Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mä en näistä mitään tiedä, mutta on sellainen mielikuva, että apollon's axle on laakeroimaton ja siis ihan kiinteä ja täten hemmetin vaikea nostaa. Toi tavallinen paksu tanko taitaa olla fat bar ja jotkut sanoo, että sillä on paljon tehokkaampi vääntää vaikka hauista tai melkein mitä tahansa ja tietyissä liikkeissä kasvattaa puristusvoimaa, kun tostahan on tosi vaikea pitää kiinni.

Apollon's Axle on tosiaan kiinteä ja pirun vaikea, fat bar ei käynyt edes mielessä tuossa vaiheessa. Voi siis olla hyvin sekin.

http://aijaa.com/aV0HvB Salilta löytyy tuollainen tanko. Minkä niminen tuo tanko on ja mihin käyttötarkoituksiin se erityisesti on? kyseessä siis muuten normaali voimanostotanko mutta keskellä tuo "mutka". :puntti: Ja tuo mutka ei siis ole kauhean pitkä, suurinpiirtein penkin käsien väliin mahtuvan matkan verran pitkä.

http://aijaa.com/aV0HvB Salilta löytyy tuollainen tanko. Minkä niminen tuo tanko on ja mihin käyttötarkoituksiin se erityisesti on? kyseessä siis muuten normaali voimanostotanko mutta keskellä tuo "mutka". :puntti: Ja tuo mutka ei siis ole kauhean pitkä, suurinpiirtein penkin käsien väliin mahtuvan matkan verran pitkä.

Kyykkyä tolla varmasti kuuluis tehä. Jullessa toiminee myös. Sillä saa hiukan painopistettä eri paikkaan, jolloin liike tuntuu yllättävänkin erilaiselta. Meillä on salilla vastaavanlainen, mutta noi pystysuunnassa olevat pätkät on paljon pidemmät.

Paljonko dieetillä pitäis litkiä vihreetä teetä, jos edes pienen hyödyn haluaisi siitä saada?

Ei siitä mitenkään mitään mainittavia hyötyjä saa. Paras käyttö on ehkä se, että juo sitä nälkäänsä. Jossain kuitenkin muistaakseni puhuttiin jostain reilusta neljästä kupista, jotta ainemäärät olisivat about saman verran pillereiden kanssa. Määrä tosin riippuu vähän teelaadusta, kai.

Nonni, täällä noista tangoista joku jo kyselikin, mut kysyn lisää.. Paljonko sellainen perus tanko (jolla voi tehdä vaikka kyykkyjä ja maastavetoja) painaa? Ja tätä olen aina miettinyt, mutten ole koskaan kehdannut kysyä (:D): Jos lyön 40 kilon edestä painoa tangon päihin, ja kyykkään sillä, niin kummin asian ilmaisen: että a) kyykkäsin 40 kilolla vai b) kyykkäsin 60 kilolla? (Jos nyt oletetaan, että se tanko painaa esim. 20 kg.)

- - - Updated - - -

En tiedä tajusiko kukaan edellisen kysymykseni pointtia, mutta se siis oli se, et lasketaanko tanko mukaan siihen painoon? Tai ainakin reisiprässiin jos laitan 60 kg, niin sanon tehneeni prässiä 60 kilolla, vaikka kyllähän se kelkkakin (?) kai jonkin verran painaa. Smith-kyykyssä sen sijaan se tangon paino on kai lähes yhtä tyhjän kanssa.. :david:

Juu nää on näitä mistä on tullut yleisiä tapoja. Tanko lasketaan mukaan, mutta prässin kelkkaa ei lasketa. Smithistä ei ole hajua, kun en ole ikinä edes kokeillut kyseistä hökötystä, koska mulla on jostain selittämättömästä syystä kevyt asennevamma pakotetulla liikeradalla olevaa levytankoa kohtaan. :D

ei mitään hyötyä kenellekään laskea smithin tangon painoa mukaan, tai prässin kelkan. Tai jalanojennuskoneen jalkatuen. Ketä ne kiinnostaa. Vain vapaiden painojen kanssa niin on mielekästä tehdä

Riittääkö selkäliikkeissä että keskittyy lapojen yhteen viemiseen? Mun selkätreenit on aina niin epävarmaa, oikeastaan vituttaa lähteä treenaamaan selkää. Kulmasoutu on ainoa liike jolla saan tuntumaa selkälihaksiin. Esimerkiksi alataljassa mun keskittyminen menee lähinnä siihen, että koitan saada jonkunlaista tuntumaa selkään ja tuo on kaukana kovaa treenaamisesta.

Liikeradat kyllä tiedän, oon kattonu monet kerrat kaikkia ohjeita ym

Riittääkö selkäliikkeissä että keskittyy lapojen yhteen viemiseen? Mun selkätreenit on aina niin epävarmaa, oikeastaan vituttaa lähteä treenaamaan selkää. Kulmasoutu on ainoa liike jolla saan tuntumaa selkälihaksiin. Esimerkiksi alataljassa mun keskittyminen menee lähinnä siihen, että koitan saada jonkunlaista tuntumaa selkään ja tuo on kaukana kovaa treenaamisesta.

