Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Paljonkohan suurinpiirtein mahtaisi maksaa tuoda lennolla noin kymmenen kiloa tavaraa Briteistä?

Tarkennatko vähän kysymystä? Riippuu erittäin vahvasti nimittäin lentoyhtiöstä. Yleensä (luultavasti kaikissa?) 8kg käsimatkatavarana kuuluu lentolipun hintaan, mutta käsimatkatavaroissa on rajoituksia nesteiden, terävien esineiden ja räjähteiden suhteen, mitä ikinä oletkaan tuomassa. Sitten esimerkiksi Finnairilla kuuluu lipun hintaan ~23kg ruumamatkavara, jossa on vähemmän noita rajoituksia. Halpalentoyhtiöillä tuo ruumaan menevä laukku kustantaa sitten 10-20€/20kg. Jos vielä tuotakin enemmän tarvitset matkatavaraa, eli mennään yli tuon 8+20kg, kuten minulla on muutto edessä heinäkuussa, niin lisäkilot ovat suht kalliita. Lennän AirBalticilla, ja 8+20kg:n päälle ostin 10kg lisää, ja tuo lisäkilomäärä kustansi noin 20€.

Joku pakkiksen master chef vois antaa hyvän ohjeen miten tehdä oikeita jauhelihapihvejä ilman mitään korppujauhoja! Jossakin täällä joskus luin ja powerhousu ainakin tuntuu tietävän ;) Eli siis jotenkin piti laittaa pihvit leivinpapereitten väliin ja litteäksi ja siitä pakkaseen ja paistaa jäisinä?

Tässä tulee!

Jauhelihaa
Suolaa
Pippuria

1. Avaa jauhelihapaketti
2. Murjo lihaa
3. Taputtele pihvit muotoon
4. Mausta
5. Paista.

Tässä tulee!

Jauhelihaa
Suolaa
Pippuria

1. Avaa jauhelihapaketti
2. Murjo lihaa
3. Taputtele pihvit muotoon
4. Mausta
5. Paista.

Murjoin paistijauhelihaa, kaulitsin leivinpaperin välissä ja leikkasin pyöreitä pihvejä jotka iskin muutamiksi tunneiksi pakkaseen. Siitä sitten öljyselle pannulle jäätyneinä ja suola sekä pippuri pintaan, ai saatana kun olis kelvannut gordon ramsayllekkin, onnistui täydellisesti ja tuli hyviä burgereita! Tuolla mainitsemallasi tavalla olen joskus kokeillut ja eihän ne edes pysynyt pannulla kasassa.

Tarkennatko vähän kysymystä? Riippuu erittäin vahvasti nimittäin lentoyhtiöstä. Yleensä (luultavasti kaikissa?) 8kg käsimatkatavarana kuuluu lentolipun hintaan, mutta käsimatkatavaroissa on rajoituksia nesteiden, terävien esineiden ja räjähteiden suhteen, mitä ikinä oletkaan tuomassa. Sitten esimerkiksi Finnairilla kuuluu lipun hintaan ~23kg ruumamatkavara, jossa on vähemmän noita rajoituksia. Halpalentoyhtiöillä tuo ruumaan menevä laukku kustantaa sitten 10-20€/20kg. Jos vielä tuotakin enemmän tarvitset matkatavaraa, eli mennään yli tuon 8+20kg, kuten minulla on muutto edessä heinäkuussa, niin lisäkilot ovat suht kalliita. Lennän AirBalticilla, ja 8+20kg:n päälle ostin 10kg lisää, ja tuo lisäkilomäärä kustansi noin 20€.

Meni näköjään puhelimella ohi sun posti. Mutta erittäin paljon kiitoksia, mulla ei ole asioista paljon hajua kun en ole koskaan lentänyt. Mutta tuohan on aivan naurettavan halpaa, verrattuna postikuluihin. Pitäis hankkia vähän harrasteosia Briteistä ;)

Mikä on järkevin/halvin tapa soittaa ulkomaille n. 30 min - tunnin kestävä puhelu?

Pystyykö Skypellä esimerkiksi soittamaan ulkomaisiin lanka- ja matkapuhelinnumeroihin? Jos pystyy, niin onko tuo halvempi tapa kuin soittaa esimerkiksi omasta matkapuhelimesta?

^Vähän riippuu mihin maahan. Mutta kyllä Skypellä voi soitella ainakin matkapuhelimiin, ja jossain vaiheessa ainakin oli halvempaa ku matkapuhelimella (nykyhinnoista ei tietoa).
Voithan katsoa operaattorin sivuilta hinnan kyseiseen maahan. Ja sitten nämä etuliitteet 990 ja vastaavat, niitähän on enemmänkin ja ne yleensä halvempia kuin soittaa suoraan.

Murjoin paistijauhelihaa, kaulitsin leivinpaperin välissä ja leikkasin pyöreitä pihvejä jotka iskin muutamiksi tunneiksi pakkaseen. Siitä sitten öljyselle pannulle jäätyneinä ja suola sekä pippuri pintaan, ai saatana kun olis kelvannut gordon ramsayllekkin, onnistui täydellisesti ja tuli hyviä burgereita! Tuolla mainitsemallasi tavalla olen joskus kokeillut ja eihän ne edes pysynyt pannulla kasassa.

Itsellä ei ole yksikään pihvi koskaan hajonnut suoraan paketista muotoiltuna.

Kuulin kyllä saman luovutuksessa, mutta ajattelin jos jollain olisi omakohtaista kokemusta. Sanottiin, ettei seuraavana päivänä kannata urheilla.

paskapuhetta, itse kyllä olen vetänyt punttitreenin heti vernluovutuksesta seuraavana päivänä. noin viien maissa illalla kävin ja kohtuu hyvin kulki (:

Kuulin kyllä saman luovutuksessa, mutta ajattelin jos jollain olisi omakohtaista kokemusta. Sanottiin, ettei seuraavana päivänä kannata urheilla.

Mä olen treenannut jopa samana päivänä mutta vähän kevyemmin. Seuraavana taas runtua ihan normaaliin tapaan.
Samana päivänä toki en suosittele, mutta seuraavana kyllä ihan voi helposti.

Back
Ylös Bottom