Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Onko teidän saleilla tyyppejä, jotka katsovat mitä toiset tekevät ja tulevat tekemään saman liikkeen mutta isommalla painolla tai tekemällä enemmän toistoja?.

Lasketteko tosiaan salilla muitten toistomääriä? :wtf :

ite en jaksa vaivautua moiseen tarkkailuun... :)

Nimenomaan. Pääasia, että saa tehtyä isommilla painoilla välittämättä tekniikasta. Kerran myös tein vastaote penkkiä, niin yksi sankari kyttäsi pitkään salin toiselta puolelta, kunnes meni Smithiin ja laittoi täsmälleen samat painot kuin minulla ja vaivoin sai tehtyä muutaman toiston. Ei kai uskonut, että tälläinen sika pystyy tekemään isommilla painoilla kuin hän. Ja tottakai salilla tehdään samoja liikkeitä, mutta kun kyttäillään vihaisen näköisenä toisten treenipainoja ja yritetään saada keinolla millä hyvänsä isommat raudat liikkeelle, niin minusta se on koomista. Löytyy kyllä lisää samanlaisia esimerkkejä. Ja tyyppejä löytyy niin nuorista kavereista, kuin myös vanhemmista sankareista. No meitä on moneksi, itse nyt en liiemmin välitä millä painoilla porukka tekee.

Joskus tulee :david: olo, kun sattuu tekemään jonku kans samoja liikkeitä peräkkäin. Esim kyykystä prässiin ja sieltä reiden ojennuksiin. Haluttas tehdä siinä vaiheeessa jotain muuta, ettei se luule joksiki egoilijaksi :D

Viimeksi muokattu:
Onko teidän saleilla tyyppejä, jotka katsovat mitä toiset tekevät ja tulevat tekemään saman liikkeen mutta isommalla painolla tai tekemällä enemmän toistoja?

Kerran kävi noin. Kaveri katselee koko ajan, tulee perässä ja lataa aina vähän enemmän painoa samaan liikkeeseen. Tosin tekniikka ei ollut ollenkaan huono. Itse jätin tuossa treenissä aluksi aina pari toistoa varaa viimeiseenkin sarjaan, mutta sitten oli pakko vastata alfa-uroksen haasteeseen ja pistää itsensä likoon. Kylkitaivutuksissa hän sitten putosi kelkasta ja poistui paikalta :D

...tai sitten vain kuvittelin koko tilanteen, nimittäin kertaalleen olen ravannut yhden jampan perässä paikalta toiselle melkein koko treenin. Sali on pieni ja siellä on vain yksi penkkipaikka, kyykkypaikka ja jne. Tosin silloin rupesi naurattamaan niin paljon, että oli pakko kysyä suoraan, että onko meillä sama ohjelma. Eipä ollut, mutta keskustelunavaus onneksi teki tilanteesta vähemmän kiusallisen :)

Olin purkamassa T-kulmasoudun jäljiltä kiekkoja telineisiin ja tsekkasin sitten siinä vieressä kulmasoutavan painot jotta hän saa omat levynsä mahtumaan telineisiin... eli tarkoituksena oli jättää sen verran tyhjää kiekkotelineeseen että ne mahtuu, kun itte olin keräilly kympin kiekkoja ympäriinsä ja toki ne ylimääräiset kuuluu viedä takaisin sinne mistä on otettu.

Pikkasen olin kahveella kun rupes yhtäkkiä kysymättä tulemaan tilitystä kipeästä selästä... vissiin kesti liian pitkään se kaverin kiekkojen laskeminen ja vetäisi herneet nenään.

Onko teidän saleilla tyyppejä, jotka katsovat mitä toiset tekevät ja tulevat tekemään saman liikkeen mutta isommalla painolla tai tekemällä enemmän toistoja?

Joskus aikanaan kun olin paljon heikompi, menin tekemään kevyen käsitreenin salille, tein kapeeta penkkiä 5x5x50kg, sen ajan yks vanhempi mies polki kuntopyörää ja katteli mua vähän väliä, sain vikan sarjan tehtyä ja otin kiekot pois, se jätkä suorastaan hyppäs kuntopyörästä ja tuli kysyyn et "teetkö tässä vielä", sanoin että ota vapaasti käyttöön. Jätkä vetää 15kg ja 1,25kg kiekot tankoon ja tekee 6 toiston sarjoja. Samaan aikaan tein hauiskääntöä jollain 30 kilolla 10 sarjoja, kun jätkä sai penkkinsä tehtyä niin pisti tankoon suoraan 32,5kg ja hirveällä heijarilla (kattelin et koska menee selkä..) 11 toiston sarjoja. Jätkä oli joku kaupungin työntekijä, johtopuuhissa siis.

