Babymetal - Sakura Gakuin 2010 message~

Pro-Pain

Ylileveä kuljetus
Mode
No johan pomppas! Nyt tarjolla japanilaista koulutyttö J-poppia ja death metallia Babymetal yhtyeen johdolla.

babymetalband.webp

babymetalband2.webp

babymetalband3.webp

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
upee kansa kertakaikkiaan.
No yhdeksän vuoden Japanissa olon jälkeen olen hieman eri mieltä. Mukava täällä on käydä muutaman viikon ajan mutta kun alat asumaan niin toisenlainen Japani paljastuu.
Mutta tuosta Babymetallista niin en ole törmännyt täällä Japanissa tuohon ryhmään televisiossa tai levykaupoissa joten taitaa olla aika suht marginaalinen juttu täällä. Tänään on televisiossa kova 4:n tunnin AKB48-äänestys jossa valitaan uusi 'johtaja' ryhmälle...

Tuossa on yksi ryhmä, Scandal, joka soittaa ihan oikeita soittimia ja oikeasti.

Laitetaan vielä yksi oma suosikki, Maximum the hormone.

Mikä siellä alkaa mättämään jos pidempään on? Ihan tavalliset asiat kuten verotus jne vai mikä? Ei kai ne ihmiset ajan saatossa kusipäiksi kai muutu? Eikös ne ole aina kohteliaita ku mitkä?
Kai ne nuo tavalliset asiat alkaa risomaan; asunnot on kylmiä talvella, yhteiskunta on jäänyt jumiin 50-luvulle, liikaa paperhommia kun jotain ostaa, betonilla vuoratut vuoret, joet ja rannat jne. Täällä voi ostaa hi-techiä pilvin pimein mutta yhteiskunta on kaukana siitä.
Verotus ei ole paha mutta sosiaaliturva ei ole sitten kovin hyvä. Kaikilla pitää säästää eläkkeeseen koska valtiolta saatava eläke ei riitä elämiseen.

Onhan nuo ihan kohteliaita mutta yleensä se on vain tapa, ei he todellisuudessa ole ihan niin kohteliaita. Joskus jopa rasistisia. Työpaikkaa aika vaikea saada lukuunottamatta englannin kielen opetusta koska sinulta vaaditaan täydellistä japanin kielen hallintaa. Vaihto-opiskelijana on varmasti kivaa asua mutta suurin osa palaa takaisin kotimaahansa, juuri tuon työn saamisen vaikeuden takia.

No ei täällä kaikki ole pahaa; ruoka on hyvää mutta leipä on pahaa. Hokkaidossa hyvät laskettelumahdollisuudet, lumi on puuterilunta ja sitä on riittävästi.

Jos haluat lukea hieman Japanin toisesta puolesta niin suosittelen lukemaan 'Dogs and Demons, tales from the dark side of Japan'. Minä olen ihmetellyt monta vuotta miksi jotkin asiat on täällä niinkuin ne on mutta tuon kirjan jälkeen aloin ymmärtämään.

Jos haluat lukea hieman Japanin toisesta puolesta niin suosittelen lukemaan 'Dogs and Demons, tales from the dark side of Japan'. Minä olen ihmetellyt monta vuotta miksi jotkin asiat on täällä niinkuin ne on mutta tuon kirjan jälkeen aloin ymmärtämään.
En mä varmaan halua edes lukea. Mulla on niin hyvät kokemukset sieltä ja tulen olemana kuitenkin minimaalisia aikoja siellä, niin parempi varmaan pitää tämä oma mielikuva ja kokemukset.

Sosiaaliturvasta, jos joku japski muuttais tänne, se varmaan haukkuis tän maan ihan persläveksi. Maksat muiden lorvimisen. Ja Suomessa ei kysytä haluatko säästää eläkettä, vaan jokaiselta vedetään väkisin noin 4,5% joka ikinen kerta palkasta eläkkeeseen.

Back
Ylös Bottom