Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

No johan on raskasta luettavaa. Kysymysmerkkikin liittyi pakkikselle ihan tämän ketjun takia ja suoltaa nyt uskomattoman diippiä shittiä. En aio kommentoida sulle mitään vaikka tähän tarttuisit, mun maailmankuva ja arvot on aivan liian erilaiset. Lontoossa sattui juuri valitettava esimerkki muslimien toimista.. Hitto ku en voi ymmärtää miksi uskonnon varjolla tehdään tollasia tekoja.

Viimeksi muokattu:
No ei se kyllä ihan noinkaan toimi, Mattih3. Mitä mieltä olet suomalaisista, jotka käyttäytyvät kuin roskakasa? Alkoholismi on todella iso ongelma, nuorten itsemurhat, koska vanhempia ei voisi vähempää kiinnostaa? Mikä heidän pahoinvoinnin takana voi olla? Vaikka he haluavatkin apua? Mistä he sitä saavat? Kun he kapinoivat, onko heidän ihmishenki arvokkaampaa kuin toisen? Mä olen sentään molempien puolella enkä laske toisen arvoa toisen kansalaisuuden tai uskonnon perusteella. Kuvittele, että suomalainen nuori, joka on syntynyt Suomeen ja omaa kaikki mahdolliset tuet ja turvan Suomessa jo valmiiksi, voi silti ajautua tollaseen? Onko hän silloin vain sairas vai samanlainen pelle kuin ulkomaalaiset?

Jos miettii ihan suomalaisten terveyttä ja geenejä niin se on erittäin valitettavaa, että suomalaiset eivät sekoitu tarpeeksi, vaikka vain ruotsalaisten kanssa ja siksi kansamme on todella sisäsiittoinen ja kantaa sellaisia sairauksia joita muualta maailmassa ei löydy (esim. vammaisuuksia).
Miten nämä alkoholismit ja itsemurhat liittyvät mellakoihin ja terrorismiin?

Siinä vaiheessa kun "kapinointi" on tuollaista päätöntä riehumista ja ympäröivän yhteiskunnan järjestelmällistä tuhoamista, niin kyllä ne riehujat saisi ampua ihan ihonväriin tai syntyperään katsomatta.

Ja edelleen, ulkomaalaisuus tai maahanmuutto ei tee kenestäkään yhtään sen arvottomampaa tai huonompaa ihmistä. Itsekin olen muuttanut maasta toiseen jo kolme kertaa viimeisen muutaman vuoden aikana. Kuhunkin maahan muuttaessani minulla on ollut työsopimus valmiina kyseiseen maahan. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että Suomeen muuttaa ihimisiä, kunhan tulevat rajalle työsopimus kourassa. Jos tulevat hattu kourassa niin ei pitäisi päästää rajan yli.

Geenipoolit sekoittuvat kyllä työperäisen maahan- ja maastamuutonkin seurauksena aivan tarpeeksi.

Mä olen sentään molempien puolella enkä laske toisen arvoa toisen kansalaisuuden tai uskonnon perusteella
Päinvastoin, sä et ole kenenkään puolella, vaan sinun ajamasi politiikka johtaa väistämättä koko länsimaisen kulttuurin ja yhteiskunnan tuhoon. Silloin koko maailma on yhtä kehitysmaata ja viidakon laki vallitsee.

- - - Updated - - -

On mun mielestä aika paljonkin väliä. Siis tottakai; mulla on ensisijaisesti mielessä se, miten suomalaisia mm. nuoria voi auttaa etteivät he joudu väärille teille. Mutta heidän auttaminen ja siihen panostaminen heijastuu myös siihen miten muitakin tulisi auttaa. Jos omaa kansaa ei voi hoitaa, miten ihmiset kuvittelee, että kun muut tulevat tänne, heovat täysin terveinä ja aloittavat uuden elämän tuosta vaan, kun välttämättä oman maan kansalaiset eivät edes siihen pysty? Kyllä se mun mielestä vaikuttaa aika paljonkin. Ja, jos joku tahtoo apua (esim. suomalaiset perhesurmaajat) ja heille ei sitä tarjota ellet ole yrittänyt vakavissasi itsemurhaa, miten silloin näitä pakolaisiakaan voi auttaa tai kouluttaa esim. suomalaiseen kulttuuriin ja täällä elämiseen?
Nimenomaan, eli kun resurssit eivät riitä edes omien ongelmien hoitamiseen, niin miksi ihmeessä niitä ongelmia, eli ongelmallisia ihmisiä, pitäisi vartavasten raahata maahan ulkomailta lisää?