Liikeradat kyllä tiedän, oon kattonu monet kerrat kaikkia ohjeita ym
Kun sen kerran opit, niin voit alkaa mättään painoa lisää. Jos painot ei nyt jo ole ihan naurettavan pienet, niin koita vaikka tiputtaa vielä nykyisestä tasostakin ja tee pitkää hidasta hapotussarjaa hyvin keskittyen, niin kyllä niiden luulisi sieltä löytyvän. Tarkoitus tolla hapotuksella on se, että vaikka et latseja joka toistolla löytäisikään, niin huomaat varmaan, että siellä silti alkaa poltteleen, joten sillä tuntumalla ei ole edes mitään merkitystä siinä vaiheessa, kun kuitenkin oikealla lihaksella teet. Tekniikasta en nyt höpötä, kun sen tunnut osaavan. Ja tee vaikka joka treenipäivä ensi viikolla selkää, (jos et nyt jo treenaa yksijakoisella) niin opit nopeammin. Sit voit siirtyä taas siihen normaaliin jakoon ja alkaa laittaan sitä painoa lisää. Kyllä se siitä.

onko totta jos on Vhh dieetillä ja hiilarit on 50g kieppeillä et testot laskee? kuulin, että jos proteiinia saadaan liikaa suhteessa hiilareihin, niin testotasot alkavat laskea.

onko totta jos on Vhh dieetillä ja hiilarit on 50g kieppeillä et testot laskee? kuulin, että jos proteiinia saadaan liikaa suhteessa hiilareihin, niin testotasot alkavat laskea.

:D... Tuosta aina välillä pomppaa tutkimuksia, mutta ei koskaan mitään lähelläkään aukotonta. Kun pidät vähähiilarisen dietin terveellä pohjalla niin do worries.

Laitetaan vaikka tänne kun on niin urpo kysymys... Olen miettinyt pitkään, miten jalkaprässin painot muuttuvat kun mennään vaakatasoisesta pystyyn? Siis, meidän salilla ainakin on jalkaprässi suoraan eteenpäin, vaakatasoon siis, mutta myös pystyyn työnnettävää versiota näkyy paljon. Jos prässää esim. 200 kg (ei oo oma tulos, hehe) vaakatasoon, miten paljon painot putoavat kun prässätään ylöspäin? Koska onhan se nyt raskaampaa työntää painoja pystyyn... Osaako joku antaa jotain osviittaa?

olen 185 cm 95kg. saan puhtaita punnerruksia 20 kappaletta...kokeilin sit leukojen vetoja tänään ja kädet tuntuu ihan voimattomalta siinä roikkumis asennossa...sain yhden kun ponnistin jalkojen kanssa maasta..mikä avuksi?

Moro!
Olen nyt viimeisen puolen vuoden aikana treenannut 2 jakoisella siten, että treenipäivät on la ja su.
Nyt ajattelin siirtyä 3 jakoiseen siten että treenipäivät olisi pe, la ja su. Pe hauis/ojentaja, la selkä/jalka/kyynärvarret ja su rinta/olkapää.
Opiskelujen takia pääsen salilla käymään vain viikonloppuisin (arkisin olen vasta 18.00 aikoihin kotona, johtuen pitkistä koulumatkoista)
Mutta perjantaisin kun koulu loppuu 12.00, niin kerkeän tekemään treenin myös silloin.
Mutta mitenkäs kun treenipäivät ovat peräkkäisinä päivinä, niin tuleeko tuossa nyt sitten jotenkin ylirasituttua? Ajattelin jos tekisin tällä systeemillä nämä 2 kuukautta, ja sitten kesäkuussa alottaisin 4-jakoisen, jolloin olisi ne välipäivät.

Eli siis onko haittaa vaikka tekee nuo treenit peräkkäisinä päivinä?

Moro!
Olen nyt viimeisen puolen vuoden aikana treenannut 2 jakoisella siten, että treenipäivät on la ja su.
Nyt ajattelin siirtyä 3 jakoiseen siten että treenipäivät olisi pe, la ja su. Pe hauis/ojentaja, la selkä/jalka/kyynärvarret ja su rinta/olkapää.
Opiskelujen takia pääsen salilla käymään vain viikonloppuisin (arkisin olen vasta 18.00 aikoihin kotona, johtuen pitkistä koulumatkoista)
Mutta perjantaisin kun koulu loppuu 12.00, niin kerkeän tekemään treenin myös silloin.
Mutta mitenkäs kun treenipäivät ovat peräkkäisinä päivinä, niin tuleeko tuossa nyt sitten jotenkin ylirasituttua? Ajattelin jos tekisin tällä systeemillä nämä 2 kuukautta, ja sitten kesäkuussa alottaisin 4-jakoisen, jolloin olisi ne välipäivät.

Eli siis onko haittaa vaikka tekee nuo treenit peräkkäisinä päivinä?

Voi tehä 3 perättäisenä päivänä, mutta tee sun ohjelmasta ensin vähän tasapainoisempi.. esim Rinta/Selkä - Alakroppa/Vatsat - Olkapää/Kädet

Back
Ylös Bottom