Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos ostan asunnon, jossa asuu vuokralainen määräaikaiselle sopparilla kevääseen asti, voinko purkaa sopimuksen? Ilmeisesti voin, mutta täytyy nyt varmistua :D

Fintelligensin Mitä Tapahtuu -biisissä on semmoinen sana, jota olen pohtinut lähes koko pienen ikäni.

"Jengi avautuu, vaik ei oo hajuukaan mist me räpätään,
ei kusetust skitsoimmat läpätkään, eikä isoimmat jäbätkään
bygee ain pärjätä tääl, jos sul on pätää pääl, sut ehkä jäpätään,
jos fronttaat isommille, sut fäträtätään."

Mitä hittoa tuo tarkoittaa? Toki jotain nekkuun tempomista varmaankin, mutta mistä tuo on johdettu? Fat rat? Ei aukene.

On tuossa myös tuo "jäpätään". Ovat varmaan vaan keksineet jotain hienoja sanoja, eivätkä edes itse tiedä mitä ne tarkoittavat.

Miksi todella moni viesti pakkiksella alkaa tällä merkillä? ^

Niin monet eri käyttäjät aloittavat viestit aina tuolla merkillä niin mietin että eihän se nyt voi olla sattumaa. Jokin merkitys on oltava :D

kuinka paljon veden lämpötila putoaa vaikka 15m syvyydessä suhteessa pintaveteen. Olkoon pintavesi vaikka 20C niin mikä on lämpötila 15m syvyydessä.

Ymmärrän, että tuohon vaikuttaa monta muuttujaa, kuten kokonaissyvyys ja tuulet, mutta kaippa joku karkea arvio on olemassa?

kuinka paljon veden lämpötila putoaa vaikka 15m syvyydessä suhteessa pintaveteen. Olkoon pintavesi vaikka 20C niin mikä on lämpötila 15m syvyydessä.

Ymmärrän, että tuohon vaikuttaa monta muuttujaa, kuten kokonaissyvyys ja tuulet, mutta kaippa joku karkea arvio on olemassa?

Tuommoinen löytyi, mutta käsittelee vain Itämerta.

Linkki.

Mulla on pikkuinen jukkapalmu, joka minulle tullessani oli ilmeisesti sahattu poikki latvasta, ja nyt siinä on kaksi latvaa. Jos katkaisen nämä latvat, haaroittuvatko ne edelleen, jolloin saisin nelilatvaisen jukkapalmun? Jos näin on, mistä kohtaa minun tulisi katkoa?

Kävin autokoulun kakkosvaiheen jokin aika sitten ja aloitin siis autokoulun ennen ajokorttiuudistusta, eli jouduin käymään vain kaksi vaihetta. En kuitenkaan koskaan saanut aikaiseksi viedä sitä kakkosvaiheen opetustodistusta poliisiasemalle. Ennen uudistusta paperin sai viedä mille tahansa poliisiasemalle puolen vuoden sisällä kortin voimassaolon päättymisestä. Onko asia edelleen näin, vai onko käytäntö muuttunut?

Kumpaan kannattaa panostaa ennemmin jos haluaa että musiikki kuuluu kivasti mp3 soittimesta.

Siihen soittimeen vai kuulokkeisiin?

Eli lähinnä ajattelen että onko se ihan sama vaikka ostat jonkun hong kongin halpiksen soittimen ja siihen vain jytkyt kuulokkeet niin saa fiilistellä äänentoiston euforiaa vai pitääkö molemmat vehkeet olla hyviä että saa kiksit?

Kumpaan kannattaa panostaa ennemmin jos haluaa että musiikki kuuluu kivasti mp3 soittimesta.

Siihen soittimeen vai kuulokkeisiin?

Eli lähinnä ajattelen että onko se ihan sama vaikka ostat jonkun hong kongin halpiksen soittimen ja siihen vain jytkyt kuulokkeet niin saa fiilistellä äänentoiston euforiaa vai pitääkö molemmat vehkeet olla hyviä että saa kiksit?

Molemmat pitää olla kunnossa. Hyvistä kuulokkeista ei oo mitään iloa jos soittimesta ei lähde mitään irti.

Back
Ylös Bottom