Itseasiassa, mä olen pyörinyt täällä sivustoilla jo piiiiitkään, vuosia. Koska lopetin harrastukseni ja halusin lukea muista urheilumahdollisuuksista enemmän. Kyllä, olen tänään rekisteröitynyt ja kun selasin uusimpia viestejä niin tähän törmäsin ja oli pakko kommentoida. Muita ketjuja olen vain lueskellut, kun sieltä löytyy kaikki vastaukset jo joita kyselisin.

He, jotka Briteissä tappoivat siviilin, oli todella, todella valitettavaa. Tappajat olivat entisiä narkomaaneja, jotka ovat kääntyneet Islamiin hyvin väärissä piireissä ja mm. extrememuslimi, joka kävi Suomessa (ja btw, mä en ymmärrä miksi hänet päästettiin Suomeen pitää puhetta) on näissä piireissä mukana. Toi on pieni ryhmittymä, helppoja aivopestyjä nuoria käännynnäisiä, jotka näitä temppuja tekee. Ja tässä näkyy se yhtäläisyys taas sille, että mitä jos näitä nuoria narkomaaneja olisikin voitu hoitaa syvällisemmin aikaisemmin ja keskitytty siihen henkiseen hyvinvointiin; olisiko matka voinut olla erilainen? He voivat myös olla näitä "ääripääkapinallisia", jotka joko käyttävät kamaa tai menevät äärimmäisyyksiin uskonasioissa. Keskitie ei koskaan kelpaa.

Se, että vertasin mm. alkoholismia ja perhesurmaajia "päättömään kapinointiin" liittyy nimenomaan kapinointiin. Eikö sun mielestä nuori, suomalainen tyttö, joka dokaa kaikki viikonloput, ole kapinoiva? Arabien kulttuuriin ei kuulu ylenpalttinen juominen ja siksi kapinoiminen tapahtuu esim. väkivaltaisuuksilla, koska ei ole mitään muuta keinoa "tulla kuulluksi". Näin siis HE ajattelevat.

Ja kyllä, en ole puolueellinen, koska katson jokaista asiaa ja ihmistä objektiivisesti ennen kuin annan oman mielipiteeni asiasta. En leimaa koko kansakuntaa samanlaiseksi vain siksi, koska jossain jotkut riehuvat. En myöskään pidä ketään arvottomampana tai arvokkaampana verrattuna toisiinsa; jokaisella on oikeus olla ihan yhtä hyvät lähtökohdat. Nämähän ovat ihan perusihmisoikeuskäsityksiä?

Suomella olisi resursseja hoitaa omia kansalaisiaan; rahaa ja työntekijöitä. Olisi myös varaa ja aikaa hoitaa tänne tulevia pakolaisia. Rahat ja työntekijät käytetään vaan ihan johonkin muuhun, valitettavasti.

Eikö sun mielestä nuori, suomalainen tyttö, joka dokaa kaikki viikonloput, ole kapinoiva?
Kyllä, mutta tästä kapinasta on haittaa lähinnä hänelle itselleen, ja sen aihettamien ongelmien hoitamiseen on ihan eri keinot kuin virkavallan voimankäyttö. Sen sijaan sivullisten ihmisten tappaminen ja omaisuuden tuhoaminen on sellaista kapinointia, joka pitää pysäyttää välittömästi ja näyttävästi mahdollisimman suurta voimaa käyttäen, jotta kaikille tulee selväksi ettei sellainen voi toistua.

