Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Salilla jossa käy kippasi koko Smith-laite tässä joku aika sitten. Onneksi ei kukaan jäänyt alle. Ryminä oli kuulemma helvetillinen, mutta itse en sitä huomannut, kun keskityin melkein vieressä napit korvilla kyykkyyn. Pitäisi varmaan havainnoida ympäristöä vähän enemmän treenin aikana, varsinkin tuolla kyseisellä salilla...

Tyttöystävän päälle kaatui taljapylväs tuossa alkuvuodesta. Ei ollut pultattu lattiaan kiinni, kuten pitäisi. Aloitti vatsarutistusta narulla polvillaan lattialla ja ekalla vedolla koko paska kaatui niskaan - ei ehtinyt edes tajuta tai väistää.

Oli suojeusenkelit mukana, ettei käynyt kovin pahasti.

Helvetin hyvä laite pystypunnerrukseen istuen.

Kyllä sen tangon pitäis pysyä käsissä ilman kiskojakin. Mut juu, ohan tuo hyvä väline, jos on vanhoja vammoja tai heikkouksia. Vähän niin ku remmit. ;)

edit: en oo ikinä ennen kuullu, että smithit kaatuilee. Nyt jo kaks tarinaa, onko tää yleistäkin? :D

Paljon huonompi kuin vapaalla tangolla tehty. Itse en suostu edes sormenpäällä koskemaan kysistä laitetta. Suosittelen kaikille kiertämään helvetin kaukaa.

Mikä tekee pystypunnerruksesta smithissä huonomman kuin vapaalla tangolla? Jääkö pohkeen piilolihas treenaamatta kun ei ole epäsuoraa rasitusta mukana? ;)

No offense :)

Samoilla linjoilla Powerhousun kanssa.

Mä en kyllä ihan ymmärrä, miten saa rikottua alaselän pystypunnertamalla istuen, mut tietty kaikki me ollaan yksilöllisiä.

Ei mulla mikään sellainen ainakaan mikä estäisi tekemästä kyseistä liikettä smithissä. Ei tunnu pahalta tai muutenkaan huonolta.

Alaselkä rasahti vauhtipunnerruksessa seisten kun en ottanut kunnon happia ennen toistoa, ja hyvä kun pystyy mitenkään punnertamaan ylöspäin. Smitissä tuntuu kaikista vähiten alaselässä.

Ei mulla mikään sellainen ainakaan mikä estäisi tekemästä kyseistä liikettä smithissä. Ei tunnu pahalta tai muutenkaan huonolta.
Koordinaatio ei kehity, tukilihakset on huonosti mukana. Mä ajattelen nykyään mielellään vähän laajemmin kuin pystypunnerrusta pelkästään olkapään etulohkon kannalta. Siksi olen unohtanut vyöt, rannesiteet ja vetoremmit, kyykkään enemmän ja prässään vähemmän, enkä kyllä muuten käytä mitään muuta laitetta kuin pohjelaite istuen ja prässiä hyvin harvoin. Taljoja jonkin verran, mutta se on verrattavissa vapaisiin painoihin.

E: Smithillä on mun silmissä muutenkin ollut vähän samanlainen maine kuin apupyörillä polkupyörässä. Tehty lapsille ja apareille jotka ei muuten osaa tankoa käsitellä. Ei pitäisi olla mitään syytä käyttää smithiä. Vaikka olisi kehonrakentaja ja voisi ajatella, että ei se ole huonompi kuin vapaa tankokaan, niin ei se kyllä ole yhtään sen parempikaan. Miksi siis tehdä sillä? Sen takia kun on velliperse joka ei jaksa opetella kyykkäämään vapaalla tangolla, kun se on niin kamalan vaikeeta. Näin karrikoituna.

Ei kehitä tukilihaksia. Se on varmaan se suurin ero, jos pystyy siinä ylipäätään tekemään. Itsellä ei olkapäät anna tehdä "isoilla" painoilla. Hyvä liike lopuksi kevyellä painolla olkapäiden viimeistelyyn.

E: Hidas paska

Koordinaatio ei kehity, tukilihakset on huonosti mukana. Mä ajattelen nykyään mielellään vähän laajemmin kuin pystypunnerrusta pelkästään olkapään etulohkon kannalta. Siksi olen unohtanut vyöt, rannesiteet ja vetoremmit, kyykkään enemmän ja prässään vähemmän, enkä kyllä muuten käytä mitään muuta laitetta kuin pohjelaite istuen ja prässiä hyvin harvoin. Taljoja jonkin verran, mutta se on verrattavissa vapaisiin painoihin.