Erikoinen kaveri, ei meillä ollutkaan ikäeroa kun varmaan 30-35 vuotta tuolloin :D

Kerran on itselle tullut aika räikeesti vastaava tapaus eteen, myönnän jopa vähän sortuneeni kyseiseen provoon. Kyseessä oli noin nelikymppinen, varmasti jo jonkin aikaa saleilua harrastanut setämies. Jaksoi pari sarjaa katsella vieressä kun tein ns. off-viikollani alataljaa jollain kuudellakympillä hiljaksiin keskittyen negatiivisiin. Kohta vierestä kuuluikin jo "Ei saatana, mä teen välissä", asettui laitteeseen, rintaa vähän rottingille, painot kahdeksaankymmeneen ja joka toisella toistolla vilkaisu mua kohti :face:

Sanomattakin selvää että nuorena ylpeänä kollina asiaa ei vaan pystynyt jättämään siihen. Seuraavat sarjat parinkympin korotuksilla. Yli 120:n mentäessä setämies tyytyi kohtaloonsa ja lähti pukkaria kohti. Tiedä sitten kumpaa loppupeleissä nolotti enemmän.

Ja tottakai salilla tehdään samoja liikkeitä, mutta kun kyttäillään vihaisen näköisenä toisten treenipainoja ja yritetään saada keinolla millä hyvänsä isommat raudat liikkeelle, niin minusta se on koomista.

Toivottavasti kaikki eivät ajattele noin. Minä "kyttään" usein muita toisesta päästä salia, jos vaikka odotan vuoroani suorituspaikalle enkä viitsi mennä selän taakse istumaan ja odottamaan. Siinä on kuitenkin kyse vain paikan odottelusta, ei kenenkään tekniikan tai painojen vakoilusta. Monta kertaa olen myös lyönyt esim. taljoihin isompia rautoja kuin edellinen, itseäni isompi ja vahvempi tyyppi, koska vanhana pellevoimailijana teen kaikki liikkeet enemmän tai vähemmän päin helvettiä koko kropan voimin. Tiedän silti tasan tarkkaan, että puhtaalla tyylillä saisin ennemmin nostaa tappia pakassa muutaman levyn ylemmäs edellisen kävijän jäljiltä, mutta kun tarkoitus ei ole kilpailla kenenkään kanssa vaan ainoastaan treenata omalla tavallani, itseäni varten. Odottelen edelleen mielenkiinnolla, koska saan jostain tällaisesta syystä itsestäni ihan tunnistettavan maininnan tähän tai potutusketjuun.

Joo kyllä se ainakin silloin ~10v sitten oli jo ihan vakiintuneessa käytössä kun itse olin intissä. Mutta edelleenkään en kyllä ymmärrä että miltä näyttää, kun seisotaan korpossa. :confused:

Ei ehkä komediaa, mutta hymyilyttämään kummasti rupes! Kaks miestä oli salilla selkää treenaamassa, isokokoinen bodari hihattomassa paidassaan ja vähän pienenpi kaveri. Pienenpi kaveri tokasee "oho, kello on jo noin paljon" johon bodari vastaa "katos perhana niinpä onkin, niin se aika kuluu kun on hauskaa tekemistä". Pienenpi jatkaa "niinpä, aika menee ihan siivillä", jonka jälkee isompi kaveri kävelee pokkana peilin eteen, vetää tuplahauisposetuksen ja lisää "joo, siivillä.." :D

Kyllä siinä jotain perää on, että esim. lähes kaikki 100m sprintterihuiput on mustia. Ylivertaset geenit nopeuteen ja voimantuottoon? Ihan mutua, mutta eikös suuriosa kuitenkin tummista edusta köyhempää kansanosaa, joilla ei ihan kehonrakennukseen rahaa ole?

Maailman vahvimmat miehet on kuitenkin valkoisia ja maailman nopeimmat uimarit on valkoisia.

Back
Ylös Bottom