Suomella olisi resursseja hoitaa omia kansalaisiaan; rahaa ja työntekijöitä. Olisi myös varaa ja aikaa hoitaa tänne tulevia pakolaisia. Rahat ja työntekijät käytetään vaan ihan johonkin muuhun, valitettavasti.
Jaahas. No mihin ne rahat sitten käytetään? Laitatko tähän ehdotuksesi Suomen valtion budjetista ja niistä toimenpiteistä, joilla kaikki omat ja muiden ongelmat hoidetaan?

Sä et ole kenenkään puolella, vaan sinun ajamasi politiikka johtaa väistämättä koko länsimaisen kulttuurin ja yhteiskunnan tuhoon. Silloin koko maailma on yhtä kehitysmaata ja viidakon laki vallitsee.

Nämä maailmanparantajat ja Suomesta maailman sossua toivovat ja toteuttavat ovat aivan saatanan itsekkäitä.. omat jälkeläiset laitetaan kaikenmaailman pillunsilpojien perään tulevaisuuden kuvaa rakentaessa.. tärkeää ei ole hyvinvointivaltion säilyttäminen tuleville polville vaan se, että tälläiset mutakuonot saavat toteuttaa kulttuuriaan ja barbaarisia tapojaan meidän kukkarolla roikkuen maailman tappiin. En tiedä kumpia pitäisi vihata enemmän.. tälläistä järjestelmää hyväksikäyttäviä loisia vai tälläisen järjestelmän pystyttäneitä ja ylläpitäviä "parempia persoonia"--> kummatki sietäisi heittää vittuun täältä kusemasta ihmisten tulevaisuutta.

http://www.thereligionofpeace.com/ Katohan tuolta kysymysmerkki noita terrorismihyökkäyksiä ja sano sen jälkeen uudestaan noita prosentteja. Vai että suomessa on vammaisia ku niin huonot geenit, jos muistan lukeneeni oikein ni esim. Pakistanissa suurin osa avioliitoista tapahtuu sukulaisten kesken. Länsimaat on tämän planeetan majakka ja toivon että "valo" loistaa vielä pitkään, jos ählämit tai neekerit olisi johdossa ni maailma olisi "viidakko" missä olisi täysi anarkia päällä. Jos olet oikeasti matkustanut ja opiskellut ja tutustunut Islamiin ni et voi olla noin naiivi, meinaatko että Saudi-Arabia on ainut maa missä on ongelmia muslimimaista? Tiesitkö että Saudit on ainoita "oikeita" muslimeja ja kaikki muut on niitten palvelijoita, kannattaa tutustua surullisiin tapahtumiin mitä kotiapulaisille on tehty Saudi-Arabiassa.

Edelleen, mä en ole väittänyt, että esim. Tukholman lähiön kapinointi olisi jollain tavalla oikeutettua tai "oikeanlaista" kapinointia. Mä yritän tässä tuoda esille sitä, että kapinointia on niin monta erilaista; oli se sitten itselleen haitallista, läheisille, ystäville, tuntemattomille tai kelle tahansa. Jokaisen pahoinvoivan lähtökohdat on kuitenkin samat; se dokaava, nuori tyttö voi samaistua erittäin paljon siihen autoa sytyttävään pakolaiseen. Vähän niin kuin AA-kerhot toimii; kaikki alkoholistit paikalle kertomaan omista kokemuksistaan elämässä. Miksei rappiolla oleville nuorille tehdä samaa? Jos pakolainen, joka ei jostain syystä sopeudu yhteiskuntaan niin hyvin, voisi jutella ammattilaisten läsnäollessa myös kantasuomalaisen kanssa, jolla asiat ei myöskään mene putkeen, vaikkakin kapinoi eritavalla, voi saada yllättävää tukea molemminpuolin ja ehkä jopa ymmärtää asioita ihan eri tavalla, kun toinen ottaakin huomioon jotain muuta mitä toinen ei olisi voinut kuvitellakkaan.