Totta. Mutta ite olen funtsinut silleen että kun teen penkin kässäreillä niin se antaa sitä koordinaatiota yläkropalle, ja etuolkapäät voi tehdä smitissä. :)

Mitenkähän niin? Smithissä tehty pystypunnerrus ei vahvista olkapään toimintaan ja olkapäätä tukevia pieniä lihaksia. Kun taas vapaalla painolla tehtynä ne pienet lihakset aktivoituu, koska joutuu tukemaan olkapäätä enemmän ettei painot karkaa. Sillä ei ole väliä miten kukin sen haluaa käsittää, tai kiinnostaako jotain niiden tukilihaksisto, mitkä tuppaa tekemään paikoista kestävämmät.

Eilen joku neito laittoi lukot smithiin kyykätessä. :D

Jospa käytti vaan lisäpainoina? Noita 2.5 kg tai 1.25 kg kiekkoja on yleensä ihan törkeän vähän käytettävissä.

Mutta joo, välillä komediaa on se, mitä jotkut kokee salikomediaksi tässä ketjussa. Ihme kun meikäläisestä ei ole vielä kirjoitettu (ainakaan niin että tunnistaisin itteni), on nimittäin näitä fyysisiä haasteita sen verran kropassa, että joutuu pikkasen soveltamaan aika monen lihasryhmän kohdalla. Esim. mun olkapäätreenistähän sais kivat jutut tänne: "Meidän salilla yksi hintelä äijä tekee pystäriä kahvakuulilla, ja vielä ihan päin vi**ua". No, kieltämättä se seesaw-press näyttää varmaan vähän oudolta, etenkin jos sen tekee oikein kroppaa kiertäen, eli oikeastaan vähän niinkuin näin: :dance:

Toi tukilihas juttukin on aika heterogeeninen käsite. Mitä sillä nyt sitten kukin ymmärtää.

Miten oot miettinyt hoitaa arkielämässä jonkun esineen nostamisen ylemmälle tasolle, kun ei ole smith pakottamassa liikerataa? Pystytkö nostamaan edes aurinkolippaa autossa ala-asennosta yläasentoon, kun ei ole mikään tukemassa liikettä? Jos ei pysty tekeen vapaalla tangolla, niin sitten voi suksia mavepaikalle treenaan puristusvoimaa.

IMO omahyväisenä ihmisenä parasta salikomediaa tai ilahduttavinta salilla on, kun olet ennen salia syönyt jotain runsaskuituista tuotetta ja olet yksin salilla. Se on todella miellyttävää kyykkäillä ja välissä päästää erittäin äänekäs ja tuoksuisa leija, kun ei ole ketään nirppanokkaa itkemässä lähistöllä. Ainakin itse koen suurta mielihyvää ja huvitusta, kun pääsee töräyttämään kunnon kaasut.

Ihme kun meikäläisestä ei ole vielä kirjoitettu (ainakaan niin että tunnistaisin itteni.)

Olen kanssa odotellut että milloin tulee ensimmäinen. Teen kuitenkin olkapäätreenissä kaikki viparit apinaotteella Versojen kanssa kuten myös koko selkätreenin ja treenaan vielä yli-isossa pitkähihaisessa tai hupparissa huppu päässä kesät talvet siellä tank toppien seassa.

Käytän rannetukiakin aina kovissa punnerruksissa. Ja polvilämppäreitä prässeissä sekä kyykyissä. Itseasiassa teen kyykyn tilalla nyt hackia. Ja käytän siinäkin voimanostovyötä.

IMO omahyväisenä ihmisenä parasta salikomediaa tai ilahduttavinta salilla on, kun olet ennen salia syönyt jotain runsaskuituista tuotetta ja olet yksin salilla. Se on todella miellyttävää kyykkäillä ja välissä päästää erittäin äänekäs ja tuoksuisa leija, kun ei ole ketään nirppanokkaa itkemässä lähistöllä. Ainakin itse koen suurta mielihyvää ja huvitusta, kun pääsee töräyttämään kunnon kaasut.

Joo nättiä on. Mulla kyllä on nykyisin muodostunut jo perinteeks et lähtee törkeet (yleensä märät) leijat mavesarjan vikassa toistossa. Harmi vaan, et salilla on yleensä aika paljon jengiä, mut kyllähän se niin on, et se joka pierua pidättää, niin sillä on jotain muutakin salattavaa.

Olen kanssa odotellut että milloin tulee ensimmäinen. Teen kuitenkin olkapäätreenissä kaikki viparit apinaotteella Versojen kanssa kuten myös koko selkätreenin ja treenaan vielä yli-isossa pitkähihaisessa tai hupparissa huppu päässä kesät talvet siellä tank toppien seassa.

Käytän rannetukiakin aina kovissa punnerruksissa. Ja polvilämppäreitä prässeissä sekä kyykyissä. Itseasiassa teen kyykyn tilalla nyt hackia. Ja käytän siinäkin voimanostovyötä.

Ei riitä. Joku David- tai Gasp-logo huppariin, mukaan jotain muuta juomaa kuin vettä (energiajuomat varmin valinta) ja sitten vielä menet puhumaan jollekin sarjojen välissä (varovasti jos on isompi kaveri). :D

Back
Ylös Bottom