoista tunnin treenit ja kotona elvyttää palautuvia lihaksiaan syömällä rahkaa ja juomalla kreakolaa sohvalla kaukosädin toisessa kädessä ja muna toisessa. Siinä sitten eukko alkaa ukaaseja heittelemään. Sorry jos olen väärässä tämän yksittäistapauksen kohdalla ;)

Viimeksi muokattu:
No juu aivan. En rupee kyl heittää reilun puole vuode treenei hukkaa vaa koska se ei hänest oo kivaa. Ku on päässyt gainssie makuu ei kyl hevil tee mieli lopettaa :D

Jos erootte ja exäs näkee sut vaikkapa vuoden jälkee niin veikkaanpa et alkaa pyöriin salilla,kun näkee miten lihoissa oot :D

No johan on kumma. Omaa aikaa oltava ja miten se nainenkaan jaksaa kattoa ku mies rupsahtaa ku ei pääse liikkumaan. :wtf:
Nainenhan joutuu pian tekemään jotain oman kuntonsa eteen, jos mies ei rupsahdakkaan. :D Markkina-arvon laskiessa molemmilla yhtä matkaa, ei ole pelkoa kysynnän lisääntymisestä jommalla kummalla.

Ketä voi haitata salilla käynti?

Kyllä mun vaimoa ainakin haittaa, kokeilepa hommata pieniä lapsia, sit tosiaan töihin 6.30-16.00 matkoineen, ruuanlaitot, kaupassaläynnit, lasten harrastukset... Että kiitollinen saa olla kun voi kolmesti viikossakin olla pari tuntia salilla. Tässä kesällä oon nyt kohta 2,5 kk hoitanut kotona meidän 1-vuotiasta, jumakekka että osaa olla raskasta kun aamukuudesta iltakaheksaan hoitaa, välissä ainoastaan 1-2 kpl tunnin päiväunet millon voi hengähtää = syödä ite ja jos kerkii niin tehdä taloa... :)

Kyllä mun vaimoa ainakin haittaa, kokeilepa hommata pieniä lapsia, sit tosiaan töihin 6.30-16.00 matkoineen, ruuanlaitot, kaupassaläynnit, lasten harrastukset... Että kiitollinen saa olla kun voi kolmesti viikossakin olla pari tuntia salilla. Tässä kesällä oon nyt kohta 2,5 kk hoitanut kotona meidän 1-vuotiasta, jumakekka että osaa olla raskasta kun aamukuudesta iltakaheksaan hoitaa, välissä ainoastaan 1-2 kpl tunnin päiväunet millon voi hengähtää = syödä ite ja jos kerkii niin tehdä taloa... :)

Kyllä, perheen myötä arki ja elämä muuttuu kummasti. Tuttua on.:)

Kyllä sitä perheellisenä joutuu vähän säätämään, mikäli haluaa salilla hypätä...

Itellä neljä lasta, kaksvuorotyö... Vanhin eskarissa, nuorin 1-v...
ps. tässähän olis tarpeeksi tekosyitä olla tekemätyä nitään fyysisen kunnon eteen...

Ite käyn aamulla salilla, ennen töihinmenoa aamuvuoroviikoilla...
Se kun ei olisi millään lailla reilua lähteä aamuvuoron jälkeen vielä vetämään salireeniä...
Iltavuoroviikoilla käyn sit joko aamupäivällä tai vasta töitten jälkeen, riippuen millainen ilmapiiri kotona vallitsee :D

Sitäkun ei lapsettomat millään lailla voi ymmärtää, miten paljon ihan normi rutiinia ja tekemistä noitten naperoiden kanssa on...

Entinen naapurini käy silloin tällöin salilla, ja usein valitettavasti vissiin joutuu raahaamaan nuorta poikaansa mukana(n3-4v). Nassikka kyllä osaa olla kiltisti hiljaa kun isukki lepää taukojen välillä mutta auta armias kunhan työsarja alakaa. Rupee kuulumaan isisisisisisi ja milloin pitäs tehdä mitäkin, välillä kiivetä prässin päälle sitomaan jotain hyppynarua sinne taljan väliin jne. Huomaan kyllä naapurin naamasta kuinka ottaa ohimoon. Jokin aika sitten poika tahtoi kokeilla Compact2:en dynaamista penkki/alatalja/prässivekotinta sieltä penkkipunnerruspäästä. Veti taljan siihen ihan hollille ja kun ei jaksanut enää työntää sitä siitä edestä pois ja jäi jumiin alkoi taas toi infernaalinen isisisisisi auta. No isukki oli sitten just alottanu tiukan mavesarjan ja vaan huikkas pojalle että oota kohta. Olin siinä sitten vieressä rekillä tekemässä vatsoja ja polkaisin sitä taljaa eteenpäin niin että poika pääsi pinteestä jolloin suorastaan kirmasi isänsä kinttuun kiinni kun tällainen kynäniska meni auttamaan eikä ole poikaa sen jälkeen näkynyt.

Toinen tapaus mikä aiheutti komediaa on tällainen minun ikäinen kaveri joka diggaa kovista painoista ja kultaisesta kolmikosta, eihän siinä, kyllähän kaverilla malmi liikkuu. Apuliikkeet meinaa olla vaan hieman huvittavia. Penkkireenin jatkeeksi tuli siis vissiin ojentajapunnerruksia ylätaljassa, leveällä haara-asennolla kädet ihan ylhäällä ja aika leveällä. Liike lähtee pikku niiauksella, terävällä latsirykäisyllä ja loppuu tuohon suurin piirtein kaulan hollille. Mene ja tiedä, meneekö mun tietämättömyyden piikkiin mutta velmun näköstä oli.

Mun tuttu tykkäsi pyöräillä niin paljon, että sen vaimo alkoi jo huolestua kun mies tuppasi olemaan jatkuvasti polkemassa. Vaimo käski miehen mennä vaikka oluelle tämän ystävien kanssa, jotta pakkomielteinen pyöräharrastus jäisi vähemmälle. Aika harvinaista, että vaimo iloitsee siitä kun mies lähtee kaljalle. Lopulta juttu meni siihen, että mies joutui sanomaan eukolleen lähtevänsä kylän pubiin istumaan iltaa ystäviensä kanssa, vaikka todellisuudesta äijä lähti polkemaan pyörää.

Kyyllä sen voi tajuta hyvinkin. Esimerkiksi "sukkapossu":n tapaus saattaa olla seuraavanlainen:

Kotona kolme pientä lasta, eukko raskaana ja sukkapossu puskee pitkää päivää töissä, ura nousussa ja painaa klo 8-18 duunia (niin ne isossa maailmassa tekee, ja pidempäänkin). Sitte sukkis menee treenijaosta riippuen 3-6 kertaa viikossa salille nykäsemään puolentoista tunnin treenit ja kotona elvyttää palautuvia lihaksiaan syömällä rahkaa ja juomalla kreakolaa sohvalla kaukosädin toisessa kädessä ja muna toisessa. Siinä sitten eukko alkaa ukaaseja heittelemään. Sorry jos olen väärässä tämän yksittäistapauksen kohdalla ;)

Eli jos tekee 50 tuntia töitä, ei ole oikeuksia 5-10 tuntiin omaa aikaa viikossa? Ei mulla kyllä ymmärrys riitä tuossakaan tapauksessa. Tietysti jonkunverran voi joutua joustamaan, mutta jos sille saliharrastukselle ei ollenkaan aikaa löydy niin huhhuh.

Back
Ylös Bottom