Mä olen itse elänyt niin pakolaisten kuin huovovointisten suomalaisten keskuudessa. Ja sitä apua on todella vaikea ja hankala saada; olit kumpaa tahansa. Kuitenkin, kun heitä kuuntelee niin se valitus, masennus ja suru on ihan samaa; missä kaikki on? Jos haen apua, miksen sitä saa? Jos minua kiusataan koulussa, miksei kukaan auta? jne. Se miten se kapina sieltä loppujen lopuksi ilmenee, riippuu ihmisestä ja siitä mistä hän on tullut. Moni suomalainen nuori menee sen "pahis" kaveriporukan mukana, kokeilee kaikkea, huolestuttaa vanhempia ja hän hakee erilaista huomiota tällä tavalla niin koulussa kuin kotona. Taas moni sotaa pakeneva pakolainen osaa puolustautua ja kapinoida ainoastaan väkivalloin, koska sen sisällä he ovat kasvaneet.

Mä en silti leimaisi jokaista ulkomaalaista tai pakolaista samanlaiseksi. Koska työskentelen ja olen opiskellut tämän tyyppisiä asioita, huomaan, että ne kapinoivat nuoret/aikuiset ovat paljon vähemmässä, vaikka se mediassa tuntuu päinvastaiselta.

Jos kapinointi on alkanut ja se aiheuttaa turvattomuutta ja viattomia uhreja niin ehdottomasti siihen pitäisi puuttua. Esim. Ruotsin tilanteessa pitäisi ottaa kiinni jokaikinen kapinoiva ja perusteellisesti käydä läpi jokaikinen elämään liittyvä asia, oli se sitten sopeutumista uuteen kulttuuriin tai jotain muuta. Se, mitä Briteissä tapahtui, pitäisi viranomaiset ensinäkin sulkea extrememuslimien kohtaamispaikat, ihan samalla tavalla ajattelen esim. Ku Klux Klanien toimintaa. Eikä tämän extrememuslimin, joka kävi Suomessakin, saisi päästää esittelemään vihasanomia ns. "vääräuskoisista". En mäkään sitä ymmärtänyt, että miksi hänet päästettiin tänne Suomeenkin, ei se voi aiheuttaa mitään hyvää ainakaan pakolaisissa. Varsinkaan heissä, joilla "ei ole mitään elämää enää".

Nämä maailmanparantajat ja Suomesta maailman sossua toivovat ja toteuttavat ovat aivan saatanan itsekkäitä.. omat jälkeläiset laitetaan kaikenmaailman pillunsilpojien perään tulevaisuuden kuvaa rakentaessa.. tärkeää ei ole hyvinvointivaltion säilyttäminen tuleville polville vaan se, että tälläiset mutakuonot saavat toteuttaa kulttuuriaan ja barbaarisia tapojaan meidän kukkarolla roikkuen maailman tappiin. En tiedä kumpia pitäisi vihata enemmän.. tälläistä järjestelmää hyväksikäyttäviä loisia vai tälläisen järjestelmän pystyttäneitä ja ylläpitäviä "parempia persoonia"--> kummatki sietäisi heittää vittuun täältä kusemasta ihmisten tulevaisuutta.
Kyllä mä vihaan selvästi enemmän näitä järjestelmän pystyttäjiä ja ylläpitäjiä. Kehitysmaasta tuleva ihminen toimii juuri niinkuin sellaiselta voi odottaakin, eli ottaa ilon irti äkisti parantuneesta elintasosta, eikä tietenkään sopeudu yhteiskuntaan kun häneltä ei sellaista vaadita.

