Proteiinin liikasaanti dieetillä??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hirvi
  • Aloitettu Aloitettu
Dieettiä takana noin kolmisen viikkoa, hyvin on nesteet lähteny ja painoa -3,2kg, mutta on ruvennut mietyttämään proteiinin liikasaanti? Olen nimittäin vhh:lla ja on proteiinit ja rasvat kovassa käytössä ja proteiinia tulee jopa 240g/päivä (aamupaino 78,9kg) eli reilusti 3g/painokg. Onko liikaa proteiinia ja haittaako dieettiä jos kuitenki on kalorit miinuksella(kuullu et ylimääräinen proteiini=rasvaksi)? Rupeenko suosiolla pienentää proteiinin saannin vaikka 160-200 pintaan?

Dieettiä takana noin kolmisen viikkoa, hyvin on nesteet lähteny ja painoa -3,2kg, mutta on ruvennut mietyttämään proteiinin liikasaanti? Olen nimittäin vhh:lla ja on proteiinit ja rasvat kovassa käytössä ja proteiinia tulee jopa 240g/päivä (aamupaino 78,9kg) eli reilusti 3g/painokg. Onko liikaa proteiinia ja haittaako dieettiä jos kuitenki on kalorit miinuksella(kuullu et ylimääräinen proteiini=rasvaksi)? Rupeenko suosiolla pienentää proteiinin saannin vaikka 160-200 pintaan?

Ei proteiini läskiksi muutu jos kalorit on miinuksella, eikä kyllä hiilari tai rasvakaan. Jos plussalla mennään niin sitten ylimääränen energia varastoituu ihan sama missä muodossa se on syöty, hiilari, rasva tai proteiini..

Juurikin se kaloritase määrittelee lihoatko vai laihdutko. Mutta muistutuksena " Yleisesti ottaen homma menee siten, että proteiinien energiasta 20-30 % käytetään termogeneesiin, hiilihydraattien energiasta 5-10 %, ja rasvan energiasta 0-3 %. Proteiinia syömällä aineenvaihdunta tekee siis enemmän töitä, toisin sanoen, 100 kcal proteiinista menee energiaksi 70-80 kcal."

Ennemmin kuin haittoja miettisin onko tuosta mitään hyötyä, koska proteiini kuitenkin maksaa ja onhan se työlästäkin olla jatkuvasti syömässä.

mikä gramma raja vhh dieetillä muuten on? tarkoitan että miten monta grammaa saa syödä hiilareita että ollaan kuitenkin vielä vhh:lla?

Vitunko väliä mistää maksasta blaablaa, minä vähentäisin iha muista syistä. Kroppa osaa käyttää ylimääräsen proteiinin hiilarin tavoin. Joku lihastohtori tai joku on siitä myös puhunut.

Eikös se vhh:n idea ole se että hhoot vaihdetaan rasvaan ja protskut pysyy siinä n 2gr per rasvaton painokilo. Jos ketoosidieettiä meinaat niin varmaan ukosta riippuen hiilet alle 50gr. Kaipa se jonkun sortin vhh on vaikka jättäs pelkät pullat syömättä ;)

Proteiinia 180g, hiilarit 80-100g, rasvat 70g? Näyttäiskö paremmalta nyt? Kulutus ilman liikuntaa noin 2100kcal ja liikunnan noin 2500-2600kcal ja tosiaan aamupaino 78kg

miten porukka laskette rasvat dieetillä? pitääkö nekin punnita jotenki?? ite vaa arviolta heittäny mut ois kiva saada ne grammoillee oikein.

miten porukka laskette rasvat dieetillä? pitääkö nekin punnita jotenki?? ite vaa arviolta heittäny mut ois kiva saada ne grammoillee oikein.

Ei kai se dieetistä kiinni ole. Ei ne proteiinit ja hiilaritkaan itsestään tule eli kyllä niitä pitää punnita ja/tai mitata että pääsee todellisiin lukemiin, mikäli haluaa olla tarkka.

Proteiinia 180g, hiilarit 80-100g, rasvat 70g? Näyttäiskö paremmalta nyt? Kulutus ilman liikuntaa noin 2100kcal ja liikunnan noin 2500-2600kcal ja tosiaan aamupaino 78kg

Arvioisin rasvattoman painon ja söisin sen mukaan proteiinit ja lisäisin vastaavasti rasvojen osuutta, sekä treenipäivinä söisin enemmän hiilaria 150-200g ja välipäivinä alle 50g.

mites toi rasvaton painokilo arvioidaan? rasvaprossan perusteella? veikkaan et on joku 20%
62,4kg=rasvaton paino, proteiinit 130g/vrk, tekee 520kcal
hh treenipäivä 200g=800kcal/vrk
rasva 90g=810kcal/vrk
Yht=2130Kcal/vrk

Lepopäivä
prot 130g=520kcal
hh 50=200kcal
rasva 153g=1377kcal
yht=2097kcal/vrk

Itse mennyt näillä suhteilla tammikuun ekapäivästä ja paino tullut alas 11kg.

Kuulostas muuten iha hyvälle mut tarkotus ois saada nopee rasvaa palamaa:D toi on varmaa vähä pitkäkestoisempi tapa?
No itselläni ainakin ilman minkäänlaista kituuttamista ja välillä herkutellen ja muutenkin hyvistä ruuista nauttien, ja normaalisti treenaten toi paino on tippunut joka viikko aika tasaisesti 625, ja uskon että toi on aika hyvä tahti jos vaikka puolessa vuodessa lähtee 15kg ja vuodessa 30kg.

Mulla ainakin toi dieetti on enemmänkin sitä että se ei edes ole dieetti, vaan muutos terveellisempään elämään ilman höttöhiilareita ja se painonlasku on ikäänkuin positiivinen sivutuote jonka toi ruokavalio antaa.
Ja oikeesti kun kaiken paskan jättää pois, niin tulee vaikeuksia jopa syödä päivän kalorit kun pitää miettiä mistä hiilarit ottaa kun ei ole viljoja ruokavaliossa, no resistenttiä hiilihydraattia olen lisännyt viljojen tilalle, kaurahiutaleita, purkkipapuja,linssit,riisi,peruna.

Back
Ylös Bottom