Sen sijaan länsimaiseen perheeseen syntynyt ja länsimaassa kasvanut ja koulutettu ihminen (täällä käytetään nimitystä vihervassari), joka vapaaehtoisesti päätää luopua demokratiasta ja ihmisoikeuksista antamalla kehitysmaiden asukkaiden tuhota länsimaisen yhteiskunnan, on tehnyt tässä tietoisen valinnan, ja häneltä olisi kohtuudella voitu myös odottaa toisenlaista valintaa. Eli kyllä nämä "maailmanparantajat", jotka siis todellisuudessa ovat maailmantuhoajia, ansaitsevat suurimman vihan.

http://www.thereligionofpeace.com/ Katohan tuolta kysymysmerkki noita terrorismihyökkäyksiä ja sano sen jälkeen uudestaan noita prosentteja. Vai että suomessa on vammaisia ku niin huonot geenit, jos muistan lukeneeni oikein ni esim. Pakistanissa suurin osa avioliitoista tapahtuu sukulaisten kesken. Länsimaat on tämän planeetan majakka ja toivon että "valo" loistaa vielä pitkään, jos ählämit tai neekerit olisi johdossa ni maailma olisi "viidakko" missä olisi täysi anarkia päällä. Jos olet oikeasti matkustanut ja opiskellut ja tutustunut Islamiin ni et voi olla noin naiivi, meinaatko että Saudi-Arabia on ainut maa missä on ongelmia muslimimaista? Tiesitkö että Saudit on ainoita "oikeita" muslimeja ja kaikki muut on niitten palvelijoita, kannattaa tutustua surullisiin tapahtumiin mitä kotiapulaisille on tehty Saudi-Arabiassa.

Minä puhuin Suomesta ja Suomen sairauksista. Ne on valitettavia tilastoja, että Suomessa esiintyy paljon vammaisuutta, jota ei muualla maailmassa välttämättä ole.

Mähän nimenomaan sanoin, että Saudeissa tilanne on HUONO verrattuna esim. Iraniin tai Irakiin. Naisilla ei ole mitään oikeuksia ja, jos lukisit Islamin historiasta ja Koraanista tarkemmin niin tietäisit, että työnteko ja opiskelu on tärkeää niin miehelle kuin naisellekkin. Ja painotan edelleen sitä, että uskonnolisia kirjoja tulee lukea niin, että jokaikinen jae tutkitaan siihen ajankohtaan ja tapahtumaan, mistä se on tullut ja miksi.
Oletko itse ollut Saudeissa ja muualla Lähi-Idässä, jotta voit sanoa minua naiiviksi? Luulen, että se on enemmänkin sinun tietämättömyyttä. Saudi-Arabia väittää olevansa ainoa aito Islamilainen maa, vaikka on juuri päinvastaista ja ei tosiaan KAIKKI Lähi-Idän maat palvo Saudi-Arabiaa, vaikka USAlla on todella vahvat yhteydet Saudien kanssa. Ja pelkästään toi heidän yhteys laskee jo mm. Iranin, Syyrian ja Libanonin pois palvelijoista.

En ole väittänyt, että muissa muslimimaissa olisi hyvä olla, mutta vertasin mm. Irakiin ja Iraniin, joissa tilanne on huomattavasti parempi verrattuna Saudeihin.

Jokaisen pahoinvoivan lähtökohdat on kuitenkin samat; se dokaava, nuori tyttö voi samaistua erittäin paljon siihen autoa sytyttävään pakolaiseen. Vähän niin kuin AA-kerhot toimii; kaikki alkoholistit paikalle kertomaan omista kokemuksistaan elämässä. Jos pakolainen, joka ei jostain syystä sopeudu yhteiskuntaan niin hyvin, voisi jutella ammattilaisten läsnäollessa myös kantasuomalaisen kanssa, jolla asiat ei myöskään mene putkeen, vaikkakin kapinoi eritavalla, voi saada yllättävää tukea molemminpuolin ja ehkä jopa ymmärtää asioita ihan eri tavalla, kun toinen ottaakin huomioon jotain muuta mitä toinen ei olisi voinut kuvitellakkaan.

Jos kapinointi on alkanut ja se aiheuttaa turvattomuutta ja viattomia uhreja niin ehdottomasti siihen pitäisi puuttua. Esim. Ruotsin tilanteessa pitäisi ottaa kiinni jokaikinen kapinoiva ja perusteellisesti käydä läpi jokaikinen elämään liittyvä asia, oli se sitten sopeutumista uuteen kulttuuriin tai jotain muuta.

Siis vittu miten naivia kurapaskaa sai taas lukea. Eiköhän ne juttelut ja analyysit ole jo kokeiltu ja hevonvitun turhaksi havaittu... Eli resursseja lisää neppejen ja somppujen ymmärtämiseen, ryhmäterapiaan ja taustojen mahdollisimman hyvään ymmärtämiseen?

Huomaatko että et pysty edes vastaa jokaiseen kohtaan ja niihin kohtiin mihin vastaat ni vältät aihetta ja teet vain omia olettamuksia. Syyria on yksi likaisimmista maista maailmassa, samoin kuin Iran tai Irak, täysiä sivistymättömiä maita. Oletko muuten A-Jadin kanssa samaa mieltä että Iranissa ei ole vammaisia ja homoja?

En tajua mitä nimimerkki kysymysmerkki selittää täällä jostain lähi-idän kulttuureista ym. muuta paskaa. Suomi on suomalaisten maa, kellään muslimilla ym. ei ole mitään oikeutusta tulla tänne elämään ja tänne jo tulleet pitäisi lähettää kotimaihinsa välittömästi. Toivon että he elävät hyvän elämän omissa maissaan, jos ei - sekään ei liikuta pätkän vertaa. Ainoa mikä minua kiinnostaa on suomalaisten hyvinvointi, ja suomalaisella en tarkoita muhammed ben Hassainia jolla on suomen kansalaisuus.

Millä perusteella mielestäsi Syyria, Irak ja Iran on likaisimpia maita? En ole samaa mieltä Ahmadinejadin kanssa siitä, että Iranissa ei olisi homoja ja vammaisia; siellä on molempia ihan yhtä lailla kuin täälläkin. Jos olisit käynyt kyseisissä maissa niin tietäisit, miten asiat paikan päällä oikeasti toimii ja miten esim. naisilla on oikeuksia verrattuna sinun "oikea Islam" Saudi-Arabiaan.

Voin olla naiivi kurapaska, mutta en ainakaan auo päätä täällä Internetissä ja pysy hiljaa, kun oikeasti kysytään mielipiteitä. Se, mitä kirjoitan vastauksissani ovat vain omia mielipiteitäni, omien kokemusten ja opiskelun ja työn perusteella.

Mihinköhän kysymykseesi en mielestäsi ole vastannut, SirMax? Olen mielestäni ainakin yrittänyt vastata mahdollisimman hyvin ja monipuolisesti kaikkiin kysymyksiin. Kerro ihmeessä ja kysy uudelleen.

Denis, miksi pojuttelet ihmisiä? Onko sinulla varaa pojutella? Oletko omasta mielestäsi mies?, tiedätkö että joku joka on vastassa voi olla tekijämies.

En tajua mitä nimimerkki kysymysmerkki selittää täällä jostain lähi-idän kulttuureista ym. muuta paskaa. Suomi on suomalaisten maa, kellään muslimilla ym. ei ole mitään oikeutusta tulla tänne elämään ja tänne jo tulleet pitäisi lähettää kotimaihinsa välittömästi. Toivon että he elävät hyvän elämän omissa maissaan, jos ei - sekään ei liikuta pätkän vertaa. Ainoa mikä minua kiinnostaa on suomalaisten hyvinvointi, ja suomalaisella en tarkoita muhammed ben Hassainia jolla on suomen kansalaisuus.

Toivon, että et koskaan joudu muuhun maahan asumaan työsi tai muun takia; oli se sitten jokin arabimaa tai ihan EU:n sisällä (olettaen, että olet edes töissä). Minähän sanoin aikaisemmin, että minua kiinnostaa suomalaisten hyvinvointi, mutta en voi ohittaa myöskään muun maalaisten hyvinvointia ja keskittyä omiin asioihin. Valitsin aikoinani opiskeluksi ihmisoikeudet ja kansainvälisen politiikan; niitä opiskellessa ei voi oikein valita ketä auttaa ja ketä ei. Soitto voi tulla toiselta puolelta maailmaa ihan yhtälailla kuin Lappeenrannalta ja apua pitää antaa.

Back
Ylös